Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Jullie = mensen die vinden dat Pinkpop wel eens verfrissender moet boeken, wat neerkomt op vooral meer poppy acts als Post Malone en Taylor Swift boeken en rockacts die er al hebben gestaan niet meer moeten boeken

Hey, ho, wacht even. Leg me geen woorden in de mond. Ik heb nooit gezegd dat rockacts die er al gestaan hebben niet meer geboekt moeten worden. Enkel dat ik het vrij snel zou vinden als bands die 2 of 3 jaar geleden nog headliner waren dat nu alweer zijn.

Nou die gemiste kansen zie ik hier anders door Tim bijna dagelijks voorbij komen.

Deze week wellicht wat vaker ja. Excuus als je het irritant vindt maar dat had er ook grotendeels mee te maken dat de boeking van Timberlake echt vragen oproept als er imo veel betere alternatieven touren. Zo gek is dat toch niet?

. Ik bedoel dat nieuwere muziek bijna automatisch beter is dan oudere muziek.

Volgens mij is er niemand hier die er zo over denkt. Het is juist de combo die imo voor een mooi festival kan zorgen.

Wat ik bedoel is dat mensen hier zeggen dat Pinkpop moet verjongen, vernieuwen, en frisser moet boeken maar dat geldt niet voor persoonlijke favorieten. RHCP, Foo’s zouden slechte boekingen zijn want ze stonden er kortgeleden nog maar dat het bij acts die ze zelf wel leuk vinden niet uit zou maken

Kan niet voor anderen spreken maar van mij hoeven bands en acts die er kortgeleden zijn geweest niet snel weer te komen. Was daarom bv geen voorstander van de Simulation Theory Tour van MUSE alhoewel ik groot MUSE fan ben. Mag van mij altijd wel een paar jaar tussen zitten. Anders is het, zoals Matt zegt, steeds minder speciaal om die bands te zien.

Voor de rest eens met Yannick.
Met name met

. Weetikveel of een rockheadliner… maar die spoeling is daar gewoon veel kleiner in omdat die telkens maar weer dienen op te boksen tegen de oudere garde. Twenty One Pilots had echter wel een goeie geweest op dat vlak maar zie ik an sich niet meer gebeuren. Vernieuwing van headliners staat niet gelijk aan popacts laten headlinen.

Dit.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Er zijn zeker een aantal boomers op dit forum, maar ik zou Ruben daar niet toe willen rekenen hoor.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Dr. Hannibal wrote:
Boomer is geen leeftijd, het is een mindset

Ik bedoelde ook qua mindset
1f61b.svg

Haha okay dan zitten we op een lijn ?

Ik vind over het algemeen dat het bij Ruben ook best meevalt, maar dat hele “mensen waar je het niet mee eens bent als een grote groep hypocriete sukkels wegzetten, en ze vervolgens woorden in de mond leggen en daarop aanvallen” vind ik toch best rieken naar boomer mentaliteit.

Maar goed genoeg gekut, ik doe mee met Tom zn biertje. Proost, opdat ieder een mooi festivalseizoen tegemoet mag gaan. Ook de boomers ?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.597
7.304
Bart wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Boomer is geen leeftijd, het is een mindset


Ik bedoelde ook qua mindset
1f61b.svg


Haha okay dan zitten we op een lijn
1f606.svg


Ik vind over het algemeen dat het bij Ruben ook best meevalt, maar dat hele “mensen waar je het niet mee eens bent als een grote groep hypocriete sukkels wegzetten, en ze vervolgens woorden in de mond leggen en daarop aanvallen” vind ik toch best rieken naar boomer mentaliteit.

Maar goed genoeg gekut, ik doe mee met Tom zn biertje. Proost, opdat ieder een mooi festivalseizoen tegemoet mag gaan. Ook de boomers
1f609.svg

Kan iemand een uitleg geven van een Boomer? :lol:
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
309
Op zich pakt Pukkelpop het wel goed aan.
Wat oudere en alternatievere acts in de grote tent en dan het hoofdpodium vooral voor de nieuwere acts en een handvol oudere acts.
Dat werkte dit jaar perfect.

En wat ik ook kan aanraden is met een jonger iemand te gaan. De dochter van mijn vriendin gaat mee nar Pukkelpop en die kijkt rustig mee bij acts als
Franz ferdinand of PJ Harvey en ik kijk dan met haar mee bij Kendrick Lamarr, Dua Lipa, Anne-Marie en alle rap/hip hop acts van tegenwoordig.
In het begin vond ik het niet echt geweldig, maar ik merk dat ik tegenwoordig zulke acts ook wel kan waarderen.
Een Kendrick Lamarr zou daarom een waardige headliner zijn en Dua Lipa op dit moment een hele goede subheadliner.
Als ik niet 'mee had gehoeven' naar zulke acts, zou ik ze ook direct afbranden, maar ik zie dat ze potentie hebben en een groot publiek aanspreken.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Op zich pakt Pukkelpop het wel goed aan.
Wat oudere en alternatievere acts in de grote tent en dan het hoofdpodium vooral voor de nieuwere acts en een handvol oudere acts.
Dat werkte dit jaar perfect.

En wat ik ook kan aanraden is met een jonger iemand te gaan. De dochter van mijn vriendin gaat mee nar Pukkelpop en die kijkt rustig mee bij acts als
Franz ferdinand of PJ Harvey en ik kijk dan met haar mee bij Kendrick Lamarr, Dua Lipa, Anne-Marie en alle rap/hip hop acts van tegenwoordig.
In het begin vond ik het niet echt geweldig, maar ik merk dat ik tegenwoordig zulke acts ook wel kan waarderen.
Een Kendrick Lamarr zou daarom een waardige headliner zijn en Dua Lipa op dit moment een hele goede subheadliner.
Als ik niet ‘mee had gehoeven’ naar zulke acts, zou ik ze ook direct afbranden, maar ik zie dat ze potentie hebben en een groot publiek aanspreken.

Is Franz Ferdinand al oud tegenwoordig? Jeetje...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
309
Tja, het eerste album is van 2004 en de laatste grote hits zijn ook weer lang geleden.
Voor de tieners en twintigjarigen is Franz Ferdinand niet direct een bekende naam.
Daar moeten we als 'oudere' festivalgangers ook rekening mee houden.

Ik denk dat er op pagina 300 van dit topic nog steeds gesproken zal worden over het soort acts dat men wil hebben op Pinkpop.
En het topic Pinkpop 2021 zal er ook weer mee bezaaid zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Ik denk dat er op pagina 300 van dit topic nog steeds gesproken zal worden over het soort acts dat men wil hebben op Pinkpop.
En het topic Pinkpop 2021 zal er ook weer mee bezaaid zijn.
Dat is al een paar jaar aan de orde, wat ook logisch is, aangezien je het forum geen kleur kan geven met alleen maar geruchten. Simpelweg omdat er daar te weinig van zijn.
Nergens voor nodig om 'verbaasd' te zijn.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Tja, het eerste album is van 2004 en de laatste grote hits zijn ook weer lang geleden.
Voor de tieners en twintigjarigen is Franz Ferdinand niet direct een bekende naam.
Daar moeten we als ‘oudere’ festivalgangers ook rekening mee houden.

Ik denk dat er op pagina 300 van dit topic nog steeds gesproken zal worden over het soort acts dat men wil hebben op Pinkpop.
En het topic Pinkpop 2021 zal er ook weer mee bezaaid zijn.

Ik denk dat de meeste festivalgangers van twintig toch op z'n minst Take Me Out wel kennen? Ik ben zelf niet veel ouder en volgens mij zijn er nog steeds een hoop liefhebbers van rond die leeftijd.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
Dr. Hannibal wrote:

RubenFrusciante wrote:
niet zielig gaan zitten doen omdat we niet alles leuk vinden wat jullie leuk vinden


Ik vraag mij toch erg af wie die “jullie” is waar je zo tegen tekeer gaat, en met welke “we” je jezelf precies ziet. Ik zie een heleboel verschillende meningen in de uitspraken die je bekritiseert, ik herken mij in sommige, maar in sommige ook totaal niet. Zo vind ik GvF inderdaad een goedkope Led Zeppelin ripoff, maar zou ik Iron Maiden dan wel weer een top headliner voor Pinkpop vinden. En zo voorts.

Mijn punt is vooral dat je hier een tweedeling creëert langs een enkel standpunt, namelijk de waardering van grote moderne popsterren, en vervolgens een willekeurige selectie meningen waar je het niet mee eens bent aan de “tegenpartij” toeschrijft. Om daar tegen tekeer te gaan alsof het een geheel is. Maar dat is niet zo. En daarmee valt je hele rant een beetje in het water, naar mijn mening.


Jullie = mensen die vinden dat Pinkpop wel eens verfrissender moet boeken, wat neerkomt op vooral meer poppy acts als Post Malone en Taylor Swift boeken en rockacts die er al hebben gestaan niet meer moeten boeken. En dan specifieker Yannick en Tim (die posten ook 2 berichten boven mij hun ‘rant’ dus lijkt me niet verschrikkelijk lastig dat in te zien) aangezien die wat vaker (vooral Tim) en stelliger berichten posten waar ook niet echt ruimte is voor discussie. “Taylor Swift is echt een gemiste kans”. Maar jullie is in z’n algemeenheid reacties waar ik me wel eens aan stoor, en dan in mijn ‘rant’ van zojuist users die ‘pop’ de strot door drukken ‘omdat Pinkpop anders weinig jubilea nog zal beleven’.


Yannick wrote:
Ik heb het ‘gemiste kansen’ als ik me niet vergis slechts 2x aangehaald; bij de aankondiging van Taylor Swift voor Roskilde, NOS en de rest van de festivals en dan deze week toen bleek dat Post Malone Pinkpop zou gaan headlinen. Je insinueert cynisch te zijn tegenover bands als Neil Young of Iron Maiden, kan het even wanneer je een moderator hebt die maanden lang het enkel en alleen wilt hebben over de bands die hij volgens zijn onderbuikgevoel op Pinkpop gaan staan, ondanks dat er bitter weinig sprake is om het überhaupt constant over die artiesten of bands te hebben noch het over andere geruchten te hebben.

Nou die gemiste kansen zie ik hier anders door Tim bijna dagelijks voorbij komen.
Jij vindt het irritant dat Dennis over die acts blijft beginnen, ik vind die voortdurende ‘gemiste kans’ opmerkingen aardig irritant.


Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:
Ik heb hier ook het gevoel dat nieuwe muziek niet meteen goed is, maar dat oudere muziek vaak wel snel slecht, irrelevant genoemd wordt behalve als het persoonlijke favorietjes als het bijvoorbeeld The Cure, Nick Cave of The Killers zijn.


Wie heeft dat nou weer gezegd dat ‘nieuwe muziek vaak niet goed is’ en hoe zie je dat dan? Zie je dat als artiesten die de laatste jaren zijn opgekomen of zijn dat ervaren bands die een nieuw album uitbrengen? Ik vat jouw argument op als eentje dat in die tweede instantie past (gezien de bands die je daar lustig cherrypickt op basis van… idk? Op basis van wat precies?) terwijl het gros het waarschijnlijk bij die eerste ziet.


Dit stond er wat onduidelijk. Ik bedoel dat nieuwere muziek bijna automatisch beter is dan oudere muziek. Zoals je zelf hebt gezegd: “Dan maar onder het motto van het realisme nóg eens 3 headliners (Twenty One Pilots, Iron Maiden/Guns N Roses en The Who/Neil Young) erbij pakken. In Limburg eten ze volgens mij ook nog steeds eenheidsworst als ik dat lijstje eens afga. Als het maar gitaren heeft, nietwaar?
1f606.svg
” Al die vier gitarenacts hebben nog niet op Pinkpop gestaan maar het heeft gitaren (rock) dus is eenheidsworst.


mattman wrote:

RubenFrusciante wrote:
Ik heb hier ook het gevoel dat nieuwe muziek niet meteen goed is, maar dat oudere muziek vaak wel snel slecht, irrelevant genoemd wordt behalve als het persoonlijke favorietjes als het bijvoorbeeld The Cure, Nick Cave of The Killers zijn.


Ga me niet té veel met de discussie moeiten (ben het eens met punten van jou, Ruben, maar ook met dingen die Dr Hannibal, Timmetje en Yannick zeggen). Maar wil wel even in de bres springen voor Cave in deze.
1f609.svg
Die kan je niet over eenzelfde kam scheren omdat die lang bezig is. Als er één oudgediende bewierrookt wordt omdat hij nog altijd heel relevant is, dan is het Cave wel.

Wat ik bedoel is dat mensen hier zeggen dat Pinkpop moet verjongen, vernieuwen, en frisser moet boeken maar dat geldt niet voor persoonlijke favorieten. RHCP, Foo’s zouden slechte boekingen zijn want ze stonden er kortgeleden nog maar dat het bij acts die ze zelf wel leuk vinden niet uit zou maken. Ik las gisteren nog een opmerking van Oasiss, die toch ook wel fel op verjonging en vernieuwing is, maar dat “The Killers” altijd mogen komen. Ja wat is dan het verschil tussen RHCP en The Killers denk ik, beiden komen met een nieuw album, beiden hebben er een paar jaar geleden nog gestaan en beiden zijn al even over hun hoogtepunt.

Aangezien ik word genoemd, reageer ik hier toch even op (temeer nu woorden worden verdraaid). Ik ben voor vernieuwing, dat klopt, ik heb dat nergens gelijkgetrokken met verjonging, noch heb ik ergens de indruk willen wekken dat vernieuwen betekent dat je alles overboord moet gooien wat er nu is.

Volgens mij heb ik ook nergens RHCP als slechte headliner genoemd. Begrijp best dat ze geboekt zijn en vind het persoonlijk ook niet echt heel slecht. Tegelijkertijd ben ik ervan overtuigd dat je niet alleen maar de RHCP's moet blijven boeken. Doet Pinkpop nu kennelijk ook niet, dus dat vind ik prijzenswaardig. Bij The Killers heb ik overigens meermaals aangegeven dat het voor mij persoonlijk altijd mag, heb nergens beweerd dat zij een beter of slechter boeking zouden zijn dan RHCP.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik weet niet of het al gezegd is want deze info is al van 2 dagen geleden. TOOL komt in februari weer naar Australië en Nieuw-Zeeland. Shows van dit jaar waren erg goed. Hoop dat ze ook nog een keer naar Europa afreizen. Vrijdag Pinkpop en dan zondag Graspop?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Ik weet niet of het al gezegd is want deze info is al van 2 dagen geleden. TOOL komt in februari weer naar Australië en Nieuw-Zeeland. Shows van dit jaar waren erg goed. Hoop dat ze ook nog een keer naar Europa afreizen. Vrijdag Pinkpop en dan zondag Graspop?
TOOL lijkt me gewoon een headliner, ook voor Pinkpop, dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken