Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Misschien een logisch rijtje, maar ik zou het een ZEER zwak set headliners vinden, die volgens mij nog minder kaarten verkoopt dan dit jaar.
Volgend jaar liggen de kaarten anders hoor, daar komen vast internationale headliners die normaal in Gelredome, ArenA of een park als Goffert staan. Minstens 1 die meermaals Ziggo aan kan. Die overtuiging heb ik wel.

Serieus? Rammstein verkoopt de dag geheid uit. Bruce ook. Ed Sheeran ook. Als je dan 1 Mumford er tussen heb dan kan die dag minder verkopen maar er worden geheid meer kaarten verkocht dan dit jaar.

@dennisvdbr wat zou jij dan een sterk trio vinden Iron Maiden-Neil Young-Volbeat?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.814
Misschien een logisch rijtje, maar ik zou het een ZEER zwak set headliners vinden, die volgens mij nog minder kaarten verkoopt dan dit jaar.
Volgend jaar liggen de kaarten anders hoor, daar komen vast internationale headliners die normaal in Gelredome, ArenA of een park als Goffert staan. Minstens 1 die meermaals Ziggo aan kan. Die overtuiging heb ik wel.

Serieus? Rammstein verkoopt de dag geheid uit. Bruce ook. Ed Sheeran ook. Als je dan 1 Mumford er tussen heb dan kan die dag minder verkopen maar er worden geheid meer kaarten verkocht dan dit jaar.

@dennisvdbr wat zou jij dan een sterk trio vinden Iron Maiden-Neil Young-Volbeat?

Voor de verandering eens helemaal met jou eens. Bruce kan meerdere keren Ziggo uitverkopen denk, Rammstein en Muse zijn stadion acts, en ook ID/21P zijn formaatje Ziggo. Minstens zo’n groot rijtje als dat wat Dennis zou willen zien idd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Dr. Hannibal wrote:

bcmrmaybe wrote:
En Florence als sub, dat is al eventjes geleden. Die komt alleen headlinen.


Pinkpop laat FaTM niet headlinen. Dus als ze alleen willen headlinen dan gaat Pinkpop nooit gebeuren.

Realistisch………… Ed/Bruce-Rammstein/Muse-Imagine Dragons/21Pilots


FatM niet maar Imagine Dragons of 21P wel? Daar ontgaat mij de logica een beetje. Verder lijkt het wel een redelijk logisch rijtje.

Misschien een logisch rijtje, maar ik zou het een ZEER zwak set headliners vinden, die volgens mij nog minder kaarten verkoopt dan dit jaar.
Volgend jaar liggen de kaarten anders hoor, daar komen vast internationale headliners die normaal in Gelredome, ArenA of een park als Goffert staan. Minstens 1 die meermaals Ziggo aan kan. Die overtuiging heb ik wel.

Zwak en minder kaarten dan vorig jaar? Denk het niet hoor.
De acts die daar worden genoemd zijn juist internationale headliners die ArenA, Geldredome, Goffert en Ziggo uitverkopen.

Sheeran, Springsteen en Rammstein zijn stadiumacts. De dag waarop zij staan verkoopt gegarandeert uit.
MUSE heeft dit jaar zowel het Goffertpark als Ziggo Dome uitverkocht. En ook 21 Pilots en Imagine Dragons verkopen zo de Ziggo uit.
Als je drie van deze lijst op je affiche zet kun je het uitverkocht bordje op de deur hangen.

Edit: Ho, Hannibal was me net voor. Wat hij zegt idd.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Dr. Hannibal wrote:

bcmrmaybe wrote:
En Florence als sub, dat is al eventjes geleden. Die komt alleen headlinen.


Pinkpop laat FaTM niet headlinen. Dus als ze alleen willen headlinen dan gaat Pinkpop nooit gebeuren.

Realistisch………… Ed/Bruce-Rammstein/Muse-Imagine Dragons/21Pilots


FatM niet maar Imagine Dragons of 21P wel? Daar ontgaat mij de logica een beetje. Verder lijkt het wel een redelijk logisch rijtje.

Misschien een logisch rijtje, maar ik zou het een ZEER zwak set headliners vinden, die volgens mij nog minder kaarten verkoopt dan dit jaar.
Volgend jaar liggen de kaarten anders hoor, daar komen vast internationale headliners die normaal in Gelredome, ArenA of een park als Goffert staan. Minstens 1 die meermaals Ziggo aan kan. Die overtuiging heb ik wel.

Dit is een grapje toch? Ed Sheeran, Rammstein en Bruce geen internationale headliners? En minder dan The Cure, Mumford en Fleetwood Mac.
Haha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Het ging mij ook meer om het rijtje Florence, Imagine Dragons en 21Pilots, wat ik ZEER zwak zou vinden.

Quote kwam misschien niet goed over, bedoelde hem zo:
Dr. Hannibal wrote:
FatM niet maar Imagine Dragons of 21P wel? Daar ontgaat mij de logica een beetje. Verder lijkt het wel een redelijk logisch rijtje.

Misschien een logisch rijtje, maar ik zou het een ZEER zwak set headliners vinden, die volgens mij nog minder kaarten verkoopt dan dit jaar.
Volgend jaar liggen de kaarten anders hoor, daar komen vast internationale headliners die normaal in Gelredome, ArenA of een park als Goffert staan. Minstens 1 die meermaals Ziggo aan kan. Die overtuiging heb ik wel.

de quote was een beetje fucked up door de quote van bcmrmaybe

en wat betreft
dennisvdbr wat zou jij dan een sterk trio vinden Iron Maiden-Neil Young-Volbeat?
Ik had al gezegd, Iron Maiden / Muse / Neil Young, maar Volbeat mag ook hoor, ik ben voor.
Al zie ik al, Pearl Jam en/of Springsteen zie ik nog best komen hoor.
Laat ik zeggen dat ik Muse als zekerheidje zie.
Dat ik een los concert Rammstein op Megaland als zekerheidje zie.
Dat ik de verplaatsing naar 3de week juni als heel late PInkpop, wel heel opvallend vind en zal niet voor niets zijn (dat kan om PJ, NY, BS gaan imo)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Neil Young verkoopt bij lange na de Ziggo Dome niet uit.... en 21 Pilots en Imagine Dragons wel.... binnen enkele minuten zelfs

Iron Maiden zou leuk zijn maar weet niet hoe zeer dat op Pinkpop past.

Opvallend idd dat Pinkpop zo laat is... hopelijk grijpen ze niet weer naast de gewilde headliners...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.814
Het ging mij ook meer om het rijtje Florence, Imagine Dragons en 21Pilots, wat ik ZEER zwak zou vinden.

Oh duidelijk, maar dat was ook niet wat ik een logisch rijtje noemde. Die drie bij elkaar is inderdaad vrij zwak, maar dat was bedoeld als of/of/of.

Dus: Ed of Bruce + Rammstein of Muse + ID of 21P (of dus FatM)

Uit die keuzes rollen volgens mij best nette drietalletjes.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Neil Young verkoopt bij lange na de Ziggo Dome niet uit…. en 21 Pilots en Imagine Dragons wel…. binnen enkele minuten zelfs

Iron Maiden zou leuk zijn maar weet niet hoe zeer dat op Pinkpop past.

Opvallend idd dat Pinkpop zo laat is… hopelijk grijpen ze niet weer naast de gewilde headliners…
Het uitverkopen van Ziggo door 21Pilots of Imagine Dragons zegt mij vrij weinig... Ik zie ze een dag Pinkpop nog slechter verkopen dan Mumford en Mumford verkoopt normaal op eigen houtje een Goffertpark uit.
Neil Young is imo meer een festival act en komt volgens mij goed tot zijn recht op een weide. Volgens mij ook dit jaar close call geweest voor Pinkpop, volgens mij lult die Ramakers maar wat, kijk als je Fleetwood Mac als headliner durft te zetten, dan kan je Jan ook eens gerust stellen om Young te zetten.

Wat betreft Iron Maiden. Nieuw album komt er aan en in verwacht een nieuwe tour in 2020 met Europese festivals. De datum is in ieder geval gunstig tov andere festivals.
Ik denk dat Pinkpop kan, vaker stevige rock acts (met succes) gestaan (Metallica, Rammstein, Rage Against the Machine) dan kan Iron Maiden ook, lijkt me weinig discussie over mogelijk. Het feit dat ze nog nooit geweest zijn, maakt imo de kans juist groter dat ze een keer komen. Voor Pinkpop imo ook veel beter om een headliner te zetten die nog nooit op Pinkpop geheadlined heeft, dat geeft toch een stukje 'nieuwigheid' zelfs met een oudere act. Ook niet eens een hele dure om binnen te halen imo.... Het is er wel tijd voor hoor, laat Maiden maar komen Mojo!!!!

edit: uiteraard is Iron Maiden ook meer een persoonlijke wens hoor. Maar laat ik wel zeggen dat ik het als zeer grote mogelijkheid zie. Elk jaar zie ik de kans steeds groter laatste passages en het komt er maar niet van. Het is nog vroeg natuurlijk. Maar deze optie ga ik zeker er in houden voor 2020.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.814
Haha, Maiden is het voor 2019 niet geworden dus Dennis probeert het gewoon nog een keer voor 2020. Ik moet zeggen, ik gun het je van harte en geef je dit jaar ook meer kans. Het lijkt me zeker een prachtige headliner voor Pinkpop, classic metal maar ook toegankelijk genoeg voor menig Pinkpopganger. En een entertainment factor van heb ik jou daar. Ik zeg doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Timmetje wrote:
Neil Young verkoopt bij lange na de Ziggo Dome niet uit…. en 21 Pilots en Imagine Dragons wel…. binnen enkele minuten zelfs

Iron Maiden zou leuk zijn maar weet niet hoe zeer dat op Pinkpop past.

Opvallend idd dat Pinkpop zo laat is… hopelijk grijpen ze niet weer naast de gewilde headliners…

Het uitverkopen van Ziggo door 21Pilots of Imagine Dragons zegt mij vrij weinig… Ik zie ze een dag Pinkpop nog slechter verkopen dan Mumford en Mumford verkoopt normaal op eigen houtje een Goffertpark uit.
Neil Young is imo meer een festival act en komt volgens mij goed tot zijn recht op een weide. Volgens mij ook dit jaar close call geweest voor Pinkpop, volgens mij lult die Ramakers maar wat, kijk als je Fleetwood Mac als headliner durft te zetten, dan kan je Jan ook eens gerust stellen om Young te zetten.

Wat betreft Iron Maiden. Nieuw album komt er aan en in verwacht een nieuwe tour in 2020 met Europese festivals. De datum is in ieder geval gunstig tov andere festivals.
Ik denk dat Pinkpop kan, vaker stevige rock acts (met succes) gestaan (Metallica, Rammstein, Rage Against the Machine) dan kan Iron Maiden ook, lijkt me weinig discussie over mogelijk. Het feit dat ze nog nooit geweest zijn, maakt imo de kans juist groter dat ze een keer komen. Voor Pinkpop imo ook veel beter om een headliner te zetten die nog nooit op Pinkpop geheadlined heeft, dat geeft toch een stukje ‘nieuwigheid’ zelfs met een oudere act. Ook niet eens een hele dure om binnen te halen imo…. Het is er wel tijd voor hoor, laat Maiden maar komen Mojo!!!!

edit: uiteraard is Iron Maiden ook meer een persoonlijke wens hoor. Maar laat ik wel zeggen dat ik het als zeer grote mogelijkheid zie. Elk jaar zie ik de kans steeds groter laatste passages en het komt er maar niet van. Het is nog vroeg natuurlijk. Maar deze optie ga ik zeker er in houden voor 2020.

Een dag Pinkpop met 21 Pilots of Imagine Dragons verkoopt denk ik een stuk beter dan Mumford. Maar dat is gewoon een voorgevoel. Laatste albums van beiden worden goed ontvangen waar Mumford steeds meer terugloopt qua publiek en publieksreacties. Dat zag je ook wel op het veld terug zaterdag.

Mojo heeft helemaal gelijk mbt Neil Young imo. Die gaat niet genoeg volk naar Pinkpop trekken. Vind er zelf ook weinig festivalact aan. Op andere festivals staat hij met Dylan maar dat moet je ook niet meer willen. Na Fleetwood Mac dit jaar zullen ze het ook niet meer aandurven.

Ik zou zelf Iron Maiden ook te gek vinden. Iron Maiden - Coldplay - Eminem zou een droomline-up zijn. Je hebt gelijk: Zeg nooit nooit....!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Een dag Pinkpop met 21 Pilots of Imagine Dragons verkoopt denk ik een stuk beter dan Mumford. Maar dat is gewoon een voorgevoel.

Nee, dat denk ik niet. Zelfs Pukkelpop (een kleiner festival) kon vorig jaar een dag met Imagine Dragons als sub voor Kendrick niet uitverkopen. Dit jaar is de dag met 21 Pilots, samen met The National, POR, Anderson Paak en Billie Eilish ook nog steeds niet uitverkocht. En ik zie het ook niet gebeuren eerlijk gezegd.

Iron Maiden lijkt me ook wel eens een toffe hoofdact. Eens wat anders.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
Geef mij maar een dag met 21 Pilots, The National, Anderson Paak en Billie Eilish ;-).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Geef mij maar een dag met 21 Pilots, The National, Anderson Paak en Billie Eilish ;-).

https://www.pukkelpop.be/nl/tickets/ :)

Ook in Limburg. En je krijgt er naast 21 Pilots, The National, Anderson Paak en Billie Eilish nog Prophets Of Rage, Johnny Marr, Charli XCX, Kelis, Bullet For My Valentine, Kate Tempest, Ana Calvi, Pennywise, Yeasayer en Jeff MilsXTony Allen bij. ;-)


 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.459
Oasiss wrote:
Geef mij maar een dag met 21 Pilots, The National, Anderson Paak en Billie Eilish ;-).

https://www.pukkelpop.be/nl/tickets/
1f642.svg


Ook in Limburg. En je krijgt er naast 21 Pilots, The National, Anderson Paak en Billie Eilish nog Prophets Of Rage, Johnny Marr, Charli XCX, Kelis, Bullet For My Valentine, Kate Tempest, Ana Calvi, Pennywise, Yeasayer en Jeff MilsXTony Allen bij.
1f609.svg

"Helaas" zit ik dan in Thailand, redelijk alternatief ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.874
Waarom noemt iedereen toch Ed Sheeran? Zal die niet eens een pauze inlasten na bijna 3 jaar op tour te zijn geweest??
Enigste die voor zeker op tour zijn is Rammstein. Voor de rest is het nog allemaal giswerk. Ik verwacht dat Springsteen eerst gaat touren in de VS.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Waarom noemt iedereen toch Ed Sheeran? Zal die niet eens een pauze inlasten na bijna 3 jaar op tour te zijn geweest??
Enigste die voor zeker op tour zijn is Rammstein. Voor de rest is het nog allemaal giswerk. Ik verwacht dat Springsteen eerst gaat touren in de VS.
Ed Sheeran, lijkt me idd geen logische naam om in de gaten te gaan houden.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Dit weekend is Download UK, benieuwd welke datum ze gaan zitten?
RaR/RiP zit nog best vroeg tov PInkpop 5-7 juni 2020 (35 jarig jubileum), dat is meteen het eerste weekend van juni.
Download Frankrijk gaat 29-31 mei 2020 zitten, heel vroeg.

...

Download UK in 2020 op 12-14 juni waarschijnlijk.
Ik houdt hoop op een handje vol stevige rock acts op Pinkpop in 2020.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
742
op deze manier gaan we 200 pagina's halen voordat er een naam bekend is..
We kunnen wel allemaal namen blijven roepen, maar dat is natuurlijk volstrekt nutteloos.
Het is juni, zullen we gewoon ff wachten tot het festivalseizoen afgelopen is, rond sep.
Dan gaan we dan speculeren over 2020.

De enige band waar we redelijk zeker van weten dat ze touren in 2020, is Rammstein.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
RaR/RiP 7-9 juni 2020 vvk gestart
Zwitserse Greenfield 11-13 juni 2020, wildcard verkoop gestart
vandaag begint vvk Download UK 12-14 juni 2020

RaR/RiP zal binnenkort waarschijnlijk met de eerste naam komen.
Aangezien dat extreem vroeg is, zal het waarschijnlijk iets zijn als nationale Toten Hosen.
(Of ze pakken iets net over de grens als Volbeat.)
Al met al, leuk als er alvast een naam opduikt die intressant is voor de Duitstalige festivals, misschien wel iets intressants voor meer speculaties...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
RaR/RiP 7-9 juni 2020 vvk gestart
Zwitserse Greenfield 11-13 juni 2020, wildcard verkoop gestart
vandaag begint vvk Download UK 12-14 juni 2020

RaR/RiP zal binnenkort waarschijnlijk met de eerste naam komen.
Aangezien dat extreem vroeg is, zal het waarschijnlijk iets zijn als nationale Toten Hosen.
(Of ze pakken iets net over de grens als Volbeat.)
Al met al, leuk als er alvast een naam opduikt die intressant is voor de Duitstalige festivals, misschien wel iets intressants voor meer speculaties…

Met Die Toten Hosen zal je er waarschijnlijk niet ver naast zitten. Zou me niet verbazen als Rammstein en Metallica de andere twee headliners worden daar, maar die maken ze inderdaad nog niet zo vroeg bekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken