Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Gaat de meeting zaterdag rond 12 uur nog door? En dan meeten links van de mainstage? Zal misschien meer half 1 worden aangezien het terrein om 12 uur net open is.
nou, als dat het is, dan zal ik er zijn.
Daarna sowieso naar de tent, wil daar even na 13 uur staan. Links achter, net binnen, bij de in/uitgang van de tent. Mt Atlas wil ik absoluut bij zijn. Opener en muziek bevalt me heel goed. Wat ik tot nu van ze gezien heb beloofd ook veel goeds. De 3D geprinte gitaar van Brightlands wil ik ook wel aan het werk zien!
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
O man Jamiroquai.. Daar kijk ik dus echt mega naar uit voor mij de verrassing in de line up dit jaar.

Ben idd wel echt super benieuwd hoe deze act valt
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Als er één festival is waar Jamiroquai goed valt dan is dat Pinkpop wel, volgens mij (puur gevoelsmatig). :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Mijn spoorboekje (alleen maandag, hoewel ik het op de andere 2 dagen ook wel makkelijk gevuld zou krijgen):

The Bosshoss (lekker begin van de dag, Indian Askin is me te 'hipsterig')
Coldrain (geen grote fan van metalcore, maar wil het wel een kans geven, en Jett Rebel is me iets te aanstellerig)
Bring Me The Horizon (idem als Coldrain, voor zover BMTH nog metalcore genoemd mag worden)
The 1975 (leuke act, heeft me zeker overtuigd, met name 'Love it if we made it')
Tenacious D (heb ik gewoon een enorm zwak voor, hoewel ik ook heel erg graag The Pretenders had gezien; sluit niet uit dat we toch nog een stukje daarvan mee gaan pikken)
Palaye Royale (verrassend leuke band, en Slash kan ik twee weken later nog op Graspop zien; heel misschien ook nog even kijken naar de Surprise Act)
Dropkick Murphys (geweldig feestje altijd; First Aid Kit had ik, en zeker mijn vrouw, ook graag willen zien, maar deze clash is dus inmiddels opgelost; Duncan Laurence hoeft voor ons niet echt, hoewel ik prima begrijp dat ie er staat)
Bastille/DeWolff (momentbeslissing; Bastille niet bepaald mijn favoriet, sommige nummers zelfs ronduit irritant *kuch*thingswelostinthefire*kuch*, maar vrouwlief vind het toch best wel leuk, en we kunnen DeWolff paar weken later nog op ParkCity Live zien)
Major Lazer (leuke dance-act, hoewel we waarschijnlijk al vroeg weggaan om een mooi plekje te vinden voor FM)
Fleetwood Mac (mijn vrouw is groot fan, en ook ik zou ze graag van mijn bucket-list afstrepen; na bekendmaking al besloten dagkaarten te kopen, zonder rest van programma te weten, dat uiteindelijk ook nog heel goed blijkt te zijn)

Voor de vorm nog de mooiste acts voor de andere 2 dagen:
Zaterdag: Golden Earring, George Ezra, Halestorm, Jamiroquai, Elbow
Zondag: White Lies, Rowwen Hèze, Die Antwoord, The Cure
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Nog een klein vraagje, aangezien het ernaar uit ziet dat ik aardig wat heen en weer moet lopen tussen IBA en Stage 4, en al enkele jaren niet meer als bezoeker op Pinkpop ben geweest: is er een shortcut tussen deze podia (via kalm-aan-laan ofzo)?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nog een klein vraagje, aangezien het ernaar uit ziet dat ik aardig wat heen en weer moet lopen tussen IBA en Stage 4, en al enkele jaren niet meer als bezoeker op Pinkpop ben geweest: is er een shortcut tussen deze podia (via kalm-aan-laan ofzo)?

nee...
alleen via de trap.
Vorig jaar was het soms geen doorkomen aan bij de trap, of veel te druk bij Stage 4.
Ik verwacht toch minder mensen die blijven hangen op de trap dit jaar, gezien de verwachting van de bezoekers aantallen. Dat was vorig jaar ronduit vervelend hoe daar bijna géén doorkomen was.

Gek genoeg, dit jaar geen Stage 4 act in de planning voor mij, enkel maar 4 in Brightlands. Ben zelf veel links op het terrein dus. Aan de wandel tussen main en IBA.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
602
580
Nog een klein vraagje, aangezien het ernaar uit ziet dat ik aardig wat heen en weer moet lopen tussen IBA en Stage 4, en al enkele jaren niet meer als bezoeker op Pinkpop ben geweest: is er een shortcut tussen deze podia (via kalm-aan-laan ofzo)?

Je kunt inderdaad via de kalm aan laan lopen, maar als het daar eeg druk is, schiet je er weinig mee op. Ligt er dus net aan hoe de stroom mensen loopt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
oh, echt via de kalm aan laan, dat was helemaal voetje voetje geschuifel afgelopen jaar, sta je vervolgens aan het einde weer voor de trap...


wat betreft het weer, de maandag is nog te wisselvallig.
zoals het er nu uitziet, eerste 4 a 5 uur van het festivalprogramma in de regen...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.025
3.706
Laten we het erop houden dat maandag nog wel even duurt. Verder is het zaterdag ook gewoon kut, 18 graden met forse wind. Zondag lijkt de enige ‘prima’ dag te worden, laat dat dan net de dag zijn waarbij ik veelal in de tent/stage 4 sta. Shit happens.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.025
3.706
Waarom kouder dan verwacht? Dit is toch juist wat ze verwachten dan nu?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Laten we het erop houden dat maandag nog wel even duurt. Verder is het zaterdag ook gewoon kut, 18 graden met forse wind. Zondag lijkt de enige ‘prima’ dag te worden, laat dat dan net de dag zijn waarbij ik veelal in de tent/stage 4 sta. Shit happens.
18 / 19 graden en droog, dat is voor mij een fatsoenlijke huiskamer temperatuur.
Gewoon truitje of vestje mee.

Ik heb wel eens met 16 graden hele dag met regenjas in de regen gestaan, dus is pas vervelend.

Dit is wat mij betreft niet te koud, het is zeker niet te warm en belangrijker nog het is droog.
Dat is gewoon helemaal prima als je mij vraagt.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Hierbij ook mijn definitieve spoorboekje

In het vet gedrukt de must see’s die ik sowieso ga bekijken. De rest is de persoonlijke voorkeur voor dat tijdslot, maar geen must…


ZA: Mt. Atlas - Bazart - Golden Earring - Badflower - Cage the Elephant - Anouk - Halestorm - Jamiroquai - Elbow - Mumford & Sons

ZO: Kraantje - White Lies - The Kooks - Rowwen Héze - Krezip - Miles Kane - Lenny Kravitz - Die Antwoord - The Cure - Armin

MA: Bosshoss - Coldrain - Bring me the Horizon - The 1975 - Tenacious D - Slash & Myles - Dropkick - DeWolff - Major Lazer - Fleedwood


Zo te zien dus toch 3x Brightlands en 3x Stage 4 dit jaar. Alhoewel de enige must see op deze podia Halestorm is…
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Heeft iemand al zijn treinretoutje via tickenmaster binnen gekregen?
1f914.svg

Heb Ticketmaster een berichtje gedaan, deze ochtend worden ze verstuurd. Het was een beetje vertraagd.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik vind het altijd wel knap dat men een definitief spoorboekje kan maken. Loopt alles dan ook écht zo zoals gepland? In de 10 jaar dat ik op festivals kom, heb ik nog geen enkele keer mijn aan het blokkenschema gehouden wat ik vooraf heb ingevuld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zo te zien gaan wij heel veel dezelfde acts zien rickhuissen.

Wel aardig dat ik weer iemand zie met Mt Atlas in de planning.
Om niet geheel in een "support your locals" praatje tevervallen, doe ik toch een aansporing...
Mensen, ga dat zien! Boys raggen straks keihard de nieuwe Brightlands open, oke je moet van dit soort muziek houden natuurlijk...
Ze winnen Nu of Nooit en mogen Pinkpop openen als één van de prijzen, een hele dikke aanmoediging om door te groeien.
Zanger en drummer zitten ook in de band The Ten Bells, die in 2017 ook Pinkpop opende.
Nu of Nooit winnaars op Pinkpop is een mooier traditie om in eer te houden.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik vind het altijd wel knap dat men een definitief spoorboekje kan maken. Loopt alles dan ook écht zo zoals gepland? In de 10 jaar dat ik op festivals kom, heb ik nog geen enkele keer mijn aan het blokkenschema gehouden wat ik vooraf heb ingevuld.

Nee, je haalt zo'n planning in de praktijk nooit joh. Het enige waar het woord definitief voor staat, is dat dit definitief de namen zijn die ik per tijdslot, dus per keuze tussen 2 namen, zou willen zien. Er zijn dan een aantal must see's die je waarschijnlijk ook wel daadwerkelijk ziet. Tijdens die andere namen ga je eten, drinken, luieren, pissen, slapen, ouwehoeren of iets anders, alleen weet je van tevoren niet waar of wanneer. Ik vul dus bijvoorbeeld wel zo'n Kraantje Pappie in, maar ben waarschijnlijk pas op het terrein als die gast al klaar is met optreden...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken