Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Hij gaat zeker niet een paar duizend extra verkopen. Dat is een beetje overdreven. Paar honderd misschien wel. Zo exclusief is ie ook weer niet.

Gevoelig voor hype dingen gaat hier ook niet echt op. Hij heeft het Songfestival gewonnen. Dat is niet niks. Staat gewoon goed op je affiche. Logische zet.

Baal zelf vooral dat First Aid Kit er niet staat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Hij gaat zeker niet een paar duizend extra verkopen. Dat is een beetje overdreven. Paar honderd misschien wel. Zo exclusief is ie ook weer niet.
.
Als het om een paar honderd kaarten ging waren ze slimmer geweest met de ander genoemde namen. Deze boeking is puur op basis van 'nu' populariteit met kans op paar duizend verkochte kaarten.
Hij staat ook niet in Ziggo voor paar honderd kaarten...toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Timmetje wrote:
Hij gaat zeker niet een paar duizend extra verkopen. Dat is een beetje overdreven. Paar honderd misschien wel. Zo exclusief is ie ook weer niet.
.

Als het om een paar honderd kaarten ging waren ze slimmer geweest met de ander genoemde namen. Deze boeking is puur op basis van ‘nu’ populariteit met kans op paar duizend verkochte kaarten.
Hij staat ook niet in Ziggo voor paar honderd kaarten…toch?

Waarom? Met die anderen verkocht je een paar honderd kaarten en deed het weinig met je affiche. Hier verkoop je een paar honderd kaarten en heb je ineens de songfestivalwinnaar op je affiche staan. Staat goed, met name internationaal.

Als hij niet in de Ziggo had gestaan waren het idd misschien een paar honderd kaarten meer geweest. Maar je kunt hem praktisch overal zien en die prijs van die dagkaart maakt het niet dat duizenden kaarten gaan kopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Verwacht je dat héél Nederland naar Ziggo gaat? Ik denk dat mensen uit het zuiden en nog enkele twijfelaars nu wel de Pinkpop maandagkaarten gaan aanschaffen.

Duncan, 1975, Bastille, Major Lazer trekt wel een bepaalde doelgroep over de streep
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
De nieuwe Brightlands tent ziet er goed uit!
dmcaSlf.jpg


Even terug komen op de tent,
Die ziet er echt mooi uit! Ben erg nieuwsgierig.

Nog 2 weken en de weersvoorspellingen zien er tot nu toe goed uit.
Zaterdag +/- 22 graden, zondag /- 24 graden ?
Beide 30% Regenkans
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Verwacht je dat héél Nederland naar Ziggo gaat? Ik denk dat mensen uit het zuiden en nog enkele twijfelaars nu wel de Pinkpop maandagkaarten gaan aanschaffen.
Duncan, 1975, Bastille, Major Lazer trekt wel een bepaalde doelgroep over de streep

Hij staat ook in de Oosterpoort, en in Tivoli Vredenburg etc etc. Zat plaatsen om hem te zien voor minder geld! Wellicht dat enkele honderden nu gaan maar zelfs dat lijkt me vrij hoog. Duizenden onwaarschijnlijk. Het staat vooral mooi op het affiche.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
We zullen zien...
Eerst de officiële aankondiging van Pinkpop afwachten en de reacties daarop.
Wellicht daarna een update van verkoopcijfers?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
DennisvdBr wrote:
Verwacht je dat héél Nederland naar Ziggo gaat? Ik denk dat mensen uit het zuiden en nog enkele twijfelaars nu wel de Pinkpop maandagkaarten gaan aanschaffen.
Duncan, 1975, Bastille, Major Lazer trekt wel een bepaalde doelgroep over de streep

Hij staat ook in de Oosterpoort, en in Tivoli Vredenburg etc etc. Zat plaatsen om hem te zien voor minder geld! Wellicht dat enkele honderden nu gaan maar zelfs dat lijkt me vrij hoog. Duizenden onwaarschijnlijk. Het staat vooral mooi op het affiche.
Klopt, mensen zullen zeker kiezen voor de goedkopere optie. Maar er zijn genoeg mensen die net niet over de lijn getrokken werden met of ze wilden gaan of niet, en dat net deze naam die verandering kan maken.
Dat kunnen er makkelijk duizend zijn. Maar inderdaad, kunnen het er ook maar een paar honderd zijn. Ligt echt eraan hoe die doelgroep met geld etc zit. Want ik kan alleen spreken vanuit mijn perspectief.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Duncan in de tent lijkt me een prima idee. Ik denk dat die eenzelfde hoeveelheid (pinkpop)publiek trekt als First Aid Kit...

Het is een noodverband, vooral bedoeld om je affiche niet te laten vermageren na een annulering. Als het extra kaarten doet verkopen is dat een mooie bonus, maar dat kan niet het hoofddoel zijn bij het zoeken naar een, enigszins last-minute, gelijkwaardige vervanger van een band die in de tent (je 3e podium) zou staan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
officieel nu, in Brightlands idd
Niemand minder dan Eurovision Song Contest winnaar @dunclaurence vervangt @firstaidkitband op Pinkpop 2019! Duncan speelt op maandag 10 juni op de Brightlands Stage #Pinkpop #PP19

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
los van mijn persoonlijke mening, over de positive in Brightland.
goed gedaan om hem op Pinkpop te zetten, het is hem ook gegund naar zijn inzet : "Music first" !
Het is nu aan hem om te laten zien wat hij gaat brengen.

Benieuwd wat dit teweeg brengt deze week qua vvk van de maandag tickets. ik begrijp dat zijn zaalshows inmiddels uitverkocht zijn.
Ziggo is al in verkoop (2020) en Pinkpop maandag hing tot nu iets boven 46k bezoekers.
Totaal verkocht 72k, afwachten of Pinkpop richting 77k schiet of zo...
Misschien zit ik qua gevoel er naast dat hij in deze weken meer bezoekers trekt dan Brightlands aankan.
We zullen zien...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er duizenden mensen eerst geen 100 euro voor een (dag)kaart overhadden, en nu dankzij hem wel.
Ideale naam verder om nog even in het nieuws te komen als festival, maar verder moeten we het niet groter maken dan het is. Zeker omdat hij tegenover een populaire act als Dropkick Murphy's staat, verwacht ik ook geen problemen bij de 'tent'.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er duizenden mensen eerst geen 100 euro voor een (dag)kaart overhadden, en nu dankzij hem wel.
Ideale naam verder om nog even in het nieuws te komen als festival, maar verder moeten we het niet groter maken dan het is. Zeker omdat hij tegenover een populaire act als Dropkick Murphy’s staat, verwacht ik ook geen problemen bij de ‘tent’.

Exactemundo!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
meh... is dat niet een beetje overschatting van Dropkick Murphys? Zo populair zijn ze nu ook weer niet dat er géén problemen komen bij de tent?
Natuurlijk is het daar druk bij IBA, maar er zijn genoeg mensen op Pinkpop aanwezig die niet geintresseerd zijn in Dropkick Murphys.
Stel dat de helft van de aanwezige (total circa 46k) naar Dropkick gaat (dus circa 23k) dan zijn er vast nog minstens 10 duizend mensen aanwezig die Duncan wel willen zien hoor, minstens... Zeker met de populariteit die hij juist deze weken heeft...
Op z'n dagje tussen 1975 en Bastille in, denk ik dat er best veel mensen aanwezig zijn die binnen de doelgroep vallen dat ze de songfestivalwinnaar willen zien en Arcade willen meezingen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Zijn wel meer mensen dan dat die de Murphys gaan zien denk ik. Onderschat hun populariteit niet.

Daarbij is 10000 voor Duncan ook een overschatting imo. Mensen willen misschien Arcade horen maar dat is het wel.

Zullen vast wel mensen zijn die nu een kaartje halen maar dat is idd meer uitzondering dan regel. Staat mooi op het affiche maar thats it.

Mensen die naar PP willen hebben denk ik allang kaarten. Zal wel niet veel meer bijkomen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
meh… is dat niet een beetje overschatting van Dropkick Murphys? Zo populair zijn ze nu ook weer niet dat er géén problemen komen bij de tent?
Natuurlijk is het daar druk bij IBA, maar er zijn genoeg mensen op Pinkpop aanwezig die niet geintresseerd zijn in Dropkick Murphys.
Stel dat de helft van de aanwezige (total circa 46k) naar Dropkick gaat (dus circa 23k) dan zijn er vast nog minstens 10 duizend mensen aanwezig die Duncan wel willen zien hoor, minstens… Zeker met de populariteit die hij juist deze weken heeft…
Op z’n dagje tussen 1975 en Bastille in, denk ik dat er best veel mensen aanwezig zijn die binnen de doelgroep vallen dat ze de songfestivalwinnaar willen zien en Arcade willen meezingen.

Ik kan alleen maar mijn eigen directe ervaring met je delen. Tijdens een weekend Pinkpop zijn er, als je 0 pauzes neemt, 28 tot 30 optredens/tijdslots die je mee kunt maken.
Ik denk dat ik en de groep vrienden waarmee ik al jaren ga, net over de helft komen. Laten we zeggen 18 optredens, dus 6 per dag. Dus elke dag zijn er minstens 3 tijdslots dat we iets anders doen. Wij zijn dus echt ervaren rotten in het pakken van 'rustmomentjes', om ze zo maar te noemen, en allemaal hadden ze één ding gemeen; we waren niet bepaald de enige.
Ik denk dat als er 50.000 man zijn die maandag, dat er 20.000 bij Dropkick staan, 5.000 bij Duncan, en de rest, DUS DE HELFT, is verdeeld over het festivalterrrein; zonnend, chillend, slapend, etend of drinkend in het gras, in de rij bij het eten en drinken, kalm aan laan, souvenirszaken, trappen, camping en toiletten...

EDIT: En dan vergeet je nog die hele horde (meiden) die al bij Main staat te wachten op Bastille...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
inmiddels vinden we het Pinkpop weekend volledig in de 14 daagse weersverwachting.

voorspelling :
vrijdag 7 juni : 60% zon , UV4 , 20gr dag / 11 gr nacht , 10% regenkans , 0 mm regen
zaterdag 8 juni : 70% zon , UV4 , 21gr dag / 11 gr nacht , 10% regenkans , 0 mm regen
zondag 9 juni : 60% zon , UV4 , 21gr dag / 11 gr nacht , 30% regenkans , 3,1 mm regen
maandag 10 juni : 70% zon , UV4 , 23gr dag / 12 gr nacht , 30% regenkans , 2,1 mm regen

lijkt nog steeds prima festivalweer.
(nog even afwachten of er maandagochtend natte tenten moeten worden ingepakt, maar zal wel goed komen denk ik...)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
meh… is dat niet een beetje overschatting van Dropkick Murphys? Zo populair zijn ze nu ook weer niet dat er géén problemen komen bij de tent?

Ik ben zelf een groot Murphy fan, maar bij Paaspop viel me eigenlijk voor het eerst echt op hoe divers het publiek was bij Dropkick Murphys.
Echt heel veel mensen die ik zeker niet verwacht had, waren aan het meebeuken vooraan in de pit. Ik denk dat het ook wel een beetje komt omdat ondanks dat het "Rock" muziek is, het erg toegankelijk en een soort van feestsfeer heeft.

Desondanks denk ik dat Duncan juist perfect is om er tegenover te zetten. Dat spreek volgens mij precies de rest van de mensen aan die DM niet tof vinden.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
First Aid Kit is best tof, jammer dat ze niet komen. Wat ik me afvraag: Heeft Duncan al genoeg materiaal voor het vullen van een volledige set ? Of wordt Arcade gewoon in 3 versies gespeeld ? en daarna nog n keer ? Ik ga trouwens "gewoon" naar Dropkick Murphy's.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken