Kaartverkoop gaat volgens hem goed. Hij zegt 72k, maar kan niet volgen wat hij daarover verder uitlegt.
Dus zeg maar 30K weekendkaarten en dan gemiddeld 14K dagkaarten per dag? Dat zou dan voor voldoende ruimte op het terrein zorgen.
Kaartverkoop gaat volgens hem goed. Hij zegt 72k, maar kan niet volgen wat hij daarover verder uitlegt.
aha...Jan geeft nu op 3FM aan dat waarschijnlijk morgen bekend wordt wie First Aid Kit gaat vervangen. En hij geeft aan dat tot half2 doorgaan echt iets eenmaligs is, ongelooflijk…
Toch wel benieuwd of de kaartverkoop bij Eminem als headliner ipv The Cure beter gelopen had. Ik vermoed van wel. Dan had je een lekker divers rijtje headliners.
Dit jaar denk ik dat ze zichzelf voor de kaartverkoop met dat hele geen early bird gedoe ook flink in de vingers hebben gesneden.
Toch wel benieuwd of de kaartverkoop bij Eminem als headliner ipv The Cure beter gelopen had. Ik vermoed van wel. Dan had je een lekker divers rijtje headliners.
Ik had wel verwacht dat Fleetwood moeizaam zou gaan, uitgaande van de Boutique vvk die al liep.Timmetje wrote:
Nogmaals, het probleem ligt niet bij de zondag, maar bij de zaterdag en maandag. Had eerlijk gezegd wel gedacht (en gehoopt) dat Fleetwood meer kaarten zou verkopen. Van Mumford verbaast het me iets minder.
Ik vind die maandag in de breedte ook niet verkeerd. Maar Fleetwood Mac vind ik, en heb ik nooit een Pinkpop headliner gevonden. Waar The Cure nog steeds veel jeugd aanspreekt met hun muziek van vroeger, heb ik dat bij Fleetwood stuk minder het idee. Het is toch meer voor het oudere publiek heb ik het idee (uitzonderingen daargelaten). Daarnaast ook niet eens volledig bezetting, en op een maandag waar de dag erna veel mensen toch weer moeten werken.Timmetje wrote:
Nogmaals, het probleem ligt niet bij de zondag, maar bij de zaterdag en maandag. Had eerlijk gezegd wel gedacht (en gehoopt) dat Fleetwood meer kaarten zou verkopen. Van Mumford verbaast het me iets minder.
Eminem – Fleetwood – Mumford staat imo gewoon wat sterker op een affiche dan Eminem – The Cure – Mumford.
Al was Eminem – The Cure – Fleetwood misschien nog de beste optie geweest als het mogelijk was geweest!!
Of de fans in Nederland en België hebben weinig behoefte aan een festival setting.
combinatie factoren, Buckingham out / Finn in, slechte berichten uit 2016, festival setting...DennisvdBr wrote:
Of de fans in Nederland en België hebben weinig behoefte aan een festival setting.
Dit zal vooral de verklaring zijn. En dus een hoop volk die de band 3 jaar terug al gezien heeft.
Verder denk ik dat bij de tegenvallende kaartverkoop de drukte en verkeersproblemen van vorig jaar nog een rol spelen.
Wel jammer: een 50e jubileum van Pinkpop hoort gewoon uit te verkopen.
Nou, vorig jaar was echt een drama. Ik was er de Bruno Mars dag. Ik parkeer al jaren mijn auto bij die rodelbaan voor aan de berg/heuvel, hoe je het ook wil noemen. Ik was best op tijd vertrokken en was ruim voor de opening van het terrein in Landgraaf. En ik kon mijn auto daar voor het eerst in jaren niet kwijt. Toen ben ik helemaal doorverwezen naar een plek helemaal ergens achteraf. Dus even op mijn telefoon gekeken hoe lang het lopen was. Gewoon letterlijk 1 uur en 5 minuten lopen. Gelukkig waren er wel pendelbussen, maar de laatste gingen savonds terug al in het begin van het optreden van Bruno Mars. Ook waren ze vrij vaag over de opstap plek van de bussen om terug te gaan.Wat betreft de “parkeerproblemen”, dat zat er meer in dat mensen op iets verder afgelegen plekken moesten parkeren en vervolgens niet de correcte wegwijs hadden richting het terrain. Daarbij bleek dat bij Mondo Verde nog parkeerplaats was terwijl mensen al plek elders zochten.
Ik was al om 10.38 uur in Landgraaf die dag zie ik mijn whatsapp historie met Livecrowd. Was al vroeg vertrokken ivm de verwachte drukte.1 uur lopen valt wel mee…
De parkeerplaats naast Camping C is 30 minuten.
Ben ook wel eens bij Goffertpark geweest, dat ik langer dan 30 minuten moest lopen.
Maar het is inderdaad een puntje van aandacht voor komende jaren.
Vind eigenlijk wel gek dat het juist op de Bruno Mars dag zo’n punt was. Zijn er veel mensen alleen in één auto gekomen? Was niet eens de drukste dag ook nog? Blijft vreemd…