Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.833
3.826
Heeft niemand door dat Dennis aan het hinten is naar Justin Timberlake? Of laat iedereen hem maar wat pruttelen
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik heb een clashfinder gemaakt voor Pinkpop 2020. Er zal veel (lees: bijna alles) niet kloppen, maar zal hier en daar wat aanpassen als er sterke geruchten komen, namen bekend worden gemaakt of als jullie er veel van vinden.

https://clashfinder.com/s/pinkpop2020/
Zou een prachtige vrijdag zijn voor mij met De Staat, NBT, Keane en RHCP! De Staat en NBT stonden de afgelopen jaren natuurlijk al erg vaak op Nederlandse festivals, maar Pinkpop zie ik ze nog wel doen volgend jaar. Ik zie de Staat wel eerder een hogere spot hebben.

Er zijn een paar andere dingen waar ik mijn twijfels bij heb, zoals Babymetal als tweede in de tent (zijn daar toch veel te groot voor?) en The 1975 (stonden er vorig jaar). En bands als Shame, Squid en The Murder Capital zijn in mijn ogen iets te alternatief voor Pinkpop, die zie ik eerder op BKS/DTRH/Lowlands.

Verder weinig op aan te merken!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Denk dat dit te veel rocknamen zijn al zou ik het wel toejuichen natuurlijk. Een kleinigheidje: The Opposites krijgen een letter te weinig in jouw clashfinder.

Thnx, fixed!

Dat denk ik trouwens ook, maar ben niet zo erg thuis in de andere namen.



Geen Evanescence op de vrijdag? Volgens mij touren die samen met Within Tempation toch?
Greta van Fleet staat wel errug hoog en Panic at the Disco iets te laag volgens mij.

Voor de rest zou dit zomaar eens het hele programma kunnen zijn. Inclusief accurate timetable!

Ik denk dat ze niet meer samen touren in het festival seizoen. Daarnaast neemt bijv. Iron Maiden ook niet alle voorprogramma's mee naar Weert (en vooralsnog) Graspop. GvF was sub op Werchter en vorige keer afsluiter tent. Werd erg goed op gereageerd, kunnen die spot net zo goed aan als Die Antwoord denk ik. Op de spots van PatD stonden vorig jaar Anouk, Krezip en Slash. Ongeveer zelfde status toch in NL?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Orakel Ken hint ook naar Justin Timberlake.

Denk dat we die met viltstift op kunnen schrijven hoor :wink:

In navolging van Bieber en Mars lijkt me dat een best logische Pinkpop headliner.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Ik heb een clashfinder gemaakt voor Pinkpop 2020. Er zal veel (lees: bijna alles) niet kloppen, maar zal hier en daar wat aanpassen als er sterke geruchten komen, namen bekend worden gemaakt of als jullie er veel van vinden.

https://clashfinder.com/s/pinkpop2020/

De Staat als mainstage opener nadat ze op Lowlands vervangend headliner waren? Lijkt me vrij mager.

Verder ziet het er uit als een prima Pinkpop eenheidsworst.

Edit: volgens de Graspop site staat Alestorm daar al op vrijdag, dus ik zou ze in jouw clashfinder naar een andere dag verplaatsen als ik jou was :wink:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Timberlake is toch geen grote headliner meer anno 2020?
Beetje zouteloos om daarmee je festival af te sluiten imo.
En niet om over gemiste kansen te beginnen maar er was een andere grote popact in de buurt die beter op die spot had gepast.... (sorry Stefan :lol: )

RHCP - Malone - Timberlake zou imo vrij tegenvallend rijtje zijn.

Ik denk dat ze niet meer samen touren in het festival seizoen. Daarnaast neemt bijv. Iron Maiden ook niet alle voorprogramma’s mee naar Weert (en vooralsnog) Graspop. GvF was sub op Werchter en vorige keer afsluiter tent. Werd erg goed op gereageerd, kunnen die spot net zo goed aan als Die Antwoord denk ik. Op de spots van PatD stonden vorig jaar Anouk, Krezip en Slash. Ongeveer zelfde status toch in NL?

Makes sense. Mbt GvF konden de vraagtekens ook wat komen omdat ik vrij weinig van ze ken.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.122
372
In navolging van Bieber en Mars lijkt me dat een best logische Pinkpop headliner.

Ja? Ik niet zo eigenlijk. Al kan op Pinkpop natuurlijk alles (bingokaart!).

Vind dat zijn hoogtepunt (en denk ook populariteit) toch wel in een wat verder verleden ligt dan die van Bieber en Mars toen deze naar Pinkpop kwamen.

En een naam die in 2018 met dezelfde tour drie keer in Nederland was. Nu is dat met de hoeveelheid concerten in Nederland misschien wel onvermijdelijk, maar verwacht toch wat exclusiviteit of iets van nieuw werk van een Pinkpopheadliner.

De koers om meer richting pop te gaan is wel interessant en gedurfd in ieder geval, valt te prijzen :)

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Mja.... RHCP snap ik wel. Post Malone ook.
Maar Justin Timberlake?! Zit daar anno 2020 nog iemand op te wachten? Ik bedoel....

2018:

https://www.ad.nl/show/opvallend-justin-timberlake-in-ziggo-dome-niet-uitverkocht~a4d1e40b/

Justin Timberlake promoot met het concert zijn nieuwe album Man of the Woods, dat uitkwam op 2 februari. De zangers laatste show op Nederlandse bodem was op 18 april 2014 in de Gelredome in Arnhem. Dat stadion is volgende maand weer het toneel van een van zijn concerten. Justin doet op 24 augustus nog een show in Arnhem en 25 augustus nog een in de Ziggo Dome. Ook deze optredens zijn nog niet uitverkocht.

Die krijgt de Ziggo tegenwoordig niet eens meer 1x vol.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Timberlake is toch geen grote headliner meer anno 2020?
Beetje zouteloos om daarmee je festival af te sluiten imo.
En niet om over gemiste kansen te beginnen maar…. (sorry Stefan
1f606.svg
)

Ik denk dat ze niet meer samen touren in het festival seizoen. Daarnaast neemt bijv. Iron Maiden ook niet alle voorprogramma’s mee naar Weert (en vooralsnog) Graspop. GvF was sub op Werchter en vorige keer afsluiter tent. Werd erg goed op gereageerd, kunnen die spot net zo goed aan als Die Antwoord denk ik. Op de spots van PatD stonden vorig jaar Anouk, Krezip en Slash. Ongeveer zelfde status toch in NL?

Makes sense. Mbt GvF konden de vraagtekens ook wat komen omdat ik vrij weinig van ze ken.

Shotje! Ik bedoel...

Denk eigenlijk dat jij Greta van Fleet best kan waarderen. Maar goed, je kan het net zoals velen anderen weer een coverbandje van Led Zeppelin vinden...
Subheadliner kunnen ze inderdaad wel aan, zoals Brian zegt. Zou ze graag nog een keer zien, maar gooi ze dan maar op de dag dat ik wel ga: vrijdag. :wink:
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
424
271
Processierups wrote:
Orakel Ken hint ook naar Justin Timberlake.

Denk dat we die met viltstift op kunnen schrijven hoor
1f609.svg


In navolging van Bieber en Mars lijkt me dat een best logische Pinkpop headliner.

En dan komt ineens Maroon 5 uit de hoge hoed ;).

Is Jan trouwens al geïnterviewd na de bekendmakingen van gisteren? Ik ben wel benieuwd hoe de vlag erbij hangt in huize Smeets. Dan ga je op voordracht van Mojo met je festival in een weekend zitten met o.a. TWClassic (Taylor Swift), GMM en Eric Clapton, en dan klapt vervolgens op het laatste moment een beoogde headliner eruit. Met als resultaat een playbackshow op de headlinerspot. Ik schat zo in dat de telefoon van Leo/Rob wel een paar keer is overgegaan ?.
.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
In navolging van Bieber en Mars lijkt me dat een best logische Pinkpop headliner.

Vind dat zijn hoogtepunt (en denk ook populariteit) toch wel in een wat verder verleden ligt dan die van Bieber en Mars toen deze naar Pinkpop kwamen.

Fair enough. Heeft natuurlijk wel nog een grote hit gehad in een niet al te ver verleden. En op de een of andere manier vind ik hem gewoon logisch klinken voor Pinkpop, maar misschien zegt dat meer over mijn beeld van Pinkpop...



Mja…. RHCP snap ik wel. Post Malone ook.
Maar Justin Timberlake?! Zit daar anno 2020 nog iemand op te wachten? Ik bedoel….

2018:

https://www.ad.nl/show/opvallend-justin-timberlake-in-ziggo-dome-niet-uitverkocht~a4d1e40b/

Justin Timberlake promoot met het concert zijn nieuwe album Man of the Woods, dat uitkwam op 2 februari. De zangers laatste show op Nederlandse bodem was op 18 april 2014 in de Gelredome in Arnhem. Dat stadion is volgende maand weer het toneel van een van zijn concerten. Justin doet op 24 augustus nog een show in Arnhem en 25 augustus nog een in de Ziggo Dome. Ook deze optredens zijn nog niet uitverkocht.

Die krijgt de Ziggo tegenwoordig niet eens meer 1x vol.

Dit wist ik niet, denk dat je daar wel een punt hebt. Misschien geen viltstift dan, maar een dun potloodje :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.430
Het maakt in elk geval gigantisch nieuwsgierig waar qua headliners zowel Graspop als Werchter mee op de proppen gaan komen.

Ik kan me ook oprecht niet voorstellen dat er geen betere alternatieven dan Justin Timberlake zijn. Laten we hopen dat ons orakel er hier goed naast zit zeg.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Oké, ze zouden waarschijnlijk alleen als sub geboekt worden. En daar nemen ze waarschijnlijk geen genoegen mee, en dus staan ze er nooit.
Wel apart eigenlijk dat ze er nog nooit gestaan hebben. Lijkt me toch een perfecte band voor Pinkpop, zeker in de eerste helft van hun carrière.
Ik denk dat ze rond 2011/2012 wel headliner hadden kunnen zijn, toen ze nog niet al hun respect verloren waren bij het meer rock-georiënteerde publiek maar ook net wereldhits als Moves Likes Jagger scoorden. In die jaren gaven ze ook nog gewoon een goede rockshow weg, tegenwoordig is dat heel anders.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
633
694
Justin Timberlake zou ik geweldig vinden!
Heb hem vorig jaar in Arnhem gezien met m'n dochteren het was zo goed als uitverkocht hoor! Maar ik denk dat hij er niet staat.
Zou graag Lady Gaga zien, maar volgens mij doet ze dan nog steeds shows in Vegas.
Miss Katy Perry (als die überhaupt tourt)?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.428
3.451
Ja heb ik ook nooit begrepen, echt een perfecte band voor Pinkpop toen geweest ja.
Nu zeker niet headlinewaardig meer, al zou het dus wel een naam zijn waar ik een kaartje voor zou overwegen ondanks dat pop werk van de laatste jaren..
Achja daar zitten we hier ook voor, kansloze voorspellingen, bands afkraken en je eigen wensen deponeren alsof er iets mee gedaan wordt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Ja, zo reken ik nog steeds op een dagje Tool - Faith No More - Alter Bridge - Billy Talent - Dool.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken