Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Het verplaatsen van de verkoopdatum kan natuurlijk ook gewoon los staan van de headliner. Het is in ieder geval niet het enige festival waar stilzwijgend een datum of iets vergelijkbaars wordt aangepast.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Het verplaatsen van de verkoopdatum kan natuurlijk ook gewoon los staan van de headliner. Het is in ieder geval niet het enige festival waar stilzwijgend een datum of iets vergelijkbaars wordt aangepast.
Niet? De critici op het Pinkpop beleid zijn er anders weer als de kippen bij om dit typische Pinkpop geintje te bekritiseren...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het gebeurt volgens mij vrijwel nooit dat een verkoopdatum zonder communicatie naar voren wordt geschoven toch?

Het maakt iig wel nieuwsgierig, dat is zeker!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik kan het mij ook niet heugen, maar dat zegt niks. Ik let daar niet zo op, zeker niet bij andere festivals. Maar volgens koekdoos komt het dus vaker voor...
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Het moet een bijzondere act zijn en ze hebben Muse als back-up.

Coldplay, ACDC of Bruce vullen met gemak Arena een of twee keer net zoals Ed Sheeran.

Zondag begint de tour van Rolling Stones en blijf erbij dat ze zomaar de verrassing kunnen worden. Kaartverkoop in de VS is niet spectaculair dus een paar festivals in Europa geeft ze een extra boost. De enige die weet wat er speelt is Leon Rademakers…..
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik kan het mij ook niet heugen, maar dat zegt niks. Ik let daar niet zo op, zeker niet bij andere festivals. Maar volgens koekdoos komt het dus vaker voor...
Graspop had gecommuniceerd dat op 1 september 2021 de mogelijkheid er zou zijn om tickets in te wisselen. Dat is later zonder officieel bericht aangepast naar "september". Maar ook dat zal een uitzondering zijn inderdaad en daar gaat het eigenlijk ook niet echt om de start van de ticketverkoop, maar vergelijkbare tafarelen gebeuren dus in een bepaalde vorm wel
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
De enige die weet wat er speelt is Leon Rademakers…..
niet alleen Mr Ramakers... er zit nog een flink Pinkpop team bij Mojo, met met name Rob Trommelen en nog een par boekers

Ramakers boekt oa artiesten als : Paul McCartney, Bruce Springsteen, U2, Lionel Richie, Robbie Williams, Cliff Richard, Chris Rea, Michael Bublé, Spandau Ballet, Bryan Adams, The Moody Blues, Enrique Iglesias, Eros Ramazzotti, Paolo Conte, Nick Cave, Van Morrison, Rod Stewart, Barbra Streisand en P!nk

Trommelen boekt oa artiesten als: AC/DC, ZZ Top, Arcade Fire, Lenny Kravitz, Neil Finn, Pearl Jam, Eagles, Julio Iglesias, KoRn, Slash, John Mayer, Coldplay, Dream Theater, Placebo, Depeche Mode, Black Sabbath, Volbeat, Fleetwood Mac, Roger Waters en Iron Maiden
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Graspop had gecommuniceerd dat op 1 september 2021 de mogelijkheid er zou zijn om tickets in te wisselen. Dat is later zonder officieel bericht aangepast naar "september". Maar ook dat zal een uitzondering zijn inderdaad en daar gaat het eigenlijk ook niet echt om de start van de ticketverkoop, maar vergelijkbare tafarelen gebeuren dus in een bepaalde vorm wel
Het lijkt me ook erg logisch dat dit zo nu en dan eens gebeurt. Organisaties lopen soms tegen wijzigingen aan waar ze zelf niks aan kunnen doen, en dan moeten ze schakelen. Fijn om een voorbeeld buiten Pinkpop te horen. Die organisatie krijgt het hier nog weleens voor de kiezen, maar er hoeven niet altijd spijkers op laag water gezocht te worden...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Die verkoopdatum opschuiven is geen issue. Ik benoemde alleen dat ik het wat weird vond dat het geruisloos gebeurt. Al is dat natuurlijk inderdaad wat voorbarig want wat niet is kan nog komen.

Bij Graspop inderdaad hetzelfde deze maand, al blijven die volgens mij helemaal stil. Daar wachten voucherhouders volgens mij ook nog steeds op een mail die begin september zou komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
niet alleen Mr Ramakers... er zit nog een flink Pinkpop team bij Mojo, met met name Rob Trommelen en nog een par boekers

Ramakers boekt oa artiesten als : Paul McCartney, Bruce Springsteen, U2, Lionel Richie, Robbie Williams, Cliff Richard, Chris Rea, Michael Bublé, Spandau Ballet, Bryan Adams, The Moody Blues, Enrique Iglesias, Eros Ramazzotti, Paolo Conte, Nick Cave, Van Morrison, Rod Stewart, Barbra Streisand en P!nk

Trommelen boekt oa artiesten als: AC/DC, ZZ Top, Arcade Fire, Lenny Kravitz, Neil Finn, Pearl Jam, Eagles, Julio Iglesias, KoRn, Slash, John Mayer, Coldplay, Dream Theater, Placebo, Depeche Mode, Black Sabbath, Volbeat, Fleetwood Mac, Roger Waters en Iron Maiden

Bij de naam John Mayer ging bij mij een belletje rinkelen..... Net een nieuw album uit wat heel goed ontvangen is.
Stond tijdens zijn laatste tour 2 keer in een uitverkochte Ziggo Dome. Zijn nieuwe tour loopt tot eind april door Amerika. Nog geen tourdata voor Europa maar die zou mooi kunnen starten in juni.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
...kortom...

(deze dinsdag)

Calculate Rooster Teeth GIF by Achievement Hunter
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
He wacht even. Donderdag is wel nog steeds D-Day toch? Je hebt het al een tijdje over 23 september...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
He wacht even. Donderdag is wel nog steeds D-Day toch? Je hebt het al een tijdje over 23 september...
ja... gebaseerd op meerdere factoren.
waarbij voor specifiek Pinkpop ook nog einde omruil periode en start verzilverperiode vouchers mee speelde (en dat laatste zou vanaf aankomend weekend ongeveer zijn)

ben benieuwd of Pinkpop nog uberhaupt met nieuws komt deze week, het kan uiteraard...
ik denk, als deze week niets komt, dat nu ook meerdere feactoren en scenario's een maand zijn uitgesteld.
los daarvan, verwacht(e) ik dat september eea zal gebeuren, waaronder donderdag de 23e.
 
  • Confetti
Waarderingen: RickHuissen
12 nov 2016
650
389
Bij de naam John Mayer ging bij mij een belletje rinkelen..... Net een nieuw album uit wat heel goed ontvangen is.
Stond tijdens zijn laatste tour 2 keer in een uitverkochte Ziggo Dome. Zijn nieuwe tour loopt tot eind april door Amerika. Nog geen tourdata voor Europa maar die zou mooi kunnen starten in juni.....

Mayer zal volgende jaar gegarandeerd weer touren met Dead & Company, dus dat zou PP in de weg kunnen zitten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
wat overigens wel nieuw is op de site van Pinkpop : pinkpop.nl/2022/tickets/

Degenen die een voucher hebben aangevraagd krijgen, zoals beloofd, voorrang. Zij kunnen zodoende al eerder, in de week voor 5 november hun vouchers verzilveren. Daarnaast krijgen tickethouders de mogelijkheid om van dag te wisselen of het ticket te wijzigen naar een combi-ticket. Alle kaarthouders worden hierover nog persoonlijk bericht.

het lijkt wel of er nog meer mogelijkheid komt om van dag te wisselen of dagticket "omzetten" naar combi-ticket (weekendkaart?) in de periode voor 5 november? Dat is nieuwe info. De PearlJam-dagwissel en de voucher-aanvraag periode is afgelopen zondag geeindigd.
vind ik toch wel opvallend en een goed initiatief!

maar, het blijft vreemd dat dit nu nog niet door Pinkpop of door Ticketmaster genoemd is? waardoor ik aanneem dat er een bericht op komst is
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
wat overigens wel nieuw is op de site van Pinkpop : pinkpop.nl/2022/tickets/

Degenen die een voucher hebben aangevraagd krijgen, zoals beloofd, voorrang. Zij kunnen zodoende al eerder, in de week voor 5 november hun vouchers verzilveren. Daarnaast krijgen tickethouders de mogelijkheid om van dag te wisselen of het ticket te wijzigen naar een combi-ticket. Alle kaarthouders worden hierover nog persoonlijk bericht.

het lijkt wel of er nog meer mogelijkheid komt om van dag te wisselen of dagticket "omzetten" naar combi-ticket (weekendkaart?) in de periode voor 5 november? Dat is nieuwe info. De PearlJam-dagwissel en de voucher-aanvraag periode is afgelopen zondag geeindigd.
vind ik toch wel opvallend en een goed initiatief!

maar, het blijft vreemd dat dit nu nog niet door Pinkpop of door Ticketmaster genoemd is? waardoor ik aanneem dat er een bericht op komst is
wat overigens ook opvalt, dat de verkoop start op vrijdag is... normaal is Pinkpop verkoop altijd op zaterdag?
misschien zoek ik er te veel achter, maar zou ook kunnen dat dit de start verkoop is van de tour van de derde headliner? waardoor Pinkpop ook in die dag mee gaat??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Vrijdag is wel een dag waarop altijd veel concerten in verkoop gaan.
ja... precies.

ik denk dan dat er een touraankondiging komt van headliner 3, zo'n 1,5 a 2 weken voor vrijdag 5 november. dat is mijn gok. Rond 27 oktober dan? Het is maar hoe je het bekijkt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wist je dit al Dennis?

Hier bovenop krijg je, als je je ticket houdt, voorrang bij de start van de ticketverkoop van Pinkpop in de jaren 2023, 2024 én 2025. Zo willen we je extra bedanken voor je steun!

Je bent dus tot en met 2025 van je Pinkpop ticket voorzien denk ik wel. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken