Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Ed Sealtiel vindt het „vreemd Nederlands gedrag.” Op Facebook schrijft hij: „Overal ter wereld wordt dit door festivals gedaan

Ik ken geen festival waar het voorvak voor een gedeelte vrij wordt gehouden voor mensen met duurdere tickets eigenlijk. Enige wat me te binnen schiet zijn de BST concerten in Hyde Park, al zou ik dat geen festival noemen.

Kennen jullie wel festivals waar dat gebeurt, zo'n Golden Circle achtig idee?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
...
Festival-manager Niek Murray betreurt het dat veel mensen negatief reageren op het initiatief. „Het is jammer. We zijn gewoon bezig om Pinkpop toekomstbestendig te maken want we willen graag nog 50 jaar vooruit. Daarbij horen ook deze nieuwe ontwikkelingen.”
...
als dit behoort bij het 'toekomstbestendig' maken, dan valt het me nog mee...

volgens mij valt het aantal mensen dat naar de voorvakken gaat vanaf die Skydeck wel mee. Zo veel tenten kan je toch niet kwijt bovenop de Wilhelminaberg? Denk dat dat een aantal is dat op de 'poortjes' in mindering gebracht zal worden en dat deze mensen met een speciaal bandje door een ander poortje door kunnen lopen?

Ben ook wel benieuwd naar de Skydeck sowieso, dat betekent eigenlijk ook dat de top van de skieberg niet toegankelijk is voor nieuwsgierigen aankomende jaren. Zal toch ook een omslag zijn, komen toch best wat mensen tijdens Pinkpop op de berg zitten om naar het terrein met de mierenhoop te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik zie deze trend ook niet graag, maar een festival is dezer dagen meer dan ooit een commercieel gebeuren. En de VIP's brengen veel geld in het bakje. Op o.a. Graspop en Alcatraz is de VIP binnen de kortste keren uitverkocht. Dus gaat men op zoek om deze mensen iets meer te bieden dan de doorsnee festivalhanger. Jammer genoeg is dit voor de 15 jarige, die een gans jaar hard heeft moeten werken voor dat dure ticket geen pretje. Zeker als je beseft dat sommige vip's met weinig interesse vooraan staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Ik zie deze trend ook niet graag, maar een festival is dezer dagen meer dan ooit een commercieel gebeuren. En de VIP's brengen veel geld in het bakje. Op o.a. Graspop en Alcatraz is de VIP binnen de kortste keren uitverkocht. Dus gaat men op zoek om deze mensen iets meer te bieden dan de doorsnee festivalhanger. Jammer genoeg is dit voor de 15 jarige, die een gans jaar hard heeft moeten werken voor dat dure ticket geen pretje. Zeker als je beseft dat sommige vip's met weinig interesse vooraan staan.
Is bij Graspop ook een deel van het voorste vak gereserveerd voor mensen met VIP tickets?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.448
1.561
Ik ken geen festival waar het voorvak voor een gedeelte vrij wordt gehouden voor mensen met duurdere tickets eigenlijk. Enige wat me te binnen schiet zijn de BST concerten in Hyde Park, al zou ik dat geen festival noemen.

Kennen jullie wel festivals waar dat gebeurt, zo'n Golden Circle achtig idee?
Primavera doet dat al jaren.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Volgens Dagblad De Limburger komt Måneskin op zaterdag 18 juni naar Pinkpop en niet 17 juni, zoals op Google gemeld. Onderhandelingen zijn in een vergevorderd stadium.
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.674
Zou handig zijn om Maneskin om 9:00 te droppen zometeen. Verkoop je weer meer kaarten mee.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.946
1.728
Stop nu maar met deze mensen VIP te noemen. Ze zijn verre van 'heel belangrijk'. Ze zijn welkom omdat ze wat extra geld in het laadje brengen van onze favoriete festivals. Maar in tegenstelling tot normale sponsors willen ze daar wel iets voor terug. Dat mag best hoor, als je ze daarmee kan overtuigen om extra geld af te tikken. Maar gratis bier is geen gratis bier als je ticket het dubbele heeft gekost, en je zicht mag dan wel fantastisch zijn vanaf zo'n skydeck, maar dat is het thuis op de bank voor de TV ook. Een festival beleef je met meer zintuigen, en vooral, met heel veel meer mensen. Mesnen die massaal ontbreken daarboven. Ik zou gratis nog niet op dat deck gaan staan...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
382
295
Helemaal eens. Dit is echt een foute ontwikkeling en gaat de sfeer in het voorvak deels om zeep helpen. Ten eerste werken ze met een bepaalde reservering van plaatsen. Dus als de vips lekker boven blijven zitten is het voorvak deels leeg. En de vips die wel even komen kijken zullen echt niet dezelfde beleving erin gooien als de liefhebbers die hebben staan wachten op hun plekje.

Echt geen goede ontwikkeling en boeit me geen zak dat dit elders ook gebeurt. Voor mij is juist de charme van een festival dat iedereen gelijk. Het meisje van 15 dat het hele jar voor het kaartje heeft gespaard heeft evenveel kans/recht om vooraan te staan en een unieke beleving te hebben als de bolle 55 jarige met teveel spaargeld.
Helemaal mee eens. Pinkpop is traditie en al jaren grotendeels het zelfde. Iedereen is gelijk jong of oud mensen met weinig geld of die meer te besteden hebben. Maar zeker geen plek voor duffe mensen die zich vip kaartjes kunnen veroorloven en veel minder met de muziek hebben.

Bij elk concert vindt ik de speciale duurdere tickets voor golden cirkel waardeloos. Als je zelden naar een concert gaat heb je ‘t er voor over waarschijnlijk. Maar als je zoals ik veel gaat niet. Vroeg bij concert zaal aanwezig zijn, is eerlijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.192
4.410
Ik ga straks kaarten scoren! Ik denk eigenlijk niet dat de weekendtickets heel gauw de deur uit gaan. De vrijdag gaat wellicht rap, maar denk dat het verder wel mee zal vallen. Succes in ieder geval aan anderen die het ook gaan proberen! Ook dit voelt weer een beetje oud normaal (al lijkt het weer kut normaal te gaan worden de komende tijd).
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Helemaal mee eens. Pinkpop is traditie en al jaren grotendeels het zelfde. Iedereen is gelijk jong of oud mensen met weinig geld of die meer te besteden hebben. Maar zeker geen plek voor duffe mensen die zich vip kaartjes kunnen veroorloven en veel minder met de muziek hebben.

Bij elk concert vindt ik de speciale duurdere tickets voor golden cirkel waardeloos. Als je zelden naar een concert gaat heb je ‘t er voor over waarschijnlijk. Maar als je zoals ik veel gaat niet. Vroeg bij concert zaal aanwezig zijn, is eerlijker.

Eens. Bovendien, door 'VIP's voordelen te geven, wordt de waarde van normale kaarten in princiepe minder.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
VIP tickets zijn niet zo'n probleem zolang het maar bij zo'n SkyDeck met gratis drank blijft. Mensen die meer betalen voorrang geven op het voorste vak vind ik echt onfestivals. Hopelijk is dat een fiasco dit jaar en blijft het 2023 uit.

Er klinkt imo trouwens ook niets ongezelliger dan op een Sky Deck naar een main stage kijken. Als ze me zouden betalen zou ik er nog niet gaan zitten. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Volgens Dagblad De Limburger komt Måneskin op zaterdag 18 juni naar Pinkpop en niet 17 juni, zoals op Google gemeld. Onderhandelingen zijn in een vergevorderd stadium.
dat is dan op de Pearl Jam dag, zoals op Lollapalooza parijs ook. Denk ook wel een hoge spot.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.302
4.976
Die vrijdag zit dan ook wel behoorlijk vol met namen als Metallica, Nightwish, Twenty One Pilots en misschien ook Nothing But Thieves met grote namen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
VIP tickets zijn niet zo'n probleem zolang het maar bij zo'n SkyDeck met gratis drank blijft. Mensen die meer betalen voorrang geven op het voorste vak vind ik echt onfestivals. Hopelijk is dat een fiasco dit jaar en blijft het 2023 uit.

Er klinkt imo trouwens ook niets ongezelliger dan op een Sky Deck naar een main stage kijken. Als ze me zouden betalen zou ik er nog niet gaan zitten. :p

Snap ook echt de lol niet. Ik vond tijdens rust momenten even op de BBBB gaan zitten best leuk, maar een optreden wil je gewoon op het veld meemaken.

Ben wel benieuwd wat ze met de BBBB doen. Die zal wel weer op grond level zijn, anders heeft dat VIP deck natuurlijk minder toegevoegde waarde.... zou wel erg jammer zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.302
4.976
Snap ook echt de lol niet. Ik vond tijdens rust momenten even op de BBBB gaan zitten best leuk, maar een optreden wil je gewoon op het veld meemaken.

Ben wel benieuwd wat ze met de BBBB doen. Die zal wel weer op grond level zijn, anders heeft dat VIP deck natuurlijk minder toegevoegde waarde.... zou wel erg jammer zijn.
Het is ook niet voor de "festival bezoeker" natuurlijk. Als hier festivals in de buurt zijn krijg ik zakelijk ook heel vaak uitnodigen. Zijn halve netwerk bijeenkomsten, en geen hol aan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken