Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nou, mening is mening...
Positieve inbreng in het forum of negatieve inbreng blijft afhankelijk van de mening.
Onze meningen staan loddrecht op elkaar, prima.

Maar moet wel zeggen, doordat je met de laagst mogelijke ticketswapwaarde "mijn" festival binnenkomt met zo veel commentaar op alles en nogwat op het festival, vraag ik me af of zelfs de laagste itcketswapwaarde een waardevolle besteding voor je is... maar dat is mijn mening

verder, wel fijn dat er ook zo af en toe eyeopener reacties gegeven worden
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Even voor de gezelligheid: de weersverwachting gaat weer de goede kant op, minder regen, meer zon.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.237
4.512
Deze hele sectie is eigenlijk kort samen te vatten. Aan de ene kant heb je Dennis, die eigenlijk alles loopt de verdedigen en goedpraten wat Pinkpop betreft. Aan de andere kant Tim, waarvan eigenlijk alle berichten wel een lading kritiek bevatten. Tussendoor een hele hoop van berichten van mensen die ofwel meer naar Dennis ofwel meer naar Tim neigen.

Heb zelf wel weer zin volgend weekend. Beetje jammer dat het weer vooralsnog dikke puin is. Wat beleving betreft, Pinkpop zou ik nooit bezoeken als ik niet met een grote groep vrienden zou gaan. Het is een vrij dure reünie waarbij bier essentieel is, maar desalniettemin wel ieder jaar een feest. Tegelijkertijd besef ik dat andere festivals voor mij eigenlijk meer te bieden hebben. Lowlands vind ik fantastisch qua opzet en afgelopen weekend drie dagen BKS gehad. Dat is een festival waar ik in mijn eentje naar toe zou gaan en een topweekend zou hebben. Bij Pinkpop zou ik me in mijn eentje te veel vervelen.

Ik denk wel dat Rick een punt heeft dat voor een grote groep vrienden Pinkpop wel ideaal is. Het is lekker makkelijk. Groot veld, bekende muziek, weinig podia en na 12 uur ga je verder met bier drinken op de camping of feesttent. (ik weet niet helemaal of ik met deze visie meer kamp Dennis of kamp Tim ben, maybe Zwitserland-light).

Ook nog even aanklampen bij de rookdiscussie; daar zit ik meer in kamp Tim. Zelf ex-roker, maar ik ben voor uitbanning van roken in general. Dus zeker voor handhavend optreden bij roken in de tent(en). In de open lucht is het natuurlijk niet te verbieden, maar als ik last heb van iemands sigaret, kan ik daar natuurlijk gewoon even iets van zeggen en dan is de gemiddelde festivalganger waarschijnlijk niet te beroerd even een stapje opzij te zetten of zijn rook de andere kant op te blazen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.237
4.512
Even voor de gezelligheid: de weersverwachting gaat weer de goede kant op, minder regen, meer zon.

Really? Da's fijn, vanochtend was het nog zaterdag en maandag crappy op Buienradar.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.025
3.706
Net even met een medewerker van Buro Pinkpop gesproken toen ik haar tegenkwam in de supermarkt. Ze gaan niet uitverkopen, geen enkele dag. Volgend jaar zelfde weekend als BKS. Armin neemt meer mensen mee dan alleen Roth.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Ciska01 wrote:
Even voor de gezelligheid: de weersverwachting gaat weer de goede kant op, minder regen, meer zon.

Really? Da’s fijn, vanochtend was het nog zaterdag en maandag crappy op Buienradar.

De maandag is idd nog steeds niet echt mooi, maar zaterdag valt bijna alle regen in de ochtend en breekt smiddags de zon door.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Timmetje wrote:
Roken is een doelbewuste eigen keuze. Je kiest er inderdaad voor om continu weggestuurd te worden.
Goed dat de tijden en regels daarin veranderen. Daar is een goede reden voor.

En roken essentieel voor je beleving. Laat me niet lachen zeg. Pfff.

Wat ben jij ontzettend bekrompen in het openstaan voor andermans gedachten, beleving of visie.

Laten we voorlopig de stadionheadliners vervangen voor Kendrick, Eminem en Taylor Swift, roken in heel Landgraaf verbieden en Jan Smeets eruit sodemieteren zodat Tim met zijn tweedehands Swap kaart van 160 euro ongestoord naar Pinkpop kan. Dat daarmee alle rockliefhebbers, trouwe pinkpopgangers, festivalliefhebbers die roken en vriendengroepen worden genaaid is slechts een bijkomende onhandigheid…

Wat is dit nou voor bizarre onzin?! We hebben het hier niet over een gedachtenuitwisseling waarbij je moeten open staan voor de argumenten van iemand anders maar over het vergiftigen van jezelf waarbij je mensen die dat bewust kiezen dat niet te doen de kanker er toch gratis bij geeft. En die er nog van gaan stinken ook. Het is niet raar en al helemaal niet bekrompen als mensen daar niet voor open staan. "Roken, daar komen we samen wel uit" was geen SIRE campagne over redelijkheid, maar een hele dure, zeer discutabele campagne van de grootste kankerverwekkers die de wereld ooit heeft gekend, Van jouw reactie wordt ik heel open minded om rokers spontaan bovengenoemde festivalsscheten verplicht een uur lang te laten inhaleren. En daar ga je ook niet aan dood, dus het lijkt me een milde benadering om het begrip redelijkheid beter uit te leggen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Hoeveel glazen Azijn drink jij op een dag Tim? En dan gaat het niet alleen om deze discussie…

Ik ken Tim's andere bijdragen niet, maar hier verkondigd hij m.i. een heel redelijk standpunt. De mening dat je bekrompen bent als je niet in iemands rook wil staan daarentegen is van een ironische bekrompenheid. Dan heb ik liever de azijnpissr. Daar heb ik geen last van.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.025
3.706
Tim wat minder Azijn drinken, Dennis wat minder pis van Jan drinken, opgelost?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Net even met een medewerker van Buro Pinkpop gesproken toen ik haar tegenkwam in de supermarkt. Ze gaan niet uitverkopen, geen enkele dag. Volgend jaar zelfde weekend als BKS. Armin neemt meer mensen mee dan alleen Roth.
Prima, lekker rustig.
Volgende jaar is toch 3de weekend? Of toch gelijk met BKS?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
rickhuissen wrote:

Timmetje wrote:
Roken is een doelbewuste eigen keuze. Je kiest er inderdaad voor om continu weggestuurd te worden.
Goed dat de tijden en regels daarin veranderen. Daar is een goede reden voor.

En roken essentieel voor je beleving. Laat me niet lachen zeg. Pfff.


Wat ben jij ontzettend bekrompen in het openstaan voor andermans gedachten, beleving of visie.

Laten we voorlopig de stadionheadliners vervangen voor Kendrick, Eminem en Taylor Swift, roken in heel Landgraaf verbieden en Jan Smeets eruit sodemieteren zodat Tim met zijn tweedehands Swap kaart van 160 euro ongestoord naar Pinkpop kan. Dat daarmee alle rockliefhebbers, trouwe pinkpopgangers, festivalliefhebbers die roken en vriendengroepen worden genaaid is slechts een bijkomende onhandigheid…

Wat is dit nou voor bizarre onzin?! We hebben het hier niet over een gedachtenuitwisseling waarbij je moeten open staan voor de argumenten van iemand anders maar over het vergiftigen van jezelf waarbij je mensen die dat bewust kiezen dat niet te doen de kanker er toch gratis bij geeft. En die er nog van gaan stinken ook. Het is niet raar en al helemaal niet bekrompen als mensen daar niet voor open staan. “Roken, daar komen we samen wel uit” was geen SIRE campagne over redelijkheid, maar een hele dure, zeer discutabele campagne van de grootste kankerverwekkers die de wereld ooit heeft gekend, Van jouw reactie wordt ik heel open minded om rokers spontaan bovengenoemde festivalsscheten verplicht een uur lang te laten inhaleren. En daar ga je ook niet aan dood, dus het lijkt me een milde benadering om het begrip redelijkheid beter uit te leggen.

Wow, dan gaat het punt echt geheel aan je voorbij. Volgens mij quote je hier trouwens sowieso het verkeerde stuk tekst t.o.v. van wat je wilt bespreken. Maar goed: het verwijt dat ik hier iemand bekrompen noem, sloeg puur en alleen erop dat diegene zich niet kon inleven in het idee dat er ook mensen zijn waarbij roken het plezier tijdens zo;n weekend verhoogt, en dat het roken bij hun dus aan bijdraagt aan de festivalbeleving...

Voor de duidelijkheid: Niemand zou in de situatie mogen verkeren dat hij tegen zijn wens in verplicht wordt de gore rook van een roker in te ademen of het zelfs maar te hoeven ruiken. Maar dat betekent niet automatisch dat zodra de situatie zich voordoet of dreigt voor te doen, dat de roker zich altijd maar moet aanpassen door de peuk uit te maken of weg te gaan. De roker kan al veel langer op die (vaste) plek staan. De roker kan daar met een (grote) groep staan of zitten. Twee voorbeelden waarin je gewoon iets verderop kan gaan staan als je last hebt van de roker. En DIT is wat ik bedoel met leven en laten leven. Rekening houden met elkaar dient van twee kanten te komen, waarbij de roker uiteraard de verantwoordelijkheid draagt anderen niet tot last te zijn, maar ook niet overal en altijd maar verbannen hoeft te worden...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik heb zin in aankomend weekend!
Met alle extra dingen die Pinkpop deze editie heeft toegevoegd (celebration show, zaterdag langer doorgaan, silent disco, Andy Summers aanwezig) vermoed ik een editie met veel leuke en kleine verrassingen hier en daar op het terrein!

Volgend jaar is Pinkpop 19,20 en 21 juni....vind ik erg positief want dan gaan ze een beetje gelijk zitten met Rock Werchter en dat betekent dat ze grote namen gaan delen (vermoed ik).

Ik ben verder wel benieuwd welke gasten Armin allemaal meegaat nemen maar heb wel mijn vermoedens....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ciska01 wrote:
Even voor de gezelligheid: de weersverwachting gaat weer de goede kant op, minder regen, meer zon.

Really? Da’s fijn, vanochtend was het nog zaterdag en maandag crappy op Buienradar.
Lijkt prima te gaan worden...
Duimen nog!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik ken Tim’s andere bijdragen niet, maar hier verkondigd hij m.i. een heel redelijk standpunt. De mening dat je bekrompen bent als je niet in iemands rook wil staan daarentegen is van een ironische bekrompenheid. Dan heb ik liever de azijnpissr. Daar heb ik geen last van.

Zoals hierboven gezegd; dat is absoluut NIET de reden. Wel fatsoenlijk blijven lezen, anders gaat het onnodig botsen...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.025
3.706
Ik heb zin in aankomend weekend!
Met alle extra dingen die Pinkpop deze editie heeft toegevoegd (celebration show, zaterdag langer doorgaan, silent disco, Andy Summers aanwezig) vermoed ik een editie met veel leuke en kleine verrassingen hier en daar op het terrein!

Volgend jaar is Pinkpop 19,20 en 21 juni….vind ik erg positief want dan gaan ze een beetje gelijk zitten met Rock Werchter en dat betekent dat ze grote namen gaan delen (vermoed ik).

Ik ben verder wel benieuwd welke gasten Armin allemaal meegaat nemen maar heb wel mijn vermoedens….

Pinkpop is 12 tm 14 juni
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Net even met een medewerker van Buro Pinkpop gesproken toen ik haar tegenkwam in de supermarkt. Ze gaan niet uitverkopen, geen enkele dag. Volgend jaar zelfde weekend als BKS. Armin neemt meer mensen mee dan alleen Roth.

Hmmmm...en welke mensen dan wel ;) ?
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
festivalddictsam wrote:
Ik heb zin in aankomend weekend!
Met alle extra dingen die Pinkpop deze editie heeft toegevoegd (celebration show, zaterdag langer doorgaan, silent disco, Andy Summers aanwezig) vermoed ik een editie met veel leuke en kleine verrassingen hier en daar op het terrein!

Volgend jaar is Pinkpop 19,20 en 21 juni….vind ik erg positief want dan gaan ze een beetje gelijk zitten met Rock Werchter en dat betekent dat ze grote namen gaan delen (vermoed ik).

Ik ben verder wel benieuwd welke gasten Armin allemaal meegaat nemen maar heb wel mijn vermoedens….

Pinkpop is 12 tm 14 juni

https://www.festivalinfo.nl/news/46282/Pinkpop_2020_niet_met_Pinksteren_maar_op_19_20_en_21_juni/

"In een recent radio-interview met L1 had Jan Smeets het nog over het tweede weekend van juni, maar navraag leert dat de 2020 editie van Pinkpop dus nog een weekje later plaatsvindt. Hiermee wordt een clash met Best Kept Secret 2020 dat op 12, 13 en 14 juni gehouden wordt, voorkomen. Er is op dit moment nog geen verdere informatie over Pinkpop 2020 beschikbaar. Het is dus nog niet bekend welke artiesten er zullen spelen en wanneer de kaartverkoop begint. "

Ik denk het niet... :)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.025
3.706
eloelo wrote:
Net even met een medewerker van Buro Pinkpop gesproken toen ik haar tegenkwam in de supermarkt. Ze gaan niet uitverkopen, geen enkele dag. Volgend jaar zelfde weekend als BKS. Armin neemt meer mensen mee dan alleen Roth.

Prima, lekker rustig.
Volgende jaar is toch 3de weekend? Of toch gelijk met BKS?

Ze zei, gelijk met BKS, dus ik neem aan 12 t/m 14. Of ze zit er naast, dat zitten ze namelijk wel vaker bij Buro PP
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
festivalddictsam wrote:
Ik heb zin in aankomend weekend!
Met alle extra dingen die Pinkpop deze editie heeft toegevoegd (celebration show, zaterdag langer doorgaan, silent disco, Andy Summers aanwezig) vermoed ik een editie met veel leuke en kleine verrassingen hier en daar op het terrein!

Volgend jaar is Pinkpop 19,20 en 21 juni….vind ik erg positief want dan gaan ze een beetje gelijk zitten met Rock Werchter en dat betekent dat ze grote namen gaan delen (vermoed ik).

Ik ben verder wel benieuwd welke gasten Armin allemaal meegaat nemen maar heb wel mijn vermoedens….

Pinkpop is 12 tm 14 juni

19-21 is derde weekend, dat gaat hem worden ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken