Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Kendrick Lamar vind ik al een verschrikking, maar hij doet zijn dingen nog live tenminste.

Bij Kendrick loopt er ook gewoon een tape met backing vocals mee, net als bij Post Malone. Dat is gebruikelijk in de hiphop, zoals door Zworp4 al aangegeven kan dat een gevoel van playback geven. Maar is wel degelijk live, gebeurt bij meerdere popacts trouwens ook.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Ik ben onder de 30, maar Post Malone? Op Pukkelpop had ik dit jaar de mazzel dat tegelijkertijd The National aan het performen was. Op Pinkpop staat helemaal niks tegelijk met de headliner (hoezo niet eigenlijk!?), waardoor ik al gedwongen word naar huis te gaan. Kendrick Lamar vind ik al een verschrikking, maar hij doet zijn dingen nog live tenminste. Als Post Malone 1 woord live zingt, zou het me al verbazen.
Goddomme, wat zakt Pinkpop ver af. Dit heeft niks met vernieuwing te maken imo. Dit is pure versobering en het ergste is dat die playbackshow nog een miljoen zal opstrijken ook.


Het verbaast me hoeveel mensen Post Malone (bewust) nooit gezien hebben maar wel vol zekerheid kunnen beweren dat hij niet live zingt en rapt.

Bij Kendrick loopt er ook gewoon een tape met backing vocals mee, net als bij Post Malone. Dat is gebruikelijk in de hiphop, zoals door Zworp4 al aangegeven kan dat een gevoel van playback geven. Maar is wel degelijk live, gebeurt bij meerdere popacts trouwens ook.

Dit dus.

Prima dat je het niks vindt, ieder zn mening, maar het afdoen als een playbackshow is echt je reinste flauwekul.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.414
Tegelijkertijd zijn dat veelal de mensen die wel de verschrikking Axl Rose hadden kunnen pruimen..
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik ben benieuwd of Dennis volgend jaar gewoon weer met een voorspelling Iron Maiden / The Who / Neil Young komt, of dat hij (en anderen) zich dan nog zullen herinneren dat Pinkpop/Mojo gewoon steevast voor de Post Malones / Justin Biebers / Bruno Marsen van deze wereld gaat? :p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
En misschien is het ook om die vastgeroeste Pinkpoppers eens los te trekken van het festival. Gaan we toch met z'n allen naar Bospop.

 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
jimmywe wrote:

DennisvdBr wrote:
ik leg nog even vertrouwen in headliner 3…
Dagprogramma, RHCP en headliner 3 (+ misschien Volbeat) daar leg ik mijn hoop in.

Maar, Graspop en Bospop zijn wel serieuze opties zo ineens hoor…


Kwam jij niet af met ACDC?

ik heb geen vertrouwen meer in een rock headliner en ook niet in Coldplay.

ik ga nu zelfs blij zijn met Pearl Jam of Foo Fighters na 2 jaar retour

Die twee gaan echt niet komen, TOP kan inderdaad niet wat Timmetje zegt, maar er komt in ieder geval geen rockheadliner meer bij
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
Ik ben benieuwd of Dennis volgend jaar gewoon weer met een voorspelling Iron Maiden / The Who / Neil Young komt, of dat hij (en anderen) zich dan nog zullen herinneren dat Pinkpop/Mojo gewoon steevast voor de Post Malones / Justin Biebers / Bruno Marsen van deze wereld gaat?
1f61b.svg

Dennis roept altijd maar wat en ik vind dat wel vermakelijk, maar kan hem niet serieus nemen.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
601
249
sledgehammer wrote:
Ik ben benieuwd of Dennis volgend jaar gewoon weer met een voorspelling Iron Maiden / The Who / Neil Young komt, of dat hij (en anderen) zich dan nog zullen herinneren dat Pinkpop/Mojo gewoon steevast voor de Post Malones / Justin Biebers / Bruno Marsen van deze wereld gaat?
1f61b.svg


Dennis roept altijd maar wat en ik vind dat wel vermakelijk, maar kan hem niet serieus nemen.

En we moeten jou wel serieus nemen? Wat meer respect is wel op z'n plaats.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
123
31
Ik word wel een beetje moe van de dooddoeners hier dat headliners als Post Malone/Bieber/Mars noodzakelijk zijn voor de vernieuwing van Pinkpop. Dergelijke acts hebben geloof ik nog niet op Werchter gestaan en zij weten met 4 dagen vol headliners toch ook bijna ieder jaar uit te verkopen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik ben zelf ook geen groot fan van posty.
Maar ik vind het een uitstekende zet van de noemers van Pinkpop. Die moeten gewoon nieuwe doelgroepen gaan aanboren, precies zoals Dr Hannibal hierboven perfect verwoordt. Ze kunnen niet blijven graaien in die oude headlinergrabbelton. Deze man is mateloos populair, wat je ook vindt van zijn muziek. Gewoon een hele grote naam.

Pinkpop laat hiermee ook zien dat ze gewoon kwetsbaar zijn als festival dat stoelt op drie grote headliners. Als er eentje tegenvalt, wordt er meteen moord en brand geroepen door mensen die zich het festival op een bepaalde manier voorstellen en daar niet meer vanaf kunnen of willen wijken.

Festivals veranderen. Pinkpop lijkt allang niet meer op het Pinkpop dat ik vroeger bezocht.
Bij lowlands haken ook mensen af. Zo gaat dat.
En we worden allemaal ouder, dat helpt wellicht ook niet mee :)
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
degrotegeneraal wrote:

sledgehammer wrote:
Ik ben benieuwd of Dennis volgend jaar gewoon weer met een voorspelling Iron Maiden / The Who / Neil Young komt, of dat hij (en anderen) zich dan nog zullen herinneren dat Pinkpop/Mojo gewoon steevast voor de Post Malones / Justin Biebers / Bruno Marsen van deze wereld gaat?
1f61b.svg



Dennis roept altijd maar wat en ik vind dat wel vermakelijk, maar kan hem niet serieus nemen.

En we moeten jou wel serieus nemen? Wat meer respect is wel op z’n plaats.

Heeft niets met respect te maken, maar als je naar zijn posts kijkt slaat hij alleen maar onzin uit qua voorspellingen en aub neem mij niet te serieus want dat doe je jezelf al aan zie ik.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.414
Werchter heeft wat dat betreft meer te bieden. Zij werken ook met co-headliners, bijvoorbeeld met Gorillaz, laten Fatm headlinen, ook M&S (wat pinkpop vorig jaar dus ook deed). Werchter gaat langer door, heeft vaak nog een flinke naam ná de hoofdact en je krijgt daar dus sowieso meer waar voor je geld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Werchter en Pinkpop kun je niet vergelijken idd. Werchter is sws op nagenoeg alle fronten een beter festival.

Heeft Sportpaleis zn aankondiging al gedaan trouwens?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
degrotegeneraal wrote:

sledgehammer wrote:
Ik ben benieuwd of Dennis volgend jaar gewoon weer met een voorspelling Iron Maiden / The Who / Neil Young komt, of dat hij (en anderen) zich dan nog zullen herinneren dat Pinkpop/Mojo gewoon steevast voor de Post Malones / Justin Biebers / Bruno Marsen van deze wereld gaat?
1f61b.svg



Dennis roept altijd maar wat en ik vind dat wel vermakelijk, maar kan hem niet serieus nemen.

En we moeten jou wel serieus nemen? Wat meer respect is wel op z’n plaats.
Inderdaad, afblijven van onze Pinkpopheld Dennis!
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
601
249
Werchter en Pinkpop kun je niet vergelijken idd.

Heeft Sportpaleis zn aankondiging al gedaan trouwens?

Zie alleen een aankondiging van Harry Styles in het Ziggodome, maar dat kan het toch niet zijn lijkt me.

Edit: wel dus. Lol.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
En Werchter boekt meer hedendaagse opkomende bands, volgt de nieuwste releases en wat er in de muziekwereld speelt veel beter dan Pinkpop. Met als gevolg dat Post Malone en Bruno Mars daar overdag stonden, jaren voordat ze op Pinkpop headliner waren.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Echt balen dat hij clasht met Swift. Ga misschien toch overwegen m’n Swift kaarten te verkopen en Post Malone mee te pakken. Dichter bij huis.
Dilemma’s dilemma’s.

En ik zit dus nu serieus te denken om naar Taylor Swift te gaan ipv een weekendkaart Pinkpop. Wat wil je hebben voor je kaartje? ;-)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.438
2.902
Tegelijkertijd zijn dat veelal de mensen die wel de verschrikking Axl Rose hadden kunnen pruimen..
Ik in dit geval niet. In 2018 ging ik na enkele nummers weer terug naar Tilburg. Om aldaar te lachen dat mensen nog twee uur dat gekraai van die Axl moesten aanhoren. Dat jaar ben ik ook na enkele nummers Volbeat huiswaarts gegaan, omdat deze gasten te weinig energie erin gooiden. En dit jaar was Kiss het startsein om na 2 nummers lekker richting tent te gaan.

Nu ik er zo over nadenk, zit ik niet eens zo heel vaak een headliner uit...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Timmetje wrote:
Werchter en Pinkpop kun je niet vergelijken idd.

Heeft Sportpaleis zn aankondiging al gedaan trouwens?
Zie alleen een aankondiging van Harry Styles in het Ziggodome, maar dat kan het toch niet zijn lijkt me
.

Jup. Harry Styles ook in Sportpaleis.

Misschien hebben we daar ook de PP headliner op zondag. :lol: (grapje)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken