Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Miles Kennedy met Alter Bridge was te gek maar op PP 2015 met Slash vond ik het meer een soort GNR tribute band af en toe. Beetje potsierlijk allemaal en Slash was bijna en parodie van zichzelf. Kon me niet echt overtuigen.

Is hun nieuwe werk beter en de moeite waard om te kijken?

Ik verwacht ook Duncan Lawrence voor First Aid Kit
Slash speelt ook enkele GnR nummers ja, maar daarmee is hij toch geen parodie van zichzelf?? ik geloof dat Slash wel alle recht heeft om GnR nummers tussen zijn setlist te zetten.
Met al een paar albums op zak met solo en met Conspirators is er genoeg werk.
Maar ik zie niet hoe de act potsierlijk kan overkomen, die opmerking snap ik geheel niet?!?!

Zoals ik al zei op vorige bladzijde, nee, Duncan gaan we niet zien.
Kijk naar de festivals tijdens het Pinkpop weekend.
Ik verwacht DeWolff, Novastar, My Baby of Kovacs... Misschien Van Dik Hout of Heideroosjes.
Maar die richting lijkt vrij aannemelijk.
Al zijn er ook wat buitenlandse act mogelijk op de 10e, bijvoorbeeld Fisher Z of Kadavar. Op RaR / RiP is wel wat te vinden. Maar ik verwacht internationaal backup materiaal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
hier is een recente setlist van Slash met Kennedy.
https://www.setlist.fm/setlist/slash-featuring-myles-kennedy-and-the-conspirators/2019/teatro-gran-rivadavia-buenos-aires-argentina-33903025.html
ik denk dat ze deze vrijwel doortrekken in de EU tour.
Driving Rain, Mind Your Manners, By The Sword en World on Fire zijn wel enkele van mijn favoriete.
Ik hoop persoonlijk dat er in Europa iets meer GnR tracks tussen komen.

Anastasia is een grote publieksfavoriet, Starlight is zijn eerste samenwerking met Myles Kennedy en tevens een goed nummer, Back from Cali vind ik zelf ook erg lekker. Samen met de nummers die Dennis genoemd genoeg lekkere gitaarmuziek om een uurtje te vullen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Gisteravond nog beetje geluisterd en wat reviews gelezen e.d. en had in 2015 een beetje hetzelfde gevoel als OOR in Afas had, die omschrijven het perfect: https://oor.nl/concerten/slash-robotslash-is-de-meester-van-het-cliche/

Had liever Alter Bridge zonder Slash gezien haha. Vond hem bij GNR live ook niet meer zo sterk.

Over Duncan: Die heeft meer nummers dan alleen Arcade toch? Anders kan hij net als Davina gewoon gaan coveren.

@Bartjuh: Swap is inmiddels 180!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik ben in principe natuurlijk voor een zo mooi mogelijke naam als vervanger, want je wilt toch een goed affiche houden. Maar aangezien het gaat om een tijdslot tegenover Dropkick Murphy's, die ik zelf sowieso heel graag wil zien, zou ik er niet rouwig om zijn als het een naam wordt die mij persoonlijk niet zo boeit...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Over de slash discussie: ik kijk daar heel anders tegenaan. Ik geloof dat de meningen niet heel erg verdeeld zijn over de (actuele) zangkwaliteiten van Axl Rose. De zangkwaliteiten van Miles Kennedy zijn echter uitmuntend naar mijn mening. Die kerel haalt volgens mij iets van 5 octaven heb ik eens gelezen. Ik vind dit dus een uitgelezen kans om, live, een beresterke performance van GnR nummers te aanschouwen. Want slash is natuurlijk nog altijd een virtuoos. Dat de setlist dan aangevuld wordt met eigen materiaal van Slash MET Kennedy en conspirators, is volgens mij ook zeker geen straf. Bovendien staan ze dit jaar main, dus kun je voorin gaan springen en schreeuwen, maar ze ook vanuit het gras of het speciaalbierterras beluisteren. Uitstekende boeking hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Over de slash discussie: ik kijk daar heel anders tegenaan. Ik geloof dat de meningen niet heel erg verdeeld zijn over de (actuele) zangkwaliteiten van Axl Rose. De zangkwaliteiten van Miles Kennedy zijn echter uitmuntend naar mijn mening. Die kerel haalt volgens mij iets van 5 octaven heb ik eens gelezen. Ik vind dit dus een uitgelezen kans om, live, een beresterke performance van GnR nummers te aanschouwen. Want slash is natuurlijk nog altijd een virtuoos. Dat de setlist dan aangevuld wordt met eigen materiaal van Slash MET Kennedy en conspirators, is volgens mij ook zeker geen straf. Bovendien staan ze dit jaar main, dus kun je voorin gaan springen en schreeuwen, maar ze ook vanuit het gras of het speciaalbierterras beluisteren. Uitstekende boeking hoor.

Goed gezegd! Slash blijft een gitaarvirtuoos. Vorig jaar op Graspop met GnR aan het werk gezien en het was echt goed. Voor mij deze zomer daarom een no brainer om te gaan kijken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
In het Goffert speelde hij regelmatig valse noten en of zat hij er compleet naast. Was sowieso een zwak concert toen. Maar misschien had ie toen gewoon zn dag niet.

Misschien toch maar de voordeel van de twijfel en ga ik even kijken. Zoals gezegd vond ik Alter Bridge altijd wel heel
vet maar Slash voelde imo gewoon als wat vergane glorie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Ik hoop trouwens dat Marco Roelofs gewoon voor de eer bedankt om in te vullen voor FAK. Die hadden vanaf moment 1 op de programmering moeten staan. Mybaby mag ook ver weg blijven. Kovacs zou wel vet zijn. Leuke muziek en live erg sterk. Of Urbanus gewoon nog een keer.

Verder moet ik niet zo zeuren want erg veel zin in PP. Gevuld spoorboekje en het hotel was al geboekt. :-D
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.050
In het Goffert speelde hij regelmatig valse noten en of zat hij er compleet naast. Was sowieso een zwak concert toen. Maar misschien had ie toen gewoon zn dag niet.

Misschien toch maar de voordeel van de twijfel en ga ik even kijken. Zoals gezegd vond ik Alter Bridge altijd wel heel
vet maar Slash voelde imo gewoon als wat vergane glorie.
Ik heb ze op beide gezien. En Goffert was idd heel slecht, Graspop was wel beter. Ik kan er weinig mee... vind Myles een waanzinnige vocalist, die bij Alter Bridge veel beter uit de verf komt dan met Slash.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik hoop trouwens dat Marco Roelofs gewoon voor de eer bedankt om in te vullen voor FAK. Die hadden vanaf moment 1 op de programmering moeten staan. Mybaby mag ook ver weg blijven. Kovacs zou wel vet zijn. Leuke muziek en live erg sterk. Of Urbanus gewoon nog een keer.

Verder moet ik niet zo zeuren want erg veel zin in PP. Gevuld spoorboekje en het hotel was al geboekt.
1f600.svg

Grappig om te zien dat jij hetzelfde festival volgens mij totaal anders in gaat en gaat beleven als ik. Je gaat een weekendkaart halen, maar je verblijft in een hotel. Terwijl bij mij die camping juist een must is die erbij hoort...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.050
Ik hoop trouwens dat Marco Roelofs gewoon voor de eer bedankt om in te vullen voor FAK. Die hadden vanaf moment 1 op de programmering moeten staan. Mybaby mag ook ver weg blijven. Kovacs zou wel vet zijn. Leuke muziek en live erg sterk. Of Urbanus gewoon nog een keer.

Verder moet ik niet zo zeuren want erg veel zin in PP. Gevuld spoorboekje en het hotel was al geboekt.
1f600.svg
Dat zou ik erg flauw vinden. Waarom "moet" Heideroosje perse op Pinkpop staan? Ik vind ze best leuk hoor, maar doen nog steeds hetzelfde kunstje als vroeger. Ook geen nieuwe materiaal en 0 exclusiviteit. Zo zou iedere NL act wel hun plekje kunnen "eisen". En dat ze uit Limburg komen verdiend ook geen voorkeursbehandeling in mijn optiek. Dat ze het jammer vinden mag best, maar als ze er alsnog kunnen staan zouden ze dat gewoon moet accepteren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Marco en de Heideroosjes hebben een geschiedenis met Pinkpop. Heeft het festival ook jaren gepresenteerd. Die hadden imo wel een plekje verdient op het jubileum. Ipv die 2 slechte rappers of Jet Rebel. Of zelfs Krezip.

Krezip doet ook exact hetzelfde en die staan main. Zie dan liever de Heideroosjes.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.050
Marco en de Heideroosjes hebben een geschiedenis met Pinkpop. Heeft het festival ook jaren gepresenteerd. Die hadden imo wel een plekje verdient op het jubileum. Ipv die 2 slechte rappers of Jet Rebel. Of zelfs Krezip.

Krezip doet ook exact hetzelfde en die staan main. Zie dan liever de Heideroosjes.
Krezip liggen er al een poosje langer uit. Heeft tenminste nog een nieuwe singel uitgebracht (geen idee of die met een album komen), en hebben enkel 3 losse eigen Ziggo Dome shows. Heideroosjes heeft nog tal van festival shows gedaan en staan.

Ik zie ze ook liever dan die namen die jij noemt.. maar niets "moet". en ik vind heel de reünie een beetje krampachtig. Hadden ze met nieuw werk gekomen dan hadden ze meer recht van spreken gehad. Ze hebben even een breakje gehad, nu doen ze super melodramatisch over hun reünie, terwijl ze maar een paar jaartjes weg zijn geweest.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Timmetje wrote:
Marco en de Heideroosjes hebben een geschiedenis met Pinkpop. Heeft het festival ook jaren gepresenteerd. Die hadden imo wel een plekje verdient op het jubileum. Ipv die 2 slechte rappers of Jet Rebel. Of zelfs Krezip.

Krezip doet ook exact hetzelfde en die staan main. Zie dan liever de Heideroosjes.

Krezip liggen er al een poosje langer uit. Heeft tenminste nog een nieuwe singel uitgebracht (geen idee of die met een album komen), en hebben enkel 3 losse eigen Ziggo Dome shows. Heideroosjes heeft nog tal van festival shows gedaan en staan.

Ik zie ze ook liever dan die namen die jij noemt.. maar niets “moet”. en ik vind heel de reünie een beetje krampachtig. Hadden ze met nieuw werk gekomen dan hadden ze meer recht van spreken gehad. Ze hebben even een breakje gehad, nu doen ze super melodramatisch over hun reünie, terwijl ze maar een paar jaartjes weg zijn geweest.

Dat nieuwe nr van Krezip is toch een rerelease van dat oude nummer? Weinig nieuws aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
*BRAND BIJZONDERE BIEREN BAR WEDEROM OP PINKPOP 2019*

Vanwege het al jaren grote succes komt ook in 2019 de Brand Bijzondere Bieren Bar terug naar Pinkpop.
Dit jaar bestaat het Brand assortiment uit: Weizen, Session IPA, Blond, IPA, Lentebock en Gose van de tap. Uit de fles is er ook nog Weizen 0.0 en IPA 0.0%!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Ligt het aan mij of gebeurt het hier steeds vaker dat posts niet verschijnen? Lijkt wel een bug te zijn.

Had het gepost dat Krezips nr volgens mij oud was en een rerelease!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Ligt het aan mij of gebeurt het hier steeds vaker dat posts niet verschijnen? Lijkt wel een bug te zijn.

Had het gepost dat Krezips nr volgens mij oud was en een rerelease!
Stond als spam aangemerkt, nu weer teruggehaald.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken