Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Daar moet Pinkpop in samenwerking met NS gewoon meer in gaan aanbieden.
organisaties in Nederland moeten betalen aan NS om "samen te werken", Pinkpop moet dus ook betalen voor extra inzet van NS treinen.
(Weet niet hoe dat in België zit? Maar daar is OV over het algemeen wel stuk beter geregeld)
Ook, hoe meer Pinkpop moet betalen aan NS, hoe duurder de tickets.
Dit is niet zo'n makkelijk punt hoor.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Timmetje wrote:
Daar moet Pinkpop in samenwerking met NS gewoon meer in gaan aanbieden.

organisaties in Nederland moeten betalen aan NS om “samen te werken”, Pinkpop moet dus ook betalen voor extra inzet van NS treinen.
(Weet niet hoe dat in België zit? Maar daar is OV over het algemeen wel stuk beter geregeld)
Ook, hoe meer Pinkpop moet betalen aan NS, hoe duurder de tickets.
Dit is niet zo’n makkelijk punt hoor.

Ach nee joh. Met een samenwerking kan je ook weer de naam als sponsor gebruiken + een standje op het festivalterrein. Win-win voor beide partijen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Timmetje wrote:
Daar moet Pinkpop in samenwerking met NS gewoon meer in gaan aanbieden.

organisaties in Nederland moeten betalen aan NS om “samen te werken”, Pinkpop moet dus ook betalen voor extra inzet van NS treinen.

Dan is het aan Pinkpop om de NS te betalen voor extra inzet van treinen of eventueel ook campingtickets aan dagkaarthouders te verkopen. Dat hoort gewoon bij een goede organisatie. :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
All Time Low is de support act van 5SOS op hun EU tour komende zomer. (al had ik het zelf andersom gedaan)
Dus grote kans dat deze ook op Pinkpop erbij staan!
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Daar moet Pinkpop in samenwerking met NS gewoon meer in gaan aanbieden.


organisaties in Nederland moeten betalen aan NS om “samen te werken”, Pinkpop moet dus ook betalen voor extra inzet van NS treinen.

Dan is het aan Pinkpop om de NS te betalen voor extra inzet van treinen of eventueel ook campingtickets aan dagkaarthouders te verkopen. Dat hoort gewoon bij een goede organisatie. ?
Las dat het 50k per extra treinrit is. Maar dan heb je het denk ik slechts over de Arriva trein Landgraaf - Heerlen - Maastricht. Als je er daar 2 extra per dag wilt hebben zit je al op 300k. En dan heb je nog niet een of twee latere intercities Heerlen - Sittard - Roermond - Eindhoven. Leg daar ook maar paar miljoen voor neer. En dan ben je 's nachts in Eindhoven. Hoe kom je in Amsterdam? Utrecht? Groningen? Den Helder? Al die treinen inhuren gaat meer dan het programma budget kosten. Nadeeltje van OV buiten de Randstad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Betalen voor extra treinen, dat is al snel nog +10 euro per ticket? (edit, of zoals thedude182 hierboven zegt, onbetaalbaar)
Als er ergens in geïnvesteerd moet worden, is het imo meer toiletgroepen.

Dat met losse verkoop camping tickets lijkt me overigens meest reeeel.
Volgens mij zijn er van de verkochte weekend tickets jaarlijks circa 30.000 kampeerders.
De campings hebben voor 2002 ongeveer 47.500 kampeerders aangekund.
Je zou dus kunnen zeggen dat er voor 15.000 a 17.500 extra camping tickets verkocht kunnen worden aan dagbezoekers.
Dus even terug komen op eerder genoemde ticketprijzen.

Stel ik zou een berekening maken.
Nu 40k weekend a 230 en 90k dagtickets a 110 zou bij volledige uitverkoop 19,1 miljoen aan tickets.
Stel nu, de weekend tickets zonder camping verkopen voor 205,- en de camping tickets los verkopen voor 30,- (dat is in principe +5 euro, maar waarschijnlijk wel reëel voor een campingticket) en je maakt dan de dagtickets 105,- (dus -5 euro, imo een schappelijke verlaging)
En je rekent met 40k weekend a 205 en 90k dagtickets a 105 en 47500x camping a 30-. Kom je bij volledige uitverkoop op 19,075 miljoen euro uit aan de ticket inkomsten.
Ik denk dat dat een reëele optie is voor de toekomst.

Echter de vraag is, hoe snel verkoopt je camping tickets uit en komen er veel weeekenders zonder camping te zitten. Hoe ver ga je als organisatie in dat risico?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Betalen voor extra treinen, dat is al snel nog +10 euro per ticket?

Gezien het ticket nu eigenlijk al zo'n 10 a 20 euro te duur is zit die +10 euro zit er nu eigenlijk al in toch? :p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mja Pinkpop kan er ook niks aan doen dat het trein netwerk kut is.

Ze kunnen wel extra treinen inzetten, maar tot waar en hoever. Het is niet enkel dat Pinkpop dit probleem heeft. Ik kan vanuit Amsterdam ook niet met het OV thuiskomen als iets om 23.00 uur is afgelopen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Ik heb nooit echt de prijzen bekenen, maar ik schrik er eigenlijk best wel van. Rock Werchter is voor een kleine 50 euro meer een dag extra + een veel breder en grotere line-up. Ik ie eigenlijk deze twee festivals als dé concurrenten van elkaar aangezien het hoofdzakelijk draait om headliners.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik heb nooit echt de prijzen bekenen, maar ik schrik er eigenlijk best wel van. Rock Werchter is voor een kleine 50 euro meer een dag extra + een veel breder en grotere line-up. Ik ie eigenlijk deze twee festivals als dé concurrenten van elkaar aangezien het hoofdzakelijk draait om headliners.

Helemaal waar. En bij Werchter het volgende ook nog eens aan de orde:

In je festivalticket zit 1 gratis treinticket op naam voor een H/T-reis in 2de klas vanuit een Belgisch vertrekstation naar Rock Werchter. Het eindtraject met een speciale bus van De Lijn is inbegrepen.

Pinkpop is (helemaal in vergelijking met Werchter) vrij duur.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar daar is OV over het algemeen wel stuk beter geregeld
Ach wel nee. Bovendien moet je die dingen toch niet gaan berekenen op 'ticketje per rit per persoon' maar bv. per toestel en hoeveel personeelsleden een extra trein kost. Verder is zo'n samenwerking alleen maar gratis reclame voor het OV in Nederland en stimuleer je mensen om op een ecologischere manier af te zakken naar Landgraaf en de auto thuis te laten. Je moet 't als organisatie natuurlijk ook zelf willen..
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Op de huidige locatie is niet tot nauwelijks plek voor dagkampeerders. En tegenwoordig niet eens voor alle weekendkampeerders, volgens mij.

Camping C zat vorig jaar rond de middag al vol, kwam daar toen voor een dichte deur te staan. En op B was nauwelijks nog een plekje te vinden en is de maximum capaciteit later die dag overschreden getuige tenten die her en der op afgezette stroken (vluchtroutes) stonden. Denk zelfs dat er niet genoeg kampeerplaatsen waren in het geval de weekendtickets uitverkocht zouden zijn geweest.

Denk dat bezoekers grotere tenten hebben, ze ruimer opzetten en / of met minder personen in een tent slapen in vergelijking met jaren terug. Lowlands heeft bijvoorbeeld enkele jaren terug halsoverkop nieuw kampeerterrein moeten creëren toen bleek dat het aangewezen deel onvoldoende ruimte bood.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Las dat het 50k per extra treinrit is.
zoiets meen ik dat Smeets afgelopen jaar ook zei, aangaande het langer doorgaan van Van Buuren.
echt aanzienlijk bedrag natuurlijk, wil je zoiets als organisatie ophoesten. Voor meerdere uren over meerdere dagen.

All Time Low is de support act van 5SOS op hun EU tour komende zomer. (al had ik het zelf andersom gedaan)
Dus grote kans dat deze ook op Pinkpop erbij staan!
rolo kaarte het ook al aan... zit er dik in, All Time Low dan
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
mdekens wrote:
Ik heb nooit echt de prijzen bekenen, maar ik schrik er eigenlijk best wel van. Rock Werchter is voor een kleine 50 euro meer een dag extra + een veel breder en grotere line-up. Ik ie eigenlijk deze twee festivals als dé concurrenten van elkaar aangezien het hoofdzakelijk draait om headliners.

Helemaal waar. En bij Werchter het volgende ook nog eens aan de orde:

In je festivalticket zit 1 gratis treinticket op naam voor een H/T-reis in 2de klas vanuit een Belgisch vertrekstation naar Rock Werchter. Het eindtraject met een speciale bus van De Lijn is inbegrepen.

Pinkpop is (helemaal in vergelijking met Werchter) vrij duur.
Lowlands ook in vergelijking met Pukkelpop. Maar Nederlands is best een "duur" land om een festival te organiseren heb ik begrepen. Ken iemand die vrij veel dance festivals organiseert in NL en België. En blijkbaar kwa organisatie, zijn bepaalde financiële aspecten in België veel gunstiger (zoals vergunningen e.d.). Ook heb ik weleens begrepen dat je op een pilsje in België veel meer verdiend dan aan een pilsje in NL ivm de accijnzen.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Dit jaar geen meerdaags festival voor mij, maar een dagticket Pinkpop voor de vrijdag (snel even gescoord voordat deze uitverkocht is) en die zondag door naar TW Classic. Tussendoor hotelletjes in Valkenburg en Leuven!

Wie heeft ervaring om met de auto, als daggast, naar Pinkpop te gaan? 's Ochtends en 's nachts beetje oke met aan- en wegrijden?

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Dit jaar geen meerdaags festival voor mij, maar een dagticket Pinkpop voor de vrijdag (snel even gescoord voordat deze uitverkocht is) en die zondag door naar TW Classic. Tussendoor hotelletjes in Valkenburg en Leuven!

Wie heeft ervaring om met de auto, als daggast, naar Pinkpop te gaan? ’s Ochtends en ’s nachts beetje oke met aan- en wegrijden?

Zou zelf in ieder geval sterk overwegen om dan met de trein van Valkenburg naar Landgraaf en weer terug te gaan.

In 2018 was de uitverkochte vrijdag (met Pearl Jam) een groot parkeerdrama, met urenlange files bij het aanrijden en tickets uit de voorverkoop die geen plaats meer boden op het betreffende parkeerterrein. Nu is dat wel anders ingedeeld, met als gevolg dat je met een dagticket niet dichtbij het festivalterrein kunt parkeren.

Na afloop rijden pendelbussen niet en is het minimaal 40 minuten lopen naar het parkeerterrein. Station Landgraaf is dan dichterbij. En op een soortgelijke afstand kun je gratis op straat parkeren in een omliggende gemeente, wat qua aan- en wegrijden ook nog eens sneller is. Zou dus geen parkeerkaart voor 1 dag kopen, maar in een andere gemeente op straat parkeren of met de trein gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Vanaf maandag kun je kaarten voor de Pinkpop zondag winnen via Radio Veronica. Hoor je in de ochtendshow een nummer van Guns n Roses en app je op tijd dan maak je kans op twee tickets.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Vanaf maandag kun je kaarten voor de Pinkpop zondag winnen via Radio Veronica. Hoor je in de ochtendshow een nummer van Guns n Roses en app je op tijd dan maak je kans op twee tickets.

Zou me niet verbazen als die dag wat achterloopt. Op Kink waren er ook al acties voor die zondag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Goed advies gesp...

Nou is de eerste dag ook wel een drukke dag met aankomen. Scheelt nogal dat sinds vorig jaar de campings avond eerder open gaan. (wellicht dat daardoor Camping C al zo snel vol was? Dat was voorheen de camping die juist als laatste vol was, toch?)

Vraag me af of Pinkpop de reeks volhoudt van aankondigingen op dinsdag? Vorige worpjes waren dinsdag om 10:00, toeval?
Nou is vandaag nog carnaval, dus kan best dat ze vandaag overslaan. Echter volgende week woensdag zou (waarschijnlijk) de dag van de perspresentatie zijn geweest. Dus imo kan ook best dat het woensdag (morgen) en volgende week woensdag gaat worden? Hopelijk dan ook met podium indeling? Nou lijkt me ook de maand maart een prima tijd om het affiche compleet te hebben voor de juni festivals, vandaar...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken