Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Wanneer dat een naam als Taylor Swift is niet nee. Wanneer het een naam als Post Malone is, dan vind ik dat heel erg logisch als hij subt. Populariteit alleen is niet genoeg. Er moet ook een fatsoenlijk repertoire liggen om een major festival af te sluiten...
Major festivals afsluiten is het enige waar deze jongen nog voor naar buiten komt hoor. Lollapalooza Chicago, Reading/Leeds, Rock In Rio, Osheaga dit jaar nog. Veel grotere majors ga je niet vinden denk ik.

Los van wat jij of ik van de man vinden trouwens. Hoor zelf ook liever Bruce Springsteen. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Major festivals afsluiten is het enige waar deze jongen nog voor naar buiten komt hoor. Lollapalooza Chicago, Reading/Leeds, Rock In Rio, Osheaga dit jaar nog. Veel grotere majors ga je niet vinden denk ik.

Los van wat jij of ik van de man vinden trouwens. Hoor zelf ook liever Bruce Springsteen. ;-)
Sluit hij die festivals echt af? Is hij daar de allerlaatste artiest en is daarna het festival voorbij? Of volgen er nog wat acts erna, en is er tijdens zijn headlineshow nog een alternatief elders? Want ik begreep hier altijd dat het Pinkpop concept van een laatste headliner zonder alternatieve acts in hetzelfde tijdslot en daarna niets meer redelijk achterhaald en anno nu ook vrij uniek is.
Ik snap dat hij een optie was als headliner voor dag 2, wellicht in een combi pakket en met een afsluitende DJ er achteraan, precies zoals een paar berichten terug gesuggereerd werd. Maar ik zie hem niet heel Pinkpop afsluiten, met daarna All you need is love en een kleine vuurwerkshow. Ik denk dat hij dat hier in Nederland/Landgraaf niet kan dragen, en ik zou als boeker die gok nooit nemen. Zelfs degenen die hem hier nog steeds voorspellen als afsluiter, noemen hem in een combi met bijvoorbeeld Imagine Dragons. Dat zegt mij eigenlijk ook genoeg.
Wel heel knap als hij die status wel daadwerkelijk heeft bereikt en hij overal waar hij komt een echte headliner is. Pinkpop is niet groter of belangrijker dan andere majors, dus als het daar kan, zou het hier ook kunnen. Maar ik, leek als ik ben, zie het nog niet...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hallo allemaal, zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Brian Lemmen, al een aantal jaren kijk ik mee op dit forum en vond het nu tijd om mezelf te registreren haha.

Maar terug naar het bericht hier boven. In het filmpje kan je duidelijk zien dat John Frusciante eigenlijk andere maanden noemt ( vandaar die overdub). Ik denk daarom dat de tour oorspronkelijk eerder/later in Europa zou beginnen dan wat ze nu aangeven, en ze daarom niet meer op pinkpop konden staan, wat nu wel het geval zou kunnen zijn. Dit verklaart ook misschien het uitstel van de kaart verkoop voor pinkpop ??
Alle credits voor Brian, want die kwam hier als eerste met het idee dat dat de uitstel van kaartverkoop kan verklaren. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters en Lemmen200

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
wat niet helemaal lekker valt in het RHCP verhaal, is dat Firenze eigenlijk op de woensdag viel (voor Pinkpop).
in 2022 valt het op de zaterdag.
daarbij komt nog dat Felyn Festival Lyon en Funkyard Tell Aviv rond dezelfde data zaten en waarschijnlijk in 2022 gaan zitten ook.
Waarbij Felyn Lyon eentje is die voor Pinkpop de das om kan doen wat RHCP betreft.

dus ik durf de stelling nog niet hard te maken
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
maar ook... het is inmiddels na de middag, ik had even de ochtend en de eerste uurtjes na het middaguur afgewacht... er is nog geen bericht gekomen van Pinkpop of Ticketmaster over de verschuiving van de verkoop?

ben toch benieuwd of daar nog iets over komt en of dat gezamelijk komt met iets van nieuws?
zou toch wel fijn zijn, beetje info voor mensen die zaterdagochtend 2 oktober in de agenda gemarkeerd hebben, toch?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Geen muse (Mijn favoriete band) is altijd jammer, maar het houd de deur open voor iets spannenders. Iemand een idee of er enige kans is op een Tour van de stones in Europa?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Geen muse (Mijn favoriete band) is altijd jammer, maar het houd de deur open voor iets spannenders. Iemand een idee of er enige kans is op een Tour van de stones in Europa?
Het lijkt er op dat in 2022 of pas 2023 wel een EU tour van The Stones nog gaat komen.
Ik zou voor Pinkpop er geen rekening mee houden, tenminse zo denk ik er over.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Blijf het raar vinden dat er zo weinig gesproken wordt over Post Malone. Die was oorspronkelijk gewoon headliner en is nu gewoon weer in de buurt. Als die volgendjaar zijn show niet komt inhalen, wanneer dan wel?

Zou naast twee oude acts ook gewoon het headlinertrio wat in evenwicht brengen. Met Springsteen erbij krijg je een wel heel oud rijtje niet?
Was Post Malone in het verleden niet doorgeschoven vanwege het wegvallen van een headliner, tenminste dat verhaal ging toen toch???
In dat perspectief kan ik wel begrijpen dat ze voor een andere headliner gaan bij een nieuwe editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Was Post Malone in het verleden niet doorgeschoven vanwege het wegvallen van een headliner, tenminste dat verhaal ging toen toch???
In dat perspectief kan ik wel begrijpen dat ze voor een andere headliner gaan bij een nieuwe editie.
zo ver ik heb onthouden inderdaad

volgens mij was het zo, voor zo ver ik dacht, lag Coldplay zo goed als vast in 2020.
maar, dat ketste in de laatste weken af (misschien zelfs wel vlak voor de aankondiging)...
de bedoeling toen was, zo ver ik kon beredeneren, dat Malone dus sub was bij Coldplay of bij RHCP.
meen ook nog, dat bij de aankondiging Malone, nog kort op de verkeerde dag online kwam (meen vrijdag, terwijl dus aangekondigd voor zaterdag)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Dat Coldplay zo goed als vastlag blijkt toch uit niets anders dan jouw vermoeden he?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dat Coldplay zo goed als vastlag blijkt toch uit niets anders dan jouw vermoeden he?
was destijds niet alleen uit mijn vermoeden...

edit, ik meen te herinneren dat er zelfs een punt was waar een aankondiging op Pinkpop en Werchter (los event) gelijktijdig in de dop zat, tenminste daar leek het op
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Volgens mij ging er op efestivals toen ook een discussie dat Coldplay zou gaan touren. Er waren daar 1 of enkele insiders die dat daar riepen als ik het mij goed herinner. Of ze ook naar Pinkpop kwamen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Sterke reactie, bleekselderij ..

Maar dit is toch nog steeds op heel weinig gebaseerd.. Er staat een niet nader onderbouwde stelling van een orakel (die het vaak wel maar vaak ook niet bij het juiste eind had) dat Post Malone eigenlijk niet de enige headliner was, maar een co-headliner. Verder geeft hij aan dat hij zelf Post Malone een wat magere headliner vindt. Verder geeft Ken aan geen idee te hebben rondom Coldplay. Op de vraag of ze überhaupt een mogelijkheid waren zie ik geen reactie.

Deze reactie vind ik overigens treffender:

"People start rumours about Coldplay, Pinkpop states they won't come and everyone is dissapointed. Seems like a yearly tradition in The Netherlands. "

Ik denk dat hier, omdat het misschien niet de persoonlijke voorkeur geniet, wat te licht gedacht wordt over Post Malone en hoe groot hij is. Tuurlijk, hij zou niet net als Coldplay twee keer lachend de Arena uitverkopen, maar dat neemt niet weg dat het een artiest van wereldformaat is. Als hij sub zou zijn voor Coldplay, zou dat een bizar sterke sub zijn geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Onder andere die discussie is daar gevoerd. Daar werd dus ook beweerd dat Post Malone was doorgeschoven vanwege het afhaken van een grote headliner. Of dat dan Coldplay is geweest zullen we natuurlijk nooit weten. Maar het zou kunnen.......
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Onder andere die discussie is daar gevoerd. Daar werd dus ook beweerd dat Post Malone was doorgeschoven vanwege het afhaken van een grote headliner. Of dat dan Coldplay is geweest zullen we natuurlijk nooit weten. Maar het zou kunnen.......
vooral dat laatste
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken