Pinkpop 2023

Dat deze band te laat is geboekt ben ik helemaal met je eens. Maar je laat het nu over komen alsof Pinkpop door twee pop headliners dus geen alternatieve , rock , Indie , rap of wat voor soort acts mag gaan boeken?

In 2016 stond ook Doe Maar voor Rammstein? Daar zaten de meeste Rammstein fans ook niet op te wachten.

Op Facebook in ieder geval genoeg positieve reacties.
🤣 Maar, doe maar was toen wel echt leuk en gezellig 🤣

Ik heb nergens beweerd dat Pinkpop niet alternatief mag boeken. Ik durf wel te stellen dat de doorsnee Pinkpop-bezoeker wél bekend is met Rammstein én Doe Maar, maar weinig met The War On Drugs.

Ik zie overigens heel groot ander issue. Volgens mij willen veel forumleden (inclusief mijzelf!) maar moeilijk accepteren dat Pinkpop niet meer "ons festival" is. Mijn festivalhart ligt absoluut in Landgraaf. Maar mijn muzikale hart heeft een andere afslag genomen. Die wegen komen niet snel meer samen. Voor mij was het sinds 2007 heel simpel: "ik ga naar Pinkpop, ongeacht de lineup". Maar die tijd is (helaas?) een beetje voorbij.
Begrijpelijk wel, ik ben fan van muziek in het algemeen vind het gewoon ook interessant. Dus niet alleen perse rock of Metal. Hoewel bij Pinkpop toch wel echt meer Rock thuis hoort dan andere stijlen is het ergens voor de bezoekers die niet alleen van rock houden, wel fijn dat je af en toe kunt afwisselen als je dat wil. En het is toch ook de sfeer waardoor wij toch steeds weer terug gaan naar pp. En ja eerlijk bij Rammstein moesten we toen eerder weg om de trein te halen, en ik vond het eigenlijk zo erg nog niet om eerder weg te moeten gaan. (Ligt misschien aan de Duitse taal 🤷) maar bij ID dit jaar, waren we ook snel weg. Daar in tegen vonden wij VOLBEAT echt de beste.
Het is toch denk ik voor niemand nooit goed genoeg, dus vooral genieten van het evenement en maak het gezellig bij welk podium je ook gaat staan.
En eerlijk ik ken twod wel, maar niet zo goed. Maar zal er dan wel gaan kijken.
Maar een Beyonce ofz hoeft voor mij ook niet. Nee liever niet zelfs. Genoeg andere goeie artiesten die daarvoor in de plaats kunnen staan.

Laatst bewerkt:
is vandaag dan de dag

Be Patient Stephen Colbert GIF by The Late Show With Stephen Colbert

Activiteit op de site van Pinkpop, de bio van Madoux is er eindelijk. En Coca Cola onderaan toegevoegd naast Brand bij de sponsor buttons

pinkpop.nl/2023/programma/madoux/

kan duiden op nieuws incoming
Inmiddels nog meer sponsor buttons onder aan de pagina toegevoegd, voor wat het waard is...
aangezien we al weten dat vandaag veel nieuws gaat volgen. De site is dus al geprepareerd om het laatste nieuws snel te laten zien als het moet?

nog 2 0 5 dagen tot de 52e editie....

• On fire
Waarderingen: Landgraver
Gewoon bij Google intikken war on drugs en dan je filter instellen op de afgelopen 24 uur. Komt het nieuwsbericht van 3fm weer boven drijven 😉.
Kunnen we misschien proberen met meerdere acts. Wie weet wat er nog uitrolt 😂

Er is vooralsnog weinig vernieuwing te vinden in de lineup imo.
Mwoah. Dat kun je van die van 2023 lastig zeggen vind ik met 5 namen bekend. Vorig jaar waren de geluiden over de undercard echter heel erg goed. Toen vond menigeen hier het dagprogramma van Pinkpop zelfs spannender dan dat van Werchter, en dat kwam volgens mij niet zo vaak meer voor. Wel deel ik de mening dat Pinkpop af en toe 'te laat' is met een mooie, opkomende naam. Alsof die eerst een generale repetitie moeten afleggen bij een ander festival om goedgekeurd te worden voor Pinkpop. Maar dat is meer een... onderbuikgevoel

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
De een vindt dat er weinig vernieuwing is … de ander vindt dat Pinkpop zijn muzikale hart niet meer volgt……het is volgens mij nooit goed waar Pinkpop dan ook mee zal komen😂
Voor elke bezoeker die een kaart heeft gekocht is het blijkbaar goed genoeg om een kaart te kopen...

• Leuk
Waarderingen: PJ en Bassie78
Ja want je geeft aan dat die tijd voorbij is omdat je muzikale hart een andere afslag heeft genomen. Terwijl P!nk in 2010 op Pinkpop stond en Robbie Williams al ver voor 200 een keer op Pinkpop.
Hoe was dat optreden van Robbie Williams in het jaar 185? Ik was er niet bij omdat m'n hond moest afzwemmen.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Oasiss
De een vindt dat er weinig vernieuwing is … de ander vindt dat Pinkpop zijn muzikale hart niet meer volgt……het is volgens mij nooit goed waar Pinkpop dan ook mee zal komen😂
Bart zei volgens mij niet dat Pinkpop als festival zijn muzikale hart niet meer volgt maar dat dat hem specifiek voor hem als muziefliefhebber niet meer doet. Zijn muzieksmaak is verandert waar Pinkpop in hetzelfde blijft hangen. Dat is mijn interpretatie iig.

En komop, laten we eerlijk wezen. Een lineup met P!nk, Williams, War on Drugs en Editors is niet heel erg vernieuwend of 2023 toch? Je vergeleek met festivals die doorgaans iig 1 wat nieuwere headliner op de lineup zetten.

Bart zei volgens mij niet dat Pinkpop als festival zijn muzikale hart niet meer volgt maar dat dat hem specifiek voor hem niet meer doet. Zijn muzieksmaak is verandert waar Pinkpop in hetzelfde blijft hangen.

En komop, laten we eerlijk wezen. Een lineup met P!nk, Williams, War on Drugs en Editors is niet heel erg vernieuwend of 2023 toch?

2014-03-06_15_54_21.gif

• Haha
Waarderingen: Timmetje
Bart zei volgens mij niet dat Pinkpop als festival zijn muzikale hart niet meer volgt maar dat dat hem specifiek voor hem als muziefliefhebber niet meer doet. Zijn muzieksmaak is verandert waar Pinkpop in hetzelfde blijft hangen. Dat is mijn interpretatie iig.

En komop, laten we eerlijk wezen. Een lineup met P!nk, Williams, War on Drugs en Editors is niet heel erg vernieuwend of 2023 toch? Je vergeleek met festivals die doorgaans iig 1 wat nieuwere headliner op de lineup zetten.
Als Post Malone er staat of Bruno Mars zijn velen hier ook niet happy.

Wil alleen maar aangeven dat we mega verwend zijn qua line ups hier.

Ik weet dat de Amerikanen maar ook de Italianen met verbazing toekijken naar de line ups van Pinkpop en Rock Werchter.

Vergelijk de festivals die hetzelfde weekend van Pinkpop in de VS zijn maar eens met de line up van Pinkpop.

Dus we mogen wat sneller tevreden zijn vind ik. Maar goed dat is mijn mening.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78 en DennisvdBr
Als Post Malone er staat of Bruno Mars zijn velen hier ook niet happy.

Wil alleen maar aangeven dat we mega verwend zijn qua line ups hier.

Ik weet dat de Amerikanen maar ook de Italianen met verbazing toekijken naar de line ups van Pinkpop en Rock Werchter.

Vergelijk de festivals die hetzelfde weekend van Pinkpop in de VS zijn maar eens met de line up van Pinkpop.

Dus we mogen wat sneller tevreden zijn vind ik. Maar goed dat is mijn mening.

Ik snap je punt niet echt. Bart gaf aan dat hij de line-up niet meer bij zijn smaak vond passen. Jij roept vervolgens dat die line-up niet voor iedereen weggelegd is omdat ze nou eenmaal aan het vernieuwen zijn en dat nieuwe namen niet voor iedereen zijn weggelegd. De namen vooralsnog zijn Robbie Williams, P!nk, Editors, War on Drugs en Goldband. Als we vragen waar die vernieuwing dan nu inzit zijn we vervolgens verwend en mogen we sneller tevreden zijn?

Ik ben gewoon benieuwd op welke basis jij de nu aangekondigde namen vernieuwend vindt. Want dat zijn ze niet.

Los van dat vernieuwende belooft het wel een mooi programma te worden, want ook ik vind de namen die al zijn aangekondigd erg tof. :)

imo...

P!nk, nog niet headliner gestaan, laatste keer was 2010 op Noord podium.
Williams, 2x geweest al, 1999 in de middag en 2015 als Pop-headliner.
Editors, inderdaad niet vernieuwend voor Pinkpop, komen al voor de 6e keer, maar wel nog heel populair.
Goldband, eerste keer Pinkpop, de Nederlandse band van het moment en als Gouden Tip aangekondigd.
War on Drugs, eerste keer Pinkpop

Kortom, ik vind het al wel al een redelijk in orde...
Maar, als ik kijk naar de 2022 lineup, er stonden best een aantal 1x Pinkpop op het affiche. Verwacht ik 2023 ook wel.

(imo zou het qua headliners afmaken als er een headliner zou komen met een 1x Pinkpop)

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Het vernieuwende zit hem er vooral in dat ze nu alles tijdens dezelfde editie aankondigen vermoed ik. Terwijl er nog geen fatsoenlijk alternatief is voor de popprinsen en -prinsessen.

Users who are viewing this thread