Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Die vrijdag zit dan ook wel behoorlijk vol met namen als Metallica, Nightwish, Twenty One Pilots en misschien ook Nothing But Thieves met grote namen.
Nothing But Thieves verkoopt een de Ziggodome uit dus dat is tegenwoordig zeker een grote naam. Had ze eigenlijk gewoon als Sub verwacht. Ik verwacht nu eigenlijk: Metallica <- Nightwish op Main en TOP <- NBT op Noord..
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
291
Ondanks dat ik gelukkig mijn kaartjes nog heb. Kan ik ‘t niet laten even te kijken op site. Voor alle tickets staat er sluit aan in wachtrij. Behalve voor die duffe sky deck tickets
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
j
Helemaal mee eens. Pinkpop is traditie en al jaren grotendeels het zelfde. Iedereen is gelijk jong of oud mensen met weinig geld of die meer te besteden hebben. Maar zeker geen plek voor duffe mensen die zich vip kaartjes kunnen veroorloven en veel minder met de muziek hebben.

Bij elk concert vindt ik de speciale duurdere tickets voor golden cirkel waardeloos. Als je zelden naar een concert gaat heb je ‘t er voor over waarschijnlijk. Maar als je zoals ik veel gaat niet. Vroeg bij concert zaal aanwezig zijn, is eerlijker.
Maar hoezo heb je minder met muziek als je je een VIP-kaartje kan veroorloven? Moet je anders even op de bankrekening van de heren Metallica kijken wat zij zich kunnen veroorloven, vind je ook dat zij minder met muziek hebben?

Dat wachten eerlijker is, daar ben ik het niet 100% mee eens. Tieners hebben alle tijd van de wereld, dus op dat gebied zijn zij 'rijker'. En daarnaast, ik stond weleens bij Dropkick Murphy's vooraan te springen terwijl naast me een koppel ongeïnteresseerd stond te wachten op Nick Cave, bij The Streets draaide het meisje naast me de groep demonstratief de rug toe om duidelijk te maken dat ze er was voor de volgende act, bij Tyler, The Creator zat een meid die wachtte op Arctic Monkeys de hele tijd op haar telefoon. Nou nou, wat een sfeer in het voorvak dankzij mensen die wachten.

(Even voor de zekerheid, deze optredens waren dus niet op Pinkpop, maar daar heb je natuurlijk dezelfde situaties.)
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Zo te zien loopt het niet storm mer de verkoop, voor alle dagen en weekend is er nauwelijks een wachtrij
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Ik moet mijn mening toch even herzien.

Die zogenaamde VIP tickets zijn een beetje over de top. Ik heb in eerste instantie niet goed gekeken. Net zoals de Glamping. Dat is zonder kaartje.

2 x €780 plus hotel is een beetje te veel voor het goede.

Succes allemaal die een kaartje proberen te scoren.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Denk dat mensen in deze tijd ook weer net wat minder knaldrang hebben (besmetting stijgen, lockdown dreigt...)
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
291
j
Maar hoezo heb je minder met muziek als je je een VIP-kaartje kan veroorloven? Moet je anders even op de bankrekening van de heren Metallica kijken wat zij zich kunnen veroorloven, vind je ook dat zij minder met muziek hebben?

Dat wachten eerlijker is, daar ben ik het niet 100% mee eens. Tieners hebben alle tijd van de wereld, dus op dat gebied zijn zij 'rijker'. En daarnaast, ik stond weleens bij Dropkick Murphy's vooraan te springen terwijl naast me een koppel ongeïnteresseerd stond te wachten op Nick Cave, bij The Streets draaide het meisje naast me de groep demonstratief de rug toe om duidelijk te maken dat ze er was voor de volgende act, bij Tyler, The Creator zat een meid die wachtte op Arctic Monkeys de hele tijd op haar telefoon. Nou nou, wat een sfeer in het voorvak dankzij mensen die wachten.
Dat wachten eerlijker is gaat me meer om losse concerten. Heb ‘t wel eens gehad bij Pearl Jam, ik stond super vroeg als eerste in rij voor Ziggo Dome. Maar mensen die mee betaald hadden mochten toch als eerste naar binnen en konden daardoor vooraan staan.

Bij een festival zal t inderdaad vaker voorkomen dat er mensen voor de volgende act vooraan staan. Al vindt ik ook dan dat je geïnteresseerd moeten blijven kijken en luisteren ook al is ‘t niet helemaal jou band of artiest
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken