Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Volbeat wordt tegenwoordig gewoon op bruiloften e.d. gedraaid, is (bijna) net zo mainstream en populair als AC/DC, Metallica, Guns 'n Roses, etc. (hoewel nog niet zo groot inderdaad).
Voor metalfestivals behoren ze al tot de top-10 van meest gewilde headliners, voor mainstreamfestivals beginnen ze toch ook al tegen die status aan te schuren. Op dit moment zijn ze nog de 'Mumford & Sons' van metal-headliners, zeg maar.
Volbeat als headliner op Pinkpop? Kwestie van tijd als je het mij vraagt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik denk dat Nielson ook kanshebber is, vind het sowieso vreemd dat hij niet geboekt is gezien de populariteit van zijn album.
Die kan blijkbaar prima... Dagje eerder op Hello.
Misschien zangeresje Nona, misschien best nog kanshebber.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Volbeat wordt tegenwoordig gewoon op bruiloften e.d. gedraaid, is (bijna) net zo mainstream en populair als AC/DC, Metallica, Guns ’n Roses, etc.

Nee joh. Daar moeten ze eerst een paar hits voor hebben. Op dit moment hebben ze nog geen één mainstream hit. Metalbruiloften wellicht, maar niet verder dan dat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Set Abominae wrote:
Volbeat wordt tegenwoordig gewoon op bruiloften e.d. gedraaid, is (bijna) net zo mainstream en populair als AC/DC, Metallica, Guns ’n Roses, etc.


Nee joh. Daar moeten ze eerst een paar hits voor hebben. Op dit moment hebben ze nog geen één mainstream hit. Metalbruiloften wellicht, maar niet verder dan dat.

hebben we het wel over dezelfde Volbeat?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Set Abominae wrote:
Volbeat wordt tegenwoordig gewoon op bruiloften e.d. gedraaid, is (bijna) net zo mainstream en populair als AC/DC, Metallica, Guns ’n Roses, etc.


Nee joh. Daar moeten ze eerst een paar hits voor hebben. Op dit moment hebben ze nog geen één mainstream hit. Metalbruiloften wellicht, maar niet verder dan dat.

Één hit kan genoeg zijn. Kijk naar Liquido...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Nee joh. Daar moeten ze eerst een paar hits voor hebben. Op dit moment hebben ze nog geen één mainstream hit. Metalbruiloften wellicht, maar niet verder dan dat.
Lola Montez en Sad Mans Tongue staan in de Top2000 (266 en 185) , probeer dat eens NIET twee mainstream hits te noemen.

Maar goed.
Blijft een discussie die meer relevantie heeft voor 2020.
We dwalen een beetje af hier...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Zoutelande staat op nummer 31 in de Top 2000 maar ik zie Blof en Geike ook niet Pinkpop headlinen.... :p

Prima band, Volbeat, maar imo gewoon niet mainstream genoeg (vrijwel geen enkele mainstream hit) om Pinkpop te headlinen. En al helemaal niet volgend jaar, want gezien de kaartverkoop dit jaar tegenvalt moeten ze volgend jaar weer knallen.

In 2020 zullen we er dan wel weer verder over discusseren! :p ;-)
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Timmetje wrote:
Wat is er mis met Duncan Laurence?

Friendly Fire, niet onder LiveNation
Kans op Pinkpop minimaal…
Kans op Brightlandsstage nihil.

Dat hij onder Friendly Fire valt moet toch geen probleem zijn?
Krezip en Indian Askin vallen ook onder Friendly Fire en staan er gewoon dit jaar.
Daarnaast hebben acts als Ilse DeLange en Kensington ook op Pinkpop gestaan ondanks ze onder Friendly Fire vallen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Set Abominae wrote:
Volbeat wordt tegenwoordig gewoon op bruiloften e.d. gedraaid, is (bijna) net zo mainstream en populair als AC/DC, Metallica, Guns ’n Roses, etc.


Nee joh. Daar moeten ze eerst een paar hits voor hebben. Op dit moment hebben ze nog geen één mainstream hit. Metalbruiloften wellicht, maar niet verder dan dat.

Onzin Tim, Ik draai met regelmaat op bruiloften en draai Lola Montez & Sad Mans tonque vaak genoeg en dat zijn echt geen Metalbruiloften.
Er zijn altijd een paar Rocknummers die het heel goed doen op bruiloften.

Ook ik ben Kamp Dennis in deze en vind ze zeker wel headlinerwaardig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Zoutelande staat op nummer 31 in de Top 2000 maar ik zie Blof en Geike ook niet Pinkpop headlinen…. ?

Prima band, Volbeat, maar imo gewoon niet mainstream genoeg (vrijwel geen enkele mainstream hit) om Pinkpop te headlinen. En al helemaal niet volgend jaar, want gezien de kaartverkoop dit jaar tegenvalt moeten ze volgend jaar weer knallen.

In 2020 zullen we er dan wel weer verder over discusseren! ? ?
Wellicht denk jij te veel richting een bepaalde vorm van "Mainstream" headliner?

Rammstein is ook minstens zo mainstream als rock-act, totaal niet mainstream imo...
Maar er is geen discussie over een headliner spot, uiteraard is dat bij deze act zo gegroeid en ontstaan. Zal Rammstein sneller op Pinkpop staan dan op FortaRock, of eerder geboekt worden door Rock Werchter dan voor Graspop zonder dat we daar tegenwoordig raar van opkijken. Er is een zweem van mainstream wellicht overheen, een acceptatie-sluier.
Wat betreft Volbeat, denk ik ook dat dat net zo zeer een act is die tussen de "nieuwe" headliners geplaatst kan worden op het harde rock gebied (of metal, whatever)

Het punt bij Pinkpop is vaak, er kan best veel als headliner.
Het argument "die komen nooit" is vaak een backfire gebleken.
Zo'n argument "die komen nooit" veranderd als een act er ineens staat, de acceptatie-sluier. Hoe vaak er werd geroepen op fora dat Metallica nooit kwam, vervolgens staan ze er twee keer en tegenwoordig worden ze bij een tour in één adem genoemd met festivals. Springsteen, nog zo een. Voor 2009 op fora bestempeld met "die komt nooit", tegenwoordig aan de top van wenslijsten.
We kunnen daarbij ook niet constant blijven kijken naar de vaste headliners, Foo Fighters, Muse of Pearl Jam noem maar op...
Ik denk dat Pinkpop sterker er aan doet om elk jaar minstens 1 a 2 headliner te hebben die er nog nooit als headliner stonden.
Dus er moet meer gekeken worden naar "nieuwe headliners", daarvoor zal je ook buiten je Eigen lijntjes moeten kijken.
Buiten Eigen lijntjes kijken, daar viel een paar jaar terug Bieber onder... Tja ook dat kan.

Ook het uitverkopen van een Ziggo of een Goffert is nog geen argument om een festivaldag te doen uitverkopen, dat is regematig geen gevolg gebleken (zowel zaal/festival als festival/zaal vergelijking).
Mainstream en hits hoeft niet het argument te zijn om er niet te staan.

Kijk wellicht denkt Timmetje meer aan Beyoncé of Coldplay, of weet ik veel wat voor een rapper.
Maar ik kijk ook naar de rock acts, iets wat op Pinkpop vaak goed uitpakt met een gitaren headliner. Dat lijkt doorgaans een goed huwelijk.
Volbeat valt binnen het kader "nieuwe headliner".
Maar bijvoorbeeld Iron Maiden is dan weer een headliner die er nooit stond.

Volgend jaar zien we wel hoe de vijver er bij ligt waar de festivals uit kunnen vissen en hoe het verdeeld gaat worden.
De vulling van de vijver bepaald heel veel over de grote en de kleine vissen die gehengeld moeten worden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Set Abominae wrote:
de ‘Mumford & Sons’ van metal-headliners, zeg maar.

Dit is genoeg om ’s nachts al badend in zweet wakker te schieten.
:p

Bedoel enkel qua 'grootheid' als headliner natuurlijk, hè?
Op vrijwel iedere line-up staat normaal gesproken wel een headliner die (beduidend) kleiner/lichter is dan de andere.
Op Pinkpop is dat M&S dit jaar, Volbeat zou dat ook makkelijk kunnen zijn in de toekomst.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Prima band, Volbeat, maar imo gewoon niet mainstream genoeg (vrijwel geen enkele mainstream hit) om Pinkpop te headlinen. En al helemaal niet volgend jaar, want gezien de kaartverkoop dit jaar tegenvalt moeten ze volgend jaar weer knallen.

Ligt er natuurlijk aan wat er omheen geprogrammeerd staat:

2011: Coldplay - Kings of Leon - Foo Fighters veranderen in Coldplay - Volbeat - Foo Fighters
2012: The Cure - Linkin Park - Bruce Springsteen veranderen in Volbeat - Linkin Park - Bruce Springsteen
2013: The Killers - Kings of Leon - Green Day veranderen in Volbeat - Kings of Leon - Green Day
2014: Rolling Stones - Arctic Monkeys - Metallica veranderen in Rolling Stones - Volbeat - Metallica
2015: Muse - Robbie Williams - Foo Fighters veranderen in Muse - Volbeat - Foo Fighters
2016: Red Hot Chili Peppers - Rammstein - McCartney veranderen in Red Hot Chili Peppers - Rammstein - Volbeat
2017: Justin Bieber - Green Day - Kings of Leon veranderen in Volbeat - Green Day - Kings of Leon
2018: Pearl Jam - Foo Fighters - Bruno Mars veranderen in Pearl Jam - Foo Fighters - Volbeat
2019: Mumford & Sons - The Cure - Fleedwood Mac veranderen in Volbeat - The Cure - Fleedwood Mac

Incidenteel kun je je wenkbrauwen fronsen, maar in de meeste gevallen houd je volgens mij een geweldige serie headliners over hoor... en dan heb ik ook nog een paar keer een lastige keuze moeten maken WELKE naam ik verving...

Dit is natuurlijk heel makkelijk scoren, maar het toont volgens mij prima aan dat het gewoon kan, en dat is wat ik hiermee wilde zeggen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Alle namen die jij daar vervangt door Volbeat (met misschien uitzondering van de Artic Monkeys) zijn grotere namen dan Volbeat....

Je gaat toch niet serieus menen dat Volbeat groter is dan een McCartney, een The Cure, een Bruno Mars of een Robbie Williams? Come on, laten we wel wat realistisch blijven.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Alle namen die jij daar vervangt door Volbeat (met misschien uitzondering van de Artic Monkeys) zijn groter dan Volbeat.

Daarover valt behoorlijk te discussiëren, maar laten we even doen alsof dat 100& klopt. Dan is de vraag: staat er vervolgens alsnog een Pinkpop waardig headliner trio achter elk jaar?

Ik vind van wel...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Alle namen die jij daar vervangt door Volbeat (met misschien uitzondering van de Artic Monkeys) zijn grotere namen dan Volbeat….

Je gaat toch niet serieus menen dat Volbeat groter is dan een McCartney, een The Cure, een Bruno Mars of een Robbie Williams? Come on, laten we wel wat realistisch blijven.
tja... als ik Green Day met Volbeat nu naast elkaar zou leggen. Of RHCP met Volbeat, Kings of Leon met Volbeat, Arctic Monkeys met Volbeat, The Killers met Volbeat, Mumford met Volbeat.
Zou ik momenteel toch echt Volbeat als "groter" zien, puur persoonlijk hoor...
Met het nieuwe album tillen ze de relevantie echt omhoog.
Ik denk ook zeker dat ze van headliner FortaRock in 2016 inmiddels goed doorgegroeid zijn naar Pinkpop headlinermateriaal.
Maar zoals gezegd, misschien niet eerste keuze headliner.
Echter op mijn lijstje staan ze alvast, ik verwacht ze op diverse festivals in de zomer van 2020 op hele hoge spots.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Nog even terugkomend op de afval, recycling, duurzaamheidsdiscussie: download doet hier ook aan:

https://twitter.com/downloadfest/status/1131903925987057666?s=21
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken