Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
PJ wrote:

Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.


Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….

Lijkt er meer op dat ze nooit het plan hebben gehad om te gaan touren en dat die bronnen er naast zaten eigenlijk….
Coldplay zelf heeft vanaf moment 1 gezegd niet met dit album op tour te gaan.

Verschillende bronnen die onafhankelijk van elkaar maandenlang zeggen dat we Coldplay in de gaten moeten houden voor Pinkpop en de Werchter events. Waar rook is, is vuur... Niet vergeten dat de laatste post van Ken in de voorwaardelijke wijs geschreven werd, ik maakte toen al de kanttekening dat hij plots minder positief klonk. Kan goed zijn dat hij plots uitzonderlijk gedetailleerd was (datum TW Classic vermelden) omdat het toch ten dode opgeschreven was.

Metallica is daarentegen echt nooit een optie geweest. Metallica zou nooit een festivaltour doen in juni zonder op Download/Rock Am Ring te passeren. Aangezien die reeds 2 maanden al hun headliners bekend hebben, zou het willen zeggen dat dit afketsen van de zomermaanden moet dateren. Volledig in contrast met het last minute verhaal dat momenteel opgehangen wordt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Ondertussen, op Efestivals, gooit Ken nog wat olie op het vuur wanneer iemand vraagt waarom Coldplay niet op Pinkpop staat:

No idea. Not the offer they can’t refuse? Jan Smeets is always talking about Champions League. I think that Pinkpop is not in that league.

Die lacht zich suf met alles wat hij hier leest......
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Timmetje wrote:

PJ wrote:

Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.


Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….


Lijkt er meer op dat ze nooit het plan hebben gehad om te gaan touren en dat die bronnen er naast zaten eigenlijk….
Coldplay zelf heeft vanaf moment 1 gezegd niet met dit album op tour te gaan.

Verschillende bronnen die onafhankelijk van elkaar maandenlang zeggen dat we Coldplay in de gaten moeten houden voor Pinkpop en de Werchter events. Waar rook is, is vuur… Niet vergeten dat de laatste post van Ken in de voorwaardelijke wijs geschreven werd, ik maakte toen al de kanttekening dat hij plots minder positief klonk. Kan goed zijn dat hij plots uitzonderlijk gedetailleerd was (datum TW Classic vermelden) omdat het toch ten dode opgeschreven was.

Metallica is daarentegen echt nooit een optie geweest. Metallica zou nooit een festivaltour doen in juni zonder op Download/Rock Am Ring te passeren. Aangezien die reeds 2 maanden al hun headliners bekend hebben, zou het willen zeggen dat dit afketsen van de zomermaanden moet dateren. Volledig in contrast met het last minute verhaal dat momenteel opgehangen wordt.

Dat last minute verhaal kan ook Pearl Jam zijn.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Timmetje wrote:
Ondertussen, op Efestivals, gooit Ken nog wat olie op het vuur wanneer iemand vraagt waarom Coldplay niet op Pinkpop staat:

No idea. Not the offer they can’t refuse? Jan Smeets is always talking about Champions League. I think that Pinkpop is not in that league.



Die lacht zich suf met alles wat hij hier leest……

Dat denk ik ook hahhaha
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.

Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….

Pinkpop heeft jaarlijks met wijzigingen te maken, maar dit komt vooral niet door de bands...
'Bureau Coldplay' heeft zelfs geen moment Pinkpop in hun gedachte gehad, stond nergens op vermeld.
'Bureau Bruce Springsteen' heeft dit dus wel een aantal maanden geleden gedaan, maar hiervan is nog niets zeker. Na de 17de (Wereldwijde film voorstelling van "Western Stars") hopen de bookers iets ervan te horen. Maar de kans is wel redelijk klein.
Voor de rest, wat vast ligt, gaat het een leuke affiche worden maar geen "wow" editie zoals iedereen hier op hoopte, daarvoor heeft Graspop wel wat meerdere mooie 'gitaar' namen afgesnoept.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.092
6.173
Precies wat hier net werd gezegd.

“Coldplay waren van plan om in juni een klein aantal festivals te spelen, maar deze plannen gaan nu niet meer door.”

Zit niet echt een reden bij maar gewoon dat ze deze/een aantal shows niet meer gaan doen zoals eerder gepland.
tja Coldplay...

Bye Bye Bye
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
PJ wrote:

Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.


Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….

Pinkpop heeft jaarlijks met wijzigingen te maken, maar dit komt vooral niet door de bands…
‘Bureau Coldplay’ heeft zelfs geen moment Pinkpop in hun gedachte gehad, stond nergens op vermeld.
‘Bureau Bruce Springsteen’ heeft dit dus wel een aantal maanden geleden gedaan, maar hiervan is nog niets zeker. Na de 17de (Wereldwijde film voorstelling van “Western Stars”) hopen de bookers iets ervan te horen. Maar de kans is wel redelijk klein.
Voor de rest, wat vast ligt, gaat het een leuke affiche worden maar geen “wow” editie zoals iedereen hier op hoopte, daarvoor heeft Graspop wel wat meerdere mooie ‘gitaar’ namen afgesnoept.

Zoals ik het lees heb jij ook inside info. Waar haal je de info vandaan dat Bureau Springsteen Pinkpop op de radar heeft staan??
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.256
10.750
PJ wrote:

Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.


Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….

Pinkpop heeft jaarlijks met wijzigingen te maken, maar dit komt vooral niet door de bands…
‘Bureau Coldplay’ heeft zelfs geen moment Pinkpop in hun gedachte gehad, stond nergens op vermeld.
‘Bureau Bruce Springsteen’ heeft dit dus wel een aantal maanden geleden gedaan, maar hiervan is nog niets zeker. Na de 17de (Wereldwijde film voorstelling van “Western Stars”) hopen de bookers iets ervan te horen. Maar de kans is wel redelijk klein.
Voor de rest, wat vast ligt, gaat het een leuke affiche worden maar geen “wow” editie zoals iedereen hier op hoopte, daarvoor heeft Graspop wel wat meerdere mooie ‘gitaar’ namen afgesnoept.

Ha, Martin2 nu ook bij de Nederlandse festivals. Bij de Belgische festivals heb je al jaren aangetoond over inside info te beschikken, dus dit vind ik een interessant brokje info. De tour van Bruce hangt dus nog steeds in de lucht en hopelijk volgende week meer nieuws. Bijzonder interessant om te volgen.

Daarnaast een boeiende opmerkingen over de acts die Graspop heeft weggekaapt. Disturbed en Deftones staan op Pinkpop, Korn AfasLive, verder zie ik weinig bands die Graspop heeft kunnen wegsnoepen van Pinkpop. TENZIJ er nog twee mooie headliners bij Graspop in het vat zitten die we nog niet op de korrel hebben. Je hebt me hoop gegeven op iets moois!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Hoe kwamen alle die bronnen er dan bij dat Coldplay op Pinkpop zou staan? Ik blijf het een enorm vaag verhaal vinden.

De meeste users hier vermoedden al dat het gebakken lucht was en rekenden niet op Coldplay maar die geruchten bij die bronnen moet toch ergens vandaan zijn gekomen....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
martin2 wrote:

PJ wrote:

Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.


Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….


Pinkpop heeft jaarlijks met wijzigingen te maken, maar dit komt vooral niet door de bands…
‘Bureau Coldplay’ heeft zelfs geen moment Pinkpop in hun gedachte gehad, stond nergens op vermeld.
‘Bureau Bruce Springsteen’ heeft dit dus wel een aantal maanden geleden gedaan, maar hiervan is nog niets zeker. Na de 17de (Wereldwijde film voorstelling van “Western Stars”) hopen de bookers iets ervan te horen. Maar de kans is wel redelijk klein.
Voor de rest, wat vast ligt, gaat het een leuke affiche worden maar geen “wow” editie zoals iedereen hier op hoopte, daarvoor heeft Graspop wel wat meerdere mooie ‘gitaar’ namen afgesnoept.

Ha, Martin2 nu ook bij de Nederlandse festivals. Bij de Belgische festivals heb je al jaren aangetoond over inside info te beschikken, dus dit vind ik een interessant brokje info. De tour van Bruce hangt dus nog steeds in de lucht en hopelijk volgende week meer nieuws. Bijzonder interessant om te volgen.

Daarnaast een boeiende opmerkingen over de acts die Graspop heeft weggekaapt. Disturbed en Deftones staan op Pinkpop, Korn AfasLive, verder zie ik weinig bands die Graspop heeft kunnen wegsnoepen van Pinkpop. TENZIJ er nog twee mooie headliners bij Graspop in het vat zitten die we nog niet op de korrel hebben. Je hebt me hoop gegeven op iets moois!

Kijk, dan heb ik het toch goed gelezen... Bruce op PP???? Eerlijk gezegd verwacht ik pas info over een tour van Bruce begin 2020.....
Het zou me zeer verbazen als PP als eerste met een concert naar buiten komt mbt Springsteen..........
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Hoe kwamen alle die bronnen er dan bij dat Coldplay op Pinkpop zou staan? Ik blijf het een vaag verhaal vinden.

Gewoon laten gaan, help toch niet meer. Er zal wel wat gespeeld hebben maar uiteindelijk is het niets geworden. Klaar.
Pearl Jam is misschien wel nooit in beeld geweest, dat kan ook. De Griek kan de boel ook aardig opstoken op het forum daar.
1 ding weet ik echter wel bijna zeker. 1 van de 2 is in beeld geweest en is recent afgehaakt en daardoor moest PP gaan schuiven hebben ze last minute Post Malone doorgeschoven naar headliner. Dat verklaart ook waarom hij om 12 uur werd aangekondigd....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Ik vind het interessant omdat dit het tweede jaar op rij is dat, zonder echt een goede reden, Pinkpop door velen eigenlijk al met stift opgeschreven was (shot :wink: ) en ze uiteindelijk afvallen terwijl ze vermoedelijk überhaupt nooit een optie zijn geweest. Lijkt ook alleen met Coldplay te gebeuren. Weten we volgend jaar dat we ze ze echt niet moeten noteren tot ze bevestigd zijn. :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.092
6.173
Lijkt ook alleen met Coldplay te gebeuren.
lol

Geloof dat maar niet...
Kan wel een aantal keer Pearl Jam voor de geest halen.
Of McCartney 2013, Foo Fighters 2017...
Joh, elk jaar zelfde liedje... Dit soort dingen zijn pas 100% als de aankondiging staat!

What Goes Around... Comes Around
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Ik vind het interessant omdat dit het tweede jaar op rij is dat, zonder echt een goede reden, Pinkpop door velen eigenlijk al met stift opgeschreven was (shot
1f609.svg
) en ze uiteindelijk afvallen terwijl ze vermoedelijk überhaupt nooit een optie zijn geweest. Lijkt ook alleen met Coldplay te gebeuren. Weten we volgend jaar dat we ze ze echt niet moeten noteren tot ze bevestigd zijn.
1f61b.svg

De reden gaan wij ook nooit weten. En je hebt altijd mensen die zeggen iets te weten waarbij je maar moet afwachten of dat zo is. Of ze gaan met de info van een ander aan de haal. Maar ik denk dat PP veel vaker naast artiesten grijpt. Daar kunnen ze zelf weinig aan doen, datum PP staat vast, tourschema’s wijzigen gewoon door allerlei voor ons onbekende redenen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.561
3.156
Pinkpop heeft jaarlijks met wijzigingen te maken, maar dit komt vooral niet door de bands…
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor Pinkpop. Je boekt zo’n 6 bands per podium per dag. Op een driedaagse zit je dan al gauw aan 80 diverse acts die daadwerkelijk optreden. Nog los van al het verkeer tussen bookingsagents onderling. Je kunt er donder op zeggen dat jaarlijks bij verscheidene plannen alsnog last-minute wijzigingen plaatsvinden. Misschien hebben goudvissen afzwemmen of krijgt de hamster buikgriep.
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
PJ wrote:

Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.


Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….

Pinkpop heeft jaarlijks met wijzigingen te maken, maar dit komt vooral niet door de bands…
‘Bureau Coldplay’ heeft zelfs geen moment Pinkpop in hun gedachte gehad, stond nergens op vermeld.
‘Bureau Bruce Springsteen’ heeft dit dus wel een aantal maanden geleden gedaan, maar hiervan is nog niets zeker. Na de 17de (Wereldwijde film voorstelling van “Western Stars”) hopen de bookers iets ervan te horen. Maar de kans is wel redelijk klein.
Voor de rest, wat vast ligt, gaat het een leuke affiche worden maar geen “wow” editie zoals iedereen hier op hoopte, daarvoor heeft Graspop wel wat meerdere mooie ‘gitaar’ namen afgesnoept.

Graspop namen afgesnoept van Pinkpop? Dat is toch de omgekeerde wereld? Pinkpop gaat toch zelf in het weekend van de gitaarfestivals (graspop, Hellfest, Copenhell) zitten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.348
6.585
Ik heb een clashfinder gemaakt voor Pinkpop 2020. Er zal veel (lees: bijna alles) niet kloppen, maar zal hier en daar wat aanpassen als er sterke geruchten komen, namen bekend worden gemaakt of als jullie er veel van vinden.

https://clashfinder.com/s/pinkpop2020/
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.561
3.156
Denk dat dit te veel rocknamen zijn al zou ik het wel toejuichen natuurlijk. Een kleinigheidje: The Opposites krijgen een letter te weinig in jouw clashfinder.

Maar verder een heel geloofwaardige en handige clashfinder! Dank hiervoor!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Inderdaad, geloofwaardige clashfinder!
Tof gedaan!

Drie vraagtekens:

Geen Evanescence op de vrijdag? Volgens mij touren die samen met Within Tempation toch?
Greta van Fleet staat wel errug hoog en Panic at the Disco iets te laag volgens mij.

Voor de rest zou dit zomaar eens het hele programma kunnen zijn. Inclusief accurate timetable!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik vind het interessant omdat dit het tweede jaar op rij is dat, zonder echt een goede reden, Pinkpop door velen eigenlijk al met stift opgeschreven was (shot
1f609.svg
) en ze uiteindelijk afvallen terwijl ze vermoedelijk überhaupt nooit een optie zijn geweest. Lijkt ook alleen met Coldplay te gebeuren. Weten we volgend jaar dat we ze ze echt niet moeten noteren tot ze bevestigd zijn.
1f61b.svg

How about Wishful Thinking? Zonder enige aanleiding waren er vorig jaar velen die the Strokes op BKS hadden opgeschreven. Was volgens mjj meer toeval dan wijsheid dat the strokes vervolgens nog gingen touren ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken