Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Pinkpop komt met teaser. Denk dat er nu geen namen meer komen voor de verkoop start.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
742
445
Pinkpop plaatst nu dit bericht op FB:

Voila, hierbij de teaser met hierin de eerste 18 namen voor Pinkpop 2020 - Official. De ticketverkoop van Pinkpop 2020 start aanstaande zaterdag 23 november om 10.00 uur. Meer info via www.pinkpop.nl/tickets

Zou dat betekenen dat de derde headliner niet meer voor zaterdag wordt bekend gemaakt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
Pinkpop plaatst nu dit bericht op FB:

Voila, hierbij de teaser met hierin de eerste 18 namen voor Pinkpop 2020 – Official. De ticketverkoop van Pinkpop 2020 start aanstaande zaterdag 23 november om 10.00 uur. Meer info via http://www.pinkpop.nl/tickets

Zou dat betekenen dat de derde headliner niet meer voor zaterdag wordt bekend gemaakt.

@Timmetje Kom er maar in
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
BcMrMaybe, ik quote mijn bericht even van de vorige pagina.

Lijkt er trouwens op dat wat ik gisteren zei (helaas) niet uit lijkt te komen. Info lijkt toch niet te kloppen, waarschijnlijk geen Timberlake op Stadspark. Valt de rest wat gezegd is ook mee weg. Maakt wel nieuwsgierig naar de Stadspark aankondiging van vandaag.

Verwacht de derde headliner ook niet meer voor de vvk.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
607
586
Ik denk dat het ook slimmer is om met de derde headliner te wachten zodat de kaartverkoop tzt weer een boost kan krijgen :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
eerlijk is eerlijk...

ik heb niet echt schrik voor deze verkoop zaterdag
denk wel dat er 15.000 a 20.000 weekend kaarten uit gaan.
ben wel benieuwd naar de kaarten voor de dagen.
Die vrijdag is toch wel al goed voor minstens 20 a 25 duizend kaarten, met RHCP, Keane en Kensington.
Post Malone, Crowded House en Danny Vera zal wel 10 a 15 duizend wegzetten voor zaterdag.
De zondag heeft met Volbeat, Disturbed heeft minder namen staan en headliner ontbreekt, maar hier kan ook wel 10 a 15 duizend verkocht worden.

Kortom, mijn verwachting, aanstaande weekend rondom de helft verkocht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Ik denk dat het gros van de mensen de derde headliner en het dagprogramma afwacht en dat alleen de vaste Pinkpopgangers, RHCP en Malone fans kaartjes gaan scoren. Algemene tendens lijkt iig ''we wachten even af'' te zijn en met Swift (en waarschijnlijk McCartney) in hetzelfde weekend op Werchter, Stadspark Live en Graspop is er behoorlijk wat concurrentie in hetzelfde weekend.

Denk iig niet dat het moeilijk wordt om een kaartje te scoren.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Zal geen storm lopen.
Heel veel mensen wachten op de zondag headliner denk ik.

Idd 13:45 uur komt stadspark met de namen. Benieuwd.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Denk dat je die vrijdag iets te hoog inschat. RHCP is leuk, maar niet de Wow headliner en laatste keer in 2016 geweest. Keane krijgt de Afas nog niet eens uitverkocht, 6ooo man.
Kensington staat op elk festival
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Idd 13:45 uur komt stadspark met de namen. Benieuwd.
ben benieuwd WIE ?

afvaller Pinkpop dus... jammer, maar allicht intressant voor Bospop, vorig jaar " deelde" ze Sting samen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
eerlijk is eerlijk…

ik heb niet echt schrik voor deze verkoop zaterdag
denk wel dat er 15.000 a 20.000 weekend kaarten uit gaan.
ben wel benieuwd naar de kaarten voor de dagen.
Die vrijdag is toch wel al goed voor minstens 20 a 25 duizend kaarten, met RHCP, Keane en Kensington.
Post Malone, Crowded House en Danny Vera zal wel 10 a 15 duizend wegzetten voor zaterdag.
De zondag heeft met Volbeat, Disturbed heeft minder namen staan en headliner ontbreekt, maar hier kan ook wel 10 a 15 duizend verkocht worden.

Kortom, mijn verwachting, aanstaande weekend rondom de helft verkocht.

Ik denk dat je wat te optimistisch bent....als er kaarten verkocht worden gaan de dagkaarten van zaterdag er waarschijnlijk sneller uit dan die van de vrijdag
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Niet veel RHCP fans hebben iets met Post Malone
Niet veel Post Malone fans hebben iets met RHCP
Derde headliner is nog niet bekend.

Ik denk dat er maximaal 10.000 weekendkaarten uit gaan, maar waarschijnlijk minder. Maakt niet uit, komt wel weer goed als 80-90% van het programma, inclusief de laatste headliner, bekend is gemaakt...

Dagkaarten is niet in te schatten. Acht namen voor vrijdag bekend, en slechts 5 voor zaterdag en zondag. Daarbij lastig in te schatten hoeveel kaarten RHCP en Post Malone omzetten voor een Pinkpop dag van 110 euro...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Niet veel RHCP fans hebben iets met Post Malone
Niet veel Post Malone fans hebben iets met RHCP
Derde headliner is nog niet bekend.

Ik denk dat er maximaal 10.000 weekendkaarten uit gaan, maar waarschijnlijk minder. Maakt niet uit, komt wel weer goed als 80-90% van het programma, inclusief de laatste headliner, bekend is gemaakt…

Dagkaarten is niet in te schatten. Acht namen voor vrijdag bekend, en slechts 5 voor zaterdag en zondag. Daarbij lastig in te schatten hoeveel kaarten RHCP en Post Malone omzetten voor een Pinkpop dag van 110 euro…

Dit lijkt me een veel realistischere gedachte.

Ben wel ergens benieuwd hoe het stapsgewijs bekend maken en al in november met de verkoop starten zich gaat laten zien in de verkoop.
Vorig jaar vielen de verkoopcijfers tegen. Vooralsnog zie ik weinig aanleiding dat het dit jaar beter gaat zijn (in deze bedoel ik met beter, meer).
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Zeker niet. 2 redenen voor een vroegere bekendmaking en ticketverkoop:
1. Vaste Pinkpop gangers de kans geven om hun ticket te kopen zonder stress. Met dit programma zal er zeker geen stress zijn. Dat heb je alleen bij The Stones en Springsteen en U2 , denk ik. Want 2 jaar terug had je FF en PJ en dat gaf nog geen problemen.
2. Mensen die keuzes maken tussen Pinkpop en andere festivals, vroeger was dat altijd de keuze ga ik naar Pinkpop of Werchter. De echte festivalganger, die meerdere festivals doet laat Pinkpop al een paar jaar links liggen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.900
Daantje wrote:
Idd 13:45 uur komt stadspark met de namen. Benieuwd.

ben benieuwd WIE ?

afvaller Pinkpop dus… jammer, maar allicht intressant voor Bospop, vorig jaar ” deelde” ze Sting samen.

Van Morrison misschien. Komt net met eerste datum in juli.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Zeker niet. 2 redenen voor een vroegere bekendmaking en ticketverkoop:
1. Vaste Pinkpop gangers de kans geven om hun ticket te kopen zonder stress. Met dit programma zal er zeker geen stress zijn. Dat heb je alleen bij The Stones en Springsteen en U2 , denk ik. Want 2 jaar terug had je FF en PJ en dat gaf nog geen problemen.
2. Mensen die keuzes maken tussen Pinkpop en andere festivals, vroeger was dat altijd de keuze ga ik naar Pinkpop of Werchter. De echte festivalganger, die meerdere festivals doet laat Pinkpop al een paar jaar links liggen.

Precies, het is in mijn ogen slechts (daarmee geen slecht idee) mooi voor de écht vaste bezoek. Dit jaar maakt het niet uit, maar als ze nog een keer U2 weten te strikken, misschien wel.

Verder is het voor de mensen die serieus een afweging maken tussen Pinkpop en Werchter, toch zo dat ik heel weinig aanleiding zie om dan voor Pinkpop te kiezen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken