Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr wrote:
dit vind ik nog steeds belachelijk!
laat dit meisje eerst eens uitgroeien.
op deze manier wordt ze keihard in de rug geduwd richting de club van 27…

ik vind het onverantwoord en onbegrijpelijk.

De cijfers liegen niet. Ze heeft genoeg repertoire om een volledige headline show te geven, trekt voller dan volle velden en doet heel goed voor de kaartverkoop. Het zou eigenlijk gek zijn om haar anno 2020 niet te laten afsluiten. Maar omdat het een jong meisje is zijn er opeens ontzettend veel mensen die het niet ‘snappen’. Was het onverantwoord en onbegrijpelijk geweest als het een jonge rockband was?

Ah!

Zoals de kritiek op Gretta van Fleet en hun hoge positie op Werchter dit jaar?

Ik ben het deels eens met Dennis. Dit gaat te snel voor haar. Volgende stap was sub op grote mainstream festivals geweest, alleen al door het simpele feit dat ze 1 EP en 1 album uit heeft. Genoeg repertoire heeft ze niet voor een volledige headline show. Je kon op Lowlands duidelijk merken dat ze het wel kan, maar gewoon niet genoeg afwisseling in de set om het lang genoeg interessant te houden. Geef haar de ruimte om rustig door te groeien ipv een ziggodome, los werchter event en headliner op verschillende festivals.

Ben benieuwd wanneer PP eens iets van zich laat horen. Net voor de start van de kaartverkoop zullen ze wel wat droppen hoop ik.

Ben benieuwd wanneer PP eens iets van zich laat horen. Net voor de start van de kaartverkoop zullen ze wel wat droppen hoop ik.
Als de voorverkoop 2 november is?

Dan zou ik gokken komende weken op woensdag middag of op een vrijdag 16 uur gelijk met Werchter?
Aangezien ik al drie headliners verwacht, denk ik dat de eerste headliner voor de herfstvakantie komt, vrijdag 11 oktober met datum voorverkoop.
De tweede headliner in de week na de herfstvakantie.
De derde headliner woensdag 30 oktober met details voorverkoop dag- en weekend kaarten.

Maar gewoon wilde gok.

Kereltje wrote:
Opvallend trouwens: ze is overal headliner.

(zie discussie van enkele weken terug)

Maar niet op mainstream festivals als rock Werchter en Pinkpop.
Want NOS Alive, Lolla Parijs en Boutique zijn geen mainstream festivals waar ook tienduizenden kaarten worden verkocht?

Ik vertrouw dat ze wel iets moois neer zullen zetten. Rock Werchter heeft ook Swift en Eilish laten gaan en hebben ook nog een hele line up te vullen.
Je bekijkt Rock Werchter te veel als een apart iets. Live Nation (wat hier een synoniem is voor RW) laat Swift en Eilish helemaal niet schieten, die maken er een aparte dag rond. Goed voor hun portemonnee ook.

De pre-sale zou toch de vaste pinkpop ganger de mogelijkheid moeten bieden om een ticket te kopen, voordat er een hele grote naam bekend is. Maak je Coldplay bekend voor die verkoop dan heb je weer hetzelfde probleem als bij stones, Springsteen.

Paddy wrote:

Kereltje wrote:
Opvallend trouwens: ze is overal headliner.

(zie discussie van enkele weken terug)

Maar niet op mainstream festivals als rock Werchter en Pinkpop.

Want NOS Alive, Lolla Parijs en Boutique zijn geen mainstream festivals waar ook tienduizenden kaarten worden verkocht?

rhcp wrote:
Ik vertrouw dat ze wel iets moois neer zullen zetten. Rock Werchter heeft ook Swift en Eilish laten gaan en hebben ook nog een hele line up te vullen.

Je bekijkt Rock Werchter te veel als een apart iets. Live Nation (wat hier een synoniem is voor RW) laat Swift en Eilish helemaal niet schieten, die maken er een aparte dag rond. Goed voor hun portemonnee ook.

Boutique pop up is een aparte dag, is iets totaal anders dan een vierdaags evenement. Boutique richt zich op een bepaalde doelgroep. Op RW wordt gemikt op een veel breder publiek.

Nooit opgevallen dat NOS qua programmering afwijkt van een RW of Pinkpop? Sluit qua programmering veel meer aan op Lowlands of BKS.

[...]

Boutique pop up is een aparte dag, is iets totaal anders dan een vierdaags evenement. Boutique richt zich op een bepaalde doelgroep. Op RW wordt gemikt op een veel breder publiek.

Nooit opgevallen dat NOS qua programmering afwijkt van een RW of Pinkpop? Sluit qua programmering veel meer aan op Lowlands of BKS.
Akkoord met je punt over Boutique, gewoon niet met je bericht dat Billie Eilish blijkbaar nog geen headliner is op grote mainstream festivals. Lolla Parijs had afgelopen jaren o. a. The Strokes, Twenty One Pilots, Gorillaz, Depeche Mode en The Killers. NOS Alive had The Cure, Foo Fighters, QOTSA, Arctic Monkeys en PJ. En daar staat Billie Eilish nu te headlinen, is dat dan zoveel anders dan op RW of Pinkpop? Misschien verwar je NOS Alive met NOS Primavera Porto, die zitten inderdaad meer in de richting van BKS.

NOS Alive ligt wat mij betreft helemaal in lijn met Rock Werchter qua programmering. Met het enige verschil dat RW gewoon nog meer grote namen (en een dag extra) heeft. Beide zijn mainstream ‘blockbuster’ festivals. Ook Pinkpop is zo’n blockbuster festival maar programmeert nog een stuk meer mainstream. (En gaat volgens mij iets minder de diepte in)

Zoals Thijs al zei, verwar je NOS Alive niet met NOS Primavera Sound?

Ook Pinkpop is zo’n blockbuster festival maar programmeert nog een stuk meer mainstream. (En gaat volgens mij iets minder de diepte in)
minder diepte?
minder jouw diepte misschien, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook met "stuk meer mainstream"?

mattman wrote:
Ook Pinkpop is zo’n blockbuster festival maar programmeert nog een stuk meer mainstream. (En gaat volgens mij iets minder de diepte in)

minder diepte?
minder jouw diepte misschien, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook met “stuk meer mainstream”?

Jij verkondigt dat Borsato en Scooter een hoge plek op het festival verdienen. Dat is m.i. muzikaal de diepgang van stoeptegel.

Daarbij mag denk ik ook wel gewoon gezegd worden dat Taylor Swift en Billie Eilish beiden een groot gemis zijn. Zouden beiden een van de meest relevante headliners van de laatste jaren zijn.

Maar goed, blijkbaar mag pas gezegd worden dat het kut is als we alle namen weten, dus ik wacht wel tot dan om aan te geven dat ze de plank (weer eens) hebben misgeslagen.

Billie Eilish en/of Taylor Swift had ik beide goede boekingen gevonden, en vooral erg interessant.

ik weet niet in hoeverre Metallica een serieuze optie was voor een headliner spot,. en of er spraken was van een Europese tour, maar James Hertfield gaat de afkick kliniek weer in,
en ze hebben hun tour door Australie en Nieuw-Zeeland uitgesteld,

geen idee voor hoelang hoor maar zag het voorbij komen.

DennisvdBr wrote:

mattman wrote:

minder diepte?
minder jouw diepte misschien, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook met “stuk meer mainstream”?

Jij verkondigt dat Borsato en Scooter een hoge plek op het festival verdienen. Dat is m.i. muzikaal de diepgang van stoeptegel.

Daarbij mag denk ik ook wel gewoon gezegd worden dat Taylor Swift en Billie Eilish beiden een groot gemis zijn. Zouden beiden een van de meest relevante headliners van de laatste jaren zijn.

Maar goed, blijkbaar mag pas gezegd worden dat het kut is als we alle namen weten, dus ik wacht wel tot dan om aan te geven dat ze de plank (weer eens) hebben misgeslagen.

Dat Swift en Eilish een groot gemis zijn, kun je nu prima vinden. Maar of het programma ruk is, dat kun je pas vinden als het programma bekend is. Dat is toch niet een hele gekke gedachte? Is wel een beetje hoe sommigen hier in de discussie zitten. Programma Pinkpop is per definitie ruk.

Oasiss wrote:

DennisvdBr wrote:

mattman wrote:

minder diepte?

Dat Swift en Eilish een groot gemis zijn, kun je nu prima vinden. Maar of het programma ruk is, dat kun je pas vinden als het programma bekend is. Dat is toch niet een hele gekke gedachte? Is wel een beetje hoe sommigen hier in de discussie zitten. Programma Pinkpop is per definitie ruk.

Door schande wordt men wijs. De laatste editie vond ik nog een redelijk positieve meevaller.

Ik denk dat het ook wel te verklaren is waarom er hier vaak negatief wordt gesproken over Pinkpop. De meesten op dit forum zijn meer bezig met muziek dan de gemiddelde persoon. Pinkpop is dan niet meer zo heel spannend. Ik heb afgelopen zomer drie grote festivals bezocht en als ik dan een top 5 van meest interessante optredens maak, komt geen enkel optreden op Pinkpop daarvoor in aanmerking.

Pinkpop is een beetje als droge rijst. Niks mis mee, het stilt honger, niemand vindt het echt vies, maar je kunt eigenlijk veel meer met rijst

Ik denk dat het ook wel te verklaren is waarom er hier vaak negatief wordt gesproken over Pinkpop. De meesten op dit forum zijn meer bezig met muziek dan de gemiddelde persoon. Pinkpop is dan niet meer zo heel spannend.
precies dit, maar misschien beter onder ogen zien dat Pinkpop niet (meer) het festival voor je is, ipv het steeds proberen te weerspiegelen hier?
Pinkpop is een beetje als droge rijst. Niks mis mee, het stilt honger, niemand vindt het echt vies, maar je kunt eigenlijk veel meer met rijst
mening...

Ik heb in ieder geval mijn voorspelling behoorlijk overhoop gegooid.
(Neil Young en Iron Maiden naar de reserve bank)
zeg maar een versie 2.0

Vrijdag
mainstage
Coldplay – Marco Borsato – Anderson .Paak – Charli XCX – Lewis Capaldi
IBA Parkstadstage
Scooter – Lizzo – Ilse DeLange - Dermot Kennedy
Brightlandsstage
Brian Fallon – Snelle – The Teskey Brothers – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Mammas Gun - Suzan & Freek – Tyler Childers – Joe Buck
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Volbeat – Within Temptation – Evanescence – Disturbed – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Alter Bridge – Deftones – Supergrass - Danko Jones
Brightlandsstage
Modeselektor - Tim Dawn – Laurence Jones – Roxeanne Hazes
Stage 4
Alfa Mist - Raven Age – Mell & Vintage Future – Wilson & Wakeman
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Guns N’ Roses – Kensington – Royal Blood - Sheppard – Nielson
IBA Parkstadstage
Keane – Billy Talent – Blackberry Smoke – Janse Bagge Bend – Inhaler
Brightlandsstage
Richie Hawtin – Sam Fender - Tyler Bryant & The Shakedown - Young Gun Silver Fox – Black Pumas
Stage 4
Blackwave – Hot Water Music – Blanks – Shooter Jennings
Garden of Love
?

Oasiss wrote:
Ik denk dat het ook wel te verklaren is waarom er hier vaak negatief wordt gesproken over Pinkpop. De meesten op dit forum zijn meer bezig met muziek dan de gemiddelde persoon. Pinkpop is dan niet meer zo heel spannend.

precies dit, maar misschien beter onder ogen zien dat Pinkpop niet (meer) het festival voor je is, ipv het steeds proberen te weerspiegelen hier?

Oasiss wrote:

mening…

Da's zeer zeker een mening, als het alleen maar om feiten ging hadden we geen 75 pagina's gevuld negen maanden voor het festival begint.

De conclusie dat Pinkpop eigenlijk niet (meer) mijn festival is, is ook een juiste. Neemt niet weg dat ik dat jammer vind en desondanks waarschijnlijk ook vorig jaar weer erbij ben.

Daarbij blijf ik erbij dat het ook een terechte constatering is dat Taylor Swift en Billie Eilish gewoon perfecte namen voor een festival als Pinkpop waren geweest en dat het dan sneu is dat ze daar naast grijpen. Ik durf te wedden dat in ieder geval 2 van de 3 headliners minder relevant zijn dan die twee.

zal Scooter daar maar in de plaats zetten.
Je kunt ook Sam Smith daar zetten maar als je écht reël wilt zijn neem je natuurlijk Iron Maiden.

Keane blijft lijstje na lijstje wel opschuiven qua plek naar boven, nu zijn ze al Noord-afsluiter. Voor je het weet zijn ze nog headliner.

Ik durf te wedden dat in ieder geval 2 van de 3 headliners minder relevant zijn dan die twee.
Gaat het echt om relevantie of gaat het gewoon om goede muzikale acts (daargelaten dat Swift en Ellish dat ook zouden zijn)? Ik neig toch naar het tweede.

Ik heb in ieder geval mijn voorspelling behoorlijk overhoop gegooid.
(Neil Young en Iron Maiden naar de reserve bank)
zeg maar een versie 2.0

Vrijdag
mainstage
Coldplay – Marco Borsato – Anderson .Paak – Charli XCX – Lewis Capaldi
IBA Parkstadstage
Scooter – Lizzo – Ilse DeLange – Dermot Kennedy
Brightlandsstage
Brian Fallon – Snelle – The Teskey Brothers – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Mammas Gun – Suzan & Freek – Tyler Childers – Joe Buck
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Volbeat – Within Temptation – Evanescence – Disturbed – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Alter Bridge – Deftones – Supergrass – Danko Jones
Brightlandsstage
Modeselektor – Tim Dawn – Laurence Jones – Roxeanne Hazes
Stage 4
Alfa Mist – Raven Age – Mell & Vintage Future – Wilson & Wakeman
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Guns N’ Roses – Kensington – Royal Blood – Sheppard – Nielson
IBA Parkstadstage
Keane – Billy Talent – Blackberry Smoke – Janse Bagge Bend – Inhaler
Brightlandsstage
Richie Hawtin – Sam Fender – Tyler Bryant & The Shakedown – Young Gun Silver Fox – Black Pumas
Stage 4
Blackwave – Hot Water Music – Blanks – Shooter Jennings
Garden of Love
?

Wat mij betreft een stuk beter dan de vorige voorspelling, maar:
-Volbeat.
-Supergrass zal eerder een BKS of DTRH aan doen mochten ze festivals spelen
-Guns N'Roses zie ik niet zo snel festivals spelen volgend zomer, eerder terug naar Goffertpark (of Malieveld)
-Scooter verwacht ik niet op Pinkpop, en mocht dat wel gebeuren vind ik het echt een dieptepunt voor MOJO
-Black Pumas kan wel hoger denk ik, de show in Paradiso verkocht zo goed dat er een tweede bij kwam
-Royal Blood komt nooit om zo'n lage slot te spelen. Ik zou ze omruilen met Keane
-Glen Faria/Shooter Jennings/Young Gun Silver Fox/Mell & Vintage Future/Joe Buck blijven voor mij nog onwaarschijnlijke boekingen

Users who are viewing this thread