rickhuissen wrote:
Timmetje wrote:
Helemaal eens…. maar vind de Foo Fighters niet echt in dat rijtje passen.
Dat klopt natuurlijk. Dit is de categorie bands waarvan fans de dag in een paar minuten doen uitverkopen, en daarna gaan ze over op het kopen van weekendkaarten, puur om ‘hun’ band te zien. Daar hebben de Foo Fighters er weinig van rondlopen. Coldplay, U2, Springsteen, Stones en in iets mindere mate Pearl Jam hebben als een van de weinigen die status…
EDIT: Dat maakt ze overigens tot lastige boekingsopties. Ja, je verkoopt als festival gegarandeerd heel veel kaarten, iets wat je main target moet zijn. Echter zijn er ook twee behoorlijke nadelen:
– Deze bands nemen enorme happen uit je budget, dat ga je meteen voelen in de rest van je programmering…
– Het zijn niet je favoriete klanten, ze leuren zich door de dag omdat er een hoop maar voor 1 band naar je festival komen. Dat kan botsen, en laat te wensen over aan sfeer…
Volgens mij hoort Bruce Springsteen ook niet in dat rijtje thuis. Die verkoopt toch eveneens vooral dagkaarten? Voor zover ik mij herinner, waren de weekendkaarten niet uitverkocht bij het meest recente bezoek van Springsteen aan Pinkpop.