Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.996
3.682
Geloof me, bekijk gewoon de history van Throwaway. Jullie zijn zef degene die ‘maar wat roepen’. Het is volkomen logisch dat Pinkpop gecanceld zal worden of verplaats gaat worden. Dat Pinkpop nu met een soort van ‘statement’ komt is omdat ze willen dat de overheid ze oplegt om te cancelen, dat is verzekeringstechnisch makkelijker te managen.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Als je het beziet als en rouwprocess, zitten de meesten nog in de ontkennende fase
Ik geloof nooit dat Pinkpop door zal gaan
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Geloof me, bekijk gewoon de history van Throwaway. Jullie zijn zef degene die ‘maar wat roepen’. Het is volkomen logisch dat Pinkpop gecanceld zal worden of verplaats gaat worden. Dat Pinkpop nu met een soort van ‘statement’ komt is omdat ze willen dat de overheid ze oplegt om te cancelen, dat is verzekeringstechnisch makkelijker te managen.

Die oplegging van de overheid gaat natuurlijk ook gewoon komen. De kans dat na 6 april alle maatregelen worden opgeheven is te verwaarlozen, dus er blijven sowieso maatregelen overeind. Geen weldenkend mens kan het een goed idee vinden om 2 maanden daarna dan 50.000 mensen per dag op een kluitje bij elkaar te brengen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Het mode nu wel duidelijk zijn, dat er geen enkel festival door zal gaan deze zomer. Bands gaan afzeggen, voorbereidingen liggen stil en is niet meer in te halen, etc. etc.

Het zal bij Pinkpop bij 50 onafgesloten edities blijven …

Als ik Pinkpop was, zou ik alsnog gaan voor een mini editie om de reeks niet te doorbreken. Al was het maar een paar Nederlandse bands op een platte kar, die je live streamt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Heeft vermoedelijk thuis minder thuis om het Festileaks forum vol te schrijven dan op zijn werk ?

Druk met zijn kids en werk denk ik......blij dat ik rustig thuis kan werken en mijn kids al zo oud heb dat die zichzelf kunnen redden
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.752
Heeft vermoedelijk thuis minder thuis om het Festileaks forum vol te schrijven dan op zijn werk ?

Druk met zijn kids en werk denk ik……blij dat ik rustig thuis kan werken en mijn kids al zo oud heb dat die zichzelf kunnen redden
Die zitten gewoon heel de dag achter de computer dus :wink:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Werchter schijnt volgens de geruchten door te gaan, maar dan zonder buitenlands publiek.
Wellicht dat PP dat voorbeeld volgt. Maar voor mijn gevoel kwam daar sowieso nooit zoveel internationaal publiek op af toch?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Denk dat er voor Belgen inderdaad weinig aanleiding is om Pinkpop boven Werchter te verkiezen.

Maar zou het wel een voorbarige conclusie van Werchter vinden. Ik denk eerlijk gezegd dat beide festivals voorlopig geen duidelijke statements maken.
Denk dat er wel serieus rekening wordt gehouden met annulering (lijkt mij wijs althans). Maar tegelijkertijd is, al is het maar verzekeringstechnisch, niet slim om nu al stekkers ergens uit te trekken. En nu verkondigen "wij gaan gewoon door" zal ook niet op heel veel goodwill kunnen rekenen, maar eerder een gebrek aan common sense.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Ik denk dat er tot (vlak voor) 6 april heel veel gegevens en data worden verzameld en geanalyseerd, en dat op basis van die gegevens belangrijke beslissingen worden genomen t.b.v. de huidige maatregelen in Nederland. Scherper of minder scherp, afschalen of continueren, aanvullende maatregelen per regio, dat soort zaken. Ik denk dat minder/niet belangrijke zaken zoals sport, festivals etc. dat even afwachten, en tot die tijd radiostilte houden. En dat snap ik volledig. Onze onzekerheid is dan jammer, maar dat geldt natuurlijk voor iedereen en voor veel andere, belangrijkere zaken net zo min....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Ik denk dat er tot (vlak voor) 6 april heel veel gegevens en data worden verzameld en geanalyseerd, en dat op basis van die gegevens belangrijke beslissingen worden genomen t.b.v. de huidige maatregelen in Nederland. Scherper of minder scherp, afschalen of continueren, aanvullende maatregelen per regio, dat soort zaken. Ik denk dat minder/niet belangrijke zaken zoals sport, festivals etc. dat even afwachten, en tot die tijd radiostilte houden. En dat snap ik volledig. Onze onzekerheid is dan jammer, maar dat geldt natuurlijk voor iedereen en voor veel andere, belangrijkere zaken net zo min….

Absoluut, zaken als festivals zijn natuurlijk echt niets meer dan een bijzaak.
Dat gezegd hebbende, zal de koers die na 6 april gevaren wordt inderdaad wel een blijk geven van wat we de maanden erna kunnen verwachten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
wenteldave wrote:

Oasiss wrote:
Gooi het 2021 topic maar vast open inderdaad.


Dennis!

Ik gok op Coldplay
1f61b.svg

Ik op Red Hot Chili Peppers, Post Malone en Guns 'n Roses. :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Ik denk niet dat het affiche in 2021 hetzelfde zal zijn.
Zie GnR iig niet een jaar later terugkomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Ik denk niet dat het affiche in 2021 hetzelfde zal zijn.
Zie GnR iig niet een jaar later terugkomen.

Waarop baseer je dat?

Deze 3 acts waren geboekt als de 3 headliners, lijkt me dat ze dus ook meteen de grootste kanshebbers zijn voor de volgende keer. Of ze dan touren, is een tweede natuurlijk. Maar weet niet waarom GNR volgend jaar niet zou touren en de rest wel?
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Misschien The Weeknd voor volgend jaar?
Hij heeft vandaag een nieuw album uitgebracht dus misschien volgend jaar in de zomer een (festival) tour door Europa?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken