Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Toch wel een compliment voor PP dat we eindelijk weer eens serieus discussie hebben over wie de betere Line up heeft, PP of RW. Normaal gesproken hoef je die vraag niet eens te stellen (Al ben ik zelf altijd op PP en nooit op RW :) ).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.048
Toch wel een compliment voor PP dat we eindelijk weer eens serieus discussie hebben over wie de betere Line up heeft, PP of RW. Normaal gesproken hoef je die vraag niet eens te stellen (Al ben ik zelf altijd op PP en nooit op RW :) ).
ik weet ook niet hoe zinvol zo'n discussie eigenlijk nog is tegenwoordig, op het forum bedoel ik dan?

omdat ik namelijk denk dat het grootste gedeelte meer de doelgroep is voor DTRH/BKS. Waar Pinkpop toch iets anders de lineup samenstelt laatste jaren, waarbij de (voor grote groep forumleden) de interessante namen in Nederland naar BKS/DTRH gaan en in Belgie naar Rock Werchter. Het is ook een grote "kwestie van smaak" factor. Het is ook niet echt "die lineup is beter" als feit maar meer "die vind ik beter" als persoonlijk.
Althans zo zie ik het.

Pinkpop mist toch ook wel een paar (voor mij) interessante namen hoor:
War on Drugs, Rag N Bone Man, First Aid Kit, Carly Rae Jepsen, Airbourne, Black Pumas, Lewis Capaldi, Miles Kane, Sam Fender, Yungblud, Marcus King, Red Hot Chili Peppers, The Killers, Keane, Sum 41, Michael Kiwanuka, Jimmy Eat World
Staan onder andere wel op Rock Werchter en niet op Pinkpop.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Toch wel een compliment voor PP dat we eindelijk weer eens serieus discussie hebben over wie de betere Line up heeft, PP of RW. Normaal gesproken hoef je die vraag niet eens te stellen (Al ben ik zelf altijd op PP en nooit op RW :) ).

Als ik dan even naar de main van afgelopen jaren kijk:

2019
Dag 1: Bazart - George Ezra - Anouk - Jamiroquai - Mumford
Dag 2: Kraantje Pappie - The Kooks - Krezip - Lenny Kravitz - The Cure - Armin van Buuren

2018:
Dag 1: Lil Kleine - Blof - Snow Patrol - Pearl Jam
Dag 2: Warlking on cars - Miss Montreal - Nothing But Thieves - The Script - Foo Fighters
Dag 3: Ronnie Flex - Jessie J - Direct - Editors - DJ Rashida - Bruno Mars

2017:
Dag 1: James TW - Chef Special - Kensington - Martin Garrix - Justin Bieber
Dag 2: Gavin James - Kodaline - Broederliefde - Imagine Dragons - Green day
Dag 3: Seasick Steve - Guus Meeuwis - Passenger - Live - Kings of Leon

Dat vond ik ook niet echt sterk hoor
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
ik zie ook nu pas dat er op de site staat (bij het bericht van 15 december) dat er meer acts op de stage 4 komen dan normaal.
zou dat betekenen dat ze tijdens de headliner nu ook een act daar plaatsen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.048
ik zie ook nu pas dat er op de site staat (bij het bericht van 15 december) dat er meer acts op de stage 4 komen dan normaal.
zou dat betekenen dat ze tijdens de headliner nu ook een act daar plaatsen?
daar lijkt het wel op...

denk dan ook dat het podium op de plek komt waar het kino-scherm stond.
Zou wel een mooie zichtlijnen hoek opleveren en het geluid van stage 4 zou niet richting mainstage staan maar er vanaf.
Eventueel het oude filmhuisje afbreken of als 'Front of House' gebruiken? (edit, oude filmhuisje is al afgebroken)
Ben er wel benieuwd naar.

zo iets als dit hieronder ?

1643629315531.png
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Als ik dan even naar de main van afgelopen jaren kijk:

2019
Dag 1: Bazart - George Ezra - Anouk - Jamiroquai - Mumford
Dag 2: Kraantje Pappie - The Kooks - Krezip - Lenny Kravitz - The Cure - Armin van Buuren

2018:
Dag 1: Lil Kleine - Blof - Snow Patrol - Pearl Jam
Dag 2: Warlking on cars - Miss Montreal - Nothing But Thieves - The Script - Foo Fighters
Dag 3: Ronnie Flex - Jessie J - Direct - Editors - DJ Rashida - Bruno Mars

2017:
Dag 1: James TW - Chef Special - Kensington - Martin Garrix - Justin Bieber
Dag 2: Gavin James - Kodaline - Broederliefde - Imagine Dragons - Green day
Dag 3: Seasick Steve - Guus Meeuwis - Passenger - Live - Kings of Leon

Dat vond ik ook niet echt sterk hoor

Lol, toen had ik het niet zo door maar 2019 was wel echt matig als ik nu terug kijk. AL was The Cure wel echt heel gaaf.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
daar lijkt het wel op...

denk dan ook dat het podium op de plek komt waar het kino-scherm stond.
Zou wel een mooie zichtlijnen hoek opleveren en het geluid van stage 4 zou niet richting mainstage staan maar er vanaf.
Eventueel het oude filmhuisje afbreken of als 'Front of House' gebruiken? (edit, oude filmhuisje is al afgebroken)
Ben er wel benieuwd naar.

zo iets als dit hieronder ?

Bekijk bijlage 1035
Dat zou wel een enorme capaciteit hebben. Als daar ook voldoende barren en eettentjes zijn, kan dit hopelijk zorgen voor een minder 'overvol' gevoel op het terrein. Zeker als er dan ook tijdens de headliner een act staat. Ben dan wel benieuwd waar de markt heen gaan? Er is volgens mij weinig ruimte over nog... Wellicht op de plek waar de draaimolen stond/staat?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.048
Dat zou wel een enorme capaciteit hebben. Als daar ook voldoende barren en eettentjes zijn, kan dit hopelijk zorgen voor een minder 'overvol' gevoel op het terrein. Zeker als er dan ook tijdens de headliner een act staat. Ben dan wel benieuwd waar de markt heen gaan? Er is volgens mij weinig ruimte over nog... Wellicht op de plek waar de draaimolen stond/staat?
kan ook zijn dat de markt verhuizen gaat naar Garden of Love. Tot nu nog niets over terug gezien of die terug komt en omdat er gesproken word over 4 podia, waarvan inmiddels zeker is dat we Main/IBA/Brightlands/4 hebben. Dus wellicht dat die 'tuin' gebruikt gaat worden als markt? (zou jammer zijn van de intieme setting van Garden of Love, maar niet onlogisch imo)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.048
Extra parkeertickets voor weekendbezoekers Pinkpop 2022

Voor weekendbezoekers die nog geen parkeerticket gekocht hebben en die wél met de auto willen komen bieden we nog één keer de mogelijkheid vooraf een parkeerticket te bestellen! Dit kan tot en met 7 februari 2022 18.00 uur.

Je hebt dan gegarandeerd een parkeerplek op Parking C op de Vijfbunderweg in Landgraaf, naast Camping C. Dit ticket kost €33 (incl. servicekosten).

Let op: het parkeerticket is alleen geldig in combinatie met een festivalticket en geeft alleen toegang tot het parkeerterrein dat aangeduid staat op het ticket.

Informatie Pinkpop Parking C
Het parkeerterrein opent donderdagmiddag 16 juni om 18:00 uur. Het parkeerticket geeft eenmalig toegang tot het terrein op de Vijfbunderweg in Landgraaf, naast Camping C. Volg ter plekke de borden.

De loopafstanden zijn ongeveer:
Camping A - 25 minuten
Camping B - 10 minuten
Camping C - 1 minuut
Festivalterrein - 30 minuten
De organisatie van Parking C is in handen van de Gemeente Landgraaf. Pinkpop is niet verantwoordelijk voor de organisatie of het prijsbeleid. Op deze locatie is toezicht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.048
Hoop het!
En anders zijn ze achter de schermen bezig met de vervanger voor QOTSA gezien de berichten (Volbeat lijkt mij grootste kanshebber)
misschien bewust achter de hand gehouden, Volbeat... of komt het nu goed uit dat ze achter de hand zijn gehouden? wie zal het zeggen
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Een tijdje geleden heb ik hier een overzicht geplaatst met artiesten die in gevaar komen. Wellicht handig die er bij te pakken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken