Pinkpop 2023

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Er lopen echt bij elke headliner horden mensen naar buiten. Maargoed, ik snap wat je bedoeld. Ben het alleen niet met je eens. Ooit was er trouwens een silent disco party tijdens The Cure waar 5000 man op afkwamen.
Om dan met z'n allen los te gaan op de album versie van A Forest door een headset.....
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Tsja, Pinkpop doet het niet. Geen andere artiest tijdens de headliner, dat is in de geest van hun festival. Waarom zouden ze dat 'moeten' doen omdat andere festivals dat ook doen? Zodat ze meer op elkaar gaan lijken? Om dat handjevol die dat wil te pleasen? Van mij hoeft het ook echt niet hoor, ga niet als de headliners je een keer niet aanstaan, en/of zoek een festival dat je beter past...
Ook n beetje raar als je een ander festival zou moeten zoeken omdat je het idee oppert om een act gelijk aan de headliner te laten optreden. Oh lord kom niet aan ons heilige Pinkpop, want alles wat ze doen is goed.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Verder ben ik het ermee eens dat Pinkpop een headlinerfestival ìs he, maar geloof me dat de tent uitpuilt bij een DJ tijdens de Peppers bijv.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.074
Het is toch een utopie om te denken dat 50a60.000 mensen gezamenlijk én de Peppers én Robbie én Pink willen zien?
Dat zijn gewoon 3 compleet verschillende stijlen. En dan is het best wel jammer dat je niets meer te doen hebt wanneer zo'n headliner je niets doet.

Of in den tijd dat Bieber daar stond in het jaar dat ook Green Day, SOAD en Kings of Leon stonden.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Het is toch een utopie om te denken dat 50a60.000 mensen gezamenlijk én de Peppers én Robbie én Pink willen zien?

Dat zijn gewoon 3 compleet verschillende stijlen. En dan is het best wel jammer dat je niets meer te doen hebt wanneer zo'n headliner je niets doet.
Robbie en pink zullen wel een deel van hun fans delen dus die snap ik opzich wel het is echt geen heel gek jaar ofzo alleen de omstandigheden van de headliners zijn wel erg nadelig. Dit jaar zie je ook aan alle festivals dat ze moeite hadden om de headliners te vullen kijk maar naar alle nl festivals bks met hun uitstellen en matige headliners dtrh met paolo nutini wat een mooi naam is maar geen headliner en LL met charlotte de witte en je kan het internationaal net zo zeggen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Tsja ik snap niet dat je als "muziekliefhebber" een weekend kaartje koopt als je de headliners bewust wil skippen.
Niet alle headliners, maar hoe groot is de kans dat alle headliners je boeien? Moet al heel toevallig zijn.

Ik heb dat in ieder geval nog nooit gedaan in de 15 jaar festivals die ik doe, alle headliners zien. Ook niet als jonkie op mijn allereerste Pukkelpops en Werchters. De helft van de tijd boeit je een bepaalde naam toch helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.114
Niet alle headliners, maar hoe groot is de kans dat alle headliners je boeien? Moet al heel toevallig zijn.

Ik heb dat in ieder geval nog nooit gedaan in de 15 jaar festivals die ik doe, alle headliners zien. Ook niet als jonkie op mijn allereerste Pukkelpops en Werchters. De helft van de tijd boeit je een bepaalde naam toch helemaal niet.
Maar als headliners je niet boeien. Waarom ga je dan naar het festival wat juist draait om de headliners? Het is een beetje een seizoenskaart voor Ajax kopen en dan gaan lopen klagen dat je liever hebt dat ze badminton gaan spelen.

Pinkpop is een oer-conservatief festival. Dat kan je wel willen veranderen, maar dat zal toch niet gebeuren en dat heeft ergens ook zijn charmes.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Maar als headliners je niet boeien. Waarom ga je dan naar het festival wat juist draait om de headliners?
Ik heb het niet over headliners, ik heb het over alle headliners. Tuurlijk zie ik ook een Pinkpop (of eender welke andere grote major) graag een dikke vette headlinershow met 60K man rond me, maar hoe groot is de kans dat alle headliners je aanspreken? Heel klein toch?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.114
Ik heb het niet over headliners, ik heb het over alle headliners. Tuurlijk zie ik ook een Pinkpop (of eender welke andere grote major) graag een dikke vette headlinershow met 60K man rond me, maar hoe groot is de kans dat alle headliners je aanspreken? Heel klein toch?
Klopt, dus dan koop je toch een dag kaartje voor de dagen met de headliner(s) die je wel leuk vind? Daarom hebben dit soort festivals wel dagkaarten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Klopt, dus dan koop je toch een dag kaartje voor de dagen met de headliner(s) die je wel leuk vind? Daarom hebben dit soort festivals wel dagkaarten.
Kan met perfect voorstellen dat een combo RHCP, QOTSA, WOD en Black Keys al genoeg vindt voor een combi. En je een Pink echt niets boeit. Ik zou bij die lineup van 2019 vooraan staan bij The Cure en Fleetwood, maar ergens anders willen zijn tijdens die verschrikkelijke Mumfords. Iemand anders zou dan weer misschien The Cure willen vermijden, etc.

Maar soit.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.114
Kan met perfect voorstellen dat een combo RHCP, QOTSA, WOD en Black Keys al genoeg vindt voor een combi. En je een Pink echt niets boeit. Ik zou bij die lineup van 2019 vooraan staan bij The Cure en Fleetwood, maar ergens anders willen zijn tijdens die verschrikkelijke Mumfords. Iemand anders zou dan weer misschien The Cure willen vermijden, etc.

Maar soit.
Maar dan kan je het ook af doen met 2 losse dag kaarten. Want dan ga je die vrijdag in principe alleen voor TWOD (die je ook wel in betere settings kan zien dan op Pinkpop maar goed), geef je meer geld uit op die dag aan eten-drinken. Dan is het toch kleine moeite om Pink (zo erg is het nou ook weer niet) een keer uit te zingen ook al is het niet helemaal je ding.

Maar om te verwachten dat Pinkpop ook hier de Rosaliá tegenover gaat zetten lijkt me niet reëel. En als je dan echt blij gaat worden van een of andere DJ... tsja wat doe je die dag op Pinkpop vraag ik me dan af.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.966
1.754
Ook n beetje raar als je een ander festival zou moeten zoeken omdat je het idee oppert om een act gelijk aan de headliner te laten optreden. Oh lord kom niet aan ons heilige Pinkpop, want alles wat ze doen is goed.
Da's ook een manier om het te interpreteren.

Bijna alle ander festivals boeken een alternatief tijdens de headliner, en deze doet het niet. Dan kun je inderdaad tot in den treure gaan opperen om het hier ook te doen omdat jij dat zelf nog leuker vind. Vooral doen. Maar dit proberen kracht bij te zetten door te roepen dat het achterhaald of niet meer van deze tijd is omdat het simpelweg door andere festivals wel wordt gedaan, dat vind ik dus kul, of in ieder geval te kort door de bocht. Je koopt een weekendkaart voor dat ene festival waar dit alternatief er niet is, en gaat deze 'misser' vervolgens de hele tijd uitlichten. Dan heb volgens mij inderdaad een kaartje voor het verkeerde festival gekocht. Alhoewel er waarschijnlijk toch ook een aantal redenen zijn geweest waarom je toch ging. Dat heet afwegen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Maar dan kan je het ook af doen met 2 losse dag kaarten. Want dan ga je die vrijdag in principe alleen voor TWOD (die je ook wel in betere settings kan zien dan op Pinkpop maar goed), geef je meer geld uit op die dag aan eten-drinken. Dan is het toch kleine moeite om Pink (zo erg is het nou ook weer niet) een keer uit te zingen ook al is het niet helemaal je ding.

Maar om te verwachten dat Pinkpop ook hier de Rosaliá tegenover gaat zetten lijkt me niet reëel. En als je dan echt blij gaat worden van een of andere DJ... tsja wat doe je die dag op Pinkpop vraag ik me dan af.
Met twee dagkaarten kun je niet op de camping slapen, dus dan ben je (indien met de auto) ook 2x parkeren en een overnachting kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Da's ook een manier om het te interpreteren.

Bijna alle ander festivals boeken een alternatief tijdens de headliner, en deze doet het niet. Dan kun je inderdaad tot in den treure gaan opperen om het hier ook te doen omdat jij dat zelf nog leuker vind. Vooral doen. Maar dit proberen kracht bij te zetten door te roepen dat het achterhaald of niet meer van deze tijd is omdat het simpelweg door andere festivals wel wordt gedaan, dat vind ik dus kul, of in ieder geval te kort door de bocht. Je koopt een weekendkaart voor dat ene festival waar dit alternatief er niet is, en gaat deze 'misser' vervolgens de hele tijd uitlichten. Dan heb volgens mij inderdaad een kaartje voor het verkeerde festival gekocht. Alhoewel er waarschijnlijk toch ook een aantal redenen zijn geweest waarom je toch ging. Dat heet afwegen...
Geen enkel festival is perfect toch? Ik opper alleen een verbetermogelijkheid die voor nagenoeg iedereen wat zal toevoegen. Dat jij een boekwerk nodig hebt om eigenlijk vrijwel niks te zeggen buiten dat je geen kritiek mag hebben op een festival en anderd maar naar een ander festival moet gaan, zegt genoeg toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Oasiss

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Maar dan kan je het ook af doen met 2 losse dag kaarten. Want dan ga je die vrijdag in principe alleen voor TWOD (die je ook wel in betere settings kan zien dan op Pinkpop maar goed), geef je meer geld uit op die dag aan eten-drinken. Dan is het toch kleine moeite om Pink (zo erg is het nou ook weer niet) een keer uit te zingen ook al is het niet helemaal je ding.

Maar om te verwachten dat Pinkpop ook hier de Rosaliá tegenover gaat zetten lijkt me niet reëel. En als je dan echt blij gaat worden van een of andere DJ... tsja wat doe je die dag op Pinkpop vraag ik me dan af.
Het gaat toch niet om blij worden van een of andere DJ (moet jij trouwens zeggen haha). Maar met name over het uberhaupt bieden van een alternatief, ongeacht wat. Maargoed dat punt is intussen duidelijk. En om nogmaals te benadrukken, het is niet puur vanuit persoonlijk perspectief, ik denk dat veel mensen het zouden waarderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.114
Het gaat toch niet om blij worden van een of andere DJ (moet jij trouwens zeggen haha). Maar met name over het uberhaupt bieden van een alternatief, ongeacht wat. Maargoed dat punt is intussen duidelijk. En om nogmaals te benadrukken, het is niet puur vanuit persoonlijk perspectief, ik denk dat veel mensen het zouden waarderen.
Ja ik snap het allemaal wel. En ik heb zeker dezelfde dingen geroepen zoals jij dat deed (ze moeten langer door gaan, meer dj's, meer variatie, een Late nite special etc. etc.). Maar ik ben ook wel een keer gaan beseffen dat Pinkpop gewoonweg niet meer voor mij is, en dat dat soms ook prima is.

En gezien hoe Pinkpop is, was, en altijd is geweest. Conservatief. Zie ik weinig perspectief om dit echt aan te pakken. Als er al een alternatief is zal dat nooit echt voor de fijnproever zijn gok ik. Want voor de mensen die silent disco prefereren boven een The Cure... tsja daar valt ook niet tegen op te programmeren.

Maar idd onze punten zijn beide duidelijk, terug naar de Suzan & Freek discussie.
 
  • On fire
Waarderingen: Oasiss

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.235
745
dat is iets dat ze sws moeten vernderen
kaartjes 20 euro goedkoper maken
en de camping los verkopen voor 20 eurp

ik woon in de buurt en ik betaal dus voor een camping die ik niet gebruik
en als je 2 dagkaarten koopt kun je niet op de camping, beetje vreemd
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Da's ook een manier om het te interpreteren.

Bijna alle ander festivals boeken een alternatief tijdens de headliner, en deze doet het niet. Dan kun je inderdaad tot in den treure gaan opperen om het hier ook te doen omdat jij dat zelf nog leuker vind. Vooral doen. Maar dit proberen kracht bij te zetten door te roepen dat het achterhaald of niet meer van deze tijd is omdat het simpelweg door andere festivals wel wordt gedaan, dat vind ik dus kul, of in ieder geval te kort door de bocht. Je koopt een weekendkaart voor dat ene festival waar dit alternatief er niet is, en gaat deze 'misser' vervolgens de hele tijd uitlichten. Dan heb volgens mij inderdaad een kaartje voor het verkeerde festival gekocht. Alhoewel er waarschijnlijk toch ook een aantal redenen zijn geweest waarom je toch ging. Dat heet afwegen...
Maar dan komen we weer terug aan het begin van de cirkel en de reden waarom we deze discussie überhaupt begonnen:

Het gros van de festivals en grote events is uitverkocht. Pinkpop lijkt, als we op de cijfers van Pinokkio moeten afgaan, vrij matig tot oké te verkopen.
Waar zou dat dan aan liggen? Komt dan omdat het te duur is, omdat het programma mensen niet bevalt, omdat er tegenwoordig veel andere alternatieven zijn of is er een andere reden voor? Want als het wel komt doordat mensen langzaamaan naar alternatieven uitwijken, dan is het toch niet verstandig als Pinkpop in dit soort dingen stil blijft staan?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.966
1.754
Geen enkel festival is perfect toch? Ik opper alleen een verbetermogelijkheid die voor nagenoeg iedereen wat zal toevoegen. Dat jij een boekwerk nodig hebt om eigenlijk vrijwel niks te zeggen buiten dat je geen kritiek mag hebben op een festival en anderd maar naar een ander festival moet gaan, zegt genoeg toch.
Ah, je spreekt weer voor nagenoeg iedereen. My bad, ik ga weer verder met niks zeggen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken