Pinkpop 2023

Je zegt dat ze veel bezoekers trekken en dat ze daarom een spot verdienen. Ik ben het daar mee oneens want met die redenatie kan elke brol er staan.
is ook wel een kromme redenatie...

anders gezegd, het is serieuze nederlandstalige pop, met veel airplay, veel streams, veel radiohits, Top40 hits, spelen ook op festivals dat met veel NL meezingers en ook staan ze 7 x in Top2000,

ik bedoelde niet dat het niet gebeurt, ik geef gewoon mijn mening erover. Nooit begrepen waarom zo'n groot deel van het programma uit Nederlandse acts bestaat op Pinkpop.
het is een mening idd, naar mijn mening kunnen er best nederlandse acts op 1 van nederlands grootste festivals

sorry, maar misschien snap ik je niet, wat is er precies mis met het aantal Nederlandse acts op Pinkpop?
en een groot deel, tja? afgelopen jaar waren 21 van de 62 acts van Nederlandse bodem, waarvan volgens mij slechts 7 ook nederlandstalig. Zaten toch heel goede NL aanvullingen tussen, voor mij was Son Mieux in 2022 een grote uitschieter qua nederlandse act.

voor 2023, 8 NL acts aangekondigd, waarvan 4 nederlandstalig.
dat valt toch reuze mee imo

• Winning
Waarderingen: Nikfestilover
Ik heb op zich geen moeite met veel Nederlandse acts op een Nederlands festival, er valt ook genoeg leuks in te boeken. Zeker als je het breder trekt naar Benelux acts, wat voor een festival in Zuid Limburg nog steeds heel lokaal is natuurlijk.

De acts díe ze boeken, vallen alleen niet altijd binnen mijn smaak, op z'n zachtst gezegd. Maar dat geldt voor de internationale acts net zo.

Het klopt wel dat het veel is in vergelijking met festivals als Rock Werchter, Lowlands, of BKS. Maar volgens mij zit dat wel in het Pinkpop DNA, daar staan historisch altijd veel Nederlandse acts naast de internationale heb ik het idee. Al heb ik de cijfers daar niet bij paraat hoor, kan zijn dat ik dat laatste mis heb.

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Zou denk ik ook wel wat met corona te maken hebben. Verwacht ook niet dat we alleen maar nl namen krijgen nog en dat we misschien nu weer rond die 16 gaan komen

21 van de 62 acts is gewoon iets meer dan 1/3 van het programma. Ik vind dat voor de ticketprijs veel.
Mijn conclusie: Pinkpop is dan niet jouw festival.

Denk dat meer dan de helft van mijn vriendengroep hoopt dat Suzan en Freek juist komen. Puur en alleen om brak na de eerste camping nacht mee te schreeuwen met hun radio hitjes. Maar ik denk dat veel forumbezoekers dat niet zo goed begrijpen.

Zelfde met Donnie dat gaat echt een gezellige top show worden. Alleen al door de sfeer!

Guus Meeuwis werd in 2017 helemaal de grond ingeboord door veel critici was die dag een van de beste acts en beter dan de betreffende headliner.

Het gaat mensen om herkenning , sfeer , hier en daar wat goede rock bandjes , leuke pop mee zing hitjes…OOH ja die ken ik als ze het nummer horen. Dat is wat Pinkpop is en zal blijven.

denk dat minder dan 1% van de bezoekers zo met de line up bezig is als hier.

En ik raak wel gefrustreerd als mensen hier namen als Donnie, Davina Michelle en ook Suzan en Freek even in een 538 hoekje festival duwen want de laatste jaren is Nederlandse muziek bij de jongeren gewoon in de lift gegaan.

Dat het niet je smaak is dat is wat anders en dat waardeer ik ook. Maar het afdoen van kwalitatieve goede Nederlandse acts met veel streams, fans , bezoekers en dan afdoen alsof daardoor de line up slechter wordt vind ik niet netjes.

Uitspraken roepen als “MOJO wilt Pinkpop niet uitverkopen” vind ik ook erg rare uitspraken.

En ik raak wel gefrustreerd als mensen hier namen als Donnie, Davina Michelle en ook Suzan en Freek even in een 538 hoekje festival duwen want de laatste jaren is Nederlandse muziek bij de jongeren gewoon in de lift gegaan.

Dat het niet je smaak is dat is wat anders en dat waardeer ik ook. Maar het afdoen van kwalitatieve goede Nederlandse acts met veel streams, fans , bezoekers en dan afdoen alsof daardoor de line up slechter wordt vind ik niet netjes.

Uitspraken roepen als “MOJO wilt Pinkpop niet uitverkopen” vind ik ook erg rare uitspraken.
Suzan en Freek is allesbehalve kwalitatieve muziek.

Mijn conclusie: Pinkpop is dan niet jouw festival.

Denk dat meer dan de helft van mijn vriendengroep hoopt dat Suzan en Freek juist komen. Puur en alleen om brak na de eerste camping nacht mee te schreeuwen met hun radio hitjes. Maar ik denk dat veel forumbezoekers dat niet zo goed begrijpen.

Zelfde met Donnie dat gaat echt een gezellige top show worden. Alleen al door de sfeer!

Guus Meeuwis werd in 2017 helemaal de grond ingeboord door veel critici was die dag een van de beste acts en beter dan de betreffende headliner.

Het gaat mensen om herkenning , sfeer , hier en daar wat goede rock bandjes , leuke pop mee zing hitjes…OOH ja die ken ik als ze het nummer horen. Dat is wat Pinkpop is en zal blijven.

denk dat minder dan 1% van de bezoekers zo met de line up bezig is als hier.
Zouden jou vrienden het dan niet meer naar de zin hebben bij de Toppers of een Foute Q Music nacht?

Pinkpop is voor mijn gevoel altijd een festival geweest met drie grote namen en daaronder een goede randprogrammering met een goede combo van kwalitatieve NL en internationale acts. Een festival waar ook voor de muziekliefhebber vaak een mooi spoorboekje te maken valt. Niet een feestfestival om lekker met Nederlandse hits mee te brallen.

En om het af te sluiten….

Wat maakt het uit als een act een Nederlandse afkomst heeft? Heb een beetje het gevoel dat een act die op Pinkpop staat zo ver mogelijk van België of Nederland af moet zitten.

Doe maar stond in 2016 als sub headliner voor Rammstein dat was echt geen flop. Armin van Buuren sloot Pinkpop zaterdag 2019 af dat was allemaal top hoor. Martin Garrix sloot de vrijdag af van 2017 na Bieber.

Een act die uit Engeland komt of Amerika hoeft niet perse meteen beter of specialer te zijn?

Wat maakt het uit als een act een Nederlandse afkomst heeft? Heb een beetje het gevoel dat een act die op Pinkpop staat zo ver mogelijk van België of Nederland af moet zitten.

Doe maar stond in 2016 als sub headliner voor Rammstein dat was echt geen flop. Armin van Buuren sloot Pinkpop zaterdag 2019 af dat was allemaal top hoor. Martin Garrix sloot de vrijdag af van 2017 na Bieber.

Een act die uit Engeland komt of Amerika hoeft niet perse meteen beter of specialer te zijn?
Niks mis met goeie Nederlandse acts. Doe Maar, Anouk, DeWolff. Maar liever geen brol als Nielson of Suzan en Freek.

• Leuk
Waarderingen: bootje76 en brutus257
Suzan en Freek is allesbehalve kwalitatieve muziek.

Zouden jou vrienden het dan niet meer naar de zin hebben bij de Toppers of een Foute Q Music nacht?

Pinkpop is voor mijn gevoel altijd een festival geweest met drie grote namen en daaronder een goede randprogrammering met een goede combo van kwalitatieve NL en internationale acts. Een festival waar ook voor de muziekliefhebber vaak een mooi spoorboekje te maken valt. Niet een feestfestival om lekker met Nederlandse hits mee te brallen.
Nee want bij De Toppers krijg je geen rockbandjes zoals ik daar beschreef en een dance naam en een goede grote headliner en een goede sub headliner. Weer appels met peren vergelijken dit.

Foute Q Music nacht staan trouwens geen acts zoals Donnie , Davina Michelle, etc

Nee want bij De Toppers krijg je geen rockbandjes zoals ik daar beschreef en een dance naam en een goede grote headliner en een goede sub headliner. Weer appels met peren vergelijken dit.

Foute Q Music nacht staan trouwens geen acts zoals Donnie , Davina Michelle, etc
Jij zegt dat het gros van de bezoekers komt om lekker met hitjes mee te lallen. Je zegt ook dat minder dan 1 procent van de bezoekers zo bezig is met de lineup als wij.

Daarmee zeg je eigenlijk ook dat het geen klap uitmaakt welke act er op Pinkpop staat, zolang mensen maar halfbezopen mee kunnen zingen. Ik betwijfel dat ten zeerste (zie bv de kaartverkoop voor dit jaar) en denk dat de bezoekers die jij beschrijft beter afzijn op Feest op het Park of bij de Toppers ofzo. Ik herken me en Pinkpop namelijk totaal niet in hoe jij het hier neerzet.

Ik ben het hier toch echt niet met je eens. Al gedurende de hele levenstijd van Pinkpop heeft dat soort Nederlandstalige muziek bestaan. En dit heeft nooit een plek op Pinkpop gehad op enkele uitzonderingen na. Toen ik op de middelbare school zat waren de Vengaboys groot, aantal megahits. Evenals Nick& Simon. Geen kip die er aan zou denken om ze op Pinkpop te zetten. Dit festival is geworteld in de alternatieve muziek. Nederlandstalige popmuziek voor een breed publiek is van alle tijden, Suzan & Freek en co zijn enkel de nieuwe vertolkers ervan. Heel fijn voor hen dat de jeugd dit leuk vind, maakt ze geen Pinkpop band.

het is een mening idd, naar mijn mening kunnen er best nederlandse acts op 1 van nederlands grootste festivals

sorry, maar misschien snap ik je niet, wat is er precies mis met het aantal Nederlandse acts op Pinkpop?
en een groot deel, tja? afgelopen jaar waren 21 van de 62 acts van Nederlandse bodem, waarvan volgens mij slechts 7 ook nederlandstalig. Zaten toch heel goede NL aanvullingen tussen, voor mij was Son Mieux in 2022 een grote uitschieter qua nederlandse act.

voor 2023, 8 NL acts aangekondigd, waarvan 4 nederlandstalig.
dat valt toch reuze mee imo
Zoals @Timmetje ook al zegt vind ik 1 derde van de line up gewoon erg veel. is toch één van de redenen dat Pinkpop me minder aantrekt. Al vond ik 2022 wel een top affiche hebben trouwens, dit jaar is dan weer totaal niet mijn ding.

Niemand zegt dat Nederlandse acts slecht zijn, het gaat meer om het feit dat je (een deel ervan) overal kunt zien in Nederland, op festivals waar je geen 300 euro betaald voor een kaartje.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread