Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
Duncan Laurence naar Ziggo Dome.
Verwacht vandaag ook nieuws over Pinkpop en First Aid Kit.

Volbeat vandaag in de verkoop Ziggo, meteen uitverkocht. Misschien had Dennis toch een punt.

Waanzin... Dat er nog zoveel mensen interesse hebben in zo'n knaap.
Over Volbeat: ik kan nog tickets kopen, dus volgens mij is het nog niet uitverkocht. Ben wel benieuwd hoeveel mensen gisteren al tickets hebben aangeschaft in de voorverkoop.
Oh, en Dennis heeft altijd gelijk. Niet vergeten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Wat is er mis met Duncan Laurence?

En je kunt niet meer dan drie tickets voor Volbeat selecteren. Het is praktisch uitverkocht!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Je kunt niet meer dan drie tickets voor Volbeat selecteren. Het is praktisch uitverkocht.
Dat is niet geheel een garantie dat ze dan ook een dagje Pinkpop 'beter verkopen'.
Echter, laat wel zien dat ze makkelijk +17K tickets aan kunnen.
Waarmee imo Volbeat net zo zeer een headliner voor Pinkpop had kunnen zijn tov 1 van de 3 headliners die er nu staan.

Volgend jaar bij de kanshebbers hoor... vast...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Waarom is de kans op Brightlandsstage nihil? Te klein??

Timmetje wrote:
Je kunt niet meer dan drie tickets voor Volbeat selecteren. Het is praktisch uitverkocht.

Dat is niet geheel een garantie dat ze dan ook een dagje Pinkpop ‘beter verkopen’.
Echter, laat wel zien dat ze makkelijk +17K tickets aan kunnen.
Waarmee imo Volbeat net zo zeer een headliner voor Pinkpop had kunnen zijn tov 1 van de 3 headliners die er nu staan.

Volgend jaar bij de kanshebbers hoor… vast…

Als je op die manier gaat redeneren dan zijn de Backstreet Boys ook een kanshebber voor Pinkpop 2020. :p
Nee maar zonder gekkigheid, Volbeat verkoopt blijkbaar goed maar vind ze persoonlijk nog steeds niet als headliner op Pinkpop passen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Als je op die manier gaat redeneren dan zijn de Backstreet Boys ook een kanshebber voor Pinkpop 2020. .
Als zij relevant als Pop headliner zijn voor festivals, kijk ik er niet van op.
Maar vooralsnog zie ik ze niet als festivalact.
Volbeat derhalve, is een zeer relevante festivalact. dus...

Brightlands is in huidige populariteit te klein voor Duncan. Daar wil vast de helft van het terrein bij zijn 'nu', dan is Brightlands te klein.
Zeker nu de hype nog hot is.

Eerlijk gezegd, ik hink nog altijd op DeWolff, Novastar, My Baby of Kovacs, wellicht Danny Vera.

Wie heeft er hoop op een verrassing??
Wat is jullie persoonlijke wens, wie zien jullie graag als First Aid Kit vervanger in de splinternieuwe Brightlandsstage?
Ik zou graag Damian Wilson zien.

Roept u maar...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Wat maakt Volbeat dan een relevante festivalact voor Pinkpop? Niet mainstream genoeg imo. Kaartverkoop Pinkpop dit jaar heeft uitgewezen dat het boeken van een headliner als Volbeat geen slimme zet is. Zou een goeie act voor de headliner of goede afsluiter voor dat andere grote podium zijn imo. Want ze zijn wel populairder dan ik had verwacht.

Ik vermoed dat of DeWolff, Kovacs of Nielson FAK vervangen of dat ze geen vervanger hebben kunnen vinden en het daarom stil houden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Ik denk dat Nielson ook kanshebber is, vind het sowieso vreemd dat hij niet geboekt is gezien de populariteit van zijn album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Timmetje wrote:

mattman wrote:

Timmetje wrote:
Wat is er mis met Duncan Laurence?


Het minste wat je van een act op Pinkpop verwacht, is dat ze een repertoire hebben, niet?


Davina Michelle staat er ook hé….

Touché

Helemaal niet touché. Van die Michelle kan je voorstellen wat ze gaat brengen tijdens haar show. Als in: je kan op Spotify 10+ nummers aanklikken (hoe slecht ze ook moge zijn). Maar die Duncan heeft toch echt maar dat ene nummer, of mis ik iets?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2997452/Duncan-Laurence-showt-dat-hij-nog-veel-meer-kan-dan-Arcade

Als iedereen een plekje heeft gevonden, komt Duncan het podium op. Hij heeft twee achtergrondzangers, een keyboardspeler en een bassiste bij zich. Samen spelen ze verschillende nummers van Duncan Laurence. Die bassiste is trouwens Carlota Lopez Van de Logt uit Tilburg. Ze is net als Duncan studente aan de Rockacademie, en ze zijn bevriend. Op het podium klinkt de muziek die ze maken als een klok.
Na de eerste noten knikken twee Noorse fans betekenisvol naar elkaar: die Duncan kan écht goed zingen. De mening wordt gedeeld in de zaal. Na elk nummer is er enthousiast applaus. Tijdens de liedjes is het stil en genieten de fans van alles wat Duncan Laurence laat horen. ''Af en toe werden wat mensen emotioneel'', zegt een Amerikaanse fan. ''Ik hield het ook niet helemaal droog. Dit is toch wel anders dan hem op Youtube zien…''
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
605
586
Imo kan Dropkick Murphys niet overtroffen worden, maar als ik een gooi mag doen zou ik voor The Fatal Flowers gaan of Nielson :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Wat maakt Volbeat dan een relevante festivalact voor Pinkpop? Niet mainstream genoeg imo. .
Nou...
Nieuw album. Dit jaar geen festivals, met vorige album uitgebreid paar jaar naar verschillende festivals geweest. Geeft ze volgend jaar wel een dikke kans voor Europese festivals.
Mainstream ach, dikke rock act, voor Pinkpop niet minder relevant ten opzichte van andere rock acts die er wel staan/stonden.
Geklommen naar headliner status hoor, misschien voor Pinkpop geen eerste keus headliner. Maar zie ze best RaR/RiP of Hu/So pakken in Duitsland, Download festivals wellicht. Zie ze daar best voor headliner spot gaan in 2020. Dan liggen de kaarten voor een headliner spot op Pinkpop weer anders.

Band is absoluut populair genoeg en met nieuwe album zeker niet minder relevant.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Ze hebben normaal gesproken toch alleen op rock en metalfestivals (en festivals in eigen land) een headlinerstatus?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Wat maakt Volbeat dan een relevante festivalact voor Pinkpop? Niet mainstream genoeg imo. Kaartverkoop Pinkpop dit jaar heeft uitgewezen dat het boeken van een headliner als Volbeat geen slimme zet is. Zou een goeie act voor de headliner of goede afsluiter voor dat andere grote podium zijn imo. Want ze zijn wel populairder dan ik had verwacht.

Ik vermoed dat of DeWolff, Kovacs of Nielson FAK vervangen of dat ze geen vervanger hebben kunnen vinden en het daarom stil houden.

Volbeat is in mijn ogen juist zéér relevant als festivalact voor Pinkpop. Ik vind het niet een typische alternatieve act voor een alternatief festival, ik vind het juist een mooie stevige gitaaract die het rockgenre op Pinkpop een flinke boost kan geven. Een enkele hit die wat meer mensen kennen, een aantal enigszins bekende nummers, maar verder vooral een mooi stevig repertoire. Als je gewoon even alleen naar de act kijkt, de bekendheid van de band en van de nummers, de muziek die ze maken, de show die ze opvoeren, dit alles even totaal los gezien van hoe groot de naam is en dus voor welk podium of tijdslot ze in aanmerking komen, dan zijn ze toch net zo relevant als bijvoorbeeld Manic Street Preachers, De Staat, Gaslight Anthem, Alter Bridge, Avenged Sevenfold, Triggerfinger, Biffy Clyro en heel misschien wel The Killers en Editors?

Ik trek ook twijfels bij de status van Headliner hoor, maar als The Killers dat kunnen zijn (was al wel 6 jaar geleden) dan is het niet ondenkbaar...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ze hebben normaal gesproken toch alleen op rock en metalfestivals (en festivals in eigen land) een headlinerstatus?
"hadden" of "hebben" of "krijgen", volgend jaar zien we wel hoe de kaarten er bij liggen.
Op dit moment Is de discussie (die we al vaker gevoerd hebben) niet relevant, maar meer een wel/niet spelletje tussen wat jij en wat ik van Volbeat vinden...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Yes! Het gaat weer over de headliner status van Volbeat. Ik zit nog steeds in kamp Dennis. Volbeat is een relevante Pinkpop headliner en ik durf er gerust geld op te zetten dat ze meer kaarten wegzetten dan Volbeat. De band heeft een brede fanschare die hier nog steeds onderschat wordt. Pinkpop zal er nog wel een echt grote naam als Coldplay/Metallica bij moeten zetten op een andere dag voor een sterk affiche omdat Volbeat nog niet de grote headliner is die mensen willen. Maar ze hebben er de show voor, de nummers en de fanschare.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken