Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ik krijg het gevoel dat ‘fris en nieuw’ eigenlijk een andere benaming is van ‘pop en hiphop’ hier. Als je dan toch een hiphopheadliner wil: doe dan Stormzy of Eminem. Heb je nog wat ‘powerrap’…

Zeker niet alle pop en hiphop is fris en nieuw, dus nee. Je noemt daar zelf al een perfect voorbeeld van met Eminem. Fris noch nieuw. Maar als je muziek wilt die én wel fris/nieuw klinkt, én veel tickets gaat verkopen, kom je momenteel gewoon al snel uit in de (alternatieve) pop en de hiphop hoek. Kunnen wij wel fan zijn van rock en metal genres, maar die zijn vaak ofwel behoorlijk uitgekauwd, ofwel redelijk niche. Daar is beide ook wel plaats voor op Pinkpop, maar niet uitsluitend.

RHCP – Kensington – Greta Van Fleet zou ik sowieso een beter rijtje vinden dan RHCP – Posty – Justin Timberland/Timberlake/Timbergeval

Heb je ook nieuwe, frisse headliners en hoef je niet naar popmuziek te duiken.

Vooropgesteld dat ik voor beide geen 230 euro over zou hebben, is het laatste rijtje toch echt een stukje frisser. Nieuwe headliners zouden Kensington en GvF natuurlijk wel zijn, maar ik vind slappe indie rock en een soort 70s rock themafeestje nou niet echt kwalificeren als fris. Wat jij beter vindt moet jij weten, ook als rock/metal fan ben ik het hier toch echt met je oneens. Ik weet vrij zeker dat ik mij bij zowel Posty als JT beter zou kunnen vermaken dan Kensington of GvF.

Mijn boodschap aan alle mede-gitaarliefhebbers hier is vooral dat de (festival)wereld een stuk leuker is als je wat meer waardering ontwikkelt voor andere stijlen en genres. Heeft bij mij ook even geduurd, ik heb door de jaren heen genoeg elitaire rock/metal bullshit uitgekraamd. En ik ben nog steeds een beetje een zelf-verklaard muzieksnob. Maar uiteindelijk is het in je eigen nadeel om een afkeer jegens bepaalde genres of artiesten te hebben. Minder plezier en meer irritatie voor jou. En het is niet dat je er iets mee bereikt, een Post Malone fan die zo'n comment leest haalt er zn schouders bij op. Doe jezelf een plezier en blijf open minded :)

Als ik het goed heb hadden we in het begin van dit topic nog een discussie of Post Malone wel headlinerwaardig was. ?

Ik val wel van mijn stoel als nou ineens die zondag headliner wél Neil Young blijkt te zijn. ?

Edit. Even Gegooglet en het bleek in het 2019 topic te zijn.
Met het oog op dit jaar best hilarisch: https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2019-nieuws-en-geruchten/page/233

Dat is best leuk om terug te lezen idd :lol:

Ik sta nog steeds wel achter mijn eigen reactie toen, dat de doelgroepen van Posty en Pinkpop niet echt overeen komen. Ik denk dat dat genoeg is aangetoond door alle negatieve reacties van vaste Pinkpop-gangers. Maar het lijkt erop dat Pinkpop haar doelgroep wel steeds meer die kant op aan het verleggen is. Met daarbij dus het risico een deel van de traditionele doelgroep te vervreemden. Of ze willen gewoon, zoals eerder hier gesuggereerd, alleen maar de best verkopende namen en geven geen moer om de doelgroep. Kan ik eerlijk gezegd ook best inkomen. Linksom of rechtsom, uiteindelijk trek jij aan het langste eind in die discussie van vorig jaar Timmetje :)

roy-hekkens wrote:
Rockbeer, suggereer je nu serieus dat Greta Van Fleet de 3e headliner zou moeten zijn ?? Een act die bestempeld kan worden als de grootste flop sub-headliner uit de geschiedenis van Rock Werchter? Wil je soms dat er helemaal geen kaarten meer verkocht gaan worden?
Justin Timberlake is natuurlijk gewoon een grote naam. Hij heeft nu inderdaad niet het momentum, maar is wel een artiest met een headliner status. En er zal dan ook gewoon een hele goede show neergezet worden. Los van of je er van houdt of niet.
Ik hoorde zojuist Clouseau in DWDD. Van mij mogen deze ook wel een spot krijgen. Als Keane, Guus Meeuwis en Krezip (niet dezelfde kwaliteit natuurlijk, wel hetzelfde hoekje vind ik) kunnen, waarom Clouseau dan niet? Kan echt wegdromen op hun muziek en ze spelen nog steeds erg strak vind ik. Denk dat Clouseau ook best wat mensen zal lokken, of zie ik dit helemaal verkeerd?
Verwar je Keane hier misschien met Kane?

NOG 1 WEEK TOT DE VERKOOP!!!

tijd voor een voorspelling?

Vrijdag
mainstage
Red Hot Chili Peppers – Keane – Marco Borsato – Charli XCX – Lewis Capaldi
IBA Parkstadstage
Twenty One Pilots – Lizzo – Two Door Cinema Club - Dermot Kennedy
Brightlandsstage
Lucas Graham – Ilse DeLange – The Teskey Brothers – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Mammas Gun - Lapsley – Tyler Childers – Joe Buck
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Post Malone – Royal Blood - Kensington - Supergrass – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Volbeat – Beftones – Wolf Alice - The Struts - Blackberry Smoke
Brightlandsstage
Noisia – Sam Fender - Danko Jones - Tyler Bryant & The Shakedown – Roxeanne Hazes
Stage 4
Blackwave – Hot Water Music – Akwasi – Shooter Jennings
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Justin Timberlake – Dua Lipa – Zara Larsson– Sheppard – Snelle
IBA Parkstadstage
Within Temptation – Evanescence – Disturbed - Inhaler
Brightlandsstage
Scooter - Tim Dawn – Laurence Jones – Black Pumas
Stage 4
Alfa Mist - Young Gun Silver Fox – Mell & Vintage Future – Aslaug
Garden of Love
?

Noisia stopt er na 20 jaar mee, zou idd een goede shout zijn om hen de tent af te laten sluiten. Enige dat ik zou veranderen is de plek van Kensington; die gaan gewoon subben en dan zou ik Royal Blood Noord afsluiter maken op zondag ipv WT. Verder goed en realistisch lijstje, Dennis!

Nog eentje die ik zeker ergens in een tent verwacht is Joost trouwens.

Scooter staat dit jaar op festivals als Nova Rock als Late Night act. Misschien toch een mogelijk dat stiekem het festival weer later duurt of deze act op de camping staat?

@DennisvdBr , wie zijn de Beftones? ??

Disturbed zet je wel wat laag neer. Net als Supergrass en Charlie XCX.

@dennisvdbr, dit is een mooie gevarieerde line-up
Als je rock wil blijf je gewoon zoveel mogelijk weg van de mainstage ;)
Deze indeling is alleen niet realistisch, Pinkpop houd ervan om de stijlen zoveel mogelijk te mixen op de podia
Anyway, voor deze line-up zou ik zelfs nog een kaart overwegen

McCartney 2 weken voor Pinkpop in Frankrijk, met geruchten na Pinkpop op Glastonbury?

Deze indeling is alleen niet realistisch, Pinkpop houd ervan om de stijlen zoveel mogelijk te mixen op de podia
Dit vind ik dus het grootste probleem van Pinkpop, al jaren. Enerzijds programmeren ze topdown, maar anderzijds verdelen ze alles over alle podia. Wat tot gevolg heeft dat er telkens een complete volksverhuizing plaatsvindt. Als ze dit al doen, zorg dan in elk geval voor tien minuutjes - een kwartier pauze tussen de acts op de Main Stage en de 3FM Stage.

Lekker per podium topdown programmeren. Kunnen de scholieren en anderen die blij worden van de ‘nieuwe en frisse lichting’ lekker hun tentje opzetten op de Main Stage en dan kunnen de mensen die toch meer van de alternatieve muziek en/of gitaren houden lekker bij de 3FM Stage blijven. Liefst ook nog een eigen ingang, zodat ik niet een Snelle hoef te overleven bij het passeren ?

Rick wrote:

Dit vind ik dus het grootste probleem van Pinkpop, al jaren. Enerzijds programmeren ze topdown, maar anderzijds verdelen ze alles over alle podia. Wat tot gevolg heeft dat er telkens een complete volksverhuizing plaatsvindt. Als ze dit al doen, zorg dan in elk geval voor tien minuutjes – een kwartier pauze tussen de acts op de Main Stage en de 3FM Stage.

Lekker per podium topdown programmeren. Kunnen de scholieren en anderen die blij worden van de ‘nieuwe en frisse lichting’ lekker hun tentje opzetten op de Main Stage en dan kunnen de mensen die toch meer van de alternatieve muziek en/of gitaren houden lekker bij de 3FM Stage blijven. Liefst ook nog een eigen ingang, zodat ik niet een Snelle hoef te overleven bij het passeren
1f923.svg

Ik ben het wel eens met een kwartiertje of 10 minuten pauze tussen mainstage en noord, zou wel een goede toevoeging zijn met de manier waarop ze de stages nu vullen inderdaad.

Ik ben het wel eens met een kwartiertje of 10 minuten pauze tussen mainstage en noord, zou wel een goede toevoeging zijn met de manier waarop ze de stages nu vullen inderdaad.

Dat gebeurde dit jaar al bij de afsluitende acts, werd ook positief ontvangen. Misschien dat het bij meer acts gaat volgen de komende jaren.

Heb 'm volgens mij nog niet voorbij zien komen hier, maar zou Tamino niet iets zijn voor de Brightlands stage? Dit jaar goede shows gegeven op Werchter en Lowlands (vooral die eerste vond ik wel imponerend). Ik denk dat hij ook wel goed op Pinkpop zou passen inmiddels.

Heb ‘m volgens mij nog niet voorbij zien komen hier, maar zou Tamino niet iets zijn voor de Brightlands stage? Dit jaar goede shows gegeven op Werchter en Lowlands (vooral die eerste vond ik wel imponerend). Ik denk dat hij ook wel goed op Pinkpop zou passen inmiddels.

Geweldige artiest ja, afgelopen dinsdag nog zien optreden in Doornroosje. Op Into The Great Wide Open was hij ook erg indrukwekkend. Aanwinst voor iedere line-up!

Kunnen de scholieren en anderen die blij worden van de ‘nieuwe en frisse lichting’ lekker hun tentje opzetten op de Main Stage en dan kunnen de mensen die toch meer van de alternatieve muziek en/of gitaren houden lekker bij de 3FM Stage blijven. Liefst ook nog een eigen ingang, zodat ik niet een Snelle hoef te overleven bij het passeren ?

Dit is nu de zoveelste opmerking die insinueert dat jongeren enkel van 'pop en hiphop' houden en dat die dat bovendien ongelijk welke act of artiest het 'nieuw en verfrissend' zouden vinden. Wat voor een ongelooflijke close minded opa moet je zijn om die redenering te blijven volgen ondanks dat verschillende mensen deze al meerdere keren hier hebben ontkracht. Genres kennen geen leeftijd en mensen pinnen zich heus niet serieus vast aan slechts één of een aantal genres hoor. Misschien is jouw muzieksmaak zo een-dimensioneel maar spreek dan alsjeblieft uit eigen naam en niet voor jouw leeftijdsgroep of nog erger voor een leeftijdsgroep die je niet eens vertegenwoordigd en duidelijk niet weet wat er precies leeft onder 'de jeugd'. Velen hebben hier bv. vrij negatief gereageerd op de bekendmaking van Post Malone maar geven daarbij ook eigenlijk meteen toe hem ofwel niet eens te kennen of hem enkel te kennen vanwege jonge familieleden die wel fan van 'm zijn of 'm enkel te kennen 'van de radio', tsja..

Users who are viewing this thread