Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Over de slash discussie: ik kijk daar heel anders tegenaan. Ik geloof dat de meningen niet heel erg verdeeld zijn over de (actuele) zangkwaliteiten van Axl Rose. De zangkwaliteiten van Miles Kennedy zijn echter uitmuntend naar mijn mening. Die kerel haalt volgens mij iets van 5 octaven heb ik eens gelezen. Ik vind dit dus een uitgelezen kans om, live, een beresterke performance van GnR nummers te aanschouwen. Want slash is natuurlijk nog altijd een virtuoos. Dat de setlist dan aangevuld wordt met eigen materiaal van Slash MET Kennedy en conspirators, is volgens mij ook zeker geen straf. Bovendien staan ze dit jaar main, dus kun je voorin gaan springen en schreeuwen, maar ze ook vanuit het gras of het speciaalbierterras beluisteren. Uitstekende boeking hoor.

Volledig mee eens! Heb Slash met Myles Kennedy eerder op Pinkpop gezien en zie het eigenlijk ook als een upgrade van de GnR nummers door er een fantastische vocalist bij te zetten. Verder vind ik Slash ook wel gewoon een coole vent.

Ik zal niet vooraan staan mee te springen, maar bieren met dit op de achtergrond gaat absoluut geen straf zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Ligt het aan mij of gebeurt het hier steeds vaker dat posts niet verschijnen? Lijkt wel een bug te zijn.

Had het gepost dat Krezips nr volgens mij oud was en een rerelease!
Zo goed bekend ben ik niet met Krezip. Maar de single hoor ik in ieder geval meer op de recente radio dan Heideroosjes. Volgens mij is die buzz ook groter, en een reünie in een ZiggoDome of reünie in Melkweg uitverkopen. Zoek de verschillen.

En dan nog is het niet als Krezip wel dan Heideroosjes ook. Ze hebben gewoon alle recht om het niet te boeken. Behalve een namaak reünie is er geen aanleiding toe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Timmetje wrote:
Ligt het aan mij of gebeurt het hier steeds vaker dat posts niet verschijnen? Lijkt wel een bug te zijn.

Had het gepost dat Krezips nr volgens mij oud was en een rerelease!

Zo goed bekend ben ik niet met Krezip. Maar de single hoor ik in ieder geval meer op de recente radio dan Heideroosjes. Volgens mij is die buzz ook groter, en een reünie in een ZiggoDome of reünie in Melkweg uitverkopen. Zoek de verschillen.

En dan nog is het niet als Krezip wel dan Heideroosjes ook. Ze hebben gewoon alle recht om het niet te boeken. Behalve een namaak reünie is er geen aanleiding toe.
nee, ik zie geen meerwaarde in Heideroosjes tov de andere NL acts die rond touren.
Wel Limburgse acts, als deBaarlose Kovacs, Sittardse Novastar of de Geleense DeWolff daar zie ik dan wel weer meerwaarde in voor de tentstage.

Of een Limburgse act podium bieden als oud gediende Janse Bagge of Ge Reinders.
Missschien de wat nieuwere acts als The Ten Bells of Blackbird, al zal Blackbird vanuit Raalte haast moeten maken dus die sowieso niet helaas.

Misschien schuift Pretenders nog een tijdslot later? Met de NL invalact een tijdslot eerder?

Ik durf niet zomaar Duncan of Heideroosjes te notreren, mijn voorgevoel hangt een beetje bij DeWolff, Novastar, My Baby of Kovacs...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Mijn voorgevoel hangt bij een Racoon…
Racoon lijkt me een act voor Main of IBA.
Terwijl een NL act als De Dijk dan imo een twijfel geval is. Best een act die op zo'n laat tijdslot in de tent zou kunnen.

al met al, er liggen best wat mogelijkheden.
echt benieuwd wat MOJO voor Pinkpop kan regelen.
Zal toch wel bekend moeten zijn voordat de programma boekjes gedrukt gaan worden en dat zal volgende week wel gebeuren gaan gok ik??
ook wel tijd voor de plattegronden btw
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Racoon in de vergrootte tent voor intimi die niet naar Dropkick Murphy's willen... ik zie het wel passen. Sowieso is die podiumindeling niet altijd een graadmeter t.o.v. de band of artiest. De Staat in 2011 stond op Main. In 2016, na als naam te zijn gegroeid, stonden ze in de tent geprogrammeerd.

Maar toegegeven, Racoon is totaal uit de lucht gegrepen. Maar ze zijn nog actief, in de buurt, kosten geen godsvermogen, je weet wat je krijgt, en stonden er in 2012 voor het laatst...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
*BRAND BIJZONDERE BIEREN BAR WEDEROM OP PINKPOP 2019*

Vanwege het al jaren grote succes komt ook in 2019 de Brand Bijzondere Bieren Bar terug naar Pinkpop.
Dit jaar bestaat het Brand assortiment uit: Weizen, Session IPA, Blond, IPA, Lentebock en Gose van de tap. Uit de fles is er ook nog Weizen 0.0 en IPA 0.0%!

verdorie, ik mis de Imperator en de UP in dit rijtje :(

hopenlijk komt er nog een afzegging van één van de acts op de lineup van de Brand Bijzondere Bieren Bar... :p
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Jack wrote:
Wedden dat ze met Duncan Laurence komen? Exclusief festival optreden, ofzo.

Verwacht ik niet.
Zal hij eerst een album moeten hebben.
Dat zal er pas zijn voordat hij in oktober een club tour gaat doen. Want momenteel is er nog geen sprake van een album of van genoeg andere tracks.
Vandaar, niet een logische naam.

In een interview met de schrijver van Arcade werd gezegd dat er al een hoop muziek is geschreven de laatste twee jaar. En je kent Pinkpop met hun hype acts, dus sluit het niet uit!
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Zou Danny Vera een optie kunnen zijn? Of is hij nog een te kleine naam voor Pinkpop? Ik zou er zelf wel vrolijk van worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Zou Danny Vera een optie kunnen zijn? Of is hij nog een te kleine naam voor Pinkpop? Ik zou er zelf wel vrolijk van worden.
Zou ook perfect kunnen toch...

Ik zet hem op mijn lijste er bij, zijn al flink wat namen voorbij gekomen afgelopen 1,5 pagina
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Ik vraag me toch steeds weer af hoe Mojo tegen deze man aankijkt. Dan organiseer je het meest prestigieuze festival van Nederland, moet je rekening houden met zo'n ongeleid projectiel.
Het rechtop in slaap vallen verklaart wel het een en ander ;-).

edit: zijn liefde voor het festival straalt er wel van af, dat is wel aandoenlijk!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Haha toch mooi man.. zo zit je inhoudelijk over een festival te lezen, en 5 seconde later lees je een idee over gepensioeneerde olifanten in de dierentuin van Kerkrade. En 10 seconde daarna lees je over een Pacman die een hartklep begint op te eten.

Wat een eindbaas.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:

Jack wrote:
Wedden dat ze met Duncan Laurence komen? Exclusief festival optreden, ofzo.


Verwacht ik niet.
Zal hij eerst een album moeten hebben.
Dat zal er pas zijn voordat hij in oktober een club tour gaat doen. Want momenteel is er nog geen sprake van een album of van genoeg andere tracks.
Vandaar, niet een logische naam.

In een interview met de schrijver van Arcade werd gezegd dat er al een hoop muziek is geschreven de laatste twee jaar. En je kent Pinkpop met hun hype acts, dus sluit het niet uit!
uhm, Dunca Laurence is zelf de schrijver en componist van Arcade?? Dus dat is een beetje raar dat aan zijn solo werk afgelopen twee jaar al veel geschreven is.
Hij geeft 5 juli een showcase in Paradiso, deze zal echter gedaan worden onder Friendly Fire. Onder Friendly Fire maakt de kans op een MOJO boeking ook al flink kleiner.
daarbij moeten we nog wachten op het debuutalbum, Aldus interview voor ANP, zie bijvoorbeeld artikel Boulevard.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/music/artikel/4711891/debuutalbum-duncan-laat-op-zich-wachten
"Ik ben bezig met muziek en met nieuwe nummers maar de focus ligt nu zo op het songfestival dat ik nu nog niet weet wanneer of wat, maar het komt eraan", beloofde Duncan dinsdag voor de camera van het ANP. "Er komen nieuwe dingen aan. Nog even geduld, het komt goed."
Daarmee, denk ik dat Pinkpop 2019 te vroeg is... Plus denk ik dat er andere acts meer voor de hand liggen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Ik vraag me toch steeds weer af hoe Mojo tegen deze man aankijkt. Dan organiseer je het meest prestigieuze festival van Nederland, moet je rekening houden met zo’n ongeleid projectiel.
Het rechtop in slaap vallen verklaart wel het een en ander ;-).

edit: zijn liefde voor het festival straalt er wel van af, dat is wel aandoenlijk!

Ik denk dat ze met zn allen een baaldagje hadden toen bleek dat ie na het jubileumjaar door wilde gaan. Snap het wel maar soms moet je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat stoppen misschien beter is.

Ik verwacht Duncan Laurence ook. Marketingtechnisch slimme stunt en ze kunnen met de tegenvallende kaartverkoop nog wel wat marketing gebruiken natuurlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Oasiss wrote:
Ik vraag me toch steeds weer af hoe Mojo tegen deze man aankijkt. Dan organiseer je het meest prestigieuze festival van Nederland, moet je rekening houden met zo’n ongeleid projectiel.
Het rechtop in slaap vallen verklaart wel het een en ander ;-).

edit: zijn liefde voor het festival straalt er wel van af, dat is wel aandoenlijk!

Ik denk dat ze met zn allen een baaldagje hadden toen bleek dat ie na het jubileumjaar door wilde gaan. Snap het wel maar soms moet je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat stoppen misschien beter is.

Ik verwacht Duncan Laurence ook. Marketingtechnisch slimme stunt en ze kunnen met de tegenvallende kaartverkoop nog wel wat marketing gebruiken natuurlijk.
Toch zouden er meer "Jannenn" in de muziek industrie moeten zijn dan de "Mojo's". Alle kut acts waar we altijd hier op vloeken zijn afkomstig van MOJO. Je kan Jan uitlachen al dan niet terecht, maar ik vind het wel mooi dat die man zijn principes heeft. Hadden ze dat allemaal gehad dan hadden we nu geen honderde euro's neer moeten tikken voor een festival.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Zonder Mojo, was er überhaupt geen Pinkpop meer geweest…
Zonder Mojo en Live Nation hadden de prijzen normaal gebleven en had Pinkpop grote acts voor normale acts kunnen halen in die tijd. Beetje kip en het ei verhaal. Mojo kent totaal geen principes wat dat betreft, dat zag je laatst wel met Blackpink.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Paddy wrote:
Zonder Mojo, was er überhaupt geen Pinkpop meer geweest…

Zonder Mojo en Live Nation hadden de prijzen normaal gebleven en had Pinkpop grote acts voor normale acts kunnen halen in die tijd. Beetje kip en het ei verhaal. Mojo kent totaal geen principes wat dat betreft, dat zag je laatst wel met Blackpink.

Nee hoor. Zonder Mojo en Live Nation hadden we nu geen Pinkpop meer gehad en daarnaast ook een pak minder concerten. Die prijzen waren ook niet gewoon gebleven, die waren sowieso gestegen. Lees het boek Mojo Pioniers maar eens. Erg interessant en vrijwel compleet over dit onderwerp.

Blackpink had hier niet eens kunnen komen zonder die hoge ticketprijzen. Die kwamen voor 1 EU optreden met een gigaproductie. Dat kost wat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken