Pinkpop 2023

21 van de 62 acts is gewoon iets meer dan 1/3 van het programma. Ik vind dat voor de ticketprijs veel.
klopt.... 1/3e in 2022
zal 2022 waarschijnlijk met corona te maken hebben.

jaren daarvoor was het gemiddeld rond 12 a 16 (garden of love verhoogde dat aantal ook die periode)

als ik kijk naar de jaren voor 2014, voor Stage 4 er bij kwam, zat het aantal NL acts rond 6 a 7, maar dat wel op 38 acts over 3 dagen.

kijkend naar de vroege jaren toen het nog een 1 dag festival was, zie je toch altijd wel NL acts op Pinkpop: Golden Earring, George Baker, Massada, Shocking Blue in de 70's... Of in de 80's Doe Maar, Rick Nolov, Claw Boys Claw, Herman Brood... en zo kan ik nog wel even doorgaan

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
de kritiek op NL acts op Pinkpop is wel van alle tijden, de geschiedenis herhaalt zich....

verhalen gelezen over mensen die in de 80's vooral Doe Maar niet op Pinkpop vonden passen, tot het appel-incident aan toe. Of de verhalen over Anouk op Pinkpop, tot het ei-incident aan toe.
Gers Pardoel werd ook nogal lacherig over gedaan, of de boeking van Guus Meeuwis...

Het is Pinkpop niet vreemd om reuring te hebben rond een NL act

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Er hebben inderdaad altijd wel NL bands op Pinkpop gestaan, maar dat waren toch de meer alternatieve namen, die je niet op ieder braderietje/bevrijdingsfestival/dorpsfestival zag. Bands als Bettie Serveert, Moss, Urban Dance Squad, Hallo Venray, Heideroosjes, zelfs Anouk etc. Daarna ook groepen als De Jeugd van Tegenwoordig, Kyteman en The Opposites die prima met Pinkpop matchten. Eigenlijk pas vanaf 2012 met dat gedrocht van een Gers Pardoel zijn ze radio 538/100% NL acts gaan boeken.

Is Freek en Suzanne op Pinkpop niet zoiets als Nicole en Hugo op Werchter mocht Nicole nog leven?

kijkend naar de vroege jaren toen het nog een 1 dag festival was, zie je toch altijd wel NL acts op Pinkpop: Golden Earring, George Baker, Massada, Shocking Blue in de 70's... Of in de 80's Doe Maar, Rick Nolov, Claw Boys Claw, Herman Brood... en zo kan ik nog wel even doorgaan
Maar dat zijn toch allemaal totaal andere acts dan Nielson, Gers Padoel en Suzan en Freek. Wat ik al zei: Niks mis met Nederlandse acts, maar er mag toch wel een ondergrens blijven voor wat er geboekt wordt.

Kan er gewoon niet bij dat een act als Personal Trainer er niet zou staan, om maar iets te noemen, en een Nielson wel.

Doe Maar met Suzie en Freek vergelijken?
Gelukkig zit het merendeel hier niet op Suzie en Freek te wachten.. krijgen genoeg aandacht op de radio/tv en andere tros feesten!
Elephant, DeWolff, John Coffey etc. Mogen hier de kans krijgen

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
ik denk niet dat we "kwaliteit" en "muzieksmaak" door elkaar moeten halen...

dat iets niet naar je eigen norm is, wil niet zeggen dat iets geen kwaliteit heeft?

de kritiek op NL acts op Pinkpop is wel van alle tijden, de geschiedenis herhaalt zich....

verhalen gelezen over mensen die in de 80's vooral Doe Maar niet op Pinkpop vonden passen, tot het appel-incident aan toe. Of de verhalen over Anouk op Pinkpop, tot het ei-incident aan toe.
Gers Pardoel werd ook nogal lacherig over gedaan, of de boeking van Guus Meeuwis...

Het is Pinkpop niet vreemd om reuring te hebben rond een NL act
Volgens mij was het probleem destijds met Anouk niet zozeer dat ze uit Nederland kwam, maar dat haar muziek te weinig alternatief was. Ik luisterde in die tijd ook enkel muziek die wel gangbaar was op Pinkpop, Anouk werd daar echt verguisd.

Urban Dance Squad was juist uitermate populair in dezelfde tijd, dus dat was niet de reden. Ging om credibility.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
ik denk niet dat we "kwaliteit" en "muzieksmaak" door elkaar moeten halen...

dat iets niet naar je eigen norm is, wil niet zeggen dat iets geen kwaliteit heeft?
Dankjewel dit dus. Veel jongere Pinkpop bezoekers hebben een andere smaak dan wij hier denken😉.

Zijn we vergeten dat het vorig jaar erg druk was bij het optreden van Antoon? Of durven we dat niet toe te geven?

Ben trouwens benieuwd hoe de discussies hier gaan zijn als over een paar jaar een Blackpink headliner is op Pinkpop aangevuld met een Kid Laroi, Charli XCX en Bad Bunny.

Maar goed ik zou zeggen kijk naar de line up van Coachella want dat is uiteindelijk waar Pinkpop ook heen zal gaan.

“ Times are changing “ - Direct

Ben trouwens benieuwd hoe de discussies hier gaan zijn als over een paar jaar een Blackpink headliner is op Pinkpop aangevuld met een Kid Laroi, Charli XCX en Bad Bunny.

Maar goed ik zou zeggen kijk naar de line up van Coachella want dat is uiteindelijk waar Pinkpop ook heen zal gaan.

“ Times are changing “ - Direct
Je vergelijkt potbetert een act als Suzan en Freek toch niet met Blackpink, Charli XCX of Bad Bunny? Allemachtig zeg haha. Suzan en Freek zijn geen voorbeeld van een act voor jongeren die toekomstbestendig is of relevant is of blijft.

En nee, de lineup van Pinkpop zal nooit, maar dan ook nooit, in de verste verte op die van Coachella gaan lijken. Nooit.

Toevoeging : dat de headliners van dit jaar niet “nieuw” zijn wil niet zeggen dat we daar niet heen gaan.

Met namen als Tove Lo, Dylan , Maisie Peters, Lauren Sanderson, Tash Sultana zie ik die nieuwe trend wel steeds meer komen.

Je vergelijkt potbetert een act als Suzan en Freek toch niet met Blackpink, Charli XCX of Bad Bunny? Allemachtig zeg haha.

En nee, de lineup van Pinkpop zal nooit, maar dan ook nooit, in de verste verte op die van Coachella gaan lijken. Nooit.
Doe ik niet. Ik zeg hier alleen dat sommige mensen blijven hangen in hun eigen muzieksmaak.

Suzan en Freek is wel de favoriete muziek van veel mensen in Nederland. Geloof me die kopen daarom sneller een kaartje voor Pinkpop .

• Haha
Waarderingen: TBK
Je vergelijkt potbetert een act als Suzan en Freek toch niet met Blackpink, Charli XCX of Bad Bunny? Allemachtig zeg haha. Suzan en Freek zijn geen voorbeeld van een act voor jongeren die toekomstbestendig is of relevant is of blijft.

Benieuwd hoe Pinkpop 2040 eruit gaan zien dan. 😉 want Pearl jam en de stones kun je dan vergeten.

Users who are viewing this thread