Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Het voordeel is van deze indeling is dat ik (vooral op vrijdag) geen seconde mis van de liveshows. Vrijdag loop ik namelijk alleen maar van South stage naar IBA.
Ik maak tegenwoordig echt keuzes, waarbij ik meestal een 3/4 tal bands van dichtbij wil zien. Deze opstelling geeft inderdaad ruimte om alles te zien, maar een goede plek is wat lastiger zonder echt te kiezen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zit ik nou verkeerd te denken, maar waar eerst de tent stonden staan nu ook wc’s dat was eerder toch ook niet?

bovendien wanneer wordt het camping programma bekend gemaakt?
daar naast de tent waren laatste jaren pisbakken (volgens mij paar jaar terug ook nog toiletgroep)
Maar verder op, naast het hoofdgebouw aan de andere kant, voor waar de ingang van Garden of Love was, was voorheen ook toiletten.
Lijkt er op dat die er niet meer zijn overigens, want daar staat nu een merchandise logo.

Dus ik denk dat die gehele toiletgroep nu bij dat Brand Bier paviljoen komt op de voormalige tent positie.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Zou de mainstage niet 10/20 meter verder naar achter kunnen nu de tent er niet meer is? Minder backstage nodig denk ik? Minder laad/losplekken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zou de mainstage niet 10/20 meter verder naar achter kunnen nu de tent er niet meer is? Minder backstage nodig denk ik? Minder laad/losplekken...
ik denk dat ze dan in de knoei zitten met dat techniek huisje.
daar word volgens mij de mainstage overheen gezet

1651229935508.png
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Overigens, voor wie denkt dat de vorm van het terrein met "aan 1 zijde doorgang naar noord" een vernieuwend idee vind.
dat was ooit al ten tijde van de "Roskilde tent"

fyi... In 1998 en 1999 werden de optredens ter plaatse van het Noordpodium gehouden in de Roskilde-tent, deze had een capaciteit van circa 10.000 concertgangers. Enkele weken voor Pinkpop 2000 stond de tent opnieuw klaar, maar een zware storm verwoestte het bouwwerk. Sindsdien is het Noordpodium weer een openluchtpodium (met uitzondering van 2005).

1651231207265.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
uitzondering ten opzichte van die tijd is dat er nu wel meer kaarten verkocht zijn. maar goed we gaan het bijna zien :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het voordeel is van deze indeling is dat ik (vooral op vrijdag) geen seconde mis van de liveshows. Vrijdag loop ik namelijk alleen maar van South stage naar IBA.

Dat was met de andere indeling wel anders waar je ergens meestal 10 minuten eerder weg moest
Dat is voor de vrijdag idd erg handig
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Na een heerlijke vakantie…nu ook even tijd gehad voor het Pinkpop tijdschema.
Rekening houdend met andere belangen van mijn vriendengroep en eet/drink pauzes ?

Vrijdag: Ten Times A Million - JC Stewart - silent disco - Eten - klaar staan voor Nightwish - Nightwish - Greta van Fleet - Twenty One Pilots - stukje Nothing But Thieves - naar het voorvak South Stage- Metallica (voorvak)

Zaterdag: Son Mieux - silent disco - Selah Sue - Crowded House - Courtney Barnett - eten met Kaleo op de achtergrond - Tones and I - Maneskin op de achtergrond - Royal Blood - Pearl Jam

Zondag: Navarone - Dead Poet Society - Mother Mother - Ziggy Marley - Zara Larsson ( ja Inhaler zie ik al op twee andere festivals vandaar deze keuze) - De Staat op de achtergrond en eten - Dermot Kennedy - Nile Rodgers & Chic (stukje) - Volbeat dichtbij/ voorvak - Imagine Dragons
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Na een heerlijke vakantie…nu ook even tijd gehad voor het Pinkpop tijdschema.
Rekening houdend met andere belangen van mijn vriendengroep en eet/drink pauzes ?

Vrijdag: Ten Times A Million - JC Stewart - silent disco - Eten - klaar staan voor Nightwish - Nightwish - Greta van Fleet - Twenty One Pilots - stukje Nothing But Thieves - naar het voorvak South Stage- Metallica (voorvak)

Zaterdag: Son Mieux - silent disco - Selah Sue - Crowded House - Courtney Barnett - eten met Kaleo op de achtergrond - Tones and I - Maneskin op de achtergrond - Royal Blood - Pearl Jam

Zondag: Navarone - Dead Poet Society - Mother Mother - Ziggy Marley - Zara Larsson ( ja Inhaler zie ik al op twee andere festivals vandaar deze keuze) - De Staat op de achtergrond en eten - Dermot Kennedy - Nile Rodgers & Chic (stukje) - Volbeat dichtbij/ voorvak - Imagine Dragons
en hebben we ergens tijd voor een persoonlijke meeting?
gewoon voor de fun of it, NikLN
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Limbo

Playlistbediener
7 apr 2022
13
14
pinkpop was door de inbreng van jan een festival dat was vastgeroest.
hoewel dat we hem zeker zullen missen, zal het waarschijnlijk wel een bevrijding geven die de mogelijkheid biedt om pinkpop terug te brengen naar "champions league" nivo.
Want enkel stadionacts programmeren is gewoonweg niet genoeg om een festival top te maken.
Daarvoor zijn tegenwoordig ook dingen nodig als: aankleding, verdieping van het programma, diversiteit, etensaanbod en nog veel meer
Zie hier het krantenartikel wat vandaag in De Limburger stond. Er wordt inderdaad ook ingehaakt op het bewind van Jan.
de-limburger-pinkpop.png
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Dus…winactie van Pinkpop!

Laten we met vier man namen bedenken. Iedereen stuurt een naam in. Als er iemand wint Weekendticket op Ticketswap verkopen geld verdelen. En de bonnen delen door vier ?????
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Zie hier het krantenartikel wat vandaag in De Limburger stond. Er wordt inderdaad ook ingehaakt op het bewind van Jan.
Bekijk bijlage 1490
Handig artikel dat veel duidelijkheid geeft!

Soms reed er plots een vrachtwagen over het terrein naar de IBA stage en rende er een dronken festival bezoeker net voor de vrachtwagen. Ook de blokkades doordat mensen op de trappen gingen zitten heb je straks niet meer.

Hier is goed over nagedacht en ik ben heel blij dat Pinkpop dingen verandert en ook nieuwe dingen gaat uitproberen. Iets wat je echt nodig hebt in de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: mart1234

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zie hier het krantenartikel wat vandaag in De Limburger stond. Er wordt inderdaad ook ingehaakt op het bewind van Jan.
Bekijk bijlage 1490
nog altijd 70.000 dus...
Brandkrat komt dus wel terug op de oude plek van de tent, wow...
Wilhemina Skydeck, 600 man... zo... toe maar...
Dit jaar meer bars en meer toiletten, kijk aan!!

thanx voor het delen, leuk artikel
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Gebruikers die dit onderwerp bekijken