Pinkpop 2023

Maar je koopt toch een Pinkpop kaart voor de (sub)headliners? Daar is heel dat festival op toch gemaakt?

Pinkpop is gewoon geen festival in de breedte. En dat is in principe prima. Genoeg andere festivals die deze behoeftes wel voor je invullen.
Precies dit. Het is de kunst om tegenwoordig het festival te zoeken dat het beste bij je past. Er is keuze genoeg. Dat gemiep van specifieke liefhebbers kan ik missen als kiespijn. Staat er niet genoeg rap en pop? Ga dan lekker naar een festival wat daar meer in voorziet. Niet genoeg rock, metal, punk? Zoek dan een ander festival. Boeit het je allemaal niet? Pinkpop, Paaspop en Zwarte Cross zijn je festivals.

Ja, die opmerking was wellicht wat flauw, maar tegenwoordig zit Pinkpop dichterbij dat soort festivals qua publiek dan bij Werchter, Roskilde en andere vergelijkbare majors.

Pinkpop hoort echt niet in dit rijtje thuis. Daar komt het gros van de mensen echt wel voor de lineup.
Maar het is wel een festival die je kan ontgroeien, zeker 3 daags gezien.

Ik ging er ook vaak heen, toen werden het dagkaarten en toen werd het geen Pinkpop meer. En dat vind ik opzich prima.

Dit jaar nog getwijfeld over die vrijdag die ik best ok vind. Maar uiteindelijk nu alles beetje bekend is, zijn er gewoon veel betere alternatieven die meer bij mij passen.

Hoop toch dat er deze week wat bij komt en dan vooral wat kleinere rock/alternatieve bandjes zou fijn zijn

Hoop toch dat er deze week wat bij komt en dan vooral wat kleinere rock/alternatieve bandjes zou fijn zijn
ik gok op een paar namen en podium indeling...

wel apart dat er nieuw nieuws over Park & Bike gedeeld wordt vandaag... Zal nieuwe namen niet eerder dan eind deze week zijn of weer langer wachten?

tsja, ik zie daar niet de meerwaarde van in. Koop een dagkaart of ga gewoon niet. De mensen die een headliner niet willen zien zijn spreekwoordelijk op een hand te tellen. Dus waarom zouden ze.
De leegloop bij Kings of Leon toen ik er was in 2017 zegt toch wat anders.

Mensen met een combiticket vinden toch niet per definitie alledrie de headliners goed? zo onlogisch is het toch niet om iets van een alternatief te bieden?

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
ik gok op een paar namen en podium indeling...

wel apart dat er nieuw nieuws over Park & Bike gedeeld wordt vandaag... Zal nieuwe namen niet eerder dan eind deze week zijn of weer langer wachten?
Ja de vorige keer was de aankondiging ook 2 dagen na een post dus zou wel kunnen maar wie weet.
Verwacht niet direct een podiumindeling dat doen ze toch nooit echt alleen als de tijdschema bekend is en dat is meestal in mei pas

De leegloop bij Kings of Leon toen ik er was in 2017 zegt toch wat anders.

Mensen met een combiticket vinden toch niet per definitie alledrie de headliners goed? zo onlogisch is het toch niet om iets van een alternatief te bieden?
ik was er dat jaar ook en dat allemaal best wel mee. Als je niet eens de moeite kan nemen om toch de headliner te proberen dan snap ik niet wat je er doet. Kan je wel gaan hopen dat ze ergens anders een C-artiest neerzetten. Puur om de enkeling te voorzien die blijkbaar het concept van het festival niet snapt.

ik was er dat jaar ook en dat allemaal best wel mee. Als je niet eens de moeite kan nemen om toch de headliner te proberen dan snap ik niet wat je er doet. Kan je wel gaan hopen dat ze ergens anders een C-artiest neerzetten. Puur om de enkeling te voorzien die blijkbaar het concept van het festival niet snapt.
Dat viel niet mee en dat valt nooit echt heel erg mee volgensmij, er lopen echt duizenden mensen weg naarmate een headliner z'n set afwerkt. Er zijn gewoon heel veel mensen die zo'n set niet afkijken. Ik snap het concept hoor, maar mag het alsnog zonde vinden dat er geen alternatief is als je 3 dagen gaat en maar 2 headliners je kunnen boeien (zie vorig jaar)

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje
We snappen het concept van het festival wel, we hebben gewoon een gesprek of (onder andere) dat concept op de lange termijn nog gaat werken nav de RIP opmerking van Timothy's Monster. Kan het zijn dat het concept uiteindelijk gewoon is uitgewerkt of denk je dat dat niet gaat gebeuren?

Ik vond het gewoon opmerkelijk dat er anno nu nog steeds nul tegenover de headliner staat. En dat hoeft niet perse een C artiest te zijn natuurlijk.

Tsja, Pinkpop doet het niet. Geen andere artiest tijdens de headliner, dat is in de geest van hun festival. Waarom zouden ze dat 'moeten' doen omdat andere festivals dat ook doen? Zodat ze meer op elkaar gaan lijken? Om dat handjevol die dat wil te pleasen? Van mij hoeft het ook echt niet hoor, ga niet als de headliners je een keer niet aanstaan, en/of zoek een festival dat je beter past...

• Winning
Waarderingen: DennisvdBr
Tsja, Pinkpop doet het niet. Geen andere artiest tijdens de headliner, dat is in de geest van hun festival. Waarom zouden ze dat 'moeten' doen omdat andere festivals dat ook doen? Zodat ze meer op elkaar gaan lijken? Om dat handjevol die dat wil te pleasen? Van mij hoeft het ook echt niet hoor, ga niet als de headliners je een keer niet aanstaan, en/of zoek een festival dat je beter past...
Zal ooit wel veranderen hoor. Je festival ophangen aan die ene absolute headliner is meer en meer een ding van het verleden aan het worden. Gewoonweg omdat zulke dragende namen op festivals (itt eigen shows in stadia) aan het uitsterven zijn.

Dat zie je dit jaar eigenlijk ook wat aan het programma, met die 2 ‘gelijkwaardige’ stages op hetzelfde terrein en de grotere subs.

precies dit...

ik snap Pinkpop wel.
maar, snap ook best wel wat er niet mis zou zijn met een act nog tijdens de headliner een 1 a 1,5 uur in de tent te zetten, bijvoorbeeld

Pinkpop abonnement acties OOR zijn er weer​

Als je nu een abonnement voor vier jaar OOR à € 267 neemt, krijg je een driedagenkaart voor het hele weekend (16 t/m 18 juni) van Pinkpop 2023 incl. camping (t.w.v. € 275) als welkomstgeschenk!
https://oor.nl/abo-acties/driedagenkaart-pinkpop-2023-inclusief-camping/

Als je nu een abonnement voor twee jaar OOR à € 134 neemt, krijg je een dagticket voor Pinkpop 2023 (t.w.v. € 135) voor vrijdag 16 juni, zaterdag 17 juni óf zondag 18 juni (naar keuze) als welkomstgeschenk!
https://oor.nl/abo-acties/dagticket-pinkpop-2023-voor-de-vrijdag-zaterdag-of-zondag-naar-keuze/

1678778201043.png

We snappen het concept van het festival wel, we hebben gewoon een gesprek of (onder andere) dat concept op de lange termijn nog gaat werken nav de RIP opmerking van Timothy's Monster. Kan het zijn dat het concept uiteindelijk gewoon is uitgewerkt of denk je dat dat niet gaat gebeuren?

Ik vond het gewoon opmerkelijk dat er anno nu nog steeds nul tegenover de headliner staat. En dat hoeft niet perse een C artiest te zijn natuurlijk.
Tsja als ik Pinkpop zou mogen omgooien zou het ook veel sneller een Lowlands 2.0 worden. Met 25 stages van de grootste tot de kleine namen.

Maar soms zijn dingen ook gewoon goed zoals ze zijn toch? Ergens moeten we het ook prima vinden dat niet ieder festival het zelfde profiel gaat krijgen zodat je niet alleen maar eenheidsworsten krijgt. Dat is meer wat ik er mee wil zeggen.

• Geweldig
ik ben al vaak op pinkpop geweest, en iedere keer als een headliner me niet interesseert, en ik eerder naar huis ga, dan heb ik toch het idee dat de festivaldag niet "af" is.

op pinkpop is het in 99 % van de gevallen, de headliner die ik me blijf herinneren, terwijl dat op een festival als Lowlands helemaal niet het geval is.
als die headliner dan niet mn smaak is, blijft er vaak weinig over in mijn herinnering.

zo weet ik van bepaalde jaren de headliners nog.
omdat ik ze geweldig vond. 2004, 2006, 2008 2012
maar sommige jaren weet ik niets meer van

Tsja als ik Pinkpop zou mogen omgooien zou het ook veel sneller een Lowlands 2.0 worden. Met 25 stages van de grootste tot de kleine namen.

Maar soms zijn dingen ook gewoon goed zoals ze zijn toch? Ergens moeten we het ook prima vinden dat niet ieder festival het zelfde profiel gaat krijgen zodat je niet alleen maar eenheidsworsten krijgt. Dat is meer wat ik er mee wil zeggen.
Er zit nog iets tussen ‘full Lowlands gaan’ en een alternatief tijdens de headliner natuurlijk. Rock Werchter is ook geen Lowlands maar ik ben toch blij dat in naar Fred Again kan tijdens Muse en Rosalia tijdens AM. En ik denk dat veel mensen liever naar Iggy Pop gaan dan naar headliner Stormzy. En nee, wat keuze hebben tijdens de laatste act maakt het nog geen RW.

De kans dat je alle headliners op een festival wil zien, is toch miniem?

probleem is natuurlijk ook dat tegenwoordig de headliners soms dik 2 uur spelen
vroeger was dat een uur of 75 min
maar als springsteen headlined, dan is 2,5 uur heel lang , als je niet van bruce houdt.

Er zit nog iets tussen ‘full Lowlands gaan’ en een alternatief tijdens de headliner natuurlijk. Rock Werchter is ook geen Lowlands maar ik ben toch blij dat in naar Fred Again kan tijdens Muse en Rosalia tijdens AM. En ik denk dat veel mensen liever naar Iggy Pop gaan dan naar headliner Stormzy. En nee, wat keuze hebben tijdens de laatste act maakt het nog geen RW.

De kans dat je alle headliners op een festival wil zien, is toch miniem?
Tsja ik snap niet dat je als "muziekliefhebber" een weekend kaartje koopt als je de headliners bewust wil skippen.

En leuk die keuzes op Werchter, maar die hebben andere budgetten dan Pinkpop (en is dus een eenheidsworsten festival, no offence). We hebben jaren gehad dat de Stage 4 namen gelijk stonden met de headliners, maar omdat (ik dacht) Paul McCartney dat ooit een keer niet tof vond, is het daarna niet meer gedaan. En met alle respect voor die stage 4 namen, maar daar koop je geen Pinkpop ticket voor.

Laat ik het zo zeggen, ik snap de vraag om iets gelijker tijds met de headliner, maar ik vind het niet echt nodig. Ik denk dat je dan beter naar je weekend kaartje dan moet kijken of deze wel gerechtvaardigd is of niet. The War On Drugs of Editors leuk hoor... maar ga je je dan gewoon niet veel beter vermaken op een los BKS dagje?

• Leuk

Users who are viewing this thread