Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:

Paddy wrote:
Zonder Mojo, was er überhaupt geen Pinkpop meer geweest…


Zonder Mojo en Live Nation hadden de prijzen normaal gebleven en had Pinkpop grote acts voor normale acts kunnen halen in die tijd. Beetje kip en het ei verhaal. Mojo kent totaal geen principes wat dat betreft, dat zag je laatst wel met Blackpink.

Nee hoor. Zonder Mojo en Live Nation hadden we nu geen Pinkpop meer gehad en daarnaast ook een pak minder concerten. Die prijzen waren ook niet gewoon gebleven, die waren sowieso gestegen. Lees het boek Mojo Pioniers maar eens. Erg interessant en vrijwel compleet over dit onderwerp.

Blackpink had hier niet eens kunnen komen zonder die hoge ticketprijzen. Die kwamen voor 1 EU optreden met een gigaproductie. Dat kost wat.
Onzin, als alle festivals roepen dat ze dat soort bizarre gages niet meer betalen dan zakken die prijzen vanzelf. Mojo zegt altijd “Ja” en altijd ten kosten van de bezoeker.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Nja, als Mojo niet "ja" zegt, dan doet een ander dat wel. En zo lang wij netjes blijven dokken, gaat dat niet veranderen.

Ben het met je eens dat er idealiter alleen maar Jannen zouden moeten zijn, mits ze een beetje helder en verstaanbaar zouden zijn ;-).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Jan doet het gewoon goed!
Kunnen jullie van alles van vinden, ik zie niemand die het op zijn manier na doet. En dat meen ik positief!
Hij wil notabene de prijskaartjes niet verhogen, dat is al goed nieuws.
Sterker nog hij wil de prijskaartjes verlagen. Het is pas 2018 dat de ticketprijzen boven de 200grens kwamen en ik denk dag het mogelijk is en een goed initiatief om terug onder die prijs te duiken.
Kijk alleen al wat voor lineups er stonden voor 2018, dan is dat toch gewoon mogelijk.
Ik denk dat er gewoon meer druk op Mojo gelegd moet worden, Jan moet zijn wil meer doordrukken wat betreft lineup. Zijn vetorecht veel efficiënter inzetten. Laten we wel zijn, als Jan het wilde was DeWolff de vervanger van Izzy Bizzu en niet Boef, dat soort beslissingen... Ja zijn persoonlijke muzieksmaak, die moet imo meer uitstralen op de lineup. Daar gaat Mojo met de Mojo programmering veel te veel op in de radio-kut-muziek van de popmuziek riolen.

maar vind ik hoor...

als het lukt om een los concert van Rammstein buiten Mojo om te boeken op Megaland, vind ik dat wel een signaal hoor. Richting Mojo...

Moeten er bij RaR/RiP niet nog een paar namen bij, wellicht zit daar de vervanging van First Aid Kit bij?
Maar hé, zou wat zijn zeg? Als het lukt Slayer als vervanger te noteren??
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dat begrijp ik dus niet van Mojo, het total negeren van Slayer op welk festival dan ook. Gaat natuurlijk nooit de vervanger zijn.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Met steeds meer festivals (ook internationaal) en daardoor een toenemende vraag naar artiesten is het niet vreemd dat ze meer geld vragen voor een optreden. Zeker als je bedenkt dat het tegenwoordig de voornaamste inkomstenbron is.

En als je ziet hoeveel een festival kan verdienen aan de grootste namen is het helemaal niet gek dat ze een steeds hogere vraagprijs hebben. Ik vind het dan ook dubbel dat organisatoren lopen te klagen over (te) dure acts, terwijl diezelfde acts wel ervoor zorgen dat er veel kaartjes en consumpties worden verkocht.

Verder denk ik dat een grote groep bezoekers het niet eens uitmaakt dat een weekendticket bijna elk jaar 10 euro duurder wordt, zolang de line-up maar naar (of boven) verwachting is. Uiteindelijk is dat tientje maar een fractie van wat je tijdens een weekend kwijt bent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Dat begrijp ik dus niet van Mojo, het total negeren van Slayer op welk festival dan ook. Gaat natuurlijk nooit de vervanger zijn.
nee die ballen hebben ze niet bij Mojo.
Daarbij is Slayer echt een ontbrekende schakel dit jaar, al was het alleen al op FortaRock.
Wat ik zou doen dropkick murphys naar Brighlands en Slayer op IBA ;)

maar realiteit legt mij toch weer neer bij DeWolff, Novastar, My Baby of Kovacs, maar ook de Danny Vera suggestie vind ik niet heel onrealistisch...
Wat ik wel raar vind, de tijd dat het duurt dat de vervanger bekend wordt??
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Slayer is toch ook helemaal geen act voor Pinkpop? Die moeten op zn minst een beetje radiovriendelijk zijn. Past totaal niet.

Fortarock is wel raar idd.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
*BRAND BIJZONDERE BIEREN BAR WEDEROM OP PINKPOP 2019*

Vanwege het al jaren grote succes komt ook in 2019 de Brand Bijzondere Bieren Bar terug naar Pinkpop.
Dit jaar bestaat het Brand assortiment uit: Weizen, Session IPA, Blond, IPA, Lentebock en Gose van de tap. Uit de fles is er ook nog Weizen 0.0 en IPA 0.0%!

Ben helaas niet van het bier....
Cocktailbar zou daarentegen fijn zijn ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Slayer is toch ook helemaal geen act voor Pinkpop? Die moeten op zn minst een beetje radiovriendelijk zijn. Past totaal niet.

Fortarock is wel raar idd.
Er hebben wel vaker metal acts op Pinkpop gestaan (Five Finger Death Punch, Rob Zombie, Mastodon, Ghost, Avenged Sevenfold, Skillet, Halestorm, Epica etc.)... dus waarom de opper god metal band niet? Ook toegegeven, de rest van het programma staat het dit jaar wat minder toe. Maar een combi met Rammstein o.i.d. zou best kunnen. Slayer zou ik idd niet radio vriendelijk noemen, maar commercieel gezien toch nog wel best bekend?.. Reign Of Blood en Angle Of Death zijn wel nummers die je moet kennen, en je kan lekker SLAYER!!! roepen enzulks. Forta had natuurlijk ook logisch geweest, maar daar lijkt de inspiratie ook wel op te zijn.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
DennisvdBr wrote:
*BRAND BIJZONDERE BIEREN BAR WEDEROM OP PINKPOP 2019*

Vanwege het al jaren grote succes komt ook in 2019 de Brand Bijzondere Bieren Bar terug naar Pinkpop.
Dit jaar bestaat het Brand assortiment uit: Weizen, Session IPA, Blond, IPA, Lentebock en Gose van de tap. Uit de fles is er ook nog Weizen 0.0 en IPA 0.0%!

Ben helaas niet van het bier….
Cocktailbar zou daarentegen fijn zijn
1f917.svg

Een whiskybar had ik ook niet erg gevonden :p
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Volgens mij is er al een paar jaar een cocktailbar. Gecamoufleerd met een enorme tekst COCKTAILS erboven als ik me niet vergis...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Doe mij maar een waterbar. Water met de smaken van munt, bloedsinaasappel, kers, citroen, aardbei, perzik, naturel, bruis en wat er nog meer te verzinnen valt.

Gewoon 1 munt aftikken voor een hervulbare halve liter daarvan en dus 1 munt statiegeld om je bekertje in te wisselen.

Zoiets mis ik serieus op festivals...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Ciska01 wrote:
Pauze/Wachten op tenacious D 15:20
Tenacious D 16:20
Pauze/Wachten op dropkick murphys 17:20
Dropkick murphys 18:20


Leuk spoorboekje, maar een ding vind ik raar. Dat je tijdens 1975 een pauze pakt kan ik begrijpen. Maar kijkend naar je spoorboekje en je muziekkeuze vind ik het gek dat je Slash met Myles Kennedy overslaat.
Ik zou je adviseren Slash op Mainstage te overwegen. Of heb je een specifieke reden dat je ze skipt? Gewoon een vraag he…
Ik doe dit jaar hetzelfde, ik denk dat Ciska in dit geval, net als ik, een goede plek (ergens ver vooraan) wilt bemachtigen bij beide bands.
Zelf zie ik SMK&C al op Graspop, dus voor mij is het niet een grote ramp, al ben ik wel echt een grote fan van zowel Slash als Myles. Maar ik vind de overlapping gewoon zo klote, want je moet al zeker een nummer opofferen van Tenacious D om het eerste nummer van Slash te willen zien, of andersom. Hier zit ik zelf niet op te wachten en ik ben iemand die bij podia blijft plakken om bands vanaf de hekken te zien.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik lees op de site dat wagentjes op de camping niet toegestaan zijn, geld dit ook voor die uitklap bolderkarretjes? Tevens vraag ik me af hoe streng zijn de controles zijn? Gezien het drank limiet wat aangegeven staat.
 

gijske46

Playlistbediener
17 jan 2018
18
3
Wij hadden vorig jaar zo’n bolderkar bij, geen problemen mee gehad. En drank doen zo ook niet moeilijk over zolang het maar geen glaswerk is.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Jan geeft nu op 3FM aan dat waarschijnlijk morgen bekend wordt wie First Aid Kit gaat vervangen. En hij geeft aan dat tot half2 doorgaan echt iets eenmaligs is, ongelooflijk...

Kaartverkoop gaat volgens hem goed. Hij zegt 72k, maar kan niet volgen wat hij daarover verder uitlegt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Paddy wrote:
Zonder Mojo, was er überhaupt geen Pinkpop meer geweest…

Zonder Mojo en Live Nation hadden de prijzen normaal gebleven en had Pinkpop grote acts voor normale acts kunnen halen in die tijd. Beetje kip en het ei verhaal. Mojo kent totaal geen principes wat dat betreft, dat zag je laatst wel met Blackpink.

Tuurlijk zonder Mojo kwamen the Stones, The Boss en sir Macca voor een kratje bier spelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Speciale Urbanusstrip voor Pinkpop!!!!

Helaas niet als gratis extraatje maar te koop op terrein en site Pinkpop
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Jack wrote:

DennisvdBr wrote:

Jack wrote:
Wedden dat ze met Duncan Laurence komen? Exclusief festival optreden, ofzo.


Verwacht ik niet.
Zal hij eerst een album moeten hebben.
Dat zal er pas zijn voordat hij in oktober een club tour gaat doen. Want momenteel is er nog geen sprake van een album of van genoeg andere tracks.
Vandaar, niet een logische naam.


In een interview met de schrijver van Arcade werd gezegd dat er al een hoop muziek is geschreven de laatste twee jaar. En je kent Pinkpop met hun hype acts, dus sluit het niet uit!

uhm, Dunca Laurence is zelf de schrijver en componist van Arcade?? Dus dat is een beetje raar dat aan zijn solo werk afgelopen twee jaar al veel geschreven is.
Hij geeft 5 juli een showcase in Paradiso, deze zal echter gedaan worden onder Friendly Fire. Onder Friendly Fire maakt de kans op een MOJO boeking ook al flink kleiner.
daarbij moeten we nog wachten op het debuutalbum, Aldus interview voor ANP, zie bijvoorbeeld artikel Boulevard.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/music/artikel/4711891/debuutalbum-duncan-laat-op-zich-wachten

“Ik ben bezig met muziek en met nieuwe nummers maar de focus ligt nu zo op het songfestival dat ik nu nog niet weet wanneer of wat, maar het komt eraan”, beloofde Duncan dinsdag voor de camera van het ANP. “Er komen nieuwe dingen aan. Nog even geduld, het komt goed.”

Daarmee, denk ik dat Pinkpop 2019 te vroeg is… Plus denk ik dat er andere acts meer voor de hand liggen.

Interview met een van Arcade's drie schrijvers/componisten: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/mei/Hoe-een-Zweedse-songwriter-een-bepalende-rol-speelde-in-de-Duncan-Laurence-zege.html
 
1 mei 2017
289
0
Ik geloof best dat die songfestivalgast genoeg materiaal heeft, maar ik denk niet dat hij de tijd zal hebben om goed te repeteren voor een volledige Pinkpop show. Zoveel mogelijk vrouwelijke fans neuken in de aankomende twee weken krijgt namelijk voorrang.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken