Pinkpop 2023

Dat het nieuwe namen voor Pinkpop zijn betekent niet automatisch dat het vernieuwend is imo. Maar da's een hele andere discussie. :p

Anyways, nog 30 minuten tot War on Drugs toch?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als Post Malone er staat of Bruno Mars zijn velen hier ook niet happy.

Wil alleen maar aangeven dat we mega verwend zijn qua line ups hier.

Ik weet dat de Amerikanen maar ook de Italianen met verbazing toekijken naar de line ups van Pinkpop en Rock Werchter.

Vergelijk de festivals die hetzelfde weekend van Pinkpop in de VS zijn maar eens met de line up van Pinkpop.

Dus we mogen wat sneller tevreden zijn vind ik. Maar goed dat is mijn mening.

Je doet het vaak, m.i. niet terecht, lijken alsof hier de tendens is dat men tegen meer hedendaagse, of vernieuwende, namen is. Maar dat is juist niet het geval. Ik denk dat nou juist ongeveer de helft hier kritiek heeft op het níet vernieuwende van Pinkpop. De kritiek op Pink en RW is niet dag het popacts zijn, maar het Sky Radio gehalte. Dat laatste nummer van Pink is toch tenenkrommend slecht, maar dat ter zijde. Daarnaast is kritiek dat TWOD wordt geboekt nadat letterlijk ieder groot festival in NL dat al heeft gedaan, dat Editors bijna even vaak op Pinkpop is geweest als Dennis en dat Goldband ook pas geboekt wordt ná de hype.

Als Taylor Swift was geboekt had gitaarminded festileaks dat misschien minder tof gevonden, maar waarschijnlijk geen slechte boeking. Net als dat ik niks met Metallica heb, maar dat geen slechte boeking vond.

Dat het nieuwe namen voor Pinkpop zijn betekent niet automatisch dat het vernieuwend is imo. Maar da's een hele andere discussie. :p

Anyways, nog 30 minuten tot War on Drugs toch?
Ik zie dat 2 ledig...

Er is vernieuwend voor Pinkpop en er is vernieuwende namen.
Dat zijn 2 verschillende dingen en met een festival en concertclimaat wat we in Nederland hebben kan je in pakweg 2 a 3 jaar periode niet spreken van vernieuwend omdat acts vaak elk jaar weer in ons land te zien zijn.
Haakt Pinkpop vroeg aan, lopen ze de kans op commentaar van een minder bekende act op een lage positie.
Boekt Pinkpop een aantal jaar later, is het commentaar dat het niet vernieuwend is.

ik zou zeggen, als het voor Pinkpop an sich vernieuwend is, staat los van of het voor Nederlandse concerten vernieuwend is.

Haha, Michiel op K!nk FM: Er zijn veel mensen die me vragen of The War on Drugs echt op Pinkpop staan. Ook berichtjes met ''Jeej, ze staan op Pinkpop!'' Zodra we dit zeker weten laat ik het weten!

• Haha
Waarderingen: DennisvdBr
Los daarvan vind ik TWOD, Editors en Goldband heel tof trouwens.
andy richter conan obrien GIF by Team Coco

Je doet het vaak, m.i. niet terecht, lijken alsof hier de tendens is dat men tegen meer hedendaagse, of vernieuwende, namen is. Maar dat is juist niet het geval. Ik denk dat nou juist ongeveer de helft hier kritiek heeft op het níet vernieuwende van Pinkpop. De kritiek op Pink en RW is niet dag het popacts zijn, maar het Sky Radio gehalte. Dat laatste nummer van Pink is toch tenenkrommend slecht, maar dat ter zijde. Daarnaast is kritiek dat TWOD wordt geboekt nadat letterlijk ieder groot festival in NL dat al heeft gedaan, dat Editors bijna even vaak op Pinkpop is geweest als Dennis en dat Goldband ook pas geboekt wordt ná de hype.

Als Taylor Swift was geboekt had gitaarminded festileaks dat misschien minder tof gevonden, maar waarschijnlijk geen slechte boeking. Net als dat ik niks met Metallica heb, maar dat geen slechte boeking vond.
Dan zitten we juist op een lijn en interpreteer ik de reacties hier verkeerd 😉….

Die vernieuwing mis ik dan inderdaad ook vaker bij Pinkpop en ben ik bij andere festivals wel meer tegen gekomen.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
Ik zelf denk oprecht dat dit ook deels komt door het vaste Pinkpop publiek. Volgens mij zijn veel traditionele Pinkpop bezoekers juist niet happig naar nieuwe namen. En kijken die liever wederom naar een Robbie Williams dan bijvoorbeeld een hele nieuwe pop headliner.

Maar goed dat is maar guessen…

Dan zitten we juist op een lijn en interpreteer ik de reacties hier verkeerd 😉….

Die vernieuwing mis ik dan inderdaad ook vaker bij Pinkpop en ben ik bij andere festivals wel meer tegen gekomen.
Denk dat we het moeten zien als 49% geschreeuw om meer vernieuwing, 49% geschreeuw om nooit genoeg gitaren en 2% Dennis die het cement vormt dat alles bij elkaar houdt :).

Ik zelf denk oprecht dat dit ook deels komt door het vaste Pinkpop publiek. Volgens mij zijn veel traditionele Pinkpop bezoekers juist niet happig naar nieuwe namen. En kijken die liever wederom naar een Robbie Williams dan bijvoorbeeld een hele nieuwe pop headliner.

Maar goed dat is maar guessen…
Ja denk dat Festileaks geen representatief beeld vormt hoor, van geen enkel festival.

• Leuk
Waarderingen: Querulante Partij
The War On Drugs wordt toegevoegd aan een mooi lijstje namen die het podium betreden in de zomer van 2023. Tot nu toe heeft het festival P!nk, Robbie Williams, Editors en Goldband bevestigd om te komen spelen in Landgraaf. De organisatie laat weten later vandaag nog een nieuwe lading artiesten aan de line-up toe te voegen.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Sterk hoor. Ik had TWOD op de een of andere manier nooit op Pinkpop verwacht. Als het kan werken op de grote mainstage van Werchter, dan moet het ook kunnen werken op de grote podia van Pinkpop. Mooie boeking! Daar gaan jullie veel plezier aan beleven.

• Leuk
Waarderingen: simonbolivar en Oasiss
Zou dan ook nog weleens 12u of 13u ofzo kunnen worden.

Pinkpop zelf heeft op de site nog niks over War on Drugs gedeeld.

Users who are viewing this thread