Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Indiaantje89 wrote:
Het verschil tussen Tool en The Cure is toch ook groot?

Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?

En een echte Armin fan koopt geen kaartje voor Armin op Pinkpop overigens. Die gaan naar Armin Only, ASOT of whatever else waar hij een volwaardige trance set speelt.

Tool of een DJ, ik zou het wel weten hoor.
Een van swerelds beste dj/producers allertijden of een "bandje".. ik zou het wel wel weten hoor.

Te weinig respect voor Armin, ook op een muziek forum als festileaks.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Timmetje wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?.


Je lijkt het commentaar wat verkeerd te interpreteren. mensen klagen hier namelijk niet over het feit dat er een grote DJ na een legendarische headliner staat. Daar zijn de meesten blij mee.

Mensen klagen over het feit dat die legendarische headliner echt een smaakdingetje is en dat het feit dat ze niks naast deze act geprogrammeerd hebben om de mensen die die headliner niet leuk vinden te vermaken totdat Armin komt niet heel slim is geweest. Had desnoods wat van die campingtainment in een tent gezet.
Verveelde bezoekers bij the Cure wordt drama.

Sorry, maar dit is echt “zoeken” naar problemen.

Men kan nog altijd lekker chillen in de kalm aan laan, een biertje gaan drinken bij de Brand Bier bar, of een hambugertje en een biertje wegtikken ergens op het achter het veld. Daar heeft een The Cure fan toch geen last van? De echte fan staat vooraan om hun band te zien.

Tuurlijk kan men dat doen. Punt lijft dat er voor de mensen die Armin willen zien maar the Cure niet leuk vinden een gat van drie uur in de programmering valt en dat ze dat gat vast wel hadden kunnen vullen met één of twee andere acts.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?.


Je lijkt het commentaar wat verkeerd te interpreteren. mensen klagen hier namelijk niet over het feit dat er een grote DJ na een legendarische headliner staat. Daar zijn de meesten blij mee.

Mensen klagen over het feit dat die legendarische headliner echt een smaakdingetje is en dat het feit dat ze niks naast deze act geprogrammeerd hebben om de mensen die die headliner niet leuk vinden te vermaken totdat Armin komt niet heel slim is geweest. Had desnoods wat van die campingtainment in een tent gezet.
Verveelde bezoekers bij the Cure wordt drama.


Sorry, maar dit is echt “zoeken” naar problemen.

Men kan nog altijd lekker chillen in de kalm aan laan, een biertje gaan drinken bij de Brand Bier bar, of een hambugertje en een biertje wegtikken ergens op het achter het veld. Daar heeft een The Cure fan toch geen last van? De echte fan staat vooraan om hun band te zien.

Tuurlijk kan men dat doen. Punt lijft dat er voor de mensen die Armin willen zien maar the Cure niet leuk vinden een gat van drie uur in de programmering valt en dat ze dat gat vast wel hadden kunnen vullen.
Tsja... dat blijf je toch houden met headliners en festivals? Lijkt me ook niet fijn als je de magische opening van Plainsong hoort, terwijl je op de achtergrond nog ergens "gewoon boef man" op de achtergrond hoort ofzo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Tja, het is in dit geval of ''gewoon Boef man'' van een stage verderop of een hoop verveeld gelul naast, voor en achter je. Ik snap niet dat je argumenteert tegen zowel ''meer acts'' als ''voor ieder wat wils'' eigenlijk. Zo vreemd is dat toch niet?

Timmetje wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?.


Je lijkt het commentaar wat verkeerd te interpreteren. mensen klagen hier namelijk niet over het feit dat er een grote DJ na een legendarische headliner staat. Daar zijn de meesten blij mee.

Mensen klagen over het feit dat die legendarische headliner echt een smaakdingetje is en dat het feit dat ze niks naast deze act geprogrammeerd hebben om de mensen die die headliner niet leuk vinden te vermaken totdat Armin komt niet heel slim is geweest. Had desnoods wat van die campingtainment in een tent gezet.
Verveelde bezoekers bij the Cure wordt drama.

Sorry, maar dit is echt “zoeken” naar problemen.

Men kan nog altijd lekker chillen in de kalm aan laan, een biertje gaan drinken bij de Brand Bier bar, of een hambugertje en een biertje wegtikken ergens op het achter het veld. Daar heeft een The Cure fan toch geen last van? De echte fan staat vooraan om hun band te zien.

Er zit een gat van drie uur tussen het einde de laatste acts voor the Cure en Armin van Buuren. Ik vind het gewoon enorm onlogisch dat ze er niet voor gekozen hebben om op een andere stage iets tegenover the Cure te zetten om ook die mensen te vermaken.

Edit: Mijn vorige post was ineens verdwenen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Joe wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het verschil tussen Tool en The Cure is toch ook groot?

Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?

En een echte Armin fan koopt geen kaartje voor Armin op Pinkpop overigens. Die gaan naar Armin Only, ASOT of whatever else waar hij een volwaardige trance set speelt.


Tool of een DJ, ik zou het wel weten hoor.

Een van swerelds beste dj/producers allertijden of een “bandje”.. ik zou het wel wel weten hoor.

Te weinig respect voor Armin, ook op een muziek forum als festileaks.

De man zal zeker talent hebben, maar alles wat ik van 'm aanklik op Spotify bezorgt me kotsneigingen. Ik vrees dat het die muziek wordt, die hij ten berde zal brengen op PP... Dus zeker respect voor de man, maar ik denk dat ik zo'n beetje alles verkies boven hem. En 'een van de beste DJ's allertijden', kom op.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Joe wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het verschil tussen Tool en The Cure is toch ook groot?

Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?

En een echte Armin fan koopt geen kaartje voor Armin op Pinkpop overigens. Die gaan naar Armin Only, ASOT of whatever else waar hij een volwaardige trance set speelt.


Tool of een DJ, ik zou het wel weten hoor.

Een van swerelds beste dj/producers allertijden of een “bandje”.. ik zou het wel wel weten hoor.

Te weinig respect voor Armin, ook op een muziek forum als festileaks.

De man zal zeker talent hebben, maar alles wat ik van 'm aanklik op Spotify bezorgt me kotsneigingen. Ik vrees dat het die muziek wordt, die hij ten berde zal brengen op PP... Dus zeker respect voor de man, maar ik denk dat ik zo'n beetje alles verkies boven hem. En 'een van de beste DJ's allertijden', kom op.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Indiaantje89 wrote:

Joe wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het verschil tussen Tool en The Cure is toch ook groot?

Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?

En een echte Armin fan koopt geen kaartje voor Armin op Pinkpop overigens. Die gaan naar Armin Only, ASOT of whatever else waar hij een volwaardige trance set speelt.


Tool of een DJ, ik zou het wel weten hoor.


Een van swerelds beste dj/producers allertijden of een “bandje”.. ik zou het wel wel weten hoor.

Te weinig respect voor Armin, ook op een muziek forum als festileaks.

De man zal zeker talent hebben, maar alles wat ik van ‘m aanklik op Spotify bezorgt me kotsneigingen. Ik vrees dat het die muziek wordt, die hij ten berde zal brengen op PP… Dus zeker respect voor de man, maar ik denk dat ik zo’n beetje alles verkies boven hem. En ‘een van de beste DJ’s allertijden’, kom op.
Je moet ook niet klikken op spotify bij Armin. Dat is inderdaad het Armin probleem waar ik het net over had.

Ik begrijp zijn keuze wel.. commercieel gezien is hij ook nog eens erg slim. Zonder die nummers die jij luister op spotify had hij 30x zo minder geboekt. Maar er zijn eigenlijk gewoon 2 Armin van Buurens.

1tje inderdaad die denk ik op Pinkpop zal staan. En de andere is een Super Saiyan God level 84 die de meeste onvergetelijke trance sets neer kan zetten waar mensen huilen en elkaar in de arme vliegen van geluk omdat het zo mooi is. Is mixtechnisch ook altijd gewoon zeer sterk geweest, ook in de vinyl periode.

En het is jammer omdat er een bepaalde stempel op Armin wordt gedrukt, die gedeeltelijk terecht is (ik walg ook van zijn nummers met Kensington en Marco Borsato). Maar het is jammer dat mensen daardoor nooit open lijken te staan voor zijn andere kant. Die oprecht veel beter is, en een echte muziekliefhebber moet daar zeker wel wat mee kunnen.

Ik heb van alle genres wel dj's gezien, de meest geroemde, de meeste spannende, de meeste commercieele, de meeste harde, de meest losgaande, de meest mixtechnische. Maar ik heb van de heren Tiësto, Ferry en Armin sets gezien die mij levenslang bij blijven. Nachten waar ik nu jaren laten nog wel eens over droom, hoe mooi het allemaal was. Mensen die uit alle hoeken van de wereld gevlogen zijn, en om 7 uur sochtends huilend van intens geluk op bijna spirituele wijze zoiets hebben meegemaakt. Dat gevoel brengen heb ik andere dj's nooit zien doen. En nee gebruik geen drugs ;), het is dan vervelend om als liefhebber opmerking te zien dat het "zomaar een dj" is. Terwijl die man voor mij en heel veel andere mensen in de wereld heel belangrijk is geweest.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
Mja, sorry hoor. Heel dat genre doet me niets dus voor is dat dan ook gewoon een DJ.

Zo snap ik ook dat niet iedereen wild is van Tool maar ik denk dus wel oprecht dat die laatste een veel betere en logischer combi vormt met The Cure.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Mja, sorry hoor. Heel dat genre doet me niets dus voor is dat dan ook gewoon een DJ.

Zo snap ik ook dat niet iedereen wild is van Tool maar ik denk dus wel oprecht dat die laatste een veel betere en logischer combi vormt met The Cure.
The Cure was niet eerste keus (dat was Eminem). Al vind ik The Cure en Tool evenveel een tegenpool als Armin en The Cure... Commercieel technisch gezien liggen Armin en The Cure denk ik nog dichter bij elkaar dan Tool en The Cure. De enige overeenkomst dat The Cure en Tool hebben is dat ze zingen en instrumenten bespelen. Armin laat zingen en gebruikt digitale instrumenten. Ik zie The Cure eerder een plaat maken met dance/trance achtergrond dan een Tool nummer om eerlijk te zijn ;) (heeft Robert Smith eigenlijk al een beetje gedaan met Crystal Castles). Maar goed dat is een andere discussie.

Ik vind het een dikke prima dat er een dance act staat na de headliner. Ik zie het echt niet als een probleem, mogen ze vaker doen. Ook een nacht show van Within Temptation na een The Cure had me trouwens echt wel tof geleken.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Dat Armin die naam heeft, heeft hij alleen maar aan zich zelf te danken. Als ik een kaartje koop voor Armin op Ibiza draait hij 2,5 trance nummer. En de rest is lompe stamp muziek waarbij hij 80 % van de tijd met zijn handen in de lucht staat. USB stick erin en daarna op play en pauze drukken en ik 50 eu voor een kaartje betalen. Nou ik ben echt wel een liefhebber van elektronische muziek maar als ik moet kiezen tussen Tool en Armin, doe maar een gokje waar ik voor kies.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Ik zie The Cure eerder een plaat maken met dance/trance achtergrond dan een Tool nummer om eerlijk te zijn (heeft Robert Smith eigenlijk al een beetje gedaan met Crystal Castles).

Met een beetje goede wil kun je zeggen dat ze dat al gedaan hebben. Mixed Up (uit 1990) is een album met remixes van The Cure, deze is vorig jaar opnieuw geremasterd uitgebracht. Ook is er een vervolg (Torn Down) gekomen met 16 remixes van songs van The Cure door Robert Smith himself. Met duidelijke invloeden van ambient & dub.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Daarnaast, de 15 minuten voor de headliners is een heel goed idee,
heb je tenminste tijd nadat je van een ander podium vandaan komt.
Dat half uur tussen Cure en Armin heb je wel nodig bij ombouw podium, dus geheel begrijpelijk.
Dat er niets anders tijdens de headliners staat (Stage 4) daar zal redenen voor zijn.
Pinkpop is toch een headliner festival, dat benadrukt dit ook wel.

Dit staat wel netjes geprogrammeerd en ingepland zo, op de clashes na die enkele hebben is er verder geen rare overlap in tijdslots.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
toch vreemd dat de plattegrond nog nergens te vinden is.
ook vreemd dat de consumptieprijs nog niet bekend is (€2,80???)

maandag begint de opbouw, benieuwd hoe snel we de nieuwe tent te zien krijgen??
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Indiaantje89 wrote:

Sorry, maar dit is echt “zoeken” naar problemen.



wat een fantastisch topic blijft dit toch

(maar idd indiaan !)

Wacht ff. Hoe is dit zoeken naar problemen?
Je hebt 3 uur tussen Armin en the Cure. Mensen die the Cure niet leuk vinden maar Armin wel gaan zich vervelen. Die mensen kunnen vervelend worden. Dat had voorkomen kunnen worden en dat is wat lui geprogrammeerd.

Da's toch een logische gedachtegang?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:

Sorry, maar dit is echt “zoeken” naar problemen.



wat een fantastisch topic blijft dit toch

(maar idd indiaan !)

Wacht ff. Hoe is dit zoeken naar problemen?
Je hebt 3 uur tussen Armin en the Cure. Mensen die the Cure niet leuk vinden maar Armin wel gaan zich vervelen. Die mensen kunnen vervelend worden. Dat had voorkomen kunnen worden en dat is wat lui geprogrammeerd.

Da’s toch een logische gedachtegang?
Als mijn oom een vrouw was, dan had het mijn tante geweest. Jarenlang heeft er uberhaupt niets gelijk met de mainstage gestaan, en dat is nooit een probleem geweest. Waarom zou dat nu wel zijn?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Dat zeg ik toch letterlijk in die comment die je daar quote?

Er heeft inderdaad jarenlang niets gelijk met de mainstage gestaan tijdens de headliner. Maar er was ook nooit een andere (en in dit geval ook compleet ander soort muzikale) act na de headliner. Voorheen konden en gingen mensen gewoon naar huis of camping als ze de headliner niet leuk vonden omdat er na de hoofdact op het terrein niks meer te beleven was.

Nu is er dus wel een act na de headliner. Een DJ na The Cure. Kan niet verschillender.
Dan moet er toch gewoon voor de mensen die Armin willen zien maar The Cure niet een muzikale optie b zijn? Je hebt straks allemaal verveelde bezoekers tijdens een headliner terwijl dat voorkomen had kunnen worden.

Dat er jarenlang niks tegelijk op de main stage heeft gestaan doet er helemaal niet toe in deze discussie. Jarenlang had je headliner en daarna niks. Nu heb je headliner en daarna nog een grote act. Totaal anders allemaal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Dat Armin die naam heeft, heeft hij alleen maar aan zich zelf te danken. Als ik een kaartje koop voor Armin op Ibiza draait hij 2,5 trance nummer. En de rest is lompe stamp muziek waarbij hij 80 % van de tijd met zijn handen in de lucht staat. USB stick erin en daarna op play en pauze drukken en ik 50 eu voor een kaartje betalen. Nou ik ben echt wel een liefhebber van elektronische muziek maar als ik moet kiezen tussen Tool en Armin, doe maar een gokje waar ik voor kies.
Ach de USB cliché die nergens op gebaseerd is. Hij speelt gewoon live als het niet contractueel vast staat. Armin heeft jaren lang vinyl gedraaid en doet dat soms nog. Die mixed menig dj onder tafel die jij wss zo geweldig vind. Maar goed wat is dan wel een goede dj volgens jou?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
In een ander onderwerp: Zat net op NU.nl en zag een advertentie. Voor de mensen die nog Pinkpop tickets zoeken, niet via Swap willen halen en vaak op BOL.com shoppen: Bij een kaartje voor Pinkpop krijg je via de NUshop een bol.com cadeaukaart. Geldt voor zowel dag als weekendtickets. Waarde van €7,50. Niet heel veel maar wel leuk meegenomen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Dat zeg ik toch letterlijk in die comment die je daar quote?

Er heeft inderdaad jarenlang niets gelijk met de mainstage gestaan tijdens de headliner. Maar er was ook nooit een andere (en in dit geval ook compleet ander soort muzikale) act na de headliner. Voorheen konden en gingen mensen gewoon naar huis of camping als ze de headliner niet leuk vonden omdat er na de hoofdact op het terrein niks meer te beleven was.

Nu is er dus wel een act na de headliner. Een DJ na The Cure. Kan niet verschillender.
Dan moet er toch gewoon voor de mensen die Armin willen zien maar The Cure niet een muzikale optie b zijn?

Dat er jarenlang niks tegelijk op de main stage heeft gestaan doet er helemaal niet toe in deze discussie. Jarenlang had je headliner en daarna niks. Nu heb je headliner en daarna nog een grote act. Totaal anders allemaal.
Pff en beide voor halve velden spelen zeker? Waar wil je Armin dan neerzetten? Serieus op Stage 4?

Een glas idd soms halfvol of halfleeg. Maar met wat extra water is een glas toch altijd voller? Je doet nu net of de Armin fan atraks een heel The Cure optreden gaat verpesten. Dat is nergens op gebaseerd.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken