Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Simple Minds naar Ziggo Dome. Was een leuke classic geweest voor Pinkpop (of Bospop)

Stiekem wel verwacht SOAD dit jaar niet op Pinkpop.
Ben benieuwd wat Rob Trrommelen wel in petto heeft. Ik lees veel jammer bij bepaalde artiesten, maar hij heeft vorige Pinkpop aangegeven drie echte headliners te hebben, zoals in 2018.

Ben benieuwd wat Rob Trrommelen wel in petto heeft. Ik lees veel jammer bij bepaalde artiesten, maar hij heeft vorige Pinkpop aangegeven drie echte headliners te hebben, zoals in 2018.
tja

Volgens Ken waren er nog geen 3 vastgelegd vorige week dus waarschijnlijk gewoon PR gezwam van Trommelen.

Afvallers
Green Day, Eilish, Swift, Metallica, Rammstein, SOAD, Simple Minds

Onwaarschijnlijk
Coldplay, MUSE, Iron Maiden

Ben benieuwd wie ze wel hebben.

Timmetje wrote:
Helemaal eens…. maar vind de Foo Fighters niet echt in dat rijtje passen.

Dat klopt natuurlijk. Dit is de categorie bands waarvan fans de dag in een paar minuten doen uitverkopen, en daarna gaan ze over op het kopen van weekendkaarten, puur om ‘hun’ band te zien. Daar hebben de Foo Fighters er weinig van rondlopen. Coldplay, U2, Springsteen, Stones en in iets mindere mate Pearl Jam hebben als een van de weinigen die status…

EDIT: Dat maakt ze overigens tot lastige boekingsopties. Ja, je verkoopt als festival gegarandeerd heel veel kaarten, iets wat je main target moet zijn. Echter zijn er ook twee behoorlijke nadelen:
– Deze bands nemen enorme happen uit je budget, dat ga je meteen voelen in de rest van je programmering…
– Het zijn niet je favoriete klanten, ze leuren zich door de dag omdat er een hoop maar voor 1 band naar je festival komen. Dat kan botsen, en laat te wensen over aan sfeer…
Volgens mij hoort Bruce Springsteen ook niet in dat rijtje thuis. Die verkoopt toch eveneens vooral dagkaarten? Voor zover ik mij herinner, waren de weekendkaarten niet uitverkocht bij het meest recente bezoek van Springsteen aan Pinkpop.

rickhuissen wrote:

Timmetje wrote:
Helemaal eens…. maar vind de Foo Fighters niet echt in dat rijtje passen.

Dat klopt natuurlijk. Dit is de categorie bands waarvan fans de dag in een paar minuten doen uitverkopen, en daarna gaan ze over op het kopen van weekendkaarten, puur om ‘hun’ band te zien. Daar hebben de Foo Fighters er weinig van rondlopen. Coldplay, U2, Springsteen, Stones en in iets mindere mate Pearl Jam hebben als een van de weinigen die status…

EDIT: Dat maakt ze overigens tot lastige boekingsopties. Ja, je verkoopt als festival gegarandeerd heel veel kaarten, iets wat je main target moet zijn. Echter zijn er ook twee behoorlijke nadelen:
– Deze bands nemen enorme happen uit je budget, dat ga je meteen voelen in de rest van je programmering…
– Het zijn niet je favoriete klanten, ze leuren zich door de dag omdat er een hoop maar voor 1 band naar je festival komen. Dat kan botsen, en laat te wensen over aan sfeer…

Volgens mij hoort Bruce Springsteen ook niet in dat rijtje thuis. Die verkoopt toch eveneens vooral dagkaarten? Voor zover ik mij herinner, waren de weekendkaarten niet uitverkocht bij het meest recente bezoek van Springsteen aan Pinkpop.

Oh ja, er zal heus nog wel wat verschil zitten in omzet van kaarten tussen deze namen onderling. Evenals dat er misschien nog wel wat namen te noemen zijn die dit ook voor elkaar krijgen.

Maar toch: de weekendkaarten van de laatste Bruce editie (2012) waren inderdaad niet uitverkocht, net als de weekendkaarten van de laatste Coldplay editie (2011) en dat terwijl 2011 overall wel een veel beter programma had. En toch twijfelen we er niet over dat Coldplay WEL in die lijst hoort...

Er is geen reden om aan te nemen dat Coldplay, MUSE en Iron Maiden op Pinkpop staan. Er is geeneens reden om aan te nemen dat de eerste twee gaan touren. Nadat NOS Alive aankondiging geen Coldplay bleek te zijn lijkt echt niet dat dat gaat gebeuren.

Als Ken zegt dat Iron Maiden niet gaat gebeuren en ze met 2 aan het onderhandelen waren dan geloof ik dat. Die zit er vrijwel nooit naast.

Simple Minds naar Ziggo Dome. Was een leuke classic geweest voor Pinkpop (of Bospop)
Was leuk geweest voor PP. Stonden in 2018 nog op Bospop. Niet echt logisch om ze daar weer neer te zetten, toch??

Er is geen reden om aan te nemen dat Coldplay, MUSE en Iron Maiden op Pinkpop staan. Er is geeneens reden om aan te nemen dat de eerste twee gaan touren. Nadat NOS Alive aankondiging geen Coldplay bleek te zijn lijkt echt niet dat dat gaat gebeuren.

Als Ken zegt dat Iron Maiden niet gaat gebeuren en ze met 2 aan het onderhandelen waren dan geloof ik dat. Die zit er vrijwel nooit naast.
Dan zal het iets zijn wat nog een nieuwe tour bekend moet gaan maken. Dan misschien toch Bruce Springsteen of AC/DC al kan ik me die laatste eigenlijk helemaal niet voorstellen.
Wat we wel weten is dat er een hele grote kans is dat ze allebei gaan touren maar verdere details daarover onbreken dus nog...

Ze lagen in PRINCIPE alle drie al vast, voor 2020.
Maar ook Eminem lag vorig jaar in principe vast. Ook daar hebben we kunnen zien dat dat nog niks zegt.

Ik zie Coldplay en/of Muse nog wel gebeuren eigenlijk. De meeste bands moeten hun tours nog bekend maken. Morgen begint oktober, het zou me verbazen als er in die maand niets bekend gemaakt wordt voor Pinkpop.

MUSE heeft straks bijna de Simulation Theory Tour afgerond.
De tour is gefilmd en zal rond juni volgend jaar in de bios draaien. Lijkt me sterk dat ze die tour dan nog gaan verlengen.

Mochten ze met een Origin jubileumtour oid gaan touren laat ze dan zeker weten maar doorkomen!

System Of A Down naar Ziggo Dome.. Wéér een gemiste kans? Ze stapelen zich wel mooi op zo.

Dus alle artiesten die geboekt worden voor Ziggo of Afas zijn een gemiste kans voor Pinkpop?

Beetje vreemd. Zo kan ik het ook:

"SOAD naar de Ziggo Dome! DTRH loopt droomheadliner mis!"

"Simple Minds kiest voor Ziggo Dome! BKS grijpt naast gedroomde headliner!"

MUSE heeft straks bijna de Simulation Theory Tour afgerond.
De tour is gefilmd en zal rond juni volgend jaar in de bios draaien. Lijkt me sterk dat ze die tour dan nog gaan verlengen.

Mochten ze met een Origin jubileumtour oid gaan touren laat ze dan zeker weten maar doorkomen!

Maar vind je het dan niet gek dat ze er geen festivals mee aandoen dan? Een tour met deze productie zal er wel opzitten ja, maar een productioneel uitgeklede festivaltour zie ik nog gebeuren eigenlijk.

Users who are viewing this thread