Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen:

Ik denk eraan om zondag een dag naar Pinkpop te gaan. Terrein gaat 11.00 uur open las ik. Hoe laat moet je ongeveer aanwezig zijn, wil je beetje in de buurt parkeren en niet 2 uur in de file staan. Trein is geen optie, omdat ik dan ‘s nachts niet meer in Overijssel kom.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen:

Ik denk eraan om zondag een dag naar Pinkpop te gaan. Terrein gaat 11.00 uur open las ik. Hoe laat moet je ongeveer aanwezig zijn, wil je beetje in de buurt parkeren en niet 2 uur in de file staan. Trein is geen optie, omdat ik dan ‘s nachts niet meer in Overijssel kom.

Kan ik je geen antwoord op geven, aangezien dit mijn eerste keer Pinkpop wordt. Ik ga dus wel met de trein. Echter moet ik op zaterdag daarom al om 21.45 de trein pakken om überhaupt thuis te komen en ja, de auto is geen optie dus. Ze mochten echt wel wat meer treinen in het noorden inzetten.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Timmetje wrote:
Als je op die manier gaat redeneren dan zijn de Backstreet Boys ook een kanshebber voor Pinkpop 2020. .

Als zij relevant als Pop headliner zijn voor festivals, kijk ik er niet van op.
Maar vooralsnog zie ik ze niet als festivalact.
Volbeat derhalve, is een zeer relevante festivalact. dus…

Brightlands is in huidige populariteit te klein voor Duncan. Daar wil vast de helft van het terrein bij zijn ‘nu’, dan is Brightlands te klein.
Zeker nu de hype nog hot is.

Eerlijk gezegd, ik hink nog altijd op DeWolff, Novastar, My Baby of Kovacs, wellicht Danny Vera.

Wie heeft er hoop op een verrassing??
Wat is jullie persoonlijke wens, wie zien jullie graag als First Aid Kit vervanger in de splinternieuwe Brightlandsstage?
Ik zou graag Damian Wilson zien.

Roept u maar…

Mijn echte persoonlijke wens zou zijn Limp Bizkit ?
Zal niet gebeuren maar toch...
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ligt het aan mij of word er ook ontzettend veel reclame gemaakt langs de grote wegen hier in regio Parkstad?
Elke drukke straat waar ik kom zie ik wel een bord of poster van Pinkpop 2019 hangen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Ligt het aan mij of word er ook ontzettend veel reclame gemaakt langs de grote wegen hier in regio Parkstad?
Elke drukke straat waar ik kom zie ik wel een bord of poster van Pinkpop 2019 hangen.
is wel meer idd dit jaar.
gezien de vvk cijfers wel logisch.
ben benieuwd hoeveel er aan de dagkassa nog verkocht gaat worden.

maar zal niet zo veel zijn dat er een stempel 'uitverkocht' gaat komen dit jaar (jammer, maar helaas)... Het zou mij sterk verbazen als het over twee weken ineens stampvol staat...

Ik verwacht ook niet dat er voor maandag een dusdanige vervanging van First Aid Kit komt die nog voor 15k verkochte kaarten gaat zorgen, al zeker niet een act in Brightlands-tent.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Smeets had vtv niet zulke hoge onrealistische verwachtingen moeten creëeren. En het wegvallen van Eminem is ook een domper. Veel mensen hebben het geld niet over voor deze lineup. Veel acts zijn elders goedkoper te zien of stonden al avondvullend in Ahoy of Ziggo dit jaar.

Maar wel sneu idd. Zo'n jubileum hoort gewoon uitverkocht te zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Smeets had vtv niet zulke hoge onrealistische verwachtingen moeten creëeren. En het wegvallen van Eminem is ook een domper. Veel mensen hebben het geld niet over voor deze lineup. Veel acts zijn elders goedkoper te zien of stonden al avondvullend in Ahoy of Ziggo dit jaar.

Maar wel sneu idd. Zo’n jubileum hoort gewoon uitverkocht te zijn.

Och, ik gooi m'n geld nu ook door de gootsteen, wat natuurlijk niet optimaal is. Kan zelfs m'n geliefde Elbow niet zien, doordat er in Midden-Nederland geen treinen meer rijden als ik tot het einde blijf. Dan heeft de zaterdag toch opeens een heel minder programma voor mij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Smeets had vtv niet zulke hoge onrealistische verwachtingen moeten creëeren. En het wegvallen van Eminem is ook een domper. Veel mensen hebben het geld niet over voor deze lineup. Veel acts zijn elders goedkoper te zien of stonden al avondvullend in Ahoy of Ziggo dit jaar.

Maar wel sneu idd. Zo’n jubileum hoort gewoon uitverkocht te zijn.
Mumford heeft idd een tour achter de rug.
Maar of The Cure veel goedkoper elders te zien is, dat valt reuze mee.
Daarbij is The Cure op vrijwel elk festival dat er een beetje toe doet te vinden, misschien niet bepaald exclusief idd.
Maar Fleetwood Mac, maar 6 (!) Europese shows en van alle shows enkel Boutique en Pinkpop als festivals. Lijkt me toch vrij exclusief.
Jemiraaikwaai is niet overal te vinden en Van Buuren lijkt me voor Pinkpop best een aparte.

Mensen "zoeken" de kersen op de taart, maar niemand weet echt welke kersen!!

Mensen zien wel de grote acts naar Ziggo, Goffert, ArenA of Kuip gaan en beseffen zich niet dat daarna Pinkpop out of the kwestie is... Pink, Phil Collins, Rammstein, Metallica bijvoorbeeld onder de veel genoemde kersen.
Zo'n onrealistisch hoge verwachtingen had Jan nu ook weer niet geschept. Welke hoge verwachtingen, Dire Straits en Police, Rowwen Heze en Golden Earring. Dire Straits heeft hij zelf al snel als no go bestempeld. The Police blijkt lang als Sting solo een haalbare kaart te zijn geweest. Qua hoge verwachtingen scheppen, valt mee.

Ik kan ook niet zeggen of Sting meer kaarten verkocht had, Bospop nog niet uitverkocht die dag.
Dan nog de geruchten... De geruchten rond Eminem en Coldplay, daar is het misgelopen vanuit Mojo / management bands. Neil Young wegens prive omstandigheden maand later in Europa.
Ik kan niet zeggen dat wat er nu staat dit jaar beter opgevangen had kunnen worden.

Nee ik kan niet zeggen dat Jan van te voren heel onrealistisch hoge verwachtingen heeft geschept. Behalve zeggen, iedereen wil er bij zijn, dat blijkt qua voorverkoop een rare verwachting. Maar kan niet zeggen dat ik het ook niet uitverkocht had verwacht... Dus ook die uitspraak is imo niet onrealistisch...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Alvast voor de ‘echte’ nieuwtjes over Pinkpop 2020 losbarsten, het topic geopend.
Het is twee weken voor Pinkpop 2019 en de eerste nieuwtjes zullen wel snel volgen, al is het maar de datum…

Wat betreft 2019 kunnen we in dit topic blijven, maar voor de eerste koetjes en kalfjes, het 2020 topic is open.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2020-nieuws-en-geruchten/
Volgende edities gaan steeds plaatsvinden in het (volle) 3e weekend in juni.
Voor 2020 wordt dat dus 19-21 juni.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Voorlopige weersvoorspelling ?

Zaterdag 8 juni
Minimum 12
Maximum 22
Uv 4
Zonkans 60%
Regenkans 30%
Regen 2 mm
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
lijkt me prima zo.
maar 2 weken kan nog veel veranderingen in het weer, niets zo veranderlijk...

het lijkt me idd perfect festival weer
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Krijg net een mail van Ticketmaster.be met een reminder dat Fleetwood Mac op de Boutique staat.

Volgens mij trekt FM echt veel minder volk dan gehoopt en verwacht. Bizar!
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Krijg net een mail van Ticketmaster.be met een reminder dat Fleetwood Mac op de Boutique staat.

Volgens mij trekt FM echt veel minder volk dan gehoopt en verwacht. Bizar!

Vergeet niet dat de capaciteit van Boutique 65k is. Ik zou toch niet zo'n zware conclusie trekken uit het feit dat er nog tickets beschikbaar zijn voor dat evenement hoor. Ook Bruno Mars, Muse en Robbie Williams slaagden er niet in om Boutique uit te verkopen.
Ik heb ook het gevoel dat Fleetwood Mac in België trouwens wel een soort van mini-revival kent onder de jongere mensen hoor. Ik ken alleszins redelijk wat mensen die het jammer vinden dat dit evenement in het midden van de examens valt (inclusief mezelf). Ook komen ze plots overal binnen in top-100 lijstjes e.d. waar dat vroeger niet het geval was. Ik wil maar zeggen dat ze zeker niet minder populair zijn onder de jeugd dan andere 'oudere' bands.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
De nieuwe Brightlands tent ziet er goed uit!
dmcaSlf.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
wel opvallend, niet echt ruimte voor een scherm buiten...
maar de zichtlijnen zijn wel beter.
ben echt heel benieuwd om er in te gaan!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken