Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Keane stond toch eerst als opener Noord? Waarom nu ineens zoveel hoger?
En Scooter (überhaupt op programma) en Borsato boven Lizzo?
Royal Blood staat te laag.
En Glenn Faria op Pinkpop?

Hartstikke leuk om ieders muzikale voorkeuren en wensen te lezen. Er is echter 1 persoon die continu in herhaling vervalt. Daar erger ik me aan. Steeds maar weer benadrukken dat het niet boeken van Pink, Taylor Swift of Billy Eilish dramatisch is gaat gewoon vervelen Timmetje! Hoe vaak ga je nog lopen klagen voordat er überhaupt 1 naam bekend is gemaakt?!

Moest je hier nou een speciale account voor aanmaken Dennis? :lol:

mainstage
Volbeat – Within Temptation – Evanescence – Disturbed – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Alter Bridge – Deftones – Supergrass – Danko Jones

Danny Vera op een metaldag. Op dit moment ben je ons toch gewoon aan het trollen?

nou, het zit eigenlijk zo, ik denk dat de Nederlandse acts Within Temptation, Kensington en Borsato zo'n dusdanige status hebben dat ze mainstage sub kunnen staan.
Ik denk dat Scooter een serieuze kandidaat is als Noord afsluiter. Zeker na waar hij afgelopen zomer allemaal gestaan heeft, tourt volgend jaar weer, Pinkpop lijkt me logisch gevolg.
Danny Vera past imo met zijn Amerikana, stemgeluid en sound,perfect op een dag waar Volbeat afsluit. Als mainstage opener lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk zelfs.
btw, Glen Faria, kan me heel goed voorstellen dat hij er staat. Misschien neemt hij nog wat flinke namen mee als gast?

(btw Timmetje, ik had nergens Keane als opener Noord staan zo ver ik herinner? Volgens mij telkens laatste 2 spots Noord of positie main-sub of voor main-sub.)

Maar, het is maar mijn voorspelling hoor...
Gezien van wie welk commentaar komt, nog vrij realistisch opgezet dus ;)

Gezien van wie welk commentaar komt, nog vrij realistisch opgezet dus ?
Met al je Pinkpop-ervaring moet je intussen beter weten dat die line-up complete quatsch is en een zeer sterke vooringenomenheid en bias bevat.

DennisvdBr wrote:
mainstage
Volbeat – Within Temptation – Evanescence – Disturbed – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Alter Bridge – Deftones – Supergrass – Danko Jones

Danny Vera op een metaldag. Op dit moment ben je ons toch gewoon aan het trollen?

Danny Vera zie ik nog best op PP staan, maar zo gefocust op metal / harde rock op beide podia gaat PP echt niet boeken. Al deze namen kunnnen best op PP staan, maar nooit allemaal op 1 dag.

Mijn voorspelling voor Pinkpop 2020:

Vrijdag: Eminem/Taylor Swift , Billie Eilish, Lewis Capaldi
Zaterdag: Muse, Volbeat, Kaiser Chiefs, Kensington
Zondag: Coldplay, Imagine Dragons, Anderson .Paak

Ik ga ook mijn voorspelling voor de (sub) headliners iets omgooien

Vrijdag :Eminem/Taylor Swift, Lewis Capaldi, Anderson. Paak
Zaterdag: Red Hot Chili Peppers, Within Temptation, One Republic
Zondag: AC/DC, Volbeat, kensington

Taylor Swift hou ik nog steeds in mijn voorspelling omdat ik gok dat pinkpop haar toch nog gaat boeken

Het kan qua headliners nog redelijk veranderen omdat we nog niet weten wat er allemaal gaat touren. Maar ik vermoed dat ze alledrie komen uit het volgende rijtje: GnR Muse Coldplay RHCP Volbeat Miley Cyrus Beyonce Artic Monkeys The Killers Florence and the Machine Kensington.
Schiet er maar op!! Altijd leuk :wink:

Het kan qua headliners nog redelijk veranderen omdat we nog niet weten wat er allemaal gaat touren. Maar ik vermoed dat ze alledrie komen uit het volgende rijtje: GnR Muse Coldplay RHCP Volbeat Miley Cyrus Beyonce Artic Monkeys The Killers Florence and the Machine Kensington.
Schiet er maar op!! Altijd leuk
1f609.svg

Guns 'N Roses/Muse, Red Hot Chili Peppers (alsjeblieft?) en Beyoncé. Gaat je budget, maar heb je wel drie leuke headliners.
Hier hoop ik op dan, met Beyoncé het minst graag, maar dat ligt natuurlijk aan mijn persoonlijke voorkeur.

Verder niet een heel verkeerd lijstje, maar The Killers, Florence and The Machine, Kensington en Volbeat (in mindere mate) zijn niet headlinerwaardig. Hoe kom je daar zo bij, als ik vragen mag?

Verder niet een heel verkeerd lijstje, maar The Killers, Florence and The Machine, Kensington en Volbeat (in mindere mate) zijn niet headlinerwaardig. Hoe kom je daar zo bij, als ik vragen mag?

The Killers heeft al Pinkpop geheadlined toch? En dit jaar nog het grootste festival ter wereld (waar ze een propvol veld lokten). Ook Florence is gewoon een headliner, al weet ik niet hoe groot ze is in Nederland. In België nog altijd heel groot.

wenteldave wrote:

The Killers heeft al Pinkpop geheadlined toch? En dit jaar nog het grootste festival ter wereld (waar ze een propvol veld lokten). Ook Florence is gewoon een headliner, al weet ik niet hoe groot ze is in Nederland. In België nog altijd heel groot.
The Killers hebben inderdaad al geheadlined. Zou ook niet mijn eerste keus zijn maar de mogelijkheid bestaat.
Florence is volgens mij bijna overal headliner tegenwoordig maar voor PP niet goed genoeg?? Ondanks dat hun populariteit misschien in Nederland wat achterblijft maar dat is denk ik geen reden om ze niet te laten headlinen.
Volbeat, ik geef toe misschien wel de minste uit het lijstje en voor PP ligt ook deze als headliner misschien niet echt voor de hand. Aan de andere kant moet je als festival misschien ook eens want anders kunnen en durven neerzetten als headliner. Ik zou er in dit geval wel een sterk dagprogramma en sub bijzetten.
Kensington, door velen hier gehaat echter met volgens mij nieuw album in de maak en het gemak waarmee ze concerten uitverkopen zou ik er niet van staan te kijken. Zijn enorm populair en kunnen zeker als sub geboekt worden en mogelijk meer al zien velen ze liever gaan als komen...
Maar los van iedereen zijn persoonlijke voorkeur zijn het allemaal wel namen die naar mijn mening samen met Coldplay GnR Beyoncé Artic Monkeys Muse Miley Cyrus en de RHCP gaan strijden voor een plek headliner. Iets anders zou ik niet kunnen bedenken op Iron Maiden na dan.. :wink:

Dan maar mijn eigen voorspelling...

Vrijdag
mainstage
Snollebollekes – The Opposites – Frans Bauer – Wolter Kroes – Nona
IBA Parkstadstage
Anouk – Lee Towers – Ilse DeLange
Brightlandsstage
The Partysquad – Snelle – Angerfist – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Tino Martin – Suzan & Freek – Diggy Dex

Zaterdag
mainstage
De Toppers - Marco Borsato – Glennis Grace doet Whitney Houston – Giel Beelen (DJ set) – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Frans Duijts – Gerard Joling (solo) – Marianne Weber – Tusky
Brightlandsstage
Rene Froger – Joe Buck – Noisia – Roxeanne Hazes
Stage 4
Frenna – Frank Sinatra (hologram) – Big2 – De Sjonnies

Zondag
mainstage
Volbeat - Kensington – Di Rect – BLØF – Maan – Nielson
IBA Parkstadstage
Django Wagner – Gebroeders Ko – WC Experience – Janse Bagge Bend – Urbanus
Brightlandsstage
De Jeugd van Tegenwoordig - Kraantje Pappie - The Dirty Daddies – Party Animals
Stage 4
Jannes – The Overslept – Blanks – Winne

Ik denk dat we na het succes van De Staat die Lowlands headlined, pinkpop het ook aandurft om een Nederlandse artiest heel hoog op het affiche te plaatsen.

Ook Florence is gewoon een headliner, al weet ik niet hoe groot ze is in Nederland. In België nog altijd heel groot.

De Nederlandse populariteit van Florence and the Machine vind ik lastig in te schatten gezien ze alleen met haar debuutalbum op Lowlands (2009) en Pinkpop (2010) stond. Na haar echte doorbraak heeft ze wel de Heineken Music Hall (2012) en Ziggo Dome (2015) (net) uitverkocht, maar niet meer op de Nederlandse festivals gestaan.

Opvallend toch wel, gezien het bij uitstek een festivalact is die veel mensen aanspreekt en een vol veld mee kan krijgen. Dit jaar na een wat tegenvallend album Ahoy niet uitverkocht. Denk niet dat we haar als headliner hoeven te verwachten op Pinkpop.

Users who are viewing this thread