Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.020
Ik zou ook prima kunnen leven met Florence als derde headliner maar daar zullen velen hier wel anders over denken ?
Ik zie dan weer het liefst Muse nog doorkomen. Maar dat zal dan weer op de Metallica-dag of Pearl-Jam dag moeten gebeuren. Uitgesloten.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Misschien kun je volgende keer eerst de moeite doen om eens een nummer of twee op te zoeken. Anyways, Spaanstalige zangeres in hetzelfde vaatje als Rosalia.
Haha wees niet bang, dat had ik meteen gedaan toen ik de announcement zag. Misschien had ik m'n post anders moeten verwoorden. Wat doet ze zó hoog op die affiche?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Haha wees niet bang, dat had ik meteen gedaan toen ik de announcement zag. Misschien had ik m'n post anders moeten verwoorden. Wat doet ze zó hoog op die affiche?
Wat deed Doe Maar zo hoog op het affiche van DTRH21 of The Opposites op die van Lowlands :p
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Vind eigenlijk net die bovenkant een beetje tegenvallen eigenlijk. Heel veel namen die je echt elk anderhalf festivalseizoen ziet bij elkaar gepropt (The Killers, Muse, Kings Of Leon, Florence, QOTSA, Imagine Dragons, een beetje de usual suspects parade). Maakt het een beetje zoutloos vind ik aan de bovenkant. Maar das ook een beetje smaak natuurlijk.

Met name de undercard is een pak sterker geworden vandaag, die mag ook echt wel gezien worden.
Ik snap jou ook hoor. Het zijn de usual suspects. Toevalligerwijs zijn QOTSA, Muse en KOL van oudsher één van mijn favoriete en meest beluisterde bands ;) Dus ik ben niet geheel objectief. Wat ik met name ook wel knap vind is dat ze meerdere (sub)headliners op één avond boeken. Dat moeten de bands ook maar willen en financieel gezien moet dat ook maar kunnen. Maar wellicht dat de bands in 2022 en 2023 wat minder hun ego laten spreken en gewoon blij zijn dat ze lekker kunnen spelen en weer een bak aan geld kunnen binnenharken.

MUSE-QOTSA-FNM is wel een heerlijk avondje zeg, mamma mia!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Wil je nu werkelijk de boeking, in een jaar waarin bijna niks mogelijk was, van de grootste popband uit Nederland ooit vergelijken met, in een jaar waarin een enkele act niét tourt, Nanthy Peluso? ?
Naar mijn weten waren The Opposites gewoon geboekt als headliner voor Lowlands pre-corona. Ik wil maar zeggen dat lokale artiesten vaak veel hoger staan dan elders en zoals je blijkbaar geen weet van hebt, is Peluso een rijzende ster in Spanje.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
847
554
Met anderhalf album en een paar hitjes (plus 2 grotere hits als gastartiest) zie ik toch wel een niveauverschilletje met de acts die op de andere dagen bovenaan het overzicht pronken. (En met de Opposites.)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Alles is relatief. Bij de omschrijving "anderhalf album en een paar hitjes" denk ik bijvoorbeeld al gauw aan Billie Eilish. En die wordt hier op Festileaks behoorlijk naar de headlinerstatus gehyped. Nou vooruit, dat is geen 'local', daar zit nog wel een verschilletje...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ik zat zo te denken, rond 21 september is de verkoop verschoven van za 2 oktober naar vr 5 november.
we zitten nu 21 oktober.

de start verkoop staat nog op 5 november... aankomende tijd in de gaten houden of dat zo blijft.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Zou wat gek zijn als ze dat weer geruisloos opschuiven. Derde headliner hoeft toch niet perse bekend te zijn voordat/als de verkoop start?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
niet perse nee...

maar zeg nu zelf, als dat niet met de derde headliner te maken had, was de verkoop dan juist niet verschoven?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
481
194
Misschien is die 5 november wel een deadline die pinkpop zelf gesteld heeft.
Dat ze heel graag willen dat een bruce springsteen komt, en dat ze lang willen wachten of die mogelijkheid zich voordoet.
En als dat niet lukt voor 5 november dat mojo dan een andere grote act achter de hand heeft die al geboekt is maar alleen nog geplaatst moet worden in een kuip/arena/ziggo/festival
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Statement buro Pinpop :Degenen die een voucher hebben aangevraagd krijgen, zoals beloofd, voorrang. Zij kunnen zodoende al eerder, in de week voor 5 november hun vouchers verzilveren. Daarnaast krijgen tickethouders de mogelijkheid om van dag te wisselen of het ticket te wijzigen naar een combi-ticket. Alle kaarthouders worden hierover nog persoonlijk bericht.
Dus die 3e headliner bekend eind volgende week ???
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
een deadline die pinkpop zelf gesteld heeft.
als dat met een derde headliner te maken heeft, zal Pinkpop niet eisen gaan stellen die onderhandelingen kunnen dwarsbomen.
dus stel, het heeft met derde headliner te maken, dan is Pinkpop afhankelijk van de planning van die act.
daarom denk ik, heeft de planning van de verkoop te maken met de touraankondiging van de headliner imo.

en precies wat Landgraver zegt... dat komt nog voor of tijdens de voucher verzilver periode denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Gebruikers die dit onderwerp bekijken