Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Denk dat mensen in deze tijd ook weer net wat minder knaldrang hebben (besmetting stijgen, lockdown dreigt...)

Dat zal er wel mee te maken hebben ja. Het is dat ik sowieso wel tickets wil, al is het weer een jaar later anders zou ik nu ook geen tickets kopen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Dat zal er wel mee te maken hebben ja. Het is dat ik sowieso wel tickets wil, al is het weer een jaar later anders zou ik nu ook geen tickets kopen.
Of... Ze hebben daadwerkelijk minder knaldrang dan dat hier werd ingeschat, ongeacht of de besmettingen nou stijgen of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Tickets reserveren in het voorvak voor mensen die meer betalen is alles behalve progressie imo. :)

Leuk om te lezen dat iedereen die tickets wilde ze heeft kunnen scoren! :D
Dat zal niet om duizenden gaan. Niet eens om honderden. Dus die hinder zal allemaal wel meevallen gok ik. Het is gewoon extra geld in de lade van Pinkpop. Bij voetbal wedstrijd kan je met een gewoon kaartje ook niet in de skyboxen komen. Zo werkt commercie nu eenmaal.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Het gaat niet zozeer om hoeveel geld je op je bankrekening hebt staan. Maar als je echt graag naar Pinkpop wil, dan ga je niet op een VIP deck staan lijkt me. Dat tieners meer tijd hebben dan een volwassen op een Pinkpop-dag is natuurlijk kolder, dan moet je niet naar een festival gaan als dat zo is.
Ik heb nul interesse om op zo'n VIP-deck te staan bij een festival, maar als iemand dat wel wil, moet ik daar dan echt op neerkijken? Ik ga tegenwoordig bijna altijd alleen omdat mijn ideale beleving van een festival bestaat uit non-stop de podia aflopen en af en toe (meestal lopend) een hamburger in mijn mond douwen. Maar moet ik dan neerkijken op mijn partner of vrienden omdat zij liever het grootste deel van de dag met een biertje in de hand op een kleedje zitten?

Binnen een festivaldag is tijd anders natuurlijk, de reactie ging gedeeltelijk over festivals, gedeeltelijk over Golden Circle/Early entry bij concerten, dat liep wat door elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
wat ik raar vind, dat de "skydeck" op de wilhelminaberg zal staan en dat je zicht hebt op de mainstage.

er is nog nooit zicht geweest van de skiberg letterlijk in/op de mainstage?
gaat de mainstage anders komen te staan of zo?
of staat er nog een andere sky-deck op het terrein, los van de Wilheminaberg skydeck?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Dat wachten eerlijker is gaat me meer om losse concerten. Heb ‘t wel eens gehad bij Pearl Jam, ik stond super vroeg als eerste in rij voor Ziggo Dome. Maar mensen die mee betaald hadden mochten toch als eerste naar binnen en konden daardoor vooraan staan.

Bij een festival zal t inderdaad vaker voorkomen dat er mensen voor de volgende act vooraan staan. Al vindt ik ook dan dat je geïnteresseerd moeten blijven kijken en luisteren ook al is ‘t niet helemaal jou band of artiest
Als ik moet kiezen tussen uren in de rij staan of wat meer betalen om eerder binnen te komen, kies ik waarschijnlijk voor het laatste, dan kan ik tenminste nog met het hele gezin eten. Voor iedere persoon die zich de extra prijs niet kan veroorloven zijn er ook nog tientallen die zich het hele concert niet kunnen veroorloven.

Sure, ik heb ook weleens artiesten doorstaan waar ik helemaal niks mee heb, dat heb ik dan ook netjes gedaan, maar mijn aanwezigheid zal nog altijd niet sfeerverhogend zijn geweest...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik heb nul interesse om op zo'n VIP-deck te staan bij een festival, maar als iemand dat wel wil, moet ik daar dan echt op neerkijken? Ik ga tegenwoordig bijna altijd alleen omdat mijn ideale beleving van een festival bestaat uit non-stop de podia aflopen en af en toe (meestal lopend) een hamburger in mijn mond douwen. Maar moet ik dan neerkijken op mijn partner of vrienden omdat zij liever het grootste deel van de dag met een biertje in de hand op een kleedje zitten?

Binnen een festivaldag is tijd anders natuurlijk, de reactie ging gedeeltelijk over festivals, gedeeltelijk over Golden Circle/Early entry bij concerten, dat liep wat door elkaar.
Uhh... Ik zeg helemaal nergens dat je op iemand moet neerkijken? Zoals hier eerdere geschreven heb ik zelf vaker op VIP-decks gestaan. Maar je kan simpelweg niet ontkennen dat daar 9 van de 10 mensen niet de intentie hebben om echt voor de muziek te gaan. Sterker nog, de meeste van dat soort kaarten worden vaak gewoon door omliggende bedrijven gekocht voor goed contact onderhoud.

Dat heeft niet zozeer met er op neerkijken te maken. Maar als ik echt naar een festival "wil" dan ga ik niet naar een VIP deck. En ik denk de meeste doorgewinterde festivalgangers niet.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
391
298
wat ik raar vind, dat de "skydeck" op de wilhelminaberg zal staan en dat je zicht hebt op de mainstage.

er is nog nooit zicht geweest van de skiberg letterlijk in/op de mainstage?
gaat de mainstage anders komen te staan of zo?
of staat er nog een andere sky-deck op het terrein, los van de Wilheminaberg skydeck?
Denk niet dat het skydeck op de Wilhelminaberg zelf is. Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het zal wel alleen de naam zijn die ze de tickets hebben gegeven.
 

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
Nou mijn weekendtickets zijn ook binnen! Ben om eerlijk te zijn wel een beetje teleurgesteld over de vrijdag. Ik heb 21 Pilots nog nooit live gezien en ervan uitgaande dat die (deels) gelijk zullen spelen met Nightwish komt daar voorlopig helaas ook geen verandering in. ? Teveel leuke dingen op een dag dus hahahaha.
 
  • Leuk
Waarderingen: bcmrmaybe en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Er staat "aan de voet van de berg"
ja, ik moet me hier nog in verdiepen merk ik?

ik dacht ook dat dat Sky Deck arrangement met "verzorgde" overnachting was? Maar dat zit er helemaal niet nog bij.
Dus je zal op de camping moeten overnachten of een Glampink bij aanschaffen?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Er staat "aan de voet van de berg"
De main stage ligt ook aan de voet van de berg ? als je de voet van de berg erg breed neemt….Denk eerder een marketing trucje en ik kan me niet voorstellen dat de gemeente het goed vindt dat er een groot skydeck aan de berg wordt gemaakt
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
ja, ik moet me hier nog in verdiepen merk ik?

ik dacht ook dat dat Sky Deck arrangement met "verzorgde" overnachting was? Maar dat zit er helemaal niet nog bij.
Dus je zal op de camping moeten overnachten of een Glampink bij aanschaffen?
Nope. Alleen eten, drinken , toegang tot voorvak , service , geen wachtrij, uitzicht, that’s it. Maar ik loop liever door de mensen heen van stage naar stage dat vind ik het echte festival gevoel. Zou het super saai vinden om vanaf een hoger sky deck te kijken naar optredens. Vaak merk je de sfeer dan ook minder. Maar goed voor de mensen die het kunnen betalen…doe je ding!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Nou, ik heb er wel zin in hoor. Iedereen even een vaccin in zijn armpie mikken en dan hopelijk volgend jaar weer ertegenaan.

Wat ik vooralsnog waarschijnlijk wel ga zien:

Op vrijdag sowieso Froukje. Nothing but Thieves vind ik wel tof en TOP wil ik ook wel eens zien. Ken niet zo veel van Nightwish, maar gelet op het zieke enthousiasme hier en elders misschien dat toch maar eens een kans geven.

Op zaterdag sowieso Courtney Barnett, Lost Frequencies is wel tof, beetje Ronnie Flex en ook wel even Pearl Jam.

Op zondag sowieso Eefje de Visser en Interpol. Nile Rodgers, QOTSA en ID worden ook wel meegepakt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik zelf verwacht wel dat er minder mensen zijn die naar zowel Pinkpop als Werchter zullen gaan. De grootste groep zal niet naar beide festivals gaan maar ik denk toch dat er enkele die hard festival fans zijn die nu niet naar beiden gaan. Dit komt omdat ze gewoon dezelfde headliners delen (en wie weet ook hoeveel van de rest van het programma ).
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Uhh... Ik zeg helemaal nergens dat je op iemand moet neerkijken? Zoals hier eerdere geschreven heb ik zelf vaker op VIP-decks gestaan. Maar je kan simpelweg niet ontkennen dat daar 9 van de 10 mensen niet de intentie hebben om echt voor de muziek te gaan. Sterker nog, de meeste van dat soort kaarten worden vaak gewoon door omliggende bedrijven gekocht voor goed contact onderhoud.

Dat heeft niet zozeer met er op neerkijken te maken. Maar als ik echt naar een festival "wil" dan ga ik niet naar een VIP deck. En ik denk de meeste doorgewinterde festivalgangers niet.
Je zegt dat iemand die de keuze maakt voor een Skydeck niet echt graag naar Pinkpop wil, maar je kan ook zeggen dat zo iemand gewoon een andere festivalbeleving zoekt. Sommige mensen hebben een heerlijke festivalbeleving vanaf een kleedje achterin het veld. Als dat voor je werkt, kan het vanaf een skydeck ook werken lijkt me en als je dat kan betalen, prima. Ik merk dan niks van die mensen, want die staan daar dan ver weg van mij.

En dat is dan dus de tiende van de 10 die jij noemt. Als ik die tiende was, zou ik waarschijnlijk op het politiebureau eindigen omdat ik één van de andere 9 op zijn bek had geslagen voor het verpesten van mijn (dure) festival met zijn geklets.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken