Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Bruce-Rammstein-Ed

Wishful thinking. Geheid uitverkocht. Run op kaarten

Hiermee verkoop je de boel wel uit ja. Denk wel dat ze budgettair uit ander vaatje moeten tappen dan.

Dus ik verwacht iets minder vuurwerk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Zie Sheeran veel langskomen. Zou die na 2 jaar volgend jaar alwéér touren? Ik gun hem een welverdiende rustpauze toe. En hoewel het natuurlijk een gigantische naam is, blijft zijn show maar droogjes. Herinner me dat zijn show op de wei van Werchter vorig jaar daarom wat tegenviel.

En Florence als sub, dat is al eventjes geleden. Die komt alleen headlinen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
En Florence als sub, dat is al eventjes geleden. Die komt alleen headlinen.

Pinkpop laat FaTM niet headlinen. Dus als ze alleen willen headlinen dan gaat Pinkpop nooit gebeuren.

Realistisch............ Ed/Bruce-Rammstein/Muse-Imagine Dragons/21Pilots
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Een – verder nergens op gebaseerde – eerste voorspelling ook van mijn kant dan maar:
Coldplay (vooral wishful thinking) – Imagine Dragons – Ed Sheeran.

In aanvulling op mijn andere post: dit trio headliners is veel realistischer. Los van de vraag of ze beschikbaar zijn uiteraard.
als ze niet beschikbaar zijn is het dus niet eens realistischer ;) ha ha

momenteel is het allemaal nog een gok, dus echt spreken over realism, het is nog meer dan een jaar.
de eerste gokjes zijn wel het leukste om straks terug te lezen.

overigens, de opmeringen "gaat nooit gebeuren" zijn natuurlijk erg gemakkelijk gemaakt maar niet altijd terecht hoor ;)
dan zal ik van mijn laatste gok waar ik Iron Maiden, Muse en Neil Young toch sterk denk dat Pearl Jam inwissel met Neil Young als Mojo echt zo veel tegenstand bied om hem als headliner te halen... Dan kan ik altijd nog Bruce inwisselen voor Maiden in mijn gok.

Ed Sheeran heb ik mijn twijfels bij als headliner op Pinkpop. En idd, neem maar wat rust...
Ik zie ook nog wat Rammstein voorbij komen, ik heb zeer sterk het idee dat die een los concert gaan geven in 2020, heel sterk vermoeden...
Wat ik dan weer persoonlijk wel graag zou zien een stevige gitaren headliner, dus mijn hoop ligt wel bij een headliner als Rammstein. Metallica, Iron Maiden, Volbeat, Guns N Roses, AC/DC, allemaal stevige rock "kanshebbers" onder Mojo (buiten Rammstein dan) en ik denk dat Mojo best één van deze acts voor Pinkpop kan vastleggen.
Ik krijg ook het vermoeden dat er volgend jaar qua festival-headliners beter aanbod gaat zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als Smeets idd zijn zin krijgt en minder geld wil uitgeven en de kaartprijzen omlaag wil schroeven ben ik bang dat we allemaal veel te hoog inzetten. Dan is 1 stadionheadliner met twee kleinere headliners realistischer toch?

Iets van:
21 Pilots - Marco Borsato - Rammstein
of
MUSE - 21 Pilots - Imagine Dragons

Oid.

Of ben ik dan te pessimistisch?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
En Florence als sub, dat is al eventjes geleden. Die komt alleen headlinen.

Pinkpop laat FaTM niet headlinen. Dus als ze alleen willen headlinen dan gaat Pinkpop nooit gebeuren.

Realistisch………… Ed/Bruce-Rammstein/Muse-Imagine Dragons/21Pilots

FatM niet maar Imagine Dragons of 21P wel? Daar ontgaat mij de logica een beetje. Verder lijkt het wel een redelijk logisch rijtje.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Florence and the Machine zal te klein zijn om te headlinen op Pinkpop. Ze verkocht in maart dit jaar Ahoy (16.000 capaciteit) net niet uit: er waren tot de laatste dagen kaarten te koop. Maar als sub (of duo-headliner) zou het wel moeten kunnen op Pinkpop, net als op Werchter dit jaar voor Mumford & Sons. Al denk ik dat DTRH en misschien BKS ook wel geïnteresseerd zijn in haar, mocht ze volgend jaar festivals doen. In ieder geval opvallend dat ze al jaren niet te zien is geweest op festivals in Nederland: ideale festivalact naar mijn mening.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
21 Pilots – Marco Borsato – Rammstein

Lol Marco Borsato. Laat deze grap geen eigen leven leiden please. Geen nieuwe 'Kensington als headliner'. Stel dat hij al op Pinkpop zou passen (vind ik niet), zet 'm dan op het Guus plekje. Maar dus beter niet, want Marco is totaal niet onderscheidend. Next.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Maar als sub (of duo-headliner) zou het wel moeten kunnen op Pinkpop, net als op Werchter dit jaar voor Mumford & Sons.

Ja, op Werchter is Florence geen sub, maar een headliner die op gelijke hoogte staat met Mumford. Nu staat ze voor hen, maar ze kon evengoed erachter staan. Spelen ook allebei 1.5 uur. De dag dat Pinkpop ook met co-constructies komt, die ik Florence nog passeren. Maar nu zie ik het nog niet voor me.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Timmetje wrote:
21 Pilots – Marco Borsato – Rammstein


Lol Marco Borsato. Laat deze grap geen eigen leven leiden please. Geen nieuwe ‘Kensington als headliner’. Stel dat hij al op Pinkpop zou passen (vind ik niet), zet ‘m dan op het Guus plekje. Maar dus beter niet, want Marco is totaal niet onderscheidend. Next.
gaat gebeuren... sub volgend jaar, ben er al vrij zeker van
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
bcmrmaybe wrote:
En Florence als sub, dat is al eventjes geleden. Die komt alleen headlinen.


Pinkpop laat FaTM niet headlinen. Dus als ze alleen willen headlinen dan gaat Pinkpop nooit gebeuren.

Realistisch………… Ed/Bruce-Rammstein/Muse-Imagine Dragons/21Pilots

FatM niet maar Imagine Dragons of 21P wel? Daar ontgaat mij de logica een beetje. Verder lijkt het wel een redelijk logisch rijtje.
Misschien een logisch rijtje, maar ik zou het een ZEER zwak set headliners vinden, die volgens mij nog minder kaarten verkoopt dan dit jaar.
Volgend jaar liggen de kaarten anders hoor, daar komen vast internationale headliners die normaal in Gelredome, ArenA of een park als Goffert staan. Minstens 1 die meermaals Ziggo aan kan. Die overtuiging heb ik wel.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Wat er gezegd word over FATM, heb ik ook met Arcade Fire. Hebben allebei op Pinkpop gestaan, maar jaren geleden. En het is dan jammer dat deze groepen naar LL, BKS of DTRH gaan en daarna bijna niet meer naar Pinkpop komen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Zelfde insider op Efestivals die voor Rock Werchter dit jaar een aantal informatie/hint heeft gegeven die helemaal waar bleken te zijn, stelt dat voor RW dit jaar er veel grote namen "in de mix" zitten. Dat wil nog niks zeggen voor de uiteindelijke boekingen natuurlijk, maar het creëert wel hoop, ook voor Pinkpop natuurlijk dat er grote namen in de buurt zijn, nu ze nog dichter bij de datum van RW zitten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
mattman wrote:

Timmetje wrote:
21 Pilots – Marco Borsato – Rammstein


Lol Marco Borsato. Laat deze grap geen eigen leven leiden please. Geen nieuwe ‘Kensington als headliner’. Stel dat hij al op Pinkpop zou passen (vind ik niet), zet ‘m dan op het Guus plekje. Maar dus beter niet, want Marco is totaal niet onderscheidend. Next.

gaat gebeuren… sub volgend jaar, ben er al vrij zeker van

Dan lach ik de ballen uit m'n broek.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:
21 Pilots – Marco Borsato – Rammstein


Lol Marco Borsato. Laat deze grap geen eigen leven leiden please. Geen nieuwe ‘Kensington als headliner’. Stel dat hij al op Pinkpop zou passen (vind ik niet), zet ‘m dan op het Guus plekje. Maar dus beter niet, want Marco is totaal niet onderscheidend. Next.

https://festileaks.com/2019/06/jan-smeets-wil-marco-borsato-alleen-als-headliner-op-pinkpop/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
nou, idd, maar headliner dat gaat Mojo niet doen.
Er tourt te veel internationaals rond volgend jaar, dan zetten ze absoluut niet Borsato als headliner. Maximaal sub, of net er voor zoals Anouk dit jaar, beetje afhankelijk van de subs die ze kunnen zetten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Dit weekend is Download UK, benieuwd welke datum ze gaan zitten?
RaR/RiP zit nog best vroeg tov PInkpop 5-7 juni 2020 (35 jarig jubileum), dat is meteen het eerste weekend van juni.
Download Frankrijk gaat 29-31 mei 2020 zitten, heel vroeg.
Ik denk idd, dat er al vroeg stevige rockacts op tour zijn, anders gaan deze festivals niet zo overtuigend in deze weekenden zitten.
Ik neem aan dat de kans dat Pinkpop hier een headliner mee pikt nog best aannemelijk kan zijn.

edit:
dan ook nog afwachten waar Graspop gaat zitten? Want 3de weekend zit daar in verwachting toch?.
Dat kan goed of slecht uitkomen als het op de hardere headliners aankomt.
Al zou het heel goed kunnen dat Pinkpop 2020, één headliner deelt met Graspop, één met Rock Werchter en nog één met Boutique/TW.
Lijkt me best aannemelijk om vooraf te onderstellen, ook gezien de plaatsing in 3de weekend juni... Dat zal niet zomaar zijn gedaan, ik vermoed sterke voorbedachte rade...

In 2018 zat Pinkpop nog 15-17 juni, in 2015 op 12-14 juni, in 2013 op 14-16 juni....
Pinkpop zat dus nog nooit zo laat 19-20 juni.... heel opvallend
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Geheel off-topic, alhoewel het Pearl Jam betreft, maar best een leuk verhaal:
https://nos.nl/artikel/2288864-pearl-jam-frontman-herenigd-met-vrouw-die-hem-in-utrecht-fietslift-gaf.html
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
FatM niet maar Imagine Dragons of 21P wel? Daar ontgaat mij de logica een beetje. Verder lijkt het wel een redelijk logisch rijtje.

Ik heb het hier puur over populariteit. ID en 21P zijn in Nederland bekender en populairder. FaTM wil alleen headlinen en dat zal Mojo nooit doen omdat je dan de wei niet vol krijgt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken