Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.509
6.183
Je lijkt echt over mijn comments heen te lezen, of leest ze iig wat selectief.

Zoals gezegd; Niks mis met Armin na The Cure. Integendeel. Feestje.

Maar het was best wel tof geweest als Pinkpop voor de Armin fans die niet The Cure hoeven te zien een andere, (kleinere?), act in en ander genre tegenover The Cure hadden gezet zodat er een keuze was. Dan heb je iig wat minder mensen die tegen elkaar aan ouwehoeren op het veld staan.

Meer keuze is altijd goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.031
8.674
roluf wrote:
Dat Armin die naam heeft, heeft hij alleen maar aan zich zelf te danken. Als ik een kaartje koop voor Armin op Ibiza draait hij 2,5 trance nummer. En de rest is lompe stamp muziek waarbij hij 80 % van de tijd met zijn handen in de lucht staat. USB stick erin en daarna op play en pauze drukken en ik 50 eu voor een kaartje betalen. Nou ik ben echt wel een liefhebber van elektronische muziek maar als ik moet kiezen tussen Tool en Armin, doe maar een gokje waar ik voor kies.

Ach de USB cliché die nergens op gebaseerd is. Hij speelt gewoon live als het niet contractueel vast staat. Armin heeft jaren lang vinyl gedraaid en doet dat soms nog. Die mixed menig dj onder tafel die jij wss zo geweldig vind. Maar goed wat is dan wel een goede dj volgens jou?

Ik wil best wel geloven dat de man (heel) goed kan mixen. Ik hoor dat je er meer vanaf weet dan ik en dat hij een heel goede artiest is. Maar het gaat natuurlijk over wat hij op Pinkpop doet. Het kan goed zijn dat de gitarist van Kensington een meester is met de gitaar, maar daar heb ik weinig aan wanneer die op het podium het muzikale equivalent van laxeermiddel staan te wezen. Van Armin verwacht helaas ik een grote, holle DJ show met vuurwerk, pyro en confetti op z'n Tomorrowlands. Met Blah Blah Blah, dat Kensington nummer en andere oorkwellingen in de mix.

Volg je trouwens wel wat het 'Cure probleem' betreft. Denk niet dat er veel stoorzenders gaan zijn tijdens hun set. Het grootste stuk van het Armin publiek gaat bestaan uit Cure (en Lenny) fans die nieuwschierig zijn in Van Buuren en een kleiner gedeelte combi kopers. Alleen jammer dat Van Buuren er voor zorgt dat The Cure 3 kwartier in het daglicht moet spelen. Toch een beetje raar voor een band als deze. Maar goed: daarna staan ze nog een anderhalf uur in het donker. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.049
Je lijkt echt over mijn comments heen te lezen, of leest ze iig wat selectief.

Zoals gezegd; Niks mis met Armin na The Cure. Integendeel. Feestje.

Maar het was best wel tof geweest als Pinkpop voor de Armin fans die niet The Cure hoeven te zien een andere, (kleinere?), act in en ander genre tegenover The Cure hadden gezet zodat er een keuze was. Dan heb je iig wat minder mensen die tegen elkaar aan ouwehoeren op het veld staan.

Meer keuze is altijd goed.
Ja meer is natuurlijk altijd beter. Maar ze zijn er mee gestopt na die Paul McCartney gig. Ik weet nog dat er op stage 4 een paar NL rappers (even vergeten wie) toen plots vroeger moesten spelen on dat Sir McCartney dat niet wilde tijdens zijn show. Zelfs Balthazar werd voortijdig dicht gedraaid in de Brand Bier stage. Best raar was dat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:

Sorry, maar dit is echt “zoeken” naar problemen.



wat een fantastisch topic blijft dit toch

(maar idd indiaan !)

Wacht ff. Hoe is dit zoeken naar problemen?
Je hebt 3 uur tussen Armin en the Cure. Mensen die the Cure niet leuk vinden maar Armin wel gaan zich vervelen. Die mensen kunnen vervelend worden. Dat had voorkomen kunnen worden en dat is wat lui geprogrammeerd.

Da’s toch een logische gedachtegang?

All we ever hear from you is blah blah blah
So, all we ever do is go ya ya ya
And we don't even care about what they say
'Cause it's ya ya ya ya
Blah blah blah blah


:p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.049
Indiaantje89 wrote:

roluf wrote:
Dat Armin die naam heeft, heeft hij alleen maar aan zich zelf te danken. Als ik een kaartje koop voor Armin op Ibiza draait hij 2,5 trance nummer. En de rest is lompe stamp muziek waarbij hij 80 % van de tijd met zijn handen in de lucht staat. USB stick erin en daarna op play en pauze drukken en ik 50 eu voor een kaartje betalen. Nou ik ben echt wel een liefhebber van elektronische muziek maar als ik moet kiezen tussen Tool en Armin, doe maar een gokje waar ik voor kies.


Ach de USB cliché die nergens op gebaseerd is. Hij speelt gewoon live als het niet contractueel vast staat. Armin heeft jaren lang vinyl gedraaid en doet dat soms nog. Die mixed menig dj onder tafel die jij wss zo geweldig vind. Maar goed wat is dan wel een goede dj volgens jou?

Ik wil best wel geloven dat de man (heel) goed kan mixen. Ik hoor dat je er meer vanaf weet dan ik en dat hij een heel goede artiest is. Maar het gaat natuurlijk over wat hij op Pinkpop doet. Het kan goed zijn dat de gitarist van Kensington een meester is met de gitaar, maar daar heb ik weinig aan wanneer die op het podium het muzikale equivalent van laxeermiddel staan te wezen. Van Armin verwacht helaas ik een grote, holle DJ show met vuurwerk, pyro en confetti op z’n Tomorrowlands. Met Blah Blah Blah, dat Kensington nummer en andere oorkwellingen in de mix.

Volg je trouwens wel wat het ‘Cure probleem’ betreft. Denk niet dat er veel stoorzenders gaan zijn tijdens hun set. Het grootste stuk van het Armin publiek gaat bestaan uit Cure (en Lenny) fans die nieuwschierig zijn in Van Buuren en een kleiner gedeelte combi kopers. Alleen jammer dat Van Buuren er voor zorgt dat The Cure 3 kwartier in het daglicht moet spelen. Toch een beetje raar voor een band als deze. Maar goed: daarna staan ze nog een anderhalf uur in het donker.
1f642.svg
Ik snap het, probeer jullie alleen wat wijzer te maken betrefr Armin. Daarom zou ik hem liever op Lowlands o.i.d zien. En hem vragen om juist zijn kwalitatieve kant laat zien. Ik ben er van overtuigd dat veel mensen het beter vinden dat ze van te voren dachten. Want als nu een techno dj een trance classic opzet (gebeurt steeds vaker). Dan reageert het publiek er ook erg goed op.

En ja ik ben fan, zelf ook in mijn jonge jaren best diep in the scene gezeten. En heb er ook vele van dichtbij mee mogen maken. Alleen ergens is het jammer dat ze commercieel ook nog eens slim zijn, dat schaad gewoon hun reputatie af en toe.

Maar goed genoeg nu, het is wel duidelijk wat ik er van vind;).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.509
6.183
Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:

Sorry, maar dit is echt “zoeken” naar problemen.



wat een fantastisch topic blijft dit toch

(maar idd indiaan !)


Wacht ff. Hoe is dit zoeken naar problemen?
Je hebt 3 uur tussen Armin en the Cure. Mensen die the Cure niet leuk vinden maar Armin wel gaan zich vervelen. Die mensen kunnen vervelend worden. Dat had voorkomen kunnen worden en dat is wat lui geprogrammeerd.

Da’s toch een logische gedachtegang?


Blah blah blah blah


:p

Jup. Precies waar ik bang voor ben. Een hoop blah blah blah blah tijdens The Cure van mensen die op het feestje wachten. :p ;-)
Hoop dat jullie gelijk hebben en dat het mee gaat vallen!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Timmetje wrote:
Dat zeg ik toch letterlijk in die comment die je daar quote?

Er heeft inderdaad jarenlang niets gelijk met de mainstage gestaan tijdens de headliner. Maar er was ook nooit een andere (en in dit geval ook compleet ander soort muzikale) act na de headliner. Voorheen konden en gingen mensen gewoon naar huis of camping als ze de headliner niet leuk vonden omdat er na de hoofdact op het terrein niks meer te beleven was.

Nu is er dus wel een act na de headliner. Een DJ na The Cure. Kan niet verschillender.
Dan moet er toch gewoon voor de mensen die Armin willen zien maar The Cure niet een muzikale optie b zijn?

Dat er jarenlang niks tegelijk op de main stage heeft gestaan doet er helemaal niet toe in deze discussie. Jarenlang had je headliner en daarna niks. Nu heb je headliner en daarna nog een grote act. Totaal anders allemaal.

Pff en beide voor halve velden spelen zeker? Waar wil je Armin dan neerzetten? Serieus op Stage 4?

Een glas idd soms halfvol of halfleeg. Maar met wat extra water is een glas toch altijd voller? Je doet nu net of de Armin fan atraks een heel The Cure optreden gaat verpesten. Dat is nergens op gebaseerd.
Eens, ik vind het ook maar spijkers op laag water zoeken wat Timmetje doet.
Voor een festival als Pinkpop, dat sowieso al een ratjetoe aan genres is, maakt dat allemaal niks uit.
Het is net als het Top 2000-café, het ene moment staan ze te zingen, dansen, klappen, zwaaien op AC/DC, en het volgende moment op Abba.
De echte fans van The Cure staan lekker vooraan, en gaan nauwelijks last hebben van Armin-fans (of anderen).
Natuurlijk zullen er in het publiek mensen staan die ongeïnteresseerd gaan staan kletsen, maar dat geldt voor ieder festival, ongeacht wie er op het podium staan.
 
1 mei 2017
289
0
Je kan op Pinkpop toch maar 1 keer per dag het terrein op? Mocht her-entree mogelijk zijn, konden al die Armin fans tenminste terug naar hun tent om lekker te gaan pregamen/snuiven/aftrekken tijdens The Cure.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Je kan op Pinkpop toch maar 1 keer per dag het terrein op? Mocht her-entree mogelijk zijn, konden al die Armin fans tenminste terug naar hun tent om lekker te gaan pregamen/snuiven/aftrekken tijdens The Cure.

er is her-entree mogelijk.
met weekend tickets kan je onbeperkt op en neer, buiten naar binnen tijdens openingstijden terrein, zolang je je ticket en polsbandje kan laten zien uiteraard.
Met dagkaart kan, je kan je dagkaart namelijk laten uitscannen bij de uitgang, om vervolgens weer in te scannen als je terugkomt. Maar wat hebben dagtickets buiten het terrein? Ze staan niet op de Pinkpop-campings of moeten toevallig een adresje buiten het terrein hebben. Theoretisch kan het dus wel.

Dus ff naar de tent tijdens The Cure kan met weekend tickets in principe wel...
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Jezus wat is dat nummer van Marco Borsato, Davina Michelle en Armin VERSCHRIKKELIJK zeg. Die mag hij overslaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.049
Nouja.. laat hem 1x Marco mee nemen.. dan zijn we ook weer van dat verhaal af dat de "grootste" NL pop artiest allertijden tenminste ook een keer op Pinkpop heeft gestaan.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Nouja.. laat hem 1x Marco mee nemen.. dan zijn we ook weer van dat verhaal af dat de “grootste” NL pop artiest allertijden tenminste ook een keer op Pinkpop heeft gestaan.
ik kijk er niet van op...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.358
5.049
Indiaantje89 wrote:
Nouja.. laat hem 1x Marco mee nemen.. dan zijn we ook weer van dat verhaal af dat de “grootste” NL pop artiest allertijden tenminste ook een keer op Pinkpop heeft gestaan.

ik kijk er niet van op…
Rond dat tijdstip ligt Marco al lang onder zijn wollen dekentjes samen met John ieuwwbank. Dus zal wel niet.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.540
3.070
Ik zie The Cure eerder een plaat maken met dance/trance achtergrond dan een Tool nummer om eerlijk te zijn.
Ken je de nummers ‘Lost’ en ‘Labyrinth’ van het album The Cure uit 2004? Ik moet hierbij toch heel erg denken aan Tool... Ook al begrijp ik jouw stelling wel, ik ken echt heel wat mensen die evenals ik een paar gaten in de lucht sprongen vanwege de combi The Cure - Tool....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.509
6.183
Ticketswap inmiddels voor een weekend op €178 en dagtickets voor €90 a €100. Gaat de goede kant op. :-D
Nog even en ik sla toe.

Tot hoever zullen ze zakken denken jullie? €140 oid?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Ticketswap inmiddels voor een weekend op €178 en dagtickets voor €90 a €100. Gaat de goede kant op.
1f600.svg

Nog even en ik sla toe.

Tot hoever zullen ze zakken denken jullie? €140 oid?

Ik denk dat ik bij 160 euro toesla. Ervaring leert dat de laagste prijs een week of 2 voor Pinkpop wordt bereikt. De laatste dagen voor het festival daalt het aantal aangeboden kaarten sterk, en daarme neemt de prijs weer wat toe.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Ik zeg niet dat Armin een slechte dj is, ik zeg dat Armin op menig feestje/festival zich er veel te makkelijk van af maakt. Ik hmheb hem ook op a state of trance gezien. Dat is fantastisch. Maar ik had op dus Ibiza een hele negatieve life ervaring...

Wat Indiaan zegt ben ik het helemaal mee eens. Op lowlands met een volledige trance set zou ik heel graag zien gebeuren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.240
4.519
Indiaantje89 wrote:
Nouja.. laat hem 1x Marco mee nemen.. dan zijn we ook weer van dat verhaal af dat de “grootste” NL pop artiest allertijden tenminste ook een keer op Pinkpop heeft gestaan.

ik kijk er niet van op…

In dat geval pleit ik voor een alternatief op Stage 4.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken