Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Leuke namen en een prima line up! Maar ik heb toch weer het idee dat ik in Werchter voor hetzelfde geld meer kan zien (killers, Qotsa, keane etc.), terwijl daar nog veel minder is aangekondigd.
En zie so far nog niet echt namen die ik mis in de Werchter, wellicht Nile Rodgers en Cowded house.

Desondanks een goeie lineup!
Pin me er niet op vast, maar het schijnt dat Werchter al jaren lang een dag meer heeft ;)

Zonder gekheid: ja op Werchter zie je meer. De dagen duren ook nog eens iets langer, aangezien ze een stukje de nacht in gaan terwijl het bij Pinkpop om 0:00 echt klaar is. Maar een extra dag betekent natuurlijk ook een extra headliner en een paar extra subs. Zo hebben ze dezelfde 3 headliners + de Peppers, dat had ik graag in Landgraaf gezien.

Dat het hetzelfde kost klopt natuurlijk niet helemaal. Het ticket van Werchter kost 266 plus het goedkoopste camping ticket 30. Dan kom je dus 50 euro duurder uit dan Pinkpop. Maar het echter verschil zit hem in een extra dagen eten en drinken. Dat zou in mijn geval bijvoorbeeld nog eens 150 euro erbij betekenen. Maar dan heb je ook wat!

even mijn must see's bekeken van dit moment
de must see's Groot gedrukt en de namen die ook ook graag zou zien Dikgedrukt

Programma Pinkpop 2022 tot nu toe:
Vrijdag 17 juni

Metallica, Twenty One Pilots, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera, Idles, Parcels, The Pretty Reckless, Froukje, Antoon, Wies, grandson, JC Stewart, Ten Times A Million, Elle Hollis

Zaterdag 18 juni
Pearl Jam, Royal Blood, Måneskin, Deftones, Kaleo, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb, Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Imagine Dragons, Queens of the Stone Age, Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy, De Staat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser, Interpol, Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost, Sea Girls, Hang Youth, Meau

zondag is voorlopig voor mij de minste dag,,, vrijdag de meest interessante nog steeds, met Greta van Fleet er bij helemaal "FOMO"!!!!
Hopelijk clashed niet al te veel straks in het spoorboekje ;)

Pin me er niet op vast, maar het schijnt dat Werchter al jaren lang een dag meer heeft ;)

Zonder gekheid: ja op Werchter zie je meer. De dagen duren ook nog eens iets langer, aangezien ze een stukje de nacht in gaan terwijl het bij Pinkpop om 0:00 echt klaar is. Maar een extra dag betekent natuurlijk ook een extra headliner en een paar extra subs. Zo hebben ze dezelfde 3 headliners + de Peppers, dat had ik graag in Landgraaf gezien.

Dat het hetzelfde kost klopt natuurlijk niet helemaal. Het ticket van Werchter kost 266 plus het goedkoopste camping ticket 30. Dan kom je dus 50 euro duurder uit dan Pinkpop. Maar het echter verschil zit hem in een extra dagen eten en drinken. Dat zou in mijn geval bijvoorbeeld nog eens 150 euro erbij betekenen. Maar dan heb je ook wat!
Tuurlijk is het iets duurder, maar relatief gezien is het een stuk goedkoper.

En 150 euro weg eten en drinken op één dag is een keuze ;)

Volgens mij een aardig schema Dennis maar De Staat opent de Mainstage natuurlijk niet. Dat deden ze 10 jaar geleden met het album Machinery. Die staan nu ergens in de middag minstens.

Volgens mij een aardig schema Dennis maar De Staat opent de Mainstage natuurlijk niet. Dat deden ze 10 jaar geleden met het album Machinery. Die staan nu ergens in de middag minstens.
hopelijk heb ik het ook niet helemaal goed.

Kom nu op de zondag uit op een clash, Ziggy Marley / Trunstile.
Maar erger nog, om zaterdag een clash Crowded House / Son Mieux.

Daarnaast ben ik uitgekomen met een aantal NL acts die clashen, dat is normaal gezien in het schema niet het geval meen ik te herinneren.
Ik kwam op zondag nu uit met de clash Maan / Hang Youth en Eefje de Visser / Joost.
Daar zit nog een hiaat in mijn theorie vanaf de programma pagina over de "topdownprogrammering", de hogere postitie van afsluiters van podium, en het missen van een grote naam op zondag op de site rond Maneskin/Nightwish/Nothing But Thieves.

Stel, ik zou nu puur de topdown pakken zoals op de site staat voor zondag, ook zonder het hoger plaatsen van stage afsluiters en ook de open posities doorzetten, zou het zo uitkomen:
Zondag 19 juni
Mainstage :

De Staat, Dermot Kennedy, Nile Rodgers, Queens of the Stone Age, Imagine Dragons,
Noord :
Maan, Interpol, Eefje de Visser, Ziggy Marley, Zara Larsson,
Brightlands :
Sea Girls, Joost, Turnstile, Inhaler, Kacey Musgraves,
Stage 4 :
? , ? , Meau, Hang Youth

en dan vul ik in dit geval precies in wat van boven naar beneden op de site staat voor zondag. Zou dus kunnen dat die vraagtekens nog ergens anders tussen moeten en dan schuift het hele boeltje door. Daarbij ben ik voor mezelf vrijwel overtuigd dat QOTSA de Noord afsluiter gaat worden.

misschien als ik het zo doe...

ik ga even er van uit, stel Volbeat komt er nog bij, die zouden dan op de site rond Maneskin / Nightwish uitkomen boven Nile Rodgers.
Ga ik er van uit dat De Staat ook zou kunnen uitkomen als Noord Afsluiter (wat ook niet erg onverwacht zou zijn). Daar kom ik dan op uit en dat is dan weer puur topdown volgens wat op de site staat aflopend per podium.

Zondag 19 juni
Mainstage :
Dermot Kennedy, Nile Rodgers, ( Volbeat ? ), Queens of the Stone Age, Imagine Dragons,
Noord :
Interpol, Eefje de Visser, Ziggy Marley, Zara Larsson, De Staat,
Brightlands :
Joost, Turnstile, Inhaler, Kacey Musgraves, Maan,
Stage 4 :
? , Meau, Hang Youth, Sea Girls,

is ook een optie voor zondag.

Laatst bewerkt:
Voor de vrijdag zijn er nu weer tickets beschikbaar.
Zullen ze meer dagkaarten in de verkoop gedaan hebben nu dat de weekendkaarten uitverkocht zijn?
af en toe vallen er een paar tickets terug, evenentueel doordat ze niet betaald zijn bijvoorbeeld of om bepaalde reden ongeldig gemaakt.

dus af en toe zie je dat er even een korte beschikbaarheid is. Of lijkt te zijn, want vaak strand de procedure van aankoop voor de betaling.
Het is gewoon volle bak.

Denk ook dat de zondag en de zaterdag niet al te lang hebben gaan. Wellicht nadat de laatste 10 namen er bij komen dat ook die uitverkocht zijn.
Althans de teller staat op 52 namen nu en vernomen dat er 62 acts gaan komen totaal.

Tuurlijk is het iets duurder, maar relatief gezien is het een stuk goedkoper.

En 150 euro weg eten en drinken op één dag is een keuze ;)
Dat laatste klopt zeker! :p

Dat het relatief een stuk goedkoper is vind ik dus niet. Óf je koopt of een dagkaart, dat is bij beiden even duur voor min of meer evenveel entertainment. Óf je koopt een combikaart. Dan is Werchter 1 dag langer voor 50 euro extra, waarbij je ook een dag extra eten en drinken moet bekostigen. Zo veel scheelt het in mijn ogen dus niet.

Ik ga Werchter op zeker wel een keer proberen. Die keus zal ik dan echter puur baseren op een voor mij goede line-up. Dit jaar voorziet Pinkpop daar gelukkig prima in (y)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gerrie
Werchter heeft alweer een artiest die cancelt. Gelukkig staat die niet op pinkpop, dat scheelt dan weer: Mike Skinner and the Streets

Dat laatste klopt zeker! :p

Dat het relatief een stuk goedkoper is vind ik dus niet. Óf je koopt of een dagkaart, dat is bij beiden even duur voor min of meer evenveel entertainment. Óf je koopt een combikaart. Dan is Werchter 1 dag langer voor 50 euro extra, waarbij je ook een dag extra eten en drinken moet bekostigen. Zo veel scheelt het in mijn ogen dus niet.

Ik ga Werchter op zeker wel een keer proberen. Die keus zal ik dan echter puur baseren op een voor mij goede line-up. Dit jaar voorziet Pinkpop daar gelukkig prima in (y)
Ik ben ook meerdere malen op Pinkpop geweest. En voor beide valt wat te zeggen qua kosten.
In ieder geval fijn dat mensen er anders over denken, anders was het of veel te druk in Werchter of veel te druk in Landgraaf.

Dit jaar krijg ik, naar mijn mening, meer voor mn geld in Werchter.
Ennnn.. de friet stoof is daar natuurlijk ook een stuk beter.

Ik zit voorlopig op meer waar voor m'n geld op Pinkpop dan Werchter, dus hopelijk verandert dat nog, aangezien ik wel naar RW ga, maar dit jaar niet naar Pinkpop (wat ik eigenlijk best wel jammer vind als ik de line-up zo zie). Maar goed, je kan niet naar alles.

Denk ook dat de zondag en de zaterdag niet al te lang hebben gaan. Wellicht nadat de laatste 10 namen er bij komen dat ook die uitverkocht zijn.
Althans de teller staat op 52 namen nu en vernomen dat er 62 acts gaan komen totaal.
Verwacht je dat de zondag en zaterdag ook uitverkopen? Zaterdag zou misschien kunnen maar ik verwacht niet dat die zondag snel uitverkocht zal zijn. Eigenlijk verwacht ik dat voor beide dagen tot kort voor het festival wel kaarten te koop zullen zijn.

Laatst bewerkt:
Verwacht je dat de zondag en zaterdag ook uitverkopen? Zaterdag zou misschien kunnen maar ik verwacht niet dat die zondag snel uitverkocht zal zijn. Eigenlijk verwacht ik dat voor beide dagen tot kort voor het festival wel kaarten te koop zullen zijn.
De combinatie Pearl Jam - Royal Blood -Maneskin zal uiteindelijk wel voor uitverkochte tickets gaan zorgen. Zeker nu voor Pinkpop de weekend tickets weg zijn, gaan nu de datickets meer focus krijgen in de verkoop.
De zondag heeft nog wel wat extra nodig denk ik, Imagine Dragons, QOTSA en Nile Rodgers bovenin heeft het denk ik nog net niet. Maar, de afsluitdag is traditioneel wel een dag die er door dagjesmensen uiteindelijk gepakt gaat worden.
Wellicht dat er op die dagen nog ietsje bij komt, komen nog wel 10 namen bij, misschien bovenin affiche ook nog wel.
Dan denk ik dat bij de volgende worp namen, wel weer een rits mensen de knoop doorhakt en een ticket gaat aanschaffen.

edit: ben eigenlijk ook wel verbaasd dat er (nog) geen grote DJ tussen staat... Niet dat ik daar zo om sta te springen, maar het was wel iets wat mensen over de streep trok. Wat dat betreft heb ik weinig te klagen over deze lineup dusver, verwacht dat dingen die ik niet wil zin netjes gaan clashen met dingen die ik wel wil zien in het programma. Hoogstewaarschijnlijk weinig overlap problemen gok ik dan...

Pinkpop heeft dan ook al 52 namen bekend gemaakt. Werchter zit er nog maar op 27.
Zeker, maar bij Pinkpop zitten er veel goede namen tussen die niet op Werchter gaan staan, omdat ze bijvoorbeeld al een Belgische datum hebben staan. Neem bijvoorbeeld Interpol (AB), Deftones (Graspop), Nile Rodgers, Crowded House. Zijn toch wel namen die voor mij ook een affiche maken. Maar goed, we gaan het zien!

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread