Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Ah, je spreekt weer voor nagenoeg iedereen. My bad, ik ga weer verder met niks zeggen...
Ik snap oprecht niet zo goed hoe je tegen meer programmering kan zijn. Zou het aan jou beleving afdoen als er iets tegenover de headliner komt te staan?

Het zou echt een UPS zijn als ze door alleen een headliner te laten spelen exclusieve namen zouden kunnen boeken die anders nergens staan. Dat is nu niet echt het geval. Wat zou het dan kwaad doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Ja ik snap het allemaal wel. En ik heb zeker dezelfde dingen geroepen zoals jij dat deed (ze moeten langer door gaan, meer dj's, meer variatie, een Late nite special etc. etc.). Maar ik ben ook wel een keer gaan beseffen dat Pinkpop gewoonweg niet meer voor mij is, en dat dat soms ook prima is.

En gezien hoe Pinkpop is, was, en altijd is geweest. Conservatief. Zie ik weinig perspectief om dit echt aan te pakken. Als er al een alternatief is zal dat nooit echt voor de fijnproever zijn gok ik. Want voor de mensen die silent disco prefereren boven een The Cure... tsja daar valt ook niet tegen op te programmeren.

Maar idd onze punten zijn beide duidelijk, terug naar de Suzan & Freek discussie.
Zelfs een, zoals je het ook noemt, conservatief festival als Pinkpop zal ook eens meegaan met zijn tijd he. Of ten onder gaan. Ze vernieuwen ook echt beetje bij beetje. Dat zal in de toekomst niet anders zijn gok ik, inclusief toch (opnieuw) weer de kans om ook tijdens de laatste act van de dag weer wat keuze te hebben.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik snap oprecht niet zo goed hoe je tegen meer programmering kan zijn. Zou het aan jou beleving afdoen als er iets tegenover de headliner komt te staan?

Het zou echt een UPS zijn als ze door alleen een headliner te laten spelen exclusieve namen zouden kunnen boeken die anders nergens staan. Dat is nu niet echt het geval. Wat zou het dan kwaad doen?
En daar gaat het dus mis. De constatering dat ik tegen meer programmering ben. Of de constatering dat ik tegen programmering tijdens de headliner ben. Dat is niet het geval Timmetje. Meer programmering: graag! Tijdens de headliner? Mag, maar hoeft van mij niet per se. Reden? Ik kijk graag naar de headliners. Zou nooit een losse kaart lopen voor P!nk, maar vind het wel leuk om eens te zien. Een alternatief tijdens de headliner zal ik dus niet snel te zien krijgen. Dus voor mij is het zonde (van het budget en/of dat ik er niet kan/zal gaan kijken). Een handvol anderen maak je er wel blij mee. Dat is ze wat mij betreft gegunt hoor. Maar als het zo'n heikelpunt is, dan zijn er ook zat alternatieven waar het wel gebeurt. That's all...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
10 juni is Skunk Anansie op een festival in Rimini Italië.
Eerste aangekondigde optreden (festival) 2023, zou een fijne Pinkpop-Classic zijn imo om toe te voegen op Pinkpop.

Slaan normaal gezien NL niet over... laatste x Pinkpop was 2016 meen ik
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
dit staat btw nog niet op de socials... dus vroege vogels kunnen geluk hebben

Pinkpop abonnement acties OOR zijn er weer​


Als je nu een abonnement voor vier jaar OOR à € 267 neemt, krijg je een driedagenkaart voor het hele weekend (16 t/m 18 juni) van Pinkpop 2023 incl. camping (t.w.v. € 275) als welkomstgeschenk!
https://oor.nl/abo-acties/driedagenkaart-pinkpop-2023-inclusief-camping/

Als je nu een abonnement voor twee jaar OOR à € 134 neemt, krijg je een dagticket voor Pinkpop 2023 (t.w.v. € 135) voor vrijdag 16 juni, zaterdag 17 juni óf zondag 18 juni (naar keuze) als welkomstgeschenk!
https://oor.nl/abo-acties/dagticket-pinkpop-2023-voor-de-vrijdag-zaterdag-of-zondag-naar-keuze/

Bekijk bijlage 4310
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Iemand zicht op de kaartverkoop? Als deze actie er is zal het dus niet tegen uitverkopen aan zitten…?
Vorig jaar deden ze dat ook terwijl het toen wel zo was zelfs voor de uitverkochte dagen toen maar ja dit jaar zal het niet best lopen
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
De volgende NL namen zie ik graag voorbij komen (geen idee of het realistisch is en of ze uberhaupt nog bij elkaar zijn):

DeWolff
Elephant
Epica
Go Back to the Zoo
Heideroosjes
Johan
John Coffey
Jungle by Night
Merol
Mr. & Mississippi
Peter Pan Speedrock
Rowwen Heze
Spinvis
The Charm The Fury
The Kik
Voicst
 
  • Leuk
Waarderingen: PurpleRainbow

elo

Headliner
3 dec 2013
5.032
3.709
De volgende NL namen zie ik graag voorbij komen (geen idee of het realistisch is en of ze uberhaupt nog bij elkaar zijn):

DeWolff
Elephant
Epica
Go Back to the Zoo
Heideroosjes
Johan
John Coffey
Jungle by Night
Merol
Mr. & Mississippi
Peter Pan Speedrock
Rowwen Heze
Spinvis
The Charm The Fury
The Kik
Voicst
Wel erg 2009 dit lijstje he 😅
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
...
Verwacht niet direct een podiumindeling dat doen ze toch nooit echt alleen als de tijdschema bekend is en dat is meestal in mei pas
ik heb dit eens even nagezocht.
Podiumindeling was voorheen/normaal al bekend op de perspresentatie, tijdschema kwam destijds vaak pas paar weekjes voor het festival.

Maar vorige editie kwamen de voorlaatste namen 3 maart en de laatste namen 21 april, zonder podiumindeling.
Echter, dag later kwam de podium indeling en ook nog zelfs met het blokkenschema online.

Als ze dezelfde 'lijn' aanhouden na 2022, zitten imo de laatste namen in de dop voor komende weekjes en zou dan ook podiumindeling en misschien zelfs al blokkenschema bekend kunnen zijn.
De toevalligheid wil overigens, waren er afgelopen tijd aankondigingen op donderdag, 21 april 2022 was per toeval ook een donderdag...
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Programma Pinkpop 2023 compleet met toevoeging van Daði Freyr, Altin Gün, DMA's
en nog eens dertien andere namen!

Over precies drie maanden gaat de 52e editie van Pinkpop van start. Met het toevoegen van maar liefst zestien nieuwe acts staat de teller op 62 acts en is het programma voor deze zomer compleet!

Voor de Nederlandse acts Altin Gün, Bente, Goldkimono en ADF Samski zal de Pinkpop-vrijdag een absolute thuiswedstrijd worden. De powerpop van het Californische Trousdale maakt het programma op de openingsdag compleet. Op de tweede dag mogen we maar liefst acht acts toevoegen: Daði Freyr, Zwangere Guy, DeWolff, Prins S. en De Geit, blackwave., SONS, Hot Milk en The Big Moon pakken dan een plekje op het podium in Landgraaf. Op de slotdag van de 52e editie reizen ook het Australische DMA's en de Nederlandse toppers Orange Skyline en Robin Kester af naar Megaland.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Kilero en DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.308
Oehh... Magertjes. Kom zelf niet verder dan DeWolff (al heb ik die nu eigenlijk ook wel gezien) en Robin Kester. Voor mijn gevoel klinkt 62 acts aan de lage kant, maar daar kan ik best eens naast zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Een zeer matig programma dit jaar op Pinkpop. Ben wellicht iets te vroeg geweest met het kopen van weekendkaarten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken