Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
Stadspark live in hetzelfde weekend en eveneens georganiseerd door Mojo. Lijkt me dat er zo 3 of 4 namen op beide kunnen staan. Zaterdag in Groningen en vrijdag of zondag in Landgraaf. Biedt in ieder geval meer opties om artiesten naar Nederland te halen, zie het zelf wel als iets positiefs in ieder geval.

Line-up was dit jaar inderdaad vergelijkbaar met bospop (of hello). Al beginnen Bospop en Pinkpop ook steeds meer op elkaar te lijken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.441
Rammstein volgend jaar naar Nijmegen. Die kunnen we afstrepen.

Waar haal je dit gerucht vandaan? Zal een losse show in Goffertpark neem ik aan, Fortarock zal zich hier niet nog een keer aan vertillen lijkt me.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.115
Goed nieuws. Goffert is een fijnere locatie dan Megaland en zie liever een volledige show van Rammstein met publiek dat echt voor die band komt dan een show op een festival als PP!!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
Goed nieuws. Goffert is een fijnere locatie dan Megaland en zie liever een volledige show van Rammstein met publiek dat echt voor die band komt dan een show op een festival als PP!!!!
Ik vind persoonlijk Megaland iets fijner dan Goffertpark. Op Goffertpark lijkt altijd een wind te staan.
Ook heb je achter op het terrein van Megaland een fijnere glooiing, Goffertpark heeft dat niet zo.
Maar als jij dat vind mag dat.

Ook Oostende Belgie overigens, dus ook meteen doorstrepen voor de Belgische festivals 2020
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.115
Timmetje wrote:
Goed nieuws. Goffert is een fijnere locatie dan Megaland en zie liever een volledige show van Rammstein met publiek dat echt voor die band komt dan een show op een festival als PP!!!!

Ik vind persoonlijk Megaland iets fijner dan Goffertpark. Op Goffertpark lijkt altijd een wind te staan.
Ook heb je achter op het terrein van Megaland een fijnere glooiing, Goffertpark heeft dat niet zo.
Maar als jij dat vind mag dat.

Ik ben blij dat dat mag. :p

Maar in alle serieusheid dit maakt de discussie voor PP weer interessanter! Alle mogelijkheden liggen nog open.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Timmetje wrote:
Goed nieuws. Goffert is een fijnere locatie dan Megaland en zie liever een volledige show van Rammstein met publiek dat echt voor die band komt dan een show op een festival als PP!!!!

Ik vind persoonlijk Megaland iets fijner dan Goffertpark. Op Goffertpark lijkt altijd een wind te staan.
Ook heb je achter op het terrein van Megaland een fijnere glooiing, Goffertpark heeft dat niet zo.
Maar als jij dat vind mag dat.

Ook Oostende Belgie overigens, dus ook meteen doorstrepen voor de Belgische festivals 2020

Van waar komt deze info?
In Oostende is er werkelijk geen locatie waar die kunnen staan?
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Werd een kort filmpje op hun eigen facebook pagina geplaatst. Is inmiddels weer verwijderd. Vrij mysterieus...
Iig Ostende en Nijmegen idd, ook Aarhus, Hamburg, Warschau, Berlijn, Zürich, Leipzig, Düsseldorf en dan ben ik de andere helft nog vergeten.. Maar dit is misschien meer iets voor het Rammstein topic. Excuses
 

i-mac

Playlistbediener
16 jun 2019
8
0
In Oostende is er werkelijk geen locatie waar die kunnen staan?
Toch wel hoor. Op de Wellington drafbaan werden in het verleden nog concerten georganiseerd. Bon Jovi en Michael Jackson. En dat waren uitverkochte concerten.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Jammer dat pinkpop samen valt met Graspop in 2020. Zou voor mij sinds 1977 de zevende editie zijn die ik moet missen. Kijkend naar de plannen voor de toekomst zal dat dan nog wel vaker zijn. Voordeel is natuurlijk wel dat met mij veel mensen die vinden dat muziek op instrumenten gespeeld moet worden en dat er te weinig rock op Pinkpop staat, dan niet meer zeuren over het Pinkpopprogramma. Zaterdag op Graspop een zeer goede headliner show van within Temptation gezien; ik heb op Pinkpop al slechtere headliners gezien.
Jammer dat Mojo voor Pinkpop zo weinig oog heeft voor bands als Delain, Within Temptation en Epica en liever een band-artiest programmeert die iedereen volgend jaar weer vergeten is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.539
10.997
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Goed nieuws. Goffert is een fijnere locatie dan Megaland en zie liever een volledige show van Rammstein met publiek dat echt voor die band komt dan een show op een festival als PP!!!!


Ik vind persoonlijk Megaland iets fijner dan Goffertpark. Op Goffertpark lijkt altijd een wind te staan.
Ook heb je achter op het terrein van Megaland een fijnere glooiing, Goffertpark heeft dat niet zo.
Maar als jij dat vind mag dat.

Ook Oostende Belgie overigens, dus ook meteen doorstrepen voor de Belgische festivals 2020

Van waar komt deze info?
In Oostende is er werkelijk geen locatie waar die kunnen staan?

Je weet onderhand wel waar de informatie vandaan komt, zie het bericht van Pepijn anders.
Qua locatie is er in Oostende de Nieuwe Koers dat plaats biedt aan 70.000 à 100.000 man. Aardig groot dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.115
Dat Graspop in hetzelfde weekend valt is voor mij dan opzich weer tof. Kleine kans dat PP met dat grote metalfestival wil concurreren (winnen ze toch niet) en daarom een grotere kans dat ze pop en hiphopacts en headliners boeken om niet in het vaarwater van Graspop te willen zitten. Want die boot walst zo over ze heen.
 

i-mac

Playlistbediener
16 jun 2019
8
0
Hier ten huize wordt het volgend jaar een aartsmoeilijke keuze. Normaal gezien vergezel ik mijn vrouw steevast naar Pinkpop. Maar Graspop staat bij mij boven alles (uitzondering is Hellfest die helaas in hetzelfde weekend doorgaat). Ik begrijp dat PP zijn datum aanpast, want het ganse festivalcircus past zich niet aan voor één festival.

En voor de liefhebbers, iets meer info over het nieuwe evenementenveld te Oostende : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130320_00512001
Het ligt aan de andere kant van de luchthaven Oostende.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.539
10.997
Hier ten huize wordt het volgend jaar een aartsmoeilijke keuze. Normaal gezien vergezel ik mijn vrouw steevast naar Pinkpop. Maar Graspop staat bij mij boven alles (uitzondering is Hellfest die helaas in hetzelfde weekend doorgaat). Ik begrijp dat PP zijn datum aanpast, want het ganse festivalcircus past zich niet aan voor één festival.

En voor de liefhebbers, iets meer info over het nieuwe evenementenveld te Oostende : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130320_00512001
Het ligt aan de andere kant van de luchthaven Oostende.

Waaat? Oostende heeft een vliegveld. Dat slaat echt alles.
In ieder geval, dat terrein is dus ontzettend groot. Leuke locatie voor het kustgebied.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
Dat Graspop in hetzelfde weekend valt is voor mij dan opzich weer tof. Kleine kans dat PP met dat grote metalfestival wil concurreren (winnen ze toch niet) en daarom een grotere kans dat ze pop en hiphopacts en headliners boeken om niet in het vaarwater van Graspop te willen zitten. Want die boot walst zo over ze heen.
concurreren of samenwerken, dat kan ook.
ik zie eerder een probleem met Hurricane/Southside.
Graspop zal veel samenroepen met Hellfest, vooral in de hele harde acts.
Maar ik zie het zeker niet onmogelijk dat er een flinke hand rock gedeeld kan worden met Graspop. Overeenkomst (of samenwerking) met LiveNation België is niet ongewoon. Ze zitten ook dicht tegen Rock Werchter aan en Boutique/TW heeft ook nogal enkele overeenkomsten. Ik verwacht toch zeker dat de 3 headliners van Pinkpop te vinden zijn in Dessel en Werchter over 3 verschillende evenementen.
RaR/RiP een week eerder is ook gunstig, daar plukt Mojo ook wel een graantje mee op enkele tours. Rock in Rio Lissabon en Roskilde zitten ook in de buurt.
Met een goed aanbod is voor Mojo kan het alle kanten op.
Ik verwacht sowieso een mix-lineup...

Wat ik hoop is dat er minstens 2 headliners staan die nog nooit op Pinkpop gestaan hebben, of minstens nog nooit op Pinkpop geheadlined hebben. Dat moet gewoon mogelijk kunnen zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.115
Maar waarom zou PP headliners willen delen met Graspop? Dat is toch niet wijs?

Iedere potentiele bezoeker die die headliners en daarnaast nog een hoop extra bands in het metal en rock genre wil beluisteren gaat toch eerder gewoon naar Graspop? Waarom zou je als rock of metal liefhebber dan Pinkpop boven Graspop verkiezen?

Of zie ik dat fout?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Maar waarom zou PP headliners willen delen met Graspop? Dat is toch niet wijs?

Iedere potentiele bezoeker die die headliners en daarnaast nog een hoop extra bands in het metal en rock genre wil beluisteren gaat toch eerder gewoon naar Graspop? Waarom zou je als rock of metal liefhebber dan Pinkpop boven Graspop verkiezen?
Denk dat dat zeker wel kan, maar dan wel de wat algemenere, noem het "commerciëlere", namen. Bands als Iron Maiden, Rammstein en Metallica zijn main stream genoeg (hebben een fanbase erg divers) om naast een metalfestival als Graspop ook Pinkpop te kunnen headlinen. Acts als Tool, Slipknot, Megadeth, Slayer (grootheden in Metal) passen niet echt bij Pinkpop denk ik. Metal acts die dat in de toekomst wel kunnen worden, zijn naar mijn mening Volbeat en Avenged Sevenfold en misschien ooit Bring Me The Horizon. Hardrock headliners die Graspop heeft gehad zoals Guns 'n Roses en in mindere mate Aerosmith kunnen dat ook denk ik.
En ja of je dan voor Pinkpop kiest of voor Graspop, zal inderdaad aan de rest van het affiche en je muzieksmaak liggen. Ik ben geen echte metalhead, maar vind de door mij hierboven "mainstream" genoemde namen wel echt geweldig en zou bijvoorbeeld eerder naar een Pinkpop headline trio als Mumford and Sons, Coldplay, Iron Maiden gaan dan naar een Graspop headline trio als Slipknot, Volbeat, Iron Maiden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken