Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Ik vind het mooi dat ze wat anders proberen, maar terugdenkend aan de beruchte Pearl Jam dag, vrees ik inderdaad ook dat het hoofdveld wel erg druk gaat worden.
Ik neem zo'n zeil mee van de gamma (zo'n blauw/groene), die heb je in verschillende maten, zelfs 6x8 meter!. Die kun je met een beetje kunst en vliegwerk over de tent(jes) heem spannen om zo toch iets van een schaduwplek te creëren

Zoiets inderdaad ook maar proberen. Maar wij hebben van die lage koepel tenten dus daar zit je dan niet echt confortabel onder lijkt me?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.520
huh wait what!? meen je dat?
Haha ja, heb er heel weinig mee en heb ze in 2008 gezien, in 2014 een stukje, en volgens mij is er niet veel veranderd.

Ik besef dat het een legendarische band is hoor, en dat ze tot de besten behoren in hun genre. Maar het is gewoon niet voor mij.

Mijn vriendin en ik zitten op 1 lijn wat dat betreft, dus wij gaan hewoon wat eerder de nacht in (en zorgen voor een koud pilsie voor de rest voordat we de feesttent ingaan voor fenomeen Donnie ;-)
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Bekijk bijlage 1896
Ik weet het niet hoor. Lijkt me een serieuze reductie in ruimte. Ook dat zitgedeelte bij de tent is toch niet immens. Daarnaast vind ik de toiletgroepen nu ook niet overdreven groot. We gaan het zien! Nog 2 nachtjes :)

Daar was ik ook bang voor, reductie in ruimte, met name op het hoofdveld waar je denkelijk nu de hele dag grote drukte hebt.
Maar ze zullen er vast goed over nagedacht hebben, eventueel met simulaties voor doorstroming.
Mijn ervaring is ook dat het normaal tijdens de headliner na de helft van het veld wat rustiger wordt.

We gaan het zien, we gaan het meemaken.
Enige zorg is de temperatuur, welke bij sommige modellen zelfs naar 37 graden gaat, waardoor het in de volle zon al snel 45 graden graden is. Hopen dat Thor ons goed gezind is en geen storm des doods op ons afstuurt. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Zalingi

Nieuw lid
14 jun 2022
2
2
Vraagje. Ik heb gisteren dus e-tickets binnengekregen, maar zou ik deze bijvoorbeeld ook op A6 (of a5) kunnen printen, kunnen plastificeren en dan aan een keycord kunnen hangen? Toch wat makkelijker dan het hele weekend een los ticket meenemen en GOED bewaren :rolleyes:
 

Steefmeister88

Playlistbediener
4 mei 2022
44
44
Vraagje. Ik heb gisteren dus e-tickets binnengekregen, maar zou ik deze bijvoorbeeld ook op A6 (of a5) kunnen printen, kunnen plastificeren en dan aan een keycord kunnen hangen? Toch wat makkelijker dan het hele weekend een los ticket meenemen en GOED bewaren :rolleyes:
Volgen mij is het belangrijkste dat ze de QR code kunnen scannen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
  • Leuk
Waarderingen: Steefmeister88

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Ik vind het mooi dat ze wat anders proberen, maar terugdenkend aan de beruchte Pearl Jam dag, vrees ik inderdaad ook dat het hoofdveld wel erg druk gaat worden.


Zoiets inderdaad ook maar proberen. Maar wij hebben van die lage koepel tenten dus daar zit je dan niet echt confortabel onder lijkt me?
Het scheelt wel dat de zaterdag en zondag niet uitverkocht zijn. Iets minder drukte op het veld. Vrijdag wordt nokkie vol, maar dan zullen veel die-hard fans tijdig voor de mainstage staan denk ik, waardoor rest van het terrein mogelijk iets beter te doen is.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Het scheelt wel dat de zaterdag en zondag niet uitverkocht zijn. Iets minder drukte op het veld. Vrijdag wordt nokkie vol, maar dan zullen veel die-hard fans tijdig voor de mainstage staan denk ik, waardoor rest van het terrein mogelijk iets beter te doen is.

Wel opvallend dat de zaterdag niet uitverkocht is. Wellicht doordat Pearl Jam ook in Amsterdam staat?
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Alleen maar mooi meer ruimte. Met de Stones bv was ‘t veel te druk

Ja helemaal mee eens hoor. De jaren met een "mindere" line up zijn altijd erg prettig :)
Denk dat ze het ook gewoon bij 60.000 per dag hadden moeten houden, maarja dan heb je toch al snel een paar miljoen minder inkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Steefmeister88

Playlistbediener
4 mei 2022
44
44
Wellicht dat ik het mis, maar kan ik op het festivalterrein wel met Mastercard/VISA de muntjes betalen? En kan dit eventueel ook draadloos (Google Pay) ?

Ik zie bv dat op de camping enkel maestro wordt geaccepteerd, maar ik kan tot op heden niets vinden over hoe de situatie op het festivalterrein zelf is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ja helemaal mee eens hoor. De jaren met een "mindere" line up zijn altijd erg prettig :)
Denk dat ze het ook gewoon bij 60.000 per dag hadden moeten houden, maarja dan heb je toch al snel een paar miljoen minder inkomen.
ja, een verschil van 55.000 naar 60.000 is al een enorm merkbaar verschil.
naar 70.000 was echt enorm verschil, dat was de Pearl Jam dag in 2018.
Alleen maar mooi meer ruimte. Met de Stones bv was ‘t veel te druk
kan je nagaan, in 2014 bij The Stones was het nog 60.000 max
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Wellicht dat ik het mis, maar kan ik op het festivalterrein wel met Mastercard/VISA de muntjes betalen? En kan dit eventueel ook draadloos (Google Pay) ?

Ik zie bv dat op de camping enkel maestro wordt geaccepteerd, maar ik kan tot op heden niets vinden over hoe de situatie op het festivalterrein zelf is.
in de Pinkpop gids staat het volgende:

1655280305205.png

en ook:

1655280320233.png
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
ja, een verschil van 55.000 naar 60.000 is al een enorm merkbaar verschil.
naar 70.000 was echt enorm verschil, dat was de Pearl Jam dag in 2018.

kan je nagaan, in 2014 bij The Stones was het nog 60.000 max

Ik vond de Stones dag in 2014 veel drukker aanvoelen dan Pearl jam 2018.
Ik meen dat in 2014 veeeeel maar dan ook veeeeel meer dan 60k mensen binnen waren.

Persoonlijk vond ik tot 55.000 prettig, daarboven werd het op een aantal punten gewoon te druk, denk aan toiletten, bars en eetgelegenheden.
Laat ze daar nu dit jaar overal meer van hebben, zou je zeggen dat het beter moet gaan, alhoewel op het veld natuurlijk continu meer mensen zijn, zal het bij de bars langs het veld ook drukker zijn.

Tijdens de headliners sta ik sowieso altijd wat meer naar achteren en zijkant (net voorbij de "geluidstorens") om wat meer bewegingsvrijheid te hebben, sneller een biertje en kroket te kunnen pakken én de makkelijke route naar het toilet kan pakken.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Haha ja, heb er heel weinig mee en heb ze in 2008 gezien, in 2014 een stukje, en volgens mij is er niet veel veranderd.

Ik besef dat het een legendarische band is hoor, en dat ze tot de besten behoren in hun genre. Maar het is gewoon niet voor mij.

Mijn vriendin en ik zitten op 1 lijn wat dat betreft, dus wij gaan hewoon wat eerder de nacht in (en zorgen voor een koud pilsie voor de rest voordat we de feesttent ingaan voor fenomeen Donnie ;-)
Jaha... Donnie.... als Rotterdamert haast niet me strot uit te krijgen, maar die wil ik ook zeker zien! als ik het vol hou ?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Ik neem aan, dat je naast zo'n waterzak, ook een flesje water mee mag nemen dit jaar. Heb het gevraagd, maar nog geen antwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken