Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hoe meer Pearl Jam hoe beter.

Vedder solo hoeft van mij dan weer niet.

Wel jammer dat die beste man zo commercieel geworden is. 110 voor een intieme solo show. Pfff.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Eddie (Vedder) heeft gisternavond zelf gezegd volgend jaar op Pinkpop te zullen staan.
Take it for what it`s worth

Dat heeft hij niet gezegd!
Hij gaat volgend jaar weer touren met ‘zijn band’.
Hij voegde ook toe dat het niet rond Pinkpop zou zijn, vanwege verjaardag van zijn dochter.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Nou Rups, dat zei hij ook niet.

Hij zei dat ze niet Touren rond 11 juni, en laat Pinkpop nou later in de maand zijn.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Hoe meer Pearl Jam hoe beter.

Vedder solo hoeft van mij dan weer niet.

Wel jammer dat die beste man zo commercieel geworden is. 110 voor een intieme solo show. Pfff.

Nou, die prijzen komen niet bij hem vandaan ...... hij staat deze tour ook in Italie en Spanje. Daar zijn de prijzen redelijk normaal.
In Noord Europa zijn de prijzen belachelijk hoog.
Vermoed dat het verschil toch echt bij Ticketmaster cq de zalen vandaan komen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Nou Rups, dat zei hij ook niet.

Hij zei dat ze niet Touren rond 11 juni, en laat Pinkpop nou later in de maand zijn.

Ze touren niet rond verjaardag van zijn dochter en Pinkpop is komend jaar een week daarna.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Rob Trommelen gaf zaterdag backstage te kennen dat Pinkpop 2020 er ene gaat worden zoals 2018, met echte headliners.
Volgend jaar is het echt 50 jaar geleden dat de 1e Pinkpop was.
Headliners liggen nu al vast.

Ik ga voor Eminem (Europese tour inhalen) en Bruce Springsteen. En aangezien met Ed Sheeran gesproken is, wellicht dat de 3e naam.
Qua (harde) rock ontbreekt er dan natuurlijk nog iets.

Op pagina 121 de eerste naam...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Rob Trommelen gaf zaterdag backstage te kennen dat Pinkpop 2020 er ene gaat worden zoals 2018, met echte headliners.
Volgend jaar is het echt 50 jaar geleden dat de 1e Pinkpop was.
Headliners liggen nu al vast.

Ik ga voor Eminem (Europese tour inhalen) en Bruce Springsteen. En aangezien met Ed Sheeran gesproken is, wellicht dat de 3e naam.
Qua (harde) rock ontbreekt er dan natuurlijk nog iets.

Op pagina 121 de eerste naam…

Hij gaf ook aan met Borsato gesproken te hebben en deze alleen als headliner te willen binnenhalen....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Rolo wrote:
Rob Trommelen gaf zaterdag backstage te kennen dat Pinkpop 2020 er ene gaat worden zoals 2018, met echte headliners.
Volgend jaar is het echt 50 jaar geleden dat de 1e Pinkpop was.
Headliners liggen nu al vast.

Ik ga voor Eminem (Europese tour inhalen) en Bruce Springsteen. En aangezien met Ed Sheeran gesproken is, wellicht dat de 3e naam.
Qua (harde) rock ontbreekt er dan natuurlijk nog iets.

Op pagina 121 de eerste naam…

Hij gaf ook aan met Borsato gesproken te hebben en deze alleen als headliner te willen binnenhalen….

Nou, mijn eerste reactie was :
oke….
Ik wilde in eerste instantie zeggen Bruce Springsteen, Metallica, Muse.

maar… ik zie liever act die er nog nooit (als headliner) stonden.
dan zou mijn ingeving zijn Neil Young (classic headliner), Iron Maiden (rock headliner) en Volbeat (nieuwe headliner)
daarnaast gok ik op, op Megaland door Buro Pinkpop georganiseerde losse concerten van Rammstein en AC/DC

( en dan heb ik niet eens goed nagedacht over de optie dat Coldplay en Eminem in 2020 wel best kunnen touren als headliner opties… )

Ik zal je zeggen, ik zie het wel, Marco staat er in 2020.
Maar als headliner, dat betwijfel ik....
Verder heb ik sterk de neiging om Neil Young met steeds dikkere stift te noteren.
Ook Muse lijkt mij voor de festivals aankomend jaar vrijwel een zekerheid. Pinkpop 2015 is al weer even terug, dus wat dat betreft lijkt de tijd weer goed. Laat eerlijk zijn, Muse past perfect als headliner op Pinkpop.

Dan hink ik eigenlijk op nog 1 headliner momenteel.
Ik denk aan Bruce Springsteen, Volbeat, Metallica, Rammstein, Pearl Jam, Coldplay, Eminem... of een ander hiphop rap achtig gebeuren...
Komen er albums aan van Guns N Roses, AC/DC en Iron Maiden, dat zijn 3 acts waar ik wel een oogje op zal houden komende maanden hoe die tourplannen gaan uitpakken.

Ik denk dat Jan wel graag AC/DC zou hebben op zijn festival, maar de kans dat ze festivals aandoen is minimal, maar zou Pinkpop ideaal zijn.
GnR, doen eind dit jaar nog festivals op de Amerikaanse tour. Als ze met nieuw album komen in 2020 dan is een festival een veilige gok, al denk ik dat met de laatste passage die minder goed verkocht ze aanspraak gaan maken op ZiggoDome omdat de hype na de reunie wel wat gedoofd is inmiddels.
Iron Maiden is een 100% headliner, zeker met nieuw album en dan al helemaal voor de rock-fests. Ik kan me in Nederland weinig festivals voorstellen waar ze kunnen staan, wellicht heft Fortarock ze nodig. Al zie ik de kans op Pinkpop jaar naar jaar toenemen dat ze er eindelijk een keer staan. Overigens, op sympatie kunnen ze rekenen op PInkpop, wat heb ik veel Iron Maiden shirts gezien. Op zaterdag opvallend veel Volbeat shirts, maar wel een overhand aan Iron Maiden bandshirts, zelfs een Iron Minion... Ik zie de kans op Iron Maiden als vrij reeel als headliner op festivals, met Pinkpop oa....
Wat betreft Rammstein blijf ik bij een los concert op Pinkpop... dat hangt volgens mij wel behoorlijk in de lucht boven Megaland.
Bij Springsteen twijfel ik alsmaar of het nu 2020 of 2021 gaat worden.
Bij Coldplay en Eminem heb ik dan weer het idee dat dat plan van de baan is, maar dan ook geheel voor 2020...??
Dan zou Volbeat nog een prima headliner zijn, maar dan zie ik ze als backup headliner. Al heel lang niet meer op Pinkpop gestaan en met nieuwe album klaar voor de headliner spot op Pinkpop.
Dan zou het volgend jaar kunnen komen van een tour van Pearl Jam. Al is 2 keer in 3 jaar dezelfde headliner wel armoedig imo... Maar zie ze nog best 3de week juni 2020 in Europa komen.

Mijn hoop ligt meest op Iron Maiden, naast Muse en Neil Young.
Tenminste, dat is wat mij momenteel meest waarschijnlijk lijkt uit mijn optiek.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Verder heb ik sterk de neiging om Neil Young met steeds dikkere stift te noteren.
Dat zou ik maar niet met een te dikke stift doen, bij Mojo zitten ze daar niet echt op te wachten:

'Toegegeven, Jan Smeets had wat andere namen in gedachten voor dit jubileumjaar. Smeets: ‘Ik wilde via de contacten van Leon Ramakers Neil Young krijgen. Maar dat is niet gelukt.’ Leon Ramakers (MOJO): ‘Sorry, maar dat is echt een idee-fixe van Jan. Neil Young krijgt de ZiggoDome nog niet vol. Het is geen stadion-act. En daarom voor ons geen headliner. Maar Neil Young wil alleen naar een festival komen als headliner. Daarom werkte het niet voor ons. En houdt het ook op.’ '
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/pinkpop-2019/De-10-momenten-van-50-jaar-Pinkpop--de-heiligschennis--slot-.html
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Nou, die prijzen komen niet bij hem vandaan …… hij staat deze tour ook in Italie en Spanje. Daar zijn de prijzen redelijk normaal.
In Noord Europa zijn de prijzen belachelijk hoog.
Vermoed dat het verschil toch echt bij Ticketmaster cq de zalen vandaan komen.
De locaties waar hij In Italië, Spanje en Portugal optreedt hebben allemaal een capaciteit van 15.000 of meer. Die in Nederland, België en Duitsland 8.000 of minder. Als het management van Vedder een bepaald bedrag in gedachten heeft per show en Eddie zelf in kleinere zalen wil staan waar dat haalbaar is, dan krijg je dit blijkbaar.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Een - verder nergens op gebaseerde - eerste voorspelling ook van mijn kant dan maar:
Coldplay (vooral wishful thinking) - Imagine Dragons - Ed Sheeran.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
DennisvdBr wrote:
Verder heb ik sterk de neiging om Neil Young met steeds dikkere stift te noteren.

Dat zou ik maar niet met een te dikke stift doen, bij Mojo zitten ze daar niet echt op te wachten:

‘Toegegeven, Jan Smeets had wat andere namen in gedachten voor dit jubileumjaar. Smeets: ‘Ik wilde via de contacten van Leon Ramakers Neil Young krijgen. Maar dat is niet gelukt.’ Leon Ramakers (MOJO): ‘Sorry, maar dat is echt een idee-fixe van Jan. Neil Young krijgt de ZiggoDome nog niet vol. Het is geen stadion-act. En daarom voor ons geen headliner. Maar Neil Young wil alleen naar een festival komen als headliner. Daarom werkte het niet voor ons. En houdt het ook op.’ ‘
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/pinkpop-2019/De-10-momenten-van-50-jaar-Pinkpop–de-heiligschennis–slot-.html

Precies dit. Gaat echt niet gebeuren zolang Mojo de programmering bepaalt.

Iron Maiden is wel weer grappig dat die ieder jaar weer terug komen. Ook die gaan nooit headlinen op Pinkpop.

Denk niet dat Pinkpop weer bult wil vallen aan risicoheadliners met de verkoop van dit jaar in het achterhoofd. Terwijl het dit jaar op papier best oké leek qua grootte van de headliners. Maar dat wetende is het toch uitgesloten te denken dat ze volgend jaar met nog moeilijker te verkopen acts komen aanzetten? Die acts hebben veel liefhebbers hoor, maar veel te veel mensen zitten toch niet daarop te wachten als headliner van een steeds commerciëler popfestival?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Een – verder nergens op gebaseerde – eerste voorspelling ook van mijn kant dan maar:
Coldplay (vooral wishful thinking) – Imagine Dragons – Ed Sheeran.

In aanvulling op mijn andere post: dit trio headliners is veel realistischer. Los van de vraag of ze beschikbaar zijn uiteraard.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Ed Sheeran kan wel met viltstift genoteerd worden, had hem eigenlijk dit jaar verwacht. Ideale popheadliner, verkoopt veel kaarten en zal tegen die tijd ook nieuw materiaal uit hebben gebracht.

Verder Muse & 21 Pilots.

Wordt ook wel eens tijd voor Florence & The Machine (als sub).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Fatm zou ik absoluut toejuichen. Wat mij betreft verdient zij niet minder dan een headline spot.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Muse - Coldplay - Eminem
21 Pilots - FATM - (....)

Zou imo echt een te gekke main en sub lineup zijn.

Maar ben bang dat we Coldplay kunnen swappen met Borsato.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Heel benieuwd wat er volgend jaar op ons te wachten staat.
Een persoonlijke line up:
Bruce Springsteen - rammstein of muse - Ed Sheeran
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken