Ik krijg het gevoel dat ‘fris en nieuw’ eigenlijk een andere benaming is van ‘pop en hiphop’ hier. Als je dan toch een hiphopheadliner wil: doe dan Stormzy of Eminem. Heb je nog wat ‘powerrap’…
Zeker niet alle pop en hiphop is fris en nieuw, dus nee. Je noemt daar zelf al een perfect voorbeeld van met Eminem. Fris noch nieuw. Maar als je muziek wilt die én wel fris/nieuw klinkt, én veel tickets gaat verkopen, kom je momenteel gewoon al snel uit in de (alternatieve) pop en de hiphop hoek. Kunnen wij wel fan zijn van rock en metal genres, maar die zijn vaak ofwel behoorlijk uitgekauwd, ofwel redelijk niche. Daar is beide ook wel plaats voor op Pinkpop, maar niet uitsluitend.
RHCP – Kensington – Greta Van Fleet zou ik sowieso een beter rijtje vinden dan RHCP – Posty – Justin Timberland/Timberlake/Timbergeval
Heb je ook nieuwe, frisse headliners en hoef je niet naar popmuziek te duiken.
Vooropgesteld dat ik voor beide geen 230 euro over zou hebben, is het laatste rijtje toch echt een stukje frisser. Nieuwe headliners zouden Kensington en GvF natuurlijk wel zijn, maar ik vind slappe indie rock en een soort 70s rock themafeestje nou niet echt kwalificeren als fris. Wat jij beter vindt moet jij weten, ook als rock/metal fan ben ik het hier toch echt met je oneens. Ik weet vrij zeker dat ik mij bij zowel Posty als JT beter zou kunnen vermaken dan Kensington of GvF.
Mijn boodschap aan alle mede-gitaarliefhebbers hier is vooral dat de (festival)wereld een stuk leuker is als je wat meer waardering ontwikkelt voor andere stijlen en genres. Heeft bij mij ook even geduurd, ik heb door de jaren heen genoeg elitaire rock/metal bullshit uitgekraamd. En ik ben nog steeds een beetje een zelf-verklaard muzieksnob. Maar uiteindelijk is het in je eigen nadeel om een afkeer jegens bepaalde genres of artiesten te hebben. Minder plezier en meer irritatie voor jou. En het is niet dat je er iets mee bereikt, een Post Malone fan die zo'n comment leest haalt er zn schouders bij op. Doe jezelf een plezier en blijf open minded