Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Omdat ik 18 acts ga zien die ik wel heel leuk vind en omdat ik graag naar Pinkpop ga haha. Ik heb 3 leuke dagen op de planning staan en dat er 2 headliners zijn die me niet zo veel interesseren maakt me weinig uit. Heb t natuurlijk ook liever dat ik alle headliners gaaf vind, maar dat is mij nog nooit gebeurd.

Ik pak trouwens ook Armin van Buuren mee, die was ik nog vergeten.
Haha prima hoor ;), maar het geld van je kaartje zit hem voornamelijk in de headliners. Daarom vind ik het "opmerkelijk". Verder moet je helemaal zelf doen en laten wat je wil hoor.

mattman wrote:

lau24 wrote:
Omdat ik 18 acts ga zien die ik wel heel leuk vind en omdat ik graag naar Pinkpop ga haha. Ik heb 3 leuke dagen op de planning staan en dat er 2 headliners zijn die me niet zo veel interesseren maakt me weinig uit. Heb t natuurlijk ook liever dat ik alle headliners gaaf vind, maar dat is mij nog nooit gebeurd.

Maar als je Van Buuren meepakt, dan ook automatisch The Cure lijkt me. Tenzij je op dat moment 2 uur en een kwart op de parking gaat staan met je vingers in de oren.

Haha, huh. Ik zie het nu pas, maar het reguliere programma op die dag is om 21:00 klaar. Dan een kwartier niks, dan speelt The Cure, dan een half uur niks, en dan komt Armin van Buren nog. Wat is dat voor rare programmering, waarom speelt die dan niet tijdens The Cure op stage 4? Dat er vroeger bij de headliners niks anders te doen was op Pinkpop kon ik nog begrijpen omdat ze tegelijk de dag afsloten (nu nog steeds op die andere twee dagen trouwens), dan kon je dus gewoon eerder naar huis/tent als je daar geen zin meer in had, maar dit ziet er wel raar uit op de tijdtabel.
Armin op stage 4 willen zetten. :roll:

Ik zie dat op alle dagen de headliner een kwartier later begint dan dat alle andere acts (op IBA en Brightlands) afgelopen zijn, dat was eerder niet zo inderdaad. Armin op stage 4 is een slecht idee, dat is natuurlijk veel te klein.

Haha prima hoor ;), maar het geld van je kaartje zit hem voornamelijk in de headliners. Daarom vind ik het “opmerkelijk”. Verder moet je helemaal zelf doen en laten wat je wil hoor.[/quote]

YES :D

Stage 4 is sowieso te klein voor het aantal bezoekers dat Pinkpop trekt. Of je programmeert nog wat anders tijdens de headliner op stage 4. Maar het is te gek dat je verplicht bent de headliner te gaan kijken terwijl die je wellicht eigenlijk niet zo veel interesseert.

Bij nader inzien, ik trek mijn mening terug. Pinkpop is toch bedoeld voor bezoekers zonder echte interesse in muziek, dus dan heb je er ook niet zoveel aan om een no-name band op stage 4 te gooien als alternatief. Dan liever de hele horde bij het hoofdpodium houden voor de laatste 4 en een half uur van de festivaldag.

Stage 4 is sowieso te klein voor het aantal bezoekers dat Pinkpop trekt. Of je programmeert nog wat anders tijdens de headliner op stage 4. Maar het is te gek dat je verplicht bent de headliner te gaan kijken terwijl die je wellicht eigenlijk niet zo veel interesseert.
Ze hebben gekloot gehad met Paul McCartney ooit gehad geloof ik, die eiste dat een paar rappers niet tijdens zijn show zouden optreden op stage 4. Sinds dien staat de headliner weer alleen geloof ik.

Ik zou het zeker waarderen als er een alternatief was voor de headliner! Vind het nogal wat om te zeggen dat een pinkpopganger geen echte interesse in muziek heeft, beetje snobby. Dit wordt mijn 5e pinkpop. Ik ga zeker 15 keer per jaar naar een concert, ik heb de platen van mijn favoriete artiesten aan de muur in mijn woonkamer hangen en ben constant met muziek bezig.

Ik heb vriendinnen die enkel naar top 40 muziek luisteren en enkel consumeren wat hen door Q-music en 538 voorgeschoteld wordt, zonder zelf ook maar te weten welke artiest het is of daar verder naar om te kijken. Die hebben geen echte interesse in muziek en die gaan dan ook zeker niet naar Pinkpop want die kennen 80% wat er staat niet.

mattman wrote:

lau24 wrote:

Maar als je Van Buuren meepakt, dan ook automatisch The Cure lijkt me. Tenzij je op dat moment 2 uur en een kwart op de parking gaat staan met je vingers in de oren.

Haha, huh. Ik zie het nu pas, maar het reguliere programma op die dag is om 21:00 klaar. Dan een kwartier niks, dan speelt The Cure, dan een half uur niks, en dan komt Armin van Buren nog. Wat is dat voor rare programmering, waarom speelt die dan niet tijdens The Cure op stage 4? Dat er vroeger bij de headliners niks anders te doen was op Pinkpop kon ik nog begrijpen omdat ze tegelijk de dag afsloten (nu nog steeds op die andere twee dagen trouwens), dan kon je dus gewoon eerder naar huis/tent als je daar geen zin meer in had, maar dit ziet er wel raar uit op de tijdtabel.

Wat mij erger lijkt is dat, omdat die Van Buuren ook moet, the Cure een deel van het optreden in het daglicht moet spelen.

Hadden ze Armin niet gewoon beter tijdens The Cure op dat tweede grote podium kunnen programmeren? Staan mensen die Armin willen zien maar niks met the Cure hebben zich niet eerst 2,5u bij The Cure te vervelen. Zullen weinig mensen zijn die perse beide willen zien lijkt me.

Er staat ook niks tegenover Mumford en Fleetwood. Beetje makkelijke programmering zo.

Ik zat daar ook aan te denken inderdaad, maar ik denk dat dat misschien met geluid lastig wordt. Daarnaast denk ik dat Pinkpop gewoon graag iets tot "laat" wilde programmeren en is Armin van Buuren ook gewoon main stage material. Maar ik had het graag gezien idd!

Hadden ze Armin niet gewoon beter tijdens The Cure op dat tweede grote podium kunnen programmeren? Staan mensen die Armin willen zien maar niks met the Cure hebben zich niet eerst 2,5u bij The Cure te vervelen. Zullen weinig mensen zijn die perse beide willen zien lijkt me.

Er staat ook niks tegenover Mumford en Fleetwood. Beetje makkelijke programmering zo.

Dit was ook mijn eerste opmerking hier na vrijkomen van het blokkenschema. Erg raar stukje programmeren. Als je Armin wilt zien maar The Cure niets vindt dan wordt het echt een hele lange avond. Die lui gaan dus vervelend lopen doen op het veld.

Jup. En dat moet je niet willen. Zeker niet bij The Cure. Dat wordt een hoop gelal en geouwehoer en geapp en verveelt gezuip door mensen die zich vervelen waardoor het voor de Cure fans minder genieten wordt. Het is straks echt niet stil op dat veld. Dan is Werchter voor de fans een betere optie. Weet je zeker dat je tussen de fans staat en krijg je ook nog eens Tool erna.

Daarnaast denk ik dat Pinkpop gewoon graag iets tot “laat” wilde programmeren en is Armin van Buuren ook gewoon main stage material.

Als ze echt Armin main willen laten afsluiten dan hadden ze gewoon iets anders naast The Cure moeten boeken (hiphop of dance oid) imo.
Had het zelfs logischer gevonden als Armin vóór the Cure had gespeeld. Konden die ook mooi hun hele set in het donker spelen!

Het verschil tussen Tool en The Cure is toch ook groot?

Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj's allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?

En een echte Armin fan koopt geen kaartje voor Armin op Pinkpop overigens. Die gaan naar Armin Only, ASOT of whatever else waar hij een volwaardige trance set speelt.

Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?.

Je lijkt het commentaar wat verkeerd te interpreteren. mensen klagen hier namelijk niet over het feit dat er een grote DJ na een legendarische headliner staat. Daar zijn de meesten blij mee.

Mensen klagen over het feit dat die legendarische headliner echt een smaakdingetje is en dat het feit dat ze niks naast deze act geprogrammeerd hebben om de mensen die die headliner niet leuk vinden te vermaken totdat Armin komt niet heel slim is geweest. Had desnoods wat van die campingtainment in een tent gezet.
Verveelde bezoekers bij the Cure wordt drama.

Klopt! Maar wel met de nuance dat een aanzienlijk deel van de fans van Tool de voorganger wel zullen pruimen. En het is inderdaad de vraag hoe dat met de liefhebbers van Armin uitpakt. De tegenstelling kan vrijwel niet groter.

Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?

Precies dit, snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed.
Natuurlijk is het de vraag of er echt 30 minuten tussen het slot van The Cure en Armin moet zitten.
En had Pinkpop waarschijnlijk ook een andere act (Eminem?) in gedachten om voor Armin te zetten.
Maar al met al blijven langere dagen en latere eindtijden een positieve ontwikkeling die zeker het voordeel van de twijfel verdienen.
Nu (of volgend jaar) nog een kampeermogelijkheid voor de dagkaarten :)

Ik verwacht sowieso een pak minder volk voor Armin dan Cure. Meer Cure fans die 'ook wel benieuwd zijn in Armin' dan Armin fans die 100 euro betalen voor zijn set.

Indiaantje89 wrote:
Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?.

Je lijkt het commentaar wat verkeerd te interpreteren. mensen klagen hier namelijk niet over het feit dat er een grote DJ na een legendarische headliner staat. Daar zijn de meesten blij mee.

Mensen klagen over het feit dat die legendarische headliner echt een smaakdingetje is en dat het feit dat ze niks naast deze act geprogrammeerd hebben om de mensen die die headliner niet leuk vinden te vermaken totdat Armin komt niet heel slim is geweest. Had desnoods wat van die campingtainment in een tent gezet.
Verveelde bezoekers bij the Cure wordt drama.
Sorry, maar dit is echt "zoeken" naar problemen.

Men kan nog altijd lekker chillen in de kalm aan laan, een biertje gaan drinken bij de Brand Bier bar, of een hambugertje en een biertje wegtikken ergens op het achter het veld. Daar heeft een The Cure fan toch geen last van? De echte fan staat vooraan om hun band te zien.

Indiaantje89 wrote:

Klopt! Maar wel met de nuance dat een aanzienlijk deel van de fans van Tool de voorganger wel zullen pruimen. En het is inderdaad de vraag hoe dat met de liefhebbers van Armin uitpakt. De tegenstelling kan vrijwel niet groter.

Indiaantje89 wrote:
Ik snap het commentaar eigenlijk niet. Al jaren lopen we te roepen om langere eind tijden, en afsluitende dj acts in het donker na de headline slot. Nu staat een van de grootste dj’s allertijden op het podium na de headliner (wat ook een legendarische top act is) en dan lopen we te klagen?

Precies dit, snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed.
Natuurlijk is het de vraag of er echt 30 minuten tussen het slot van The Cure en Armin moet zitten.
En had Pinkpop waarschijnlijk ook een andere act (Eminem?) in gedachten om voor Armin te zetten.
Maar al met al blijven langere dagen en latere eindtijden een positieve ontwikkeling die zeker het voordeel van de twijfel verdienen.
Nu (of volgend jaar) nog een kampeermogelijkheid voor de dagkaarten
1f642.svg
Denk dat je een beetje de Armin fan onderschat (al denk ik niet dat DE Armin fan naar Pinkpop zal komen, al hoewel het wel zijn enige NL gig is deze zomer). Maar Armin heeft buiten zijn Trance ook altijd veel platen geproduceerd met vocalisten, songwriters en ook tal van remixen gemaakt van indie platen.

Ik ben jaren lang een echte fan geweest (nog steeds wel), en ben juist door gasten als Tiësto en Armin naar Pinkpop/Lowlands achtige muziek gaan luisteren destijds. Veel fans houden wel van de vocalen en goed geschreven nummers. Armin is geen domme trance beuker ofzo. Al blijft het jammer dat hij uitstapjes maakt zoals nu ook weer met Marco Borsato en Davina Michelle. Zo raken zijn echte top tracks een beetje ondergesneeuwd bij het grote publiek. Marketing technisch wel slim, maar juist door dit soort producties zien wij Armin in NL vaak niet voor vol aan. Wat jammer is.. want voor heel veel mensen hij heeft zelfs een god-achtige status, samen met Tiësto en Ferry Corsten heeft hij veel muziekharten weten te raken in ieder geval.

En een echte Armin fan koopt geen kaartje voor Armin op Pinkpop overigens. Die gaan naar Armin Only, ASOT of whatever else waar hij een volwaardige trance set speelt.
Tool of een DJ, ik zou het wel weten hoor.

Users who are viewing this thread