Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Aangezien het de enige show is van Kasabian in het Verenigd Koninkrijk in 2020 verwacht ik geen nieuw album met bijhorende tour.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
Was tussen 2009-2014 fan van Kasabian en heb nog steeds een zwak voor de band, maar daar is de glans inmiddels wel vanaf. Moet je als Pinkpop je vingers niet aan branden, zitten weinig mensen meer op te wachten. Laatste albums vallen tegen en hebben weinig op de radio en in de hitlijsten gedaan. Gevalletje vergane glorie, net als The Kooks een mismatch was in 2019.

Aangezien het de enige show is van Kasabian in het Verenigd Koninkrijk in 2020 verwacht ik geen nieuw album met bijhorende tour.

Leicester is bovendien hun hometown, lijkt een eenmalig evenement en verwacht verder ook weinig tourdata. Inhaler en Sam Fender zijn daarentegen wel mogelijkheden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Fans van alle leeftijden? Voel me stokoud als ik 21P opzet. Lijkt niet echt muziek die gericht is naar 25+ jarigen. Misschien dat het ‘klikt’ als ik ze live zie, maar ‘live’beelden maken het tot nu toe alleen maar erger. Ziet er allemaal wat geforceerd uit.

Vind het ook helemaal geen headliner voor Pinkpop eigenlijk. Maar dat zeg ik als Belg. Misschien zijn ze in NL een pak bekender. Ik luisterde net nog eens die tweede plaat en kan geen enkel nummer herkennen. Behalve Jumpsuit, puur omdat iemand me dat op dit forum al eens liet checken. ?

Veel mensen denken daar anders over hoor. Geloof me, zolang je uit de voorvakken blijft, ga je je niet vreemd voelen tijdens een 21P show.

Naar mijn gevoel zijn ze toch net iets groter in NL (verkoop ging daar vlotter dan in België) maar als absolute headliner zie ik ze momenteel ook nog niet, toch niet op Pinkpop waar alles rond de headliner draait. Met dat nieuwe album (hun beste werk imo) hebben ze inderdaad minder airplay gehad, maar Jumpsuit, My Blood en Chlorine waren best succesvolle singles.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Fans van alle leeftijden? Voel me stokoud als ik 21P opzet. Lijkt niet echt muziek die gericht is naar 25+ jarigen

Dat laatste album is echt een aanrader. Denk dat jij die als je hem van voor naar achteren luistert ook wel kan waarderen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
zojuist bekend gemaakt...
Firefly Festival VS is op 18 tm 21 juni 2020, gelijk met Pinkpop dus.

Daar gaan wat afstrepers zitten die dagen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
zie nu pas dat de data van Volbeat voor Belfast en Bristol die gecanceld waren onlangs, zijn verplaatst naar 16 en 17 juni. Vlak voor Pinkpop dus...
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
zou de organisatie van PP ook meelezen hier, die moeten dan toch in hun broek pissen van het lachen!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
even een paar opsommingen...
Kings of Leon op Hu/So, zaterdag open (maar spelen eigenlijk nooit 3 dagen achter elkaar.
Twenty One Pilots op Hu/So, vrijdag open (imo ideaal als Noord afsluiter of main sub)
Volbeat 2 dagen voor Pinkpop in Bristol UK
Iron Maiden 4 dagen voor Pinkpop in Belfast (verwachting 7-11)
We hebben de eerste namen van Hu/So en van Soltistice tijdens Pinkpop.
Er gaan geruchten over Pearl Jam vlak voor Pinkpop in Ziggo Dome.
Gerucht van Foo Fighters tijdens Pinkpop op Hellfest.
Grootst gerucht, Coldplay zoemt rond (zeker interessant na de cancel in 2019)
Namen RaR/RiP zijn relevant ivm gelijktijdig met Hu/So.
Dit zijn imo echt aanwijsbare aanwijzingen...

Conclusies, kan niemand hier uit halen eigenlijk.
Ik hoop volgende week eindelijk eerste naam en meer namen op tafel...
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
even een paar opsommingen…
Kings of Leon op Hu/So, zaterdag open (maar spelen eigenlijk nooit 3 dagen achter elkaar.
Twenty One Pilots op Hu/So, vrijdag open (imo ideaal als Noord afsluiter of main sub)
Volbeat 2 dagen voor Pinkpop in Bristol UK
Iron Maiden 4 dagen voor Pinkpop in Belfast (verwachting 7-11)
We hebben de eerste namen van Hu/So en van Soltistice tijdens Pinkpop.
Er gaan geruchten over Pearl Jam vlak voor Pinkpop in Ziggo Dome.
Gerucht van Foo Fighters tijdens Pinkpop op Hellfest.
Grootst gerucht, Coldplay zoemt rond (zeker interessant na de cancel in 2019)
Namen RaR/RiP zijn relevant ivm gelijktijdig met Hu/So.
Dit zijn imo echt aanwijsbare aanwijzingen…

Conclusies, kan niemand hier uit halen eigenlijk.
Ik hoop volgende week eindelijk eerste naam en meer namen op tafel…

Kings of Leon zie ik alleen komen als er iemand afzegt
Twenty One Pilots komen niet voor minder dan een main headline slot hoe vaak je ook Noord of sub gaat roepen
Volbeat zie ik komen (ideaal als Noord afsluiter of main sub)
Iron Maiden zet MOJO in een zaal
Kasabian zie ik wel komen. Solstice is een UK exclusief dus verwacht niet heel veel EU shows verder.
Foo Fighters komen niet zo snel terug al zou ik het niet erg vinden. Zelfde geldt voor Pearl Jam.
Coldplay zie ik echt wel op PP staan

Dit zijn mijn conclusies.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
DennisvdBr wrote:
even een paar opsommingen…
Kings of Leon op Hu/So, zaterdag open (maar spelen eigenlijk nooit 3 dagen achter elkaar.
Twenty One Pilots op Hu/So, vrijdag open (imo ideaal als Noord afsluiter of main sub)
Volbeat 2 dagen voor Pinkpop in Bristol UK
Iron Maiden 4 dagen voor Pinkpop in Belfast (verwachting 7-11)
We hebben de eerste namen van Hu/So en van Soltistice tijdens Pinkpop.
Er gaan geruchten over Pearl Jam vlak voor Pinkpop in Ziggo Dome.
Gerucht van Foo Fighters tijdens Pinkpop op Hellfest.
Grootst gerucht, Coldplay zoemt rond (zeker interessant na de cancel in 2019)
Namen RaR/RiP zijn relevant ivm gelijktijdig met Hu/So.
Dit zijn imo echt aanwijsbare aanwijzingen…

Conclusies, kan niemand hier uit halen eigenlijk.
Ik hoop volgende week eindelijk eerste naam en meer namen op tafel…

Kings of Leon zie ik alleen komen als er iemand afzegt
Twenty One Pilots komen niet voor minder dan een main headline slot hoe vaak je ook Noord of sub gaat roepen
Volbeat zie ik komen (ideaal als Noord afsluiter of main sub)
Iron Maiden zet MOJO in een zaal
Kasabian zie ik wel komen. Solstice is een UK exclusief dus verwacht niet heel veel EU shows verder.
Foo Fighters komen niet zo snel terug al zou ik het niet erg vinden. Zelfde geldt voor Pearl Jam.
Coldplay zie ik echt wel op PP staan

Dit zijn mijn conclusies.

Ik kan me hier wel goed in vinden. Al blijf ik het Coldplay-verhaal toch ook wel een tikkeltje vaag vinden. Tourcancel van vorig jaar als reden; was daar wel echt sprake van. Dat ze nu met nieuw werk gaan komen, lijkt me wel helder. Dus ook voor de hand liggend dat ze volgend jaar zomer aan het optreden zijn. Zou ze zelf liever op een los concert gaan zien, maar zou natuurlijk een enorm goede headliner zijn. Misschien voor Pinkpop wel de best mogelijke (gelet op het aanbod). Zeker nu ze al naast Taylor Swift hebben gegrepen, zou het heel zuur voor Pinkpop zijn als ook Coldplay elders gaat spelen.

Wat Kasabian betreft, ben zelf fan van de band. Zeker als er veel Britten op af komen, een ongelooflijk feest om hen te zien. Hun laatste album was niet het allerbeste, maar live doen Wasted en You're in love with a psycho best aardig. Gooi Club Foot, L.S.F., Shoot the Runner, Ill ray the king, bumblebee en Fire nog in een setlist erbij en je hebt wat mij betreft een uitstekende North afsluiter. Dit zeg ik wel door een gekleurde bril. Wellicht is een lagere plek wel meer gerechtvaardigd (al vind ik ze wel een stukje boven The Kooks verheven). Ze schijnen ook aan nieuw werk te gaan beginnen, min of meer geïnspireerd door het soloproject van Sergio Lorenzo (The SLP, waar best wat toffe nummers uit voort zijn gekomen). Het is voor mij even de vraag in hoeverre ze in de zomer écht gaan touren. Leicester is natuurlijk, zoals al gezegd, hun hometown. Kan me ook voorstellen dat het een redelijk exclusief optreden is en dat na de zomer clubs worden aangedaan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.333
Zou Coldplay niet gewoon weer 2x de ArenA doen net als vorige keer?

Ik zou zelf inschatten dat dat meer geld oplevert.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Zou Coldplay niet gewoon weer 2x de ArenA doen net als vorige keer?

Ik zou zelf inschatten dat dat meer geld oplevert.
Als de band festivals "wil" doen dan doen ze festsivals, als of ze daarmee niet genoeg geld kunnen binnenharken.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Volgend jaar is er ook het EK voetbal, daar worden ook een aantal wedstrijden in de Arena gespeeld. Dus vraag mij af of er dan ook nog concerten in de Arena worden gegeven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
DennisvdBr wrote:
even een paar opsommingen…
Kings of Leon op Hu/So, zaterdag open (maar spelen eigenlijk nooit 3 dagen achter elkaar.
Twenty One Pilots op Hu/So, vrijdag open (imo ideaal als Noord afsluiter of main sub)
Volbeat 2 dagen voor Pinkpop in Bristol UK
Iron Maiden 4 dagen voor Pinkpop in Belfast (verwachting 7-11)
We hebben de eerste namen van Hu/So en van Soltistice tijdens Pinkpop.
Er gaan geruchten over Pearl Jam vlak voor Pinkpop in Ziggo Dome.
Gerucht van Foo Fighters tijdens Pinkpop op Hellfest.
Grootst gerucht, Coldplay zoemt rond (zeker interessant na de cancel in 2019)
Namen RaR/RiP zijn relevant ivm gelijktijdig met Hu/So.
Dit zijn imo echt aanwijsbare aanwijzingen…

Conclusies, kan niemand hier uit halen eigenlijk.
Ik hoop volgende week eindelijk eerste naam en meer namen op tafel…

Kings of Leon zie ik alleen komen als er iemand afzegt
Twenty One Pilots komen niet voor minder dan een main headline slot hoe vaak je ook Noord of sub gaat roepen
Volbeat zie ik komen (ideaal als Noord afsluiter of main sub)
Iron Maiden zet MOJO in een zaal
Kasabian zie ik wel komen. Solstice is een UK exclusief dus verwacht niet heel veel EU shows verder.
Foo Fighters komen niet zo snel terug al zou ik het niet erg vinden. Zelfde geldt voor Pearl Jam.
Coldplay zie ik echt wel op PP staan

Dit zijn mijn conclusies.

Spijker op de kop tot Coldplay. Er komt inderdaad een album en het lijkt me logisch als ze gaan touren maar ik zie die eerder ArenA of Goffert doen. Wat Oasis ook zei eigenlijk.

(Met als gevolg dat KoL op PP speelt. )
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Maar ik kan me als band voorstellen dat je soms gewoon lekker op een festival wilt staan. Altijd maar die zalen/arena's... een beetje afwisseling kan geen kwaad. En naar het geld hoeven ze niet echt te kijken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Volgend jaar is er ook het EK voetbal, daar worden ook een aantal wedstrijden in de Arena gespeeld. Dus vraag mij af of er dan ook nog concerten in de Arena worden gegeven.

Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. De wedstrijden in Amsterdam liggen in de periode van 14 juni tot en met 27 juni. Lijkt me dat het voor het EK niet wenselijk is dat daarvoor een concert in het stadion wordt gegeven. Als ze echter na 27 juni in de Benelux zijn, lijkt me dat geen probleem.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Maar ik kan me als band voorstellen dat je soms gewoon lekker op een festival wilt staan. Altijd maar die zalen/arena’s… een beetje afwisseling kan geen kwaad. En naar het geld hoeven ze niet echt te kijken.

Misschien als je jaar in jaar uit tourt. Maar Coldplay gaat na jaren niet touren nu met een nieuw meer experimenteel album weer op tour. Dan lijken festivals me niet de eerste logische keuze. Eerder eigen shows met dan in het jubileumjaar festivals.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Volgend jaar is er ook het EK voetbal, daar worden ook een aantal wedstrijden in de Arena gespeeld. Dus vraag mij af of er dan ook nog concerten in de Arena worden gegeven.

Dat is ook het enige wat je in die galmbak moet doen. Voetballen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken