Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

open-deur-intrappen-com.jpg

Kom je hierbij uit de kast als Ken?

dat zal het wel worden, zullen wel een week vol met berichten en reclame tegemoet gaan verwacht ik

De reclame verwacht ik wel.......zal me benieuwen of ze dan ook uit de doeken gaan doen wat ze met de perspresentatie willen. Ik vond het altijd wel een uitje, gezellig naar Amsterdam, hapje eten, presentatie en dan weer op hoes an.

dat zal het wel worden, zullen wel een week vol met berichten en reclame tegemoet gaan verwacht ik

De reclame verwacht ik wel…….zal me benieuwen of ze dan ook uit de doeken gaan doen wat ze met de perspresentatie willen. Ik vond het altijd wel een uitje, gezellig naar Amsterdam, hapje eten, presentatie en dan weer op hoes an.

Doorgaans zijn dan sowieso wel al de headliners (of in ieder geval 2 van de 3) bekend. Vorig jaar waren daarnaast al best wat andere namen bekend. Als we vorig jaar even als voorbeeld nemen, had je prima na bekendmaking van Fleetwood Mac de vvk kunnen laten starten. Dan had de vaste groep hun ticket gehad, de fans van Fleetwood Mac ook, en gaandeweg naar die presentatie werd nog een handjevol acts bekend gemaakt. Op het moment dat je Mumford and Sons bekendmaakt, het album wat uitbuit, levert dat in de waan van die dag meer specifieke kaartjes op dan wanneer je ze in december aankondigt en je er in maart een kaartje voor kan kopen.

Also, als je in die tijdlijn gewoon na aankondiging van de eerste headliner was gestart, was het geen probleem om ook de traditionele persconferentie te houden. Want hoe kneuterig en achterhaald die ook is, ik vind 'm ook best vermakelijk.

Op efestivals is een opsomming gemaakt van wat op tour is door Europa.
Acts touring Europe around summer:

Dead Kennedys, Spiritualized, Yes feat. ARW, Band of Horses, Gesaffelstein, Glass Animals, Kesha, Of Monsters and Men, Deftones, Mastodon, Baroness, Faith No More, Mac de Marco, Bat for Lashes, Fink, Slow Pulp, OneRepublic, Wolfmother, Westlife, Haim, Norah Jones, Sohn, Mew, Primal Scream, Black Label Society, SOAD, Aerosmith, Judas Priest, Deep Purple, Meryfcul Fate, Down, Green Day, PeterFrampton, Gojira, Billie Eilish, Foo Fighters, Iggy Pop, Johnny Marr,

maybe Springsteen, Pearl Jam, Neil Young &Crazy Horse, AC/DC

Ik dacht, ik drop het hier nog een keer. Het lijkt me dat Coldplay erbij is gekomen ondertussen...

Ik ga er eens een andere theorie op loslaten.
In mijn hoofd spookt, naar mijn mening terecht, de mogelijkheid dat er minstens één headliner komt die nog niet op Pinkpop stond.
Maar, stel nu er komen 3 headliners die er al wel stonden als headliner.
Dan nog ben ik van mening dat dat headliners moeten zijn die er niet vrij recent stonden.
1 a 2 jaar terug vind ik persoonlijk not done, 3 en 4 jaar vind ik sterk op het randje en doet een stukje exclusiviteit te niet.
2015 is een randgeval maar kan imo nog net.
Als ik dan de recente geschiedenis laatste 10 jaar van Pinkpop er bij pak:
2015 - Muse / Robbie Williams / Pharrell
Muse, verwacht ik op tour. Williams gaat ook wel touren
2014 - Rolling Stones / Arctic Monkeys / Metallica
Rolling Stones gaan met No Filter naar Azie, Arctic Monkeys geen idee, Metallica blijven in VS
2013 - The Killers / Kings of Leon / Green Day
The Killers geen idee, KoL en Green Day stonden er beide nog recent in 2017
2012 - The Cure / Linkin Park / Bruce Springsteen
The Cure stond er vorige editie, Springsteen komt op (stadion)tour
2011 - Coldplay / Kings of Leon / Foo Fighters
Coldplay gaat touren (jawel!), KoL in 2017 en FF in 2018 al op Pinkpop.
Als ik uit ga van Coldplay, met daarnaast gitaren acts.
Zou ik uitkomen op Muse en Springsteen?
Dus Coldplay - Muse - Springsteen, met imo als sub Twenty One Pilots - Volbeat - Royal Blood
Nou, waar kan ik tekenen ;)

Erg mooie theorie en vette line-up. Jammer dat je verder drie dagen lang overdag Danny Vera hebt staan omdat het budget op is.

Ik ga er eens een andere theorie op loslaten.
In mijn hoofd spookt, naar mijn mening terecht, de mogelijkheid dat er minstens één headliner komt die nog niet op Pinkpop stond.
Maar, stel nu er komen 3 headliners die er al wel stonden als headliner.
Dan nog ben ik van mening dat dat headliners moeten zijn die er niet vrij recent stonden.
1 a 2 jaar terug vind ik persoonlijk not done, 3 3n 4 jaar vind ik sterk op het randje en doet een stukje exclusiviteit te niet.
2015 is een randgeval maar kan imo nog net.
Als ik dan de recente geschiedenis laatste 10 jaar van Pinkpop er bij pak:
2015 – Muse / Robbie Williams / Pharrell
Muse, verwacht ik op tour. Williams gaat ook wel touren
2014 – Rolling Stones / Arctic Monkeys / Metallica
Rolling Stones gaan met No Filter naar Azie, Arctic Monkeys geen idee, Metallica blijven in VS
2013 – The Killers / Kings of Leon / Green Day
The Killers geen idee, KoL en Green Day stonden er beide nog recent in 2017
2012 – The Cure / Linkin Park / Bruce Springsteen
The Cure stond er vorige editie, Springsteen komt op (stadion)tour
2011 – Coldplay / Kings of Leon / Foo Fighters
Coldplay gaat touren (jawel!), KoL in 2017 en FF in 2018 al op Pinkpop.
Als ik uit ga van Coldplay, met daarnaast gitaren acts.
Zou ik uitkomen op Muse en Springsteen?
Dus Coldplay – Muse – Springsteen, met imo als sub Twenty One Pilots – Volbeat – Royal Blood
Nou, waar kan ik tekenen ?

Daar zou ik zeker voor tekenen :P.

Zet Twenty One Pilots in het hokje à la Mumford & Sons, Bruno Mars, Justin Bieber etc. die voor eerste keer mogen headlinen en bovendien ook (vooral) jong volk met zich meebrengen. Springsteen zal wel op een andere wei staan, Malieveld ofzo.

Coldplay - Muse - Twenty One Pilots

Dus Coldplay – Muse – Springsteen, met imo als sub Twenty One Pilots – Volbeat – Royal Blood
Nou, waar kan ik tekenen ?

Ik blijf het herhalen Coldplay-Guns-Springsteen maar imo dat rijtje van jou mag ook hoor Dennis :-)

Misschien lees ik er overheen maar hebben we het al over Deep Purple gehad? Die zou ik persoonlijk heel vet vinden om te zien.

De filmregistratie draait tegen festivalseizoen in de bios en MUSE wordt op geen van de lijstjes met tourende bands genoemd....

Ik weet het nog steeds niet over 21p (top), als ik rond mij heen kijk hebben hun volgens mij hun populariteit een beetje verloren (vooral in vergelijking met 2/3 geleden). Wordt weinig gedraaid op de radio... Weinig mensen luisteren er volgens mij nog naar, maar ondanks dat zijn ze wel in ieder geval sub-headliner waardig. Dit is natuurlijk wat ik zie/merk so no hate xx

Timmetje wrote:
Muse gaat niet touren.

Wat ben je toch weer lekker stellig. Coldplay komt ook niet met een nieuw album en gaan ook niet touren toch?
Muse heeft onlangs via social media aangegeven dat de shows in Zuid-Amerika de laatste van de Simulation Theory-era waren. De kans dat ze volgend jaar zomer alweer gaan touren is dus zo goed als uitgesloten

Users who are viewing this thread