Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

En 3e concert Coldplay in Brussel. Blijft het vreemd vinden waarom er geen concert in Nederland is.

Wanneer komen ze nu eens met de 3e headliner en wat meer van rest line-up. Duurt nu wel erg lang. De kanshebbers die hier genoemd worden lijkt me allemaal wel wat. Ook Beyoncé ondanks dat ik er niet zoveel mee heb lijkt me t gaaf haar een keer te zien en haar show is altijd goed.
En 3e concert Coldplay in Brussel. Blijft het vreemd vinden waarom er geen concert in Nederland is.

Wanneer komen ze nu eens met de 3e headliner en wat meer van rest line-up. Duurt nu wel erg lang. De kanshebbers die hier genoemd worden lijkt me allemaal wel wat. Ook Beyoncé ondanks dat ik er niet zoveel mee heb lijkt me t gaaf haar een keer te zien en haar show is altijd goed.
Is denk ik een kwestie van logistiek . Coldplay wilt echt een klimaat neutrale tour. Er wordt een speciale vloer geplaatst die elektriciteit opwekt, zonnepanelen , herbruikbare bekers, etc. Dan is het makkelijker maar ook klimaat neutraler om bij één stadion 2 tot zelfs 4/5 shows te doen (Londen) dan om naar meer verschillende stadions te gaan. De fans komen toch en het is veel werk om alles op te bouwen. Die speciale vloer aanleggen doe je niet even.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
Vandaar wist dat ze klimaat neutraal wilde touren. Maar niet hoe de uitvoering eruit zou zien.
Ja om je een idee te geven qua productie en logistiek :
- Podium gebouwd van natuurlijke materialen (bamboe, takken).
- lichtbandjes die opnieuw gebruikt worden
- zonnepanelen
- dansvloer die energie opwerkt
- speciale lasers en lampen die eco bewust zijn.
- speciale promenade rondom stadion waarmee energie kan worden opgewekt
- fietsen in stadion (alleen bij aanvang van show) om elektriciteit op te wekken…
Dit pakket aan eisen maakt het voor festivals wel lastig om een act als Coldplay te boeken. Ik vraag me af hoe Rock In Rio dit gaat doen.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en Aaran
Ja om je een idee te geven qua productie en logistiek :
- Podium gebouwd van natuurlijke materialen (bamboe, takken).
- lichtbandjes die opnieuw gebruikt worden
- zonnepanelen
- dansvloer die energie opwerkt
- speciale lasers en lampen die eco bewust zijn.
- speciale promenade rondom stadion waarmee energie kan worden opgewekt
- fietsen in stadion (alleen bij aanvang van show) om elektriciteit op te wekken…
Dit pakket aan eisen maakt het voor festivals wel lastig om een act als Coldplay te boeken. Ik vraag me af hoe Rock In Rio dit gaat doen.
Dus... Heeft Bruce Springsteen ook zoiets? :)

Zesde show voor Wembley van Coldplay. Vijf uitverkochte stadions inmiddels alleen al in Londen. Ik denk dat dit duidelijk laat zien waarom ze eigen stadions shows hebben (buiten het argument van pakket van eisen)?

Zesde show voor Wembley van Coldplay. Vijf uitverkochte stadions inmiddels alleen al in Londen. Ik denk dat dit duidelijk laat zien waarom ze eigen stadions shows hebben (buiten het argument van pakket van eisen)?
Jammer genoeg, maar deze moet je niet willen op je festival eigenlijk.

Die gaan we dus ook niet meer zien op festivals. Zeker niet met zo'n productie qua podium en zo. Misschien dat ze in toekomst nog eens uitzondering maken voor bv Glastonbury maar voor de rest zie ik Coldplay niet vlug meer op een festival staan.

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Voor de echte kenners hier ?… Heeft er een band ooit vijf uitverkochte Wembley stadions gehad? Queen in de top periode? Prince? Ben hier echt benieuwd naar nu!

Voor de liefhebbers… Derde show in Frankfurt ( dinsdag 5 juli) van Coldplay. De andere shows reeds uitverkocht. Verkoop is meteen gestart.

Zesde show van Wembley gaat ook erg snel. Verkoop gestart.

Derde show van Brussel gaat ook erg snel (bijna uitverkocht) . De vrijdag en zaterdag reeds uitverkocht . Verkoop gestart.

Door alle toevoegingen kan Coldplay het lastig zelf bijhouden op sociale media. Gelukkig heeft LN wel nog de structuur ?

Drie shows van Brussel nu volledig uitverkocht . Wachtlijst is geopend.

Nu zal ik niks meer over Coldplay posten in het enige echte PINKPOP forum. Natuurlijk het beste festival wat er is ?

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Leuk dat Coldplay zo groen wil zijn, maar de fans betalen toch hier dubbel dik voor in zowel € als energie om hun concerten te bezoeken.Dus wat is nu de echte klimaat winst ?

Leuk dat Coldplay zo groen wil zijn, maar de fans betalen toch hier dubbel dik voor in zowel € als energie om hun concerten te bezoeken.Dus wat is nu de echte klimaat winst ?

De echte winst is hun imago natuurlijk. Hadden ze sowieso een paar jaar terug niet aangekondigd nooit meer te touren omwille van het klimaat? Of herinner ik me dat fout?

Fans krijgen een deel van hun geld terug wanneer ze met de fiets of het OV komen. Daarnaast wordt er met elk verkocht ticket een boom geplant. Je kunt zeggen wat je wilt maar er is goed over nagedacht .
Voor festivals is het alleen een beetje teveel gevraagd allemaal…

• Leuk
Waarderingen: zero
Naast de grote artiesten “vijver” …
Touren ook in 2022 Green Day en Kendrick Lamar. Ook namen zoals Sean Paul en DJ Snake. Wellicht dat Werchter hier ook 1/2 namen van pakt.

• On fire
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread