Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Daantje wrote:
26.000 kaarten in een paar maand tijd verkopen voor toch wel een nette line up voor de vrijdag.
PoePoe, knap hoor.
Vind t eerlijk gezegd een matige en trage verkoop.
Om over de zaterdag & zondag maar te zwijgen.

dat is zo…

Het is wel waar dat dat al meer dagkaarten zijn, dan 1 dag afgelopen jaar.
Ik denk dat er wel ongeveer evenveel weekendkaarten verkocht zijn, rondom 30.000, vorig jaar 32.000. Misschien nu ook wel?
Waren er zaterdag en maandag 45.000 bezoekers, circa 13.000 dagkaarten. Zondag waren er 56.000, dus 24.000 dagkaarten. Dit jaar voor vrijdag dus al 2.000 meer.
Nou verwacht ik dit jaar zaterdag en zondag niet onder de 13.000 dagbezoekers. Wel moet ik toegeven dat ik voor de Volbeat/GnR dag veel meer verwacht had, veel meer!!! Misschien als er nog een paar namen bij komen, dat daar weer een verkoop-sprong gemaakt wordt?

Ik denk dat je iets te royaal bent m.b.t. de weekendkaarten. De vrijdag is waarschijnlijk objectief gezien gewoon de beste dag. Dan zou je 120 extra moeten betalen voor twee mindere dagen. De zaterdag heeft een m.i. interessante headliner, maar stelt verder weinig voor en hoewel de zondag wel meer in het "ouderwetse straatje" ligt, heeft iedereen die GnR had willen zien daar al twee keer de kans voor gehad de afgelopen twee jaren. Denk, los van mijn persoonlijke afkeer, dat zij nu niet heel veel kaarten meer verkopen. Mensen die fan zijn van Volbeat hebben de laatste jaren ook kans op kans gehad hen te zien, dus ook dan is een prijskaartje (te) fors.

Ik denk dat Pinkpop in de handjes mag klappen als er weer twee dagen 45.000 mensen aanwezig zijn en een dag 56.000.

DennisvdBr wrote:

Daantje wrote:
26.000 kaarten in een paar maand tijd verkopen voor toch wel een nette line up voor de vrijdag.
PoePoe, knap hoor.
Vind t eerlijk gezegd een matige en trage verkoop.
Om over de zaterdag & zondag maar te zwijgen.

dat is zo…

Het is wel waar dat dat al meer dagkaarten zijn, dan 1 dag afgelopen jaar.
Ik denk dat er wel ongeveer evenveel weekendkaarten verkocht zijn, rondom 30.000, vorig jaar 32.000. Misschien nu ook wel?
Waren er zaterdag en maandag 45.000 bezoekers, circa 13.000 dagkaarten. Zondag waren er 56.000, dus 24.000 dagkaarten. Dit jaar voor vrijdag dus al 2.000 meer.
Nou verwacht ik dit jaar zaterdag en zondag niet onder de 13.000 dagbezoekers. Wel moet ik toegeven dat ik voor de Volbeat/GnR dag veel meer verwacht had, veel meer!!! Misschien als er nog een paar namen bij komen, dat daar weer een verkoop-sprong gemaakt wordt?

Ik denk dat je iets te royaal bent m.b.t. de weekendkaarten. De vrijdag is waarschijnlijk objectief gezien gewoon de beste dag. Dan zou je 120 extra moeten betalen voor twee mindere dagen. De zaterdag heeft een m.i. interessante headliner, maar stelt verder weinig voor en hoewel de zondag wel meer in het “ouderwetse straatje” ligt, heeft iedereen die GnR had willen zien daar al twee keer de kans voor gehad de afgelopen twee jaren. Denk, los van mijn persoonlijke afkeer, dat zij nu niet heel veel kaarten meer verkopen. Mensen die fan zijn van Volbeat hebben de laatste jaren ook kans op kans gehad hen te zien, dus ook dan is een prijskaartje (te) fors.

Ik denk dat Pinkpop in de handjes mag klappen als er weer twee dagen 45.000 mensen aanwezig zijn en een dag 56.000.

Ik heb de Guns op TW Classic gezien in 2017 en ik vond het geweldig. Had ze graag dit jaar ook weer gezien maar heb besloten om voor de tweede keer naar een concert van Paul McCartney te gaan, ook op TW Classic, wat op exact dezelfde dag valt als GNR op Pinkpop. Tuurlijk hij staat 29 mei in Eindhoven maar ik vind het Werchterveld iets magisch hebben waardoor de beleving voor mij specialer is. Bovendien krijg je op TW ook Crowded House, Sinead, Killers en Kaiser Chiefs erbij ...

Daarover gesproken, ik heb echt wel het vermoeden dat TW dagjesmensen van de Pinkpop-zondag afsnoept, tuurlijk beide ander genre (hardrock of pop) maar beide in de classic range en met enorme hoeveelheden fans. Er zullen vast wel meer mensen zijn die net zoals ik een bewuste keuze moeten maken .. Denk dat alleen de mensen die enkel geïnteresseerd zijn in hardrock direct voor Pinkpop kiezen op die zondag. Daarnaast heeft GNR inderdaad aardig veel in Nederland/België gespeeld de afgelopen jaren dus zal het een minder groot ticketcanon zijn dan wanneer ze in 2017 gestrikt waren.

En kun je op de zondag ook naar Aerosmith (plus oa Deep Purple, Deftones en 3 Doors Down) in Dessel.

Wat ik zo als verbeterpunt bij elkaar kan opsommen voor Pinkpop, afgaande wat hier allemaal voorbij is gekomen.

Wat Pinkpop (naar mijn mening) anders zou kunnen doen:
- het aantal bezoekers terug naar 60.000, 25.000 per dag en 35.000 weekend.
- de toiletgroepen vergroten.
- de barren rond de singelbaan (en de bar bij Stage 4) ook voorzien van raptaps voor de piekmomenten
- in het grasgedeelte achter de "PINKPOP"-letters tot de singelbaan zitbankjes plaatsen
- de dagkaarten terugbrengen naar 100 euro ( -10 euro)
- de weekendkaarten terugbrengen naar 205 euro en de camping los verkopen voor 25 euro per campingticket.

Ik denk dat dan al een slag gemaakt word.
Je ziet ook dat na in 2018 de prijsverhoging te ver is doorgezet en het bezoekersaantal is verhoogd naar 70.000.
Dat pakte met Pearl Jam, Mars en Foo's nog goed uit, voor de verkoopcijfers, juist door die headliners. Met >60.000 bezoekers als "uitverkocht" in de boeken.
Maar voor 2019 en nu in 2020 denk ik dat je kan concluderen dat het in 2017 beter ging. Maar ook 2016, 2015 en 2014 gingen als uitverkocht de boeken in.
Dus mijn conclusie is dat de verandering in 2018, in 2018 toevallig goed uitpakte, maar geen garantie was voor de jaren er na.
( ter info, in 2017 was het nog 195 voor weekend en 95 voor dagkaarten, met maar 30.000 dagkaarten en 30.000 weekend.)

Floor Jansen haar vaste decor van metal, folk en pakkende melodieën wordt tijdens Pinkpop uitgebreid: de metalzangeres neemt namelijk haar collega-Beste Zanger Henk Poort en de Marcel Fisser band mee naar Landgraaf op zaterdag 20 juni!

Staat op FB

Uitverkocht zou gewoon moeten betekenen dat alle beschikbare kaartjes zijn verkocht. Dit wordt overal gehanteerd, ook bij Ajax.

Uitverkocht zou gewoon moeten betekenen dat alle beschikbare kaartjes zijn verkocht. Dit wordt overal gehanteerd, ook bij Ajax.

Haha inderdaad. Wanneer je nog kaarten kan kopen, is het niet uitverkocht. Simple as that.

Als ik in de bakker nog een brood zie liggen, moeten ze niet vertellen dat de broden uitverkocht zijn.

Floor Jansen haar vaste decor van metal, folk en pakkende melodieën wordt tijdens Pinkpop uitgebreid: de metalzangeres neemt namelijk haar collega-Beste Zanger Henk Poort en de Marcel Fisser band mee naar Landgraaf op zaterdag 20 juni!

Staat op FB
Best opvallend dat Tim Akkerman niet genoemd wordt hierin... Zou hij zelf nog er bij komen (op een andere dag), zou ik niet gek vinden ook

Ze trad tijdens haar zaalshows ook met Poort op. Volgens mij niet met Akkerman. Zou daar niet teveel achter zoeken. :)

Wat ik zo als verbeterpunt bij elkaar kan opsommen voor Pinkpop, afgaande wat hier allemaal voorbij is gekomen.

Wat Pinkpop (naar mijn mening) anders zou kunnen doen:
– het aantal bezoekers terug naar 60.000, 25.000 per dag en 35.000 weekend.
– de toiletgroepen vergroten.
– de barren rond de singelbaan (en de bar bij Stage 4) ook voorzien van raptaps voor de piekmomenten
– in het grasgedeelte achter de “PINKPOP”-letters tot de singelbaan zitbankjes plaatsen
– de dagkaarten terugbrengen naar 100 euro ( -10 euro)
– de weekendkaarten terugbrengen naar 205 euro en de camping los verkopen voor 25 euro per campingticket.

Ik denk dat dan al een slag gemaakt word.
Je ziet ook dat na in 2018 de prijsverhoging te ver is doorgezet en het bezoekersaantal is verhoogd naar 70.000.
Dat pakte met Pearl Jam, Mars en Foo’s nog goed uit, voor de verkoopcijfers, juist door die headliners. Met >60.000 bezoekers als “uitverkocht” in de boeken.
Maar voor 2019 en nu in 2020 denk ik dat je kan concluderen dat het in 2017 beter ging. Maar ook 2016, 2015 en 2014 gingen als uitverkocht de boeken in.
Dus mijn conclusie is dat de verandering in 2018, in 2018 toevallig goed uitpakte, maar geen garantie was voor de jaren er na.
( ter info, in 2017 was het nog 195 voor weekend en 95 voor dagkaarten, met maar 30.000 dagkaarten en 30.000 weekend.)

Maar je vergeet het belangrijkste verbeterpunt: boekers met meer ballen (m/v)!! Niet zo’n veilige slappe hap meer.

Maar je vergeet het belangrijkste verbeterpunt: boekers met meer ballen (m/v)!! Niet zo’n veilige slappe hap meer.
Slappe hap?????????????????

Nee, gewoon dit "soort" line-up blijven doen...
Voor de ballen die jij bedoelt ga je maar naar DTRH, BKS of Werchter!

Dr. Hannibal wrote:

Slappe hap?????????????????

Nee, gewoon dit “soort” line-up blijven doen…

Heb je mn bericht vorige pagina überhaupt gelezen? Lijkt er niet op. Anders zou je wel beter begrijpen wat ik bedoel, in plaats van doen alsof je begrijpt wat ik bedoel terwijl je plank totaal mis slaat.

Oh en de volgende keer dat je 17 vraagtekens gebruikt kun je overwegen er een vraag voor te zetten. Nu slaat het namelijk nergens op.

Dr. Hannibal wrote:

Dat is het hele punt juist: Dat doen de meeste mensen dan ook al. Vandaar dat de ticketverkoop voor Pinkpop met het jaar blijft teruglopen. Als PP daar verandering in wil krijgen is het juist belangrijk ook wat spannender te gaan boeken en meer risicos te nemen. Stilstand is achteruitgang.

DennisvdBr wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Dat is het hele punt juist: Dat doen de meeste mensen dan ook al. Vandaar dat de ticketverkoop voor Pinkpop met het jaar blijft teruglopen. Als PP daar verandering in wil krijgen is het juist belangrijk ook wat spannender te gaan boeken en meer risicos te nemen. Stilstand is achteruitgang.

Je maakt het wel erg dramatisch. Met hetzelfde recept verkocht pinkpop in 2017 en 2018 uit.

Users who are viewing this thread