Pinkpop 2023

Past ook niet meer op Pinkpop. Die moet in een donkere tent spelen, of een mooie spot op een klein hoofdpodium krijgen. Pinkpop kan zich beter richten op de kleine Werchternamen.
Ben ik het niet mee eens. Daarnaast gaf Eefje de Visser in een tent een van de beste shows van Pinkpop vorig jaar. Dus Ben kan ook een prima show geven in de tent.

mwah...
zo overdreven zal het niet zijn, dat Mojo alles aan doet om Pinkpop niet uit te verkopen?

maar de volle 70.000 gaat het niet worden, de 60.000 per dag zie ik ook niet gebeuren...
vorige maand waren er nog een kleine 8.000 weekendtickets en de dagtickets lagen tussen 12.000-14.000 resterend.
dus eind januari : weekend 81% verkocht en dagtickets rond 50% verkocht (fyi, dat was een statistiek na de laatste aankondigingen)
ik denk niet dat in een maand tijd er heel veel verschoven is in die statistieken?
misschien wel ietsje en zijn er wel meer dan 50.000 per dag inmiddels, omdat er in een maand een paar honderd dagtickets extra of nog een paar honderd weekend tickets zijn verkocht... maar of dat een realistische gedachte is betwijfel ik.
de grote happen aan ticketsales zijn normaal naar aanleiding van de headliners geweest bij start verkoop, grote happen tickets worden niet meer afgenomen waarschijnlijk.

daarbij, er zal waarschijnlijk ook geen aankondiging te verwachten zijn die nog voor veel reuring zal zorgen qua verkoop, neem ik aan.
of, er moet nog een act bijkomen met een grote NL fanbase en verder weinig live te bewonderen in 2023, maar hoe groot is die kans nog?
Een groot probleem is de inflatie, hogere kosten van alles en andere grote events van die tijd.

Veel mensen kunnen het niet veroorloven om meerdere events te bezoeken en gaan dan keuzes maken.

Je hebt Bruce op Megaland, Guns and Roses op Megaland dan heb je nog Beyoncé in Keulen op de donderdag en dat weekend Beyoncé in Amsterdam. Op TicketSwap zie je dat mensen tickets verkopen omdat ze naar Beyoncé gaan.

De rock fan uit de buurt gaat misschien liever eens naar Bruce en/of Guns and Roses dan naar de Peppers.

Dan heb je nog Harry Styles, Maroon5 , Rock Werchter , DTRH , BKS, Rock Werchter Boutique met P!nk , P!nk in Keulen met losse shows, Robbie die al in het voorjaar in Amsterdam stond.

Ik zelf denk dat het allemaal wat veel is en dat je daardoor ook wat minder bezoekers krijgt voor Pinkpop.

En ja de namen zijn elders ook te bewonderen in de buurt dus waarom zou je dan naar Pinkpop gaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Deze lijken me sowieso nog erbij te komen….

Suzan en Freek, Ilse de Lange , De Wolf, S10 , Flemming , Snelle … zoiets? Dit lijken me echt inkoppers namelijk…

Nog niet eerder op Pinkpop op Ilse en de Wolf na maar wel relevant qua hitjes die ze hebben gescoord.
Absoluut geen inkoppers! Mocht dit rijtje toegevoegd worden zullen er veel kaarten online komen.. het is geen 538 koningsdag maar pinkpop!! S10, DeWolff en Ilse prima

Absoluut geen inkoppers! Mocht dit rijtje toegevoegd worden zullen er veel kaarten online komen.. het is geen 538 koningsdag maar pinkpop!! S10, DeWolff en Ilse prima
Als je goed had gelezen dan had je gelezen dat Snelle en Flemming al uitgesloten zijn.

Snap niet echt wat er 538 Koningsdag is aan Suzan en Freek. Ze verkopen drie keer een Ziggo uit. Relevant genoeg voor Pinkpop lijkt me.

Als je goed had gelezen dan had je gelezen dat Snelle en Flemming al uitgesloten zijn.

Snap niet echt wat er 538 Koningsdag is aan Suzan en Freek. Ze verkopen drie keer een Ziggo uit. Relevant genoeg voor Pinkpop lijkt me.
Snelle zou prima 18 juni nog kunnen. Flemming speelt elke dag van 16u tot 16.30u, die zou daarna nog in Landgraaf kunnen aantreden, dat is geen wereldreis.

Suzan en Freek is geen act voor Pinkpop imo.

Suzan en Freek zal meer bezoekers trekken dan een Vintage Trouble.

Iets wat niet je smaak is hoeft niet perse meteen te betekenen dat het goedkoop of slecht is.

Vintage Trouble op Pinkpop 2016 was waanzinnig!
WAT EEN ENERGIE!!!

jaartje ervoor had ik ze ook gezien als voorprogramma AC/DC (Gelredome 2015), heerlijke band

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Timmetje

Gelukkig! We hebben Nielson al, meer van die poppenkast is niet nodig.
Vandaar 538 koningsdag wat voor artiesten is als Suzie en Freek, Nielson, Snelle, Donnie, Davina Michel, Maan etc.
En dat heeft niks te maken met Ziggo dome zoals Timothy zegt laat dan snollebollekes en de toppers ook maar komen!

Bied een podium aan voor muzikanten en geef het aan de muziekliefhebbers.. daarom betaal je bijna 300,- voor een ticket voor een fijn stukje muziek! Geen hoempa poempa shit.

Ah fijn..
Wanneer krijgen we het blokkenschema te horen?

dat is toch heel iets anders dan Suzan & Freek?

vind het meer iets catagorie als Maan of Meau, die stonden afgelopen jaar dus op Pinkpop
Doelde op dat het uitverkopen van een grote zaal er meteen voor zorgt dat een act geschikt is voor een festival als Pinkpop. Dat is uiteraard nonsens.
S&F zitten inderdaad meer in de categorie van Maan, Meau en andere 100% NL artiesten.

Doelde op dat het uitverkopen van een grote zaal er meteen voor zorgt dat een act geschikt is voor een festival als Pinkpop. Dat is uiteraard nonsens.
S&F zitten inderdaad meer in de categorie van Maan, Meau en andere 100% NL artiesten.
inderdaad....

imo is Suzan & Freek een catagorie Nederpop. Straatje als Maan, Blof, Guus Meeuwis. Ook acts die een Ziggo kunnen uitverkopen en ook op Pinkpop stonden.
imo zijn er een aantal NL acts op Central Park Utrecht die best een dubbelboeking Pinkpop kunnen doen, Goldband en Ronde doen dat al in 2023

Snollekebollekes of de Toppers ook. Dat iets goed verkoopt betekent niet automatisch dat je het moet boeken.

Ik heb een deja vu. :p
Snollebollekes en Toppers zullen nooit op Pinkpop staan. Suzan en Freek kunnen daar wel staan. Je vergelijkt hier appels met peren.

Gelukkig! We hebben Nielson al, meer van die poppenkast is niet nodig.
Vandaar 538 koningsdag wat voor artiesten is als Suzie en Freek, Nielson, Snelle, Donnie, Davina Michel, Maan etc.
En dat heeft niks te maken met Ziggo dome zoals Timothy zegt laat dan snollebollekes en de toppers ook maar komen!

Bied een podium aan voor muzikanten en geef het aan de muziekliefhebbers.. daarom betaal je bijna 300,- voor een ticket voor een fijn stukje muziek! Geen hoempa poempa shit.

Ah fijn..
Wanneer krijgen we het blokkenschema te horen?
Ik snap niet zo goed wat er mis is met het boeken van acts zoals Donnie, Maan en Snelle? Ze staan op bijna elk Nederlands festival en bij Pinkpop is het opeens een taboe? Raar…

Ik snap niet zo goed wat er mis is met het boeken van acts zoals Donnie, Maan en Snelle? Ze staan op bijna elk Nederlands festival en bij Pinkpop is het opeens een taboe? Raar…
Daarom juist, ze staan op elk festival. Dan is het niet nodig om ze ook nog eens op een festival van 300 euro te zetten, waar veelbelovende buitenlandse acts kunnen staan (of goede muziek uit het eigen land)

ik zie nog best gebeuren, Suzan & Freek als opener Zuid (zoals Ronnie Flex of Maan in 2022) of opener Noord (zoals Joost of Floor 2022)

is het feit dat ze op ieder Nederlands festival staan niet juist een reden voor Pinkpop om het niet te boeken?
Als je internationale acts wilt zien ga je naar Pinkpop, en als je Donnie, Maan en Snelle wilt zien ga je naar het lokale festival om de hoek lijkt mij.

• Leuk
Waarderingen: brutus257

Users who are viewing this thread