DennisvdBr wrote:
Daantje wrote:
26.000 kaarten in een paar maand tijd verkopen voor toch wel een nette line up voor de vrijdag.
PoePoe, knap hoor.
Vind t eerlijk gezegd een matige en trage verkoop.
Om over de zaterdag & zondag maar te zwijgen.
dat is zo…
Het is wel waar dat dat al meer dagkaarten zijn, dan 1 dag afgelopen jaar.
Ik denk dat er wel ongeveer evenveel weekendkaarten verkocht zijn, rondom 30.000, vorig jaar 32.000. Misschien nu ook wel?
Waren er zaterdag en maandag 45.000 bezoekers, circa 13.000 dagkaarten. Zondag waren er 56.000, dus 24.000 dagkaarten. Dit jaar voor vrijdag dus al 2.000 meer.
Nou verwacht ik dit jaar zaterdag en zondag niet onder de 13.000 dagbezoekers. Wel moet ik toegeven dat ik voor de Volbeat/GnR dag veel meer verwacht had, veel meer!!! Misschien als er nog een paar namen bij komen, dat daar weer een verkoop-sprong gemaakt wordt?
Ik denk dat je iets te royaal bent m.b.t. de weekendkaarten. De vrijdag is waarschijnlijk objectief gezien gewoon de beste dag. Dan zou je 120 extra moeten betalen voor twee mindere dagen. De zaterdag heeft een m.i. interessante headliner, maar stelt verder weinig voor en hoewel de zondag wel meer in het “ouderwetse straatje” ligt, heeft iedereen die GnR had willen zien daar al twee keer de kans voor gehad de afgelopen twee jaren. Denk, los van mijn persoonlijke afkeer, dat zij nu niet heel veel kaarten meer verkopen. Mensen die fan zijn van Volbeat hebben de laatste jaren ook kans op kans gehad hen te zien, dus ook dan is een prijskaartje (te) fors.
Ik denk dat Pinkpop in de handjes mag klappen als er weer twee dagen 45.000 mensen aanwezig zijn en een dag 56.000.